Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikkimaku kertoo ihmisestä paljon!

Vierailija
15.08.2016 |

Taidemusiikin kuuntelijat ovat älykkäitä, pitkäjänteisiä ja tuntevat musiikin teorian. Heidän suhtautumisensa musiikkiin on siten erilainen, kuin yksinkertaisen ja itseääntoistavan pop- ja rock-musiikin kuuntelijoilla, jotka ovat musiikillisesti lukutaidottomia (tunnetut populaarimusiikin yhtyeet kuten Beatles olivat myös musiikillisesti lukutaidottomia eivätkä osanneet teoriaa)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidemusiikin kuuntelijat ovat älykkäitä, pitkäjänteisiä ja tuntevat musiikin teorian. Heidän suhtautumisensa musiikkiin on siten erilainen, kuin yksinkertaisen ja itseääntoistavan pop- ja rock-musiikin kuuntelijoilla, jotka ovat musiikillisesti lukutaidottomia (tunnetut populaarimusiikin yhtyeet kuten Beatles olivat myös musiikillisesti lukutaidottomia eivätkä osanneet teoriaa)

Lisään vielä, että populaarimusiikki kuten rock ja pop on banaalia siinä määrin, ettei se vaadi musiikillista lahjakkuutta tai harjoittelua, koska toistaa ylenmääräisen simppeleitä motiiveja. Taidemusiikin keskeiset elementit ovat monimutkaisia.

Vierailija
2/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi kuunnella monenlaista musiikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että populaarimusiikki kuten rock ja pop on banaalia siinä määrin, ettei se vaadi musiikillista lahjakkuutta tai harjoittelua, koska toistaa ylenmääräisen simppeleitä motiiveja. Taidemusiikin keskeiset elementit ovat monimutkaisia.

Siinä sulle yksinkertaista rokkia ja simppeleitä motiiveja...

Vierailija
4/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan: sinä olet taidemusiikin ystävä. :)

Vierailija
5/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

T. kitaraa soittava hevimies joka arvostaa Beatlesin erittäin korkealle

Vierailija
6/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Pitäsikö sitä tässä kohtaa kokea itsensä jakomielentautiseksi, vai miksi kun musiikki makuni kattaa yksinkertaistaen sekä paljon klassista musiikkia, mutta myös pop ja rock musiikkia. - Countria tai vaikkapa bluesia ja tai jazzia unohtamatta. Mutta myös hiljaisuus on toisinaan "musiikkia" korvilleni.   

Vierailija
7/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteen teorian maksimisuoritus on oman rajallisuutensa ymmärtäminen.

Teorian hiipuessa, nautinto on vasta alkulämmittelyssä.

Vierailija
8/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kuuntelee näitä kaikkia? Mitä se kertoo ihmisestä? Siis sen lisäksi että hänellä on laaja musiikkimaku.

Vierailija
9/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut musiikin teoriaa ja klassista musiikkia yli kymmenen vuotta, mutta olen henkeen ja vereen rockmimmi.

Your argument is invalid.

Vierailija
10/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap ainakin antaa taidemusiikin kuuntelijoista vähemmän fiksun ja rajoittuneen kuvan.

Vierailija
11/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että Beatlesit eivät osanneet nuotteja todistaa vain, että loistavan musiikin luominen ei välttämättä edellytä musiikin teorian korkeatasoista osaamista. Beatlesin musiikki on ajatonta.

Vierailija
12/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi listata suosikkikapellimestarinsa näin äkkiä, sellainen 20 riittää näin aluksi.

Vierailija
13/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi listata suosikkikapellimestarinsa näin äkkiä, sellainen 20 riittää näin aluksi.

Tosin bonusta siitä, että tällä kertaa se ei kutsunut taidemusiikkia banaalisti "klassiseksi musiikiksi", mutta kyllä tässä on vielä petrattavaa, jotta tästä kunnon trolli saataisiin.

Vierailija
14/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä sulle yksinkertaista rokkia ja simppeleitä motiiveja...

Jaksoin kuunnelle kolme sekuntia. Mitä se kertoo minusta?

Vierailija
15/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tyhmää ajatella että musiikin luominen vaatii teoriaa. Tottakai se auttaa, mutta kyllä sitä syntyy ilmankin. Ei siihen aina tarvita koulutusta.

Itse olen opistotason tutkintoja käynyt kaksikin kappaletta kahdesta eri klassisesta soittimesta, olen soittanut sinfoniaorkestereissa ym. Eli tätä puolta löytyy, mutta silti nautin paljon myös ihan perus "massamusiikista". Musiikkimakuni on vain laaja. Klassinenkin on parasta joko itse soitettuna tai livenä. En minä niitä teorioita ajattele silloin.

Vierailija
16/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin bonusta siitä, että tällä kertaa se ei kutsunut taidemusiikkia banaalisti "klassiseksi musiikiksi", mutta kyllä tässä on vielä petrattavaa, jotta tästä kunnon trolli saataisiin.

Joo itsekin käytät aloittajan suosimaa sanaa "banaali" jota kukaan normaali ihminen ei käytä. Olet itse ap.

Vierailija
17/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkia koneeseen, sanoi dippainssi.

Vierailija
18/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo itsekin käytät aloittajan suosimaa sanaa "banaali" jota kukaan normaali ihminen ei käytä. Olet itse ap.

Noh noh, minä vain neuvon tässä ap:ta. Ehkä kun se tekee tämän saman ketjun kolmannen kerran, niin se on jo jossain määrin uskottava.

Vierailija
19/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet kyllä omahyväinen. "Minä olen älykäs, pitkäjänteinen ja muut kuuntelevat musiikkia ihan väärin".

Hitto, mitä väliä????

Vierailija
20/23 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidemusiikki on parasta musiikkia koska se on tehty ennen kuin n.e.e.k.e.r.i.t pilasivat musiikin. Kun n.e.e.k.e.r.i.t alkoivat hoilottaa puuvillapelloilla syntyi blues josta kaikki paska sai alkunsa. Nykyään n.e.e.k.e.r.i.t dominoivat musiikkialaa yhdessä Juutalaisten kanssa ja musiikki on siksi täyttä shaibaa.

LÄÄKKEET

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme