Jos haluaa perinteisen miehen, onko muuta vaihtoehtoa kuin hakea muualta?
Haluan klassisen suhteen, vähän machon miehen ja olla itse tällainen kuin olen, estetiikkaa vaaliva ja kunnianhimoton kodinhengetär ja henkinen tukipilari miehelle.
Suomessa ei minulle sopivia nuoria miehiä (20-30v) tunnu olevan, joten onko ainoa vaihtoehtoni "hakea" mies muualta, vähän machommista kulttuureista?
Vai onko Suomessakin sellaisia?
Uskovaisissa tiedän olevan, mutta itse en ole erityisen uskovainen, vaikka henkinen kyllä olenkin, joten he eivät ole vaihtoehto minulle - tai lähinnä minä en ole heille.
Olisi ihanaa, jos voisin puhua äidinkieltä kumppanini kanssa.
Kommentit (29)
Ei ainoastaan hakea ulkomailta, mutta myös muuttaa sinne. Suomessa odotetaan naisten osallistuvan työntekoon (korkea verotus ym.)
Kannattaa kohdentaa etsintä kansainvälisissä yrityksissä, korkeassa asemassa työskenteleviin liikemiehiin, joille oma ura on ykkösasia. He etsivät kodinhengettäriä.
Mutta älä aikaile. Sellaiset miehet eivät kauan sinkkuna pysy.
Kannattaa tähytä rajojen ulkopuolelle. Itselläni on jenkki. Arvostaa kun olen kotona, hoidan lapset jne. Eikä ole pikkurahan puutteessa mouruamassa puoliksi maksamisesta.
Mielestäni käytät ehkä vähän väärää sanaa, koska "macholla" ei ehkä ole kovin positiivinen kaiku.
Mutta itse asiaan: minulla on mies Venäjältä, ja hän eroaa kyllä huomattavasti tuntemistani samanikäisistä suomalaismiehistä. Miehelleni tärkeintä elämässä on perheensä hyvinvointi joka saralla. Mies on ahkera työntekijä, joka tuo kaikki rahat perheelle. Naurattaa edes ajatus hänestä pelaamassa videopelejä... Mies on insinööri, mutta osaa myös rakennushommia oman mielenkiinnon ansiosta, pitää meidän talostamme huolta pitkälti itse. Lastenhoito sujuu myös täysin ongelmitta. :) Keittiössäkin pärjää, mutta se ei kuitenkaan häntä kiinnosta. Maailman paras mies, pois en vaihtaisi mistään hinnasta! Parasta on perhekeskeisyys ja täydellinen epäitsekkyys.
Vierailija kirjoitti:
Haluan klassisen suhteen, vähän machon miehen ja olla itse tällainen kuin olen, estetiikkaa vaaliva ja kunnianhimoton kodinhengetär ja henkinen tukipilari miehelle.
Suomessa ei minulle sopivia nuoria miehiä (20-30v) tunnu olevan, joten onko ainoa vaihtoehtoni "hakea" mies muualta, vähän machommista kulttuureista?
Vai onko Suomessakin sellaisia?
Uskovaisissa tiedän olevan, mutta itse en ole erityisen uskovainen, vaikka henkinen kyllä olenkin, joten he eivät ole vaihtoehto minulle - tai lähinnä minä en ole heille.
Olisi ihanaa, jos voisin puhua äidinkieltä kumppanini kanssa.
Ei sulla ole muuta mahdollisuutta kuin suomessa etsiä mies 50-65 vuotiaista, heistä löydät perinteisen oikean miehen joka on mies isolla M:llä.
Nuo nuoret on kummallisia vätyksiä ja joilla ei ole sitä munaa yhtää.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tähytä rajojen ulkopuolelle. Itselläni on jenkki. Arvostaa kun olen kotona, hoidan lapset jne. Eikä ole pikkurahan puutteessa mouruamassa puoliksi maksamisesta.
Sulla kävi helvetin hyvä tuuri, jenkit on yhtä lapsellisia ja tyhmiä kuin nämä nuoret suomalaiset miehit, jos noita edes miehiksi voi kutsua.
Juu onnittelut että löysit jenkeista sen ainoan kunnon miehen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni käytät ehkä vähän väärää sanaa, koska "macholla" ei ehkä ole kovin positiivinen kaiku.
Mutta itse asiaan: minulla on mies Venäjältä, ja hän eroaa kyllä huomattavasti tuntemistani samanikäisistä suomalaismiehistä. Miehelleni tärkeintä elämässä on perheensä hyvinvointi joka saralla. Mies on ahkera työntekijä, joka tuo kaikki rahat perheelle. Naurattaa edes ajatus hänestä pelaamassa videopelejä... Mies on insinööri, mutta osaa myös rakennushommia oman mielenkiinnon ansiosta, pitää meidän talostamme huolta pitkälti itse. Lastenhoito sujuu myös täysin ongelmitta. :) Keittiössäkin pärjää, mutta se ei kuitenkaan häntä kiinnosta. Maailman paras mies, pois en vaihtaisi mistään hinnasta! Parasta on perhekeskeisyys ja täydellinen epäitsekkyys.
Ja mistähän syystä alapeukku? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän syystä alapeukku? :D
Vahinko tai kateellinen :)
No, monesti yrittäjämiehet ovat tuollaisia "machoja". Arvostavat sitä, että nainen hoitaa lapsen ja kodin ja jos yrittäminen on kannattavaa, niin se mahdollistaa kotirouvan ja sisustettavan kodin ylläpidon.
Täällä on sitten kuitenkin ollut ketjuja, missä naiset valittavat, ettei mies ole koskaan kotona jne. Yrittäminen menee kodin edelle. Aina ei voi saada kaikkea ...