Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä naiset kompensoivat sekopäisellä koiraharrastuksellaan?

Vierailija
16.08.2016 |

Koko ajan pitää viedä jonnekin "kisoihin", jossa saa "palkintoja". Mistä? Siitä, että koira on tietyn näköinen. Aika sairasta, kompensoivatko nämä naiset omaa huonoa itsetuntoaan tai yksinäisyyttään tuolla? Miksi lemmikkiharrastus menee naisilla aina yli?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen, osui TODELLA arkaan paikkaan. Niin tyypillistä naisilta vetää hernarit nenään oikein kunnolla ja sen jälkeen niitä argumentteja ei enää tule, koska olotila on jo "pahempi" kuin se aika kuukaudesta. Jokainen kitinä tässä topicissa sataa vain minun laariini.

AP

Mikähän se on se arka paikka? Itselläni on ollut koiria ison osan elämästäni, mutta on ollut myös perhe ja parisuhde. Koirien jalostamista nykyisessä muodossaan en hyväksy. En ole aikuisiälläni kertaakaan käynyt koiranäyttelyssä enkä menisi. Tällä hetkellä ei ole koiria, mutta miesystävä on alusta alkaen hyväksynyt sen ajatuksen, että niitä on (oli kun aloimme seurustella) ja tulee olemaan.

Voi kun sua harmittaa. Valitettavasti raivoamisesi ei vahvista "argumenttejasi". Käyttäisit aikaa ihmissuhteisiin ja lopettaisit eläinten kiusaamisen.

Vierailija
22/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yksinkertaisesti elämänsisältöä.

On noilla aktiiviharrastajilla monilla perhettä, kumppani, työ jne.

Heitä ei arvostella.

Mutta jos yksinäinen elää koira- ja harrastuspuuhilla täytettyä elämää, niin jo alkaa ihmettely ja säälittely.

On hyvä, että ihmisillä on tekemistä, oli se yhdistys- tai järjestötoimintaa, eläinharrastusta tai mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelypiirit ovat outoja. Mulla on itselläni koira ja olen sen kanssa kerran ollut pentunäyttelyssä. Kamalaa kyräilyä tuntuu olevan rotupiireissä ja kasvattajille toki näyttelyt on se ainoa oikea harrastus. Mutta! Koiran omistaminen on ihanaa ja tuo rytmiä arkipäiviin. Sen kanssa touhuaminen luo merkitystä ja sisältöä elämään. On kivaa, kun kotona on aina joku jolle jutella ja kontakti eläimiin on sellainen asia, mitä ihminen ei seurallaan mitenkään voi korvata. On mulla kyllä mieskin :)

Vierailija
24/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella läskejä naisia näkee näyttelykehissä, miksiköhän? PK puolella taas kiroilevia röökimuijia jotka käyttäytyvät kuin miehet.

Innokkaat koirankouluttajanaiset vaikuttaa hankalilta persoonilta. Vallanhaluisilta. Ja rööki tosiaan palaa.

Vierailija
25/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttelypiirit ovat outoja. Mulla on itselläni koira ja olen sen kanssa kerran ollut pentunäyttelyssä. Kamalaa kyräilyä tuntuu olevan rotupiireissä ja kasvattajille toki näyttelyt on se ainoa oikea harrastus. Mutta! Koiran omistaminen on ihanaa ja tuo rytmiä arkipäiviin. Sen kanssa touhuaminen luo merkitystä ja sisältöä elämään. On kivaa, kun kotona on aina joku jolle jutella ja kontakti eläimiin on sellainen asia, mitä ihminen ei seurallaan mitenkään voi korvata. On mulla kyllä mieskin :)

Yeah right...

Vierailija
26/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä menee kyllä ihan kaikki harrastukset överiks. He sairastuvat harrastukseensa paljon yleisemmin kuin naiset, vaikka olisivat perheellisiäkin. Mistä tämä johtuu?

Vierailija
27/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vasta kysymys..noh minunkin kaveri sekos kun otti ekan koiran itelle. ja kun meille tuli väliaikaisesti koira niin Ex kaverini leimasi koiran jo rotujen perusteella päävikaiseksi joka pitää kouluttaa kaikilla mahdollisilla tavoilla. Noh sitten kaverini otti toisen koiran sheltin ja tämän koiran kanssa alkoi sitten harrastaamaan tokoa yms ja haluaa olla paras kaikista. niin ja on sillä ties kuinka monta kissaa pienessä rivariasunnossa kai se niiitäkin kouluttaa.. mutta totaalisesti sekosi ja on täten ex kaveri.

Sitten tyttärelläni on ystävä jonka äiti harrastaa koiranäyttelyitä,jalostusta yms. ja tuo hänen lapsensa jää kaikkien koirien varjoon.koirat menevät kaiken muun edelle... säälittävää...

Vierailija
28/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen, osui TODELLA arkaan paikkaan. Niin tyypillistä naisilta vetää hernarit nenään oikein kunnolla ja sen jälkeen niitä argumentteja ei enää tule, koska olotila on jo "pahempi" kuin se aika kuukaudesta. Jokainen kitinä tässä topicissa sataa vain minun laariini.

AP

Mikä lapsellinen pistekilpailu sulla on käynnissä trollisi kanssa? Pillun puutetta kompensoit tällaisella paskalla. Eikö sulla ole töitä? t. henkeen ja vereen metsästäjä ja metsästyskoiramies

Vierailija
29/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mäkin naisena ihmettelen, että miten niin monet naiset on ihan hurahtaneita koiriin? Ymmärrän, että eläimet on ihan kivoja kavereita, koiria on kiva lenkkeilyttää ja lapsille ne on hyvää seuraa myös. Mutta kyllä tää tuntuu monilla menevän ihan överiksi, koiria puunataan, roijataan näyttelyihin, koulutetaan, niille tehdään erikoisruokia, niitä lääkitään vanhana, että eläisivät vieläkin vanhemmaksi..facet ja instat täyttyy koirien kuvista, niitä "mammat" sitten halailee ja pussailee, monet nuoret naiset joilla ei ole lapsia, kutsuu itseään äidiksi näille koirille! Ei hemmetti, siinä se kuolaava tai yleensä kaksi kuolaavaa ja haisevaa kirppusäkkiä läähättää valjaissa ja toinen puhuu niille kuin lapsille "tulkaapa nyt äidin luo, mennään vähän iltapalalle..".

Tiedän monta naista ja jopa pariskuntaa, joilla useampikin koira nukkuu "mamman ja papan" vuoteessa ja nuolee ihmisten ruokalautasetkin. Todella kuvottavaa.

Tulee mieleen, että eikö näillä naisilla ole ketään muuta, kelle antaa halauksia ja hellyyttä? Monilla on kuitenkin kumppani ja useilla lapsiakin. Koira tai muu lemmikki on sinällään ihan ok, mutta tuo tosiaan on mennyt suurella osalla ihan överiksi. Meilläkin on koira, mutta se on päivät pihalla narussa, pääsee kyllä lenkille 1-2 kertaa päivässä, saa hyvää ruokaa, rapsutuksia, silityksiä, sen kanssa leikitään (lasten tehtävä), yöt se  nukkuu kakkoseteisessä ovi kiinni, ettei häiritse perhettä. Se on meille rakas lemmikki, mutta ei perheenjäsen ja se on lauman alin jäsen, jonka se tietää.

Vierailija
30/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisten määrän voimakkaasti lisääntyessä, ainoastaan riittävän iso ja suojeluhaluinen koira pelastaa ongelmilta.

Olet sairas rasisti

Vierailija
31/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä se on mies, joka on innokas koiranäyttelyharrastaja. Ihan siitäkin syystä, kun hänellä on kennelnimi.

Olen tietenkin mukana auttamassa ja roudaamassa kamoja, mutta en esim. esitä koiria.

Lupaava nuori narttukin on molempien nimissä :)

Vaimo32

Vierailija
32/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä se on mies, joka on innokas koiranäyttelyharrastaja. Ihan siitäkin syystä, kun hänellä on kennelnimi.

Olen tietenkin mukana auttamassa ja roudaamassa kamoja, mutta en esim. esitä koiria.

Lupaava nuori narttukin on molempien nimissä :)

Vaimo32

Niin varmaan...

Vierailija
33/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Ehei, eipäs sadakaan. On monia syitä ja seurauksia, kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.

Jos tuntisit esim koiraharrastusta yhtään, tajuaisit, että hurahtaneita miehiä löytyy yhtä lailla. Mutta koit tarpeelliseksi ivata naisia.

Miksiköhän.

Vierailija
34/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ehei, eipäs sadakaan. On monia syitä ja seurauksia, kaikki ei ole aina niin mustavalkoista.

Jos tuntisit esim koiraharrastusta yhtään, tajuaisit, että hurahtaneita miehiä löytyy yhtä lailla. Mutta koit tarpeelliseksi ivata naisia.

Miksiköhän.

Höpsistä, miksi raivostuit noin paljon? Selkeästi osui aivan käsittämättömän arkaan paikkaan.

Vierailija
35/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Miksiköhän.

Tämä raivoamisesi ja pakkomielteinen postaamisesi sataa kyllä mielestäni aika selkeästi AP:n laariin. Tokihan tämän itsekin tiedät.

Vierailija
36/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan olen mielestäsi tuollainen sekopäinen koiraharrastaja. Käydään koirani kanssa agility- ja toko-kisoissa, jotka tosin ovat aivan eri asia kuin koiranäyttelyt, joista itsekään en oikein perusta. Käydään myös pitkillä vaelluksilla koirani kanssa. En mielestäni yritä kompensoida koiraharrastuksellani mitään.. Minulla on ihana mies ja lapset sekä paljon ystäviä. Olen vain aina ollut todella eläinrakas ja rakastan koiraani valtavasti. Mielestäni koiraharrastus on harrastus siinä missä muutkin harrastukset, joka voi tietenkin mennä myös vähän överiksi, niin kuin muutkin.

Vierailija
37/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakkaat kanssapalstailijat, miksi, voi miksi te taas kerran ruokitte trollia? Mitä ihmettä te siitä saatte??

Vierailija
38/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi rakkaat kanssapalstailijat, miksi, voi miksi te taas kerran ruokitte trollia? Mitä ihmettä te siitä saatte??

Koska naiset eivät ole penaalin terävimpiä kyniä ja reagoivat tunteella. AP itseasiassa on täysin oikeassa sanoessaan, että osui "arkaan paikkaan". Nämä mamit eivät malta olla raivopostaamatta. Maailman helpoin juttu provota näitä koiratyyppejä täällä. :)

Vierailija
39/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset hurahtavat koiriin, koska niitä voi komentaa ja pompottaa mielin määrin. Monella naisella ongelmana kontrollifriikkiys, jota yksikään parisuhde/mies ei kestä. Että silleen ihan hyvä kun pysyvät koirissa. Jostain pitäisi vaan saada parisuhdekelpoista matskua tilalle.

Vierailija
40/87 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mäkin naisena ihmettelen, että miten niin monet naiset on ihan hurahtaneita koiriin? Ymmärrän, että eläimet on ihan kivoja kavereita, koiria on kiva lenkkeilyttää ja lapsille ne on hyvää seuraa myös. Mutta kyllä tää tuntuu monilla menevän ihan överiksi, koiria puunataan, roijataan näyttelyihin, koulutetaan, niille tehdään erikoisruokia, niitä lääkitään vanhana, että eläisivät vieläkin vanhemmaksi...

Minkä helvetin takia sinä sitten pidät koiria, jos niitä ei voi muuta kuin lenkittää ja pitää lasten leikkikaluina? Mitä annettavaa sulla on koiralle? Mitä annettavaa sulla on rodulle tai koirien jalostuksen eteen päin viemiseksi? Koira ei kyllä ole sitä varten, että sitä hinataan korttelin ympäri ja muuten se vaan on. Syötetään marketin halvinta luppaa eikä olla yhtään kiinnostuneita siitä, mitä koira oikeasti tarvitsee. Jos hankkii koiran, luulisi olevan edes kiinnostunut jostain koiriin liittyvästä harrastuksesta. Miksi koiraa ei mielestäsi saisi kouluttaa? Onko elukkasi joku tolkuton hihnassa kiskova remmirähjä? Sillä sellaisia saa aikaiseksi, jos ei kouluta. Toivottavasti et tule koskaan ostamaan minulta pentua, sillä sinun kaltaisilleni en ikipäivänä koiraa myisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän