Tinder on tuhonnut itsetuntoni
Tajusin yhtäkkiä eilen epäonnisten treffien jälkeen, että nettideittailu on tuhonnut itsetuntoni ihan täysin. Vielä muutama vuosi sitten pidin itseäni ihan kivannäköisenä, mukavana ja fiksuna naisena. Olin aina saanut ympäristöstäni positiivista palautetta ja uskonut itsekin siihen. Ja sitten aloitin deittailla netissä, ensin Suomi24:ssä, sitten Tinderissä. Muutamassa vuodessa minusta on tullut huonoitsetuntoinen, kyttään jatkuvasti vatsamakkaroitani ja ahdistun kaikista ominaisuuksistani vuorotellen. Peilistä näkyy ruma, kolho ja liian pitkä nainen.
Kenellekään en ole netissä kelvannut. Lyhyitä tapailusuhteita on ollut, mutta seurustelusuhteita niistä ei ole kehkeytynyt. Minua on haukuttu liian pitkäksi, käsivarsiani on haukuttu paksuiksi ja jalkojani liian suuriksi. Viime vuonna sairastuin keskivaikeaan masennukseen ja aloitin psykoterapian. En usko siltikään, että voisin vielä saada itsetuntoni takaisin.
En jaksa elää enää, haluaisin vain kuolla pois. Haluaisin vain hyvän parisuhteen, enkä ymmärrä miksen voi sellaista saada.
Kommentit (24)
Heikkopa on itsetuntosi, tietäisitpä millaista on tavallisen miehen kokemukset nettideittailusta.
Vierailija kirjoitti:
No se ettet löydä parisuhdetta, tuskin johtuu siitä että olisit ruma tai huono. Itse olen ainakin kaunis ja hauska rotunainen, mutta eipä tuolta tinderistä mitään löydy. Eikä muaaltakaan. Miesten taso on heikko ja suurin osa ei halua pariutua, ainakaan jos muutenkin saavat piparia. Mutta mihin sinä sitä miestä niin kovin tarvit? Minä en ainakaan oikeastaan mihinkään enää. Lapsiakin voi hankkia muilla keinoilla. Opettele nyt ensin ainakin pitämään itsestäsi ennen kuin etsit ketään.
Haha. Siis se 2 % miehistä jotka saavat paljon piparia ilman parisuhdetta ovat naisille joku ongelma? Loput ovat ilmeisesti täyttä paskaa? No joo, ovathan he jos vaatimuksena on 180 cm pituus ja rautainen itsevarmuus. Jos ei ole, niin ihmisenä varsin hyviä ja kelvollisia miehiä on pilvinpimein. Ongelma on kuitenkin se, että moni nainen kokee olevansa jotain niin erityistä, ettei voisi olla jonkun vähän epävarmemman, keskiverrosti pukeutuvan ja heikommalla supliikilla varustetun miehen kanssa, ainakaan jos tällä ei ole statusta muuten.
Miehenä olen etsinyt Tinderistä parisuhdetta, ja olen päässyt treffeille ihan hyvin, kun olen ok-näköinen, korkeakoulutettu ja ihan hyvässä duunissakin.
Sen olen saanut kuitenkin huomata, että monet naisetkin etsivät siellä pelkkää kyntäjää, eikä vakavampi suhde kiinnosta kovin monia. Jos mies ei täytä kaikkia naisen sadoista kriteereistä, niin tarjolla on korkeintaan irtoseksiä, jos naisella sattuu tekemään mieli. Ja se on panon jälkeen moikka.
Voi sitä irtoseksiäkin ottaa, jos tarjolla on ja huvittaa, mutta ei se niin mustavalkoista ole, että miehet haluaisivat aina vain pelkkää seksiä ja naiset olisivat aina vakavammalla mielellä liikkeellä.
Eli kovin vakavissaan sinne Tinderiin ei kannata mennä.
Some vääristää todellisuuden. Kuulostaa siltä että ne miehet hakivat jotain hauskanpitosuhdetta ja huomasivat että sinä etsit vakavampaa. Älä usko sometodellisuuden valheisiin, irl on se paikka mistä rakkaus löytyy useimmiten ja kyllä netistäkin mutta silloinkin kun keskustelee ja viettää aikaa, tutustuu. Ei niin että vaihdetaan kuvat eikä yritetäkään mitään syvällisempää.