Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ei halua tuoda kavereita tai poikaystävää kotiin

Vierailija
24.05.2024 |

On tosi kurja fiilis, teini 16v ei halua tuoda meille kavereitaan tai poikaystävää, koska meillä on kuulema niin awkward (vaivaannuttavaa). Ennen on kyllä ravannut kaveria täällä harva se päivä, mutta nyt on jostain syystä sellainen tilanne, että jotenkin vaivaantuu siitä, että me perhe olisimme samaan aikaan kotona kun hänellä on vieraita. Kuulema pelkää, että kuuntelemme kaikki heidän jutut (no en kuunnella). 

Ilmeisesti myös häpeää meidän kotia, joka on parikymmentä vuotta vanha omakotitalo. Keittiö ja märkätilat ovat aikansa lapsia. Hänellä on kuitenkin kiva oma huone, ja yritän pitää paikat siistinä ja puhtaana kun kaverit tulevat käymään. Muuten on tavallista arkisotkua, kun kaikki tiputtelevat tavaroitaan minne sattuu. Monilla kavereilla on uudehkot kodit/talot, jotka on sisustettu hienosti. Meillä ei ole viime vuosina ollut varaa panostaa sisustukseen, aika perusmeininkiä.

Myös minun auto on nolo, se pitää jättää vähän matkan päähän kun hänet vie poikaystävän luo. Kai me vanhemmatkin ollaan noloja ja pikkuveli ärsyttävä. Eletään ihan normaalia perhe-elämää, meillä ei juoda tai rellestetä. Meidän läsnäolo on vaivaannuttavaa, muiden kavareiden vanhemmat ovat kuulema enemmän poissa. 

Jotenkin tosi surullinen olo, kun olen aina ajatellut että minulle voi puhua vapaasti, enkä ole tuomitseva. Haluaisin, että meillä viihdytään. Nyt teini livauttaa ne harvat vieraansa äkkiä huoneeseensa ja sieltä tullaan vaan hakemaan ruokaa jos sitäkään.

Väistämättä mietin, mitä ollaan tehty väärin? Vai onko tämä nyt vaan vaihe? Sydän särkyy jos tosiaan meille ei enää voi ketään tuoda.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä myöhemmin. Ehkä jotkut pojat pyrkisi vaan petiin, ellei ole kunnollinen. Ehkä hän haluaa ettei kaveri tule hänen huoneeseen ja pysyy siistinä. Parempihan tuo on noin. Ehkä näette muualle mennessä sen poikaystävän? Ja kuvia. 

Vierailija
2/15 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, tuo on niin perusteiniä kuin olla ja voi. Ei kuulosta vakavalta ollenkaan. Mäkin häpesin äitiäni aina kaupungilla, kun kuljettiin, vaikka äiti tosi asiassa oli äidiksi aivan super vähän nolo ja käyttäytyi aina todella fiksusti. Tuo on vain vaihe ja sitä varmaan korostaa, että kaverit lienevät varakkaita ja tämä aika niin pinnallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihe. Et ole tehnyt mitään väärää. 

Lapsi tietää, että ovet on avoinna kavereillekin. 

Jos hän pystyy kertomaan, että auto on nolo, teillä on hieno puheyhteys. 

Luota itseesi ja perheenne toimivuuteen.

Vierailija
4/15 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeän lapsen olet kasvattanut.

Vierailija
5/15 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä vuotta vanha talo monilla kavereilla uudet/uudehkot kodit😂

Vierailija
6/15 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen tekee kyllä ihan mitä haluaa. 

Vierailija
7/15 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän pystyy kertomaan, että auto on nolo, teillä on hieno puheyhteys.

Tämä on niin väärin kuin voi olla! Just tätä ,,Jos teini kiukuttelee kotona, se on turvallisuuden merkki,, -juttua en ole ikinä hyväksynyt! Jos autoni on nolo, minä en vie sillä sitä teiniä minnekään! Minä olen tämän perheen äiti ja minua tarvitaan jatkuvasti. Jos minä, auto, koti, meidän läsnäolo, varallisuus tai varattomuus on noloa, niin hänkin on minulle nolo, Piste! 

Vierailija
8/15 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ihmettelin minäkin, että missä taloja vaihdetaan että pääsee uudempaan. Haloo! Se talo on teidän KOTI!  Jos häpeää kotiaan niin se on noloa. Eikä tuon ikäinen talo ole vanha, 

Vierailija
9/15 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kerjäät hyväksyntää tuolla tavalla? Lapsella pitää olla tietyt säännöt, että kaikki voi asua yhdessä ja lakia ei rikota, mutta muuten anna teinin elää tavallaan. Poikaystävälle pääsee polkupyörällä. Kysy myös, että minkälaisen auton ja talon lapsi aikoo ostaa, kun muuttaa kotoa 18-vuotiaana? Muistuta, että teidän elatusvelvollisuus loppuu silloin. 

Vierailija
10/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ihmettelin minäkin, että missä taloja vaihdetaan että pääsee uudempaan. Haloo! Se talo on teidän KOTI!  Jos häpeää kotiaan niin se on noloa. Eikä tuon ikäinen talo ole vanha, 

Nyt vähän lukutaitoa, eihän tässä ollut kukaan taloa vaihtamassa, vaan teini häpeää kotiaan, koska kavereilla on uudempaa ja hienompaa. 

Vierailija
11/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä ei nyt auta muu kuin perustaa äidin ja tyttären oma Only Fans tili ja muuttaa se koko pystyyn lahoava liiteri elokuvastudioksi.

Vierailija
12/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada kyylätä jotain poikaystävää? Tuskin se on kuvioissa enää syksyllä. Kirkkohäitäkö jo suunnittelet.....

Vierailija
13/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti peittelee mustaa poika ystävää tai Ahmettia ettet hermostuisi häneen.

Vierailija
14/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioiko tyttäresi koulussa niitä kiltimpiä poikia?

Vierailija
15/15 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rupea marttyyriksi. Kai tiedät ja tajuat, että tuollainen noloilu on just teinille tyypillistä käytöstä? Jos et tiedä, niin suosittelen nyt lukemaan aiheesta, ja toimimaan sen mukaan. Mikään ei ole kamalampaa kuin itkua kitistävä nyyh-nyyh-lapseni-ei-rakasta-minua -äiti. Käyttäydy normaalisti ja ole oma itsesi, äläkä hitto pyytele kakaralta anteeksi olemassaoloasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi