Kiinnostaisiko uskovainen blogi?
Heips! Olen uskossa Jeesukseen, kuulun helluntaisrk ja olen miettinyt blogin perustamista. Kirjottaisin lähinnä uskonelämästäni, mitä on olla uskossa, mitä Jumala on opettanut, arjestani, rukousvastauksia, rohkaisevia ja lohduttavia tekstejä sekä runoja. Ajattelinkin kysyä täältä olisikohan kiinnostusta? :)
Kommentit (24)
Hö puhelimella kirjoitan..yritin kyllä yhteen kommenttiin tämän kaiken mutta.. Rakastan myös kirjoittamista se myös syynä miksi alottaisi blogin, sekä halu todistaa Jeesuksesta mitä Hän tehnyt elämässäni..ja auttaa muita kirjoituksieni ja runojeni kautta.
Jos bloggaat aiheesta niin yritä välttää tarjoamasta blogiasi vastaukseksi kaikkiin keskusteluihin. Sellainen toiminta sai helluntailaisen? Petri Paavolan blogisivustolle aikaan hyvin huonon maineen tällä palstalla.
Keskustelu täällä av:lla on pääsääntöisesti erittäin maallista ja maanläheistä, joskus jopa maatasyleilevää ja mudassa möyrivää. Palstalla aiemmin lähetystyötä yrittäneiden lukuisten kirjoittajien toiminnan vuoksi Allah, Jeesus, avoin uskonnollisuus ja erityisesti uskonnon perustella tapahtuva seksuaalisuuden ja seksuaalisen suuntautumisen nimeäminen synniksi voi aiheuttaa voimakkaan ja äkillisen allergisen reaktion. Kutinaa ja punotusta hoidetaan yleensä haistattelemalla.
Seurailen kyllä paria ns. julkisesti uskovaisen henkilön pitämää blogia, mutta uskonto ei ole niissä pääsisältönä, vaan yhtenä aiheena muiden muassa. Vain osa postauksista käsittelee suoraan uskonasioita, vaikka tietysti vakaumus vaikuttaa koko elämään heillä. Esim. Kaikki kotona, jota olen seurannut jo vuosia, Helsingin kantakaupungissa asuva suurperhe suunnitteli maalle muuttoa ja nyt ovat jo muuttaneet.
Varmasti kiinnostaisi moniakin. Aloita ihmeessä :)
Siunausta elämääsi <3
Teologiset pohdinnat kiinnostaa lähinnä muita uskovaisia. Enemmän maalikkoja kiinnostaisi se minkälaista on elää valtavirrasta poikkeavassa yhteisössä, miten se näkyy arkielämässä, mitä siitä saa, mitä helluntalaiset ajattelevat muista ihmisistä, onko helluntailaisissa nähtävissä uskonyhteisöihin liitettyjä negatiivisiä puolia kuten ulkokultaisuus, ryhmäpaine, klikkiytyminen, menestysteologia, jne.
Yksi asia kiinnostaa tietää: Onko sinut aivopesty pienestä pitäen, vai oletko muuten vain idiootti?
Akkapentu-blogissa on jo hihhulointia, ei tarvita enempää.
Ai, onko se blogi ottanut Jeesuksen sydämeensä, kun se kerran uskovainen on?
http://rakkaudestajeesukseen.blogspot.se
Tässä se nyt olisi, kiinnosti sitten tai ei :)
Ei kiinnosta. Kannatan kuitenkin blogin perustamista, jos se johtaa uskonnollisen kirjoittelun vähenemiseen tällä palstalla.
Uskis kirjoitti:
http://rakkaudestajeesukseen.blogspot.se
Tässä se nyt olisi, kiinnosti sitten tai ei :)
Kiitos ap <3
Niin pitkään kuin et ala lyömään ihmisiä raamatulla päähän tai ala perustelemaan vähemmistöjen vainoamista joillain tuhatvuotisilla hömppäsaduilla, niin mulla ei ole mitään ongelmaa asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko se blogi ottanut Jeesuksen sydämeensä, kun se kerran uskovainen on?
Vasempaan kammioon hiippaläpän taakse.
Satuolentojen kanssa seurustelu ei niin hirveästi nappaa.
Varmasti ei nyt niin paljon tulisi lukijoita kuin esim. muoti- ja ruokablogeilla :D Mutta monesti kysellään paljon miksi olen uskossa, millaista elämä on uskovaisena jne. Sekä haluaisin vähän murtaa niitä tyypillisiä stereotypiota uskovaisesta, kertoa asioista rehellisesti. Ja toki olisi kiva kuulla lisää myös mikä ihmisiä kiinnostaa ?