Miksi täällä ihmisille vaikuttaa olevan niin tärkeää matkailla ulkomailla?
Tuli mieleen tuosta pitkästä ketjusta jossa ap:lla oli paha mieli, että koulun aloittaneella lapsella olisi ollut "huonompi" kesäloma kun ei ollut mitään kallista matkailua.
Mitä ihmettä? Minusta tuo ap:n kuvailema loma mökillä, mummolassa ja serkkujen kanssa kuulostaa paljon paljon ihanammalta kuin jokin rasittava ryntäily lentokoneissa ulkomaille.
Ehkä mielipiteeseeni vaikuttaa se, että joudun vuoden aikana matkustamaan paljon työn vuoksi, mutta omasta mielestäni Suomen kesä, luonto, uiminen ja ajanvietto läheisten kanssa on mitattomasti ihanampaa ja arvokkaampaa kuin jonnekin ruuhkaiseen lomakohteeseen ryysiminen.
Suomi, varsinkin maaseutu ja järvet, on aivan paratiisi, varsinkin kesällä! Eihän siitä paremmaksi pääse!!!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Näin. Markkinoinnin ammattilaisena hyödynnän menestyksekkäästi joka päivä ihmisten loputonta halua olla ihailtu ja himoittu.
Sinut on jo huomattu. Voit siirtyä kehumaan itseäsi johonkin toiseen ketjuun.
Öö? Koska rakastan yli kaiken nähdä uusia paikkoja, uusia kaupunkeja, uusia kulttuureja, ihania ja kamalia maisemia, erilaisia ihmisiä joiden kanssa puhua englantia tai "viittomakieltä", kokea uutta ja nähdä uutta. Rakastan ulkomaanmatkailua! Mitähän pahaa siinä on?! Matkustan 5-10 kertaa vuodessa.
Nainen 26v
Minä matkustan koska inhoon Suomen talvea. Jos on oikein sateinen syksy/kevät/kesä niin lähden myös silloin!
Itse kun pidän vastenmielisenä velvollisuutena kun pitää mennä Hki -Vantaalle niin ei siitä kyllä itselleni lomafiilis tule.
Ja olisi se nyt ihan kauheaa, jos lomailisin sen mukaan, mikä vaikuttaisi muille hyvältä. Lomailen itseäni varten, sen mukaan mikä tekee minulle hyvää.
Tietysti jokainen tekee mitä huvittaa mutta tämä matkailu jotenkin tärkeänä statussymbolina on outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Markkinoinnin ammattilaisena hyödynnän menestyksekkäästi joka päivä ihmisten loputonta halua olla ihailtu ja himoittu.
Sinut on jo huomattu. Voit siirtyä kehumaan itseäsi johonkin toiseen ketjuun.
Yhden viestin per ketju saa nykyään kirjoittaa?
P.S. Oliko sinulla mitään ajatuksia itse kommentista, vai pelkästään kirjoittajasta?
Minä rakastan matkustelua JA mökkeilyä. Mökkikesä on aivan ihana ja täydellinen ajatus, mutta niin on ulkomaanmatkatkin? Tää on niin junttia olla kateellinen ja katkera toisille lopettakaa oikeesti! Toiset matkustaa toiset ei matkusta ei se ole sinun elämästäsi pois keksi jotain viihdykettä niin et katkeroidu liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Öö? Koska rakastan yli kaiken nähdä uusia paikkoja, uusia kaupunkeja, uusia kulttuureja, ihania ja kamalia maisemia, erilaisia ihmisiä joiden kanssa puhua englantia tai "viittomakieltä", kokea uutta ja nähdä uutta. Rakastan ulkomaanmatkailua! Mitähän pahaa siinä on?! Matkustan 5-10 kertaa vuodessa.
Nainen 26v
Koet ja näet varmaan peniksiä lähinnä?
Matkustelu on ihan parasta! Ihmiset on erilaisia ja mulle on erittäin ok että joku ei tykkää matkustaa. Minä kuitenkin rakastan sitä, miten se on sinulta pois?
Vierailija kirjoitti:
Nainen 26v
Eihän siinä ole mitään pahaa, luit aloituksen ihan väärin. Ehkä koska olen jatkuvasti arkenakin globaalissa ympäristössä ja joudun reissaamaan eri puolille noin kerran kuukaudessa niin ei tullut mieleen, että joku saa sen saman kokemuksen vain lomamatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 26v
Koet ja näet varmaan peniksiä lähinnä?
Perus katkera juntti :D
Ite en ainakaan mainosta matkojamme kenellekään. Toki lähimpien ystävien kanssa tulee juteltua niistäkin. Mutta tykkään ulkomaanmatkoista. Niissä on oma fiiliksensä. Ulkomailla on myös muutama itselleni rakas ja tärkeä paikka. Ei se silti sulje pois sitä, että haluan käydä mökilläkin Suomessa.
Miksi teitä kotihiirulaisia närästää muiden matkustelu niin paljon? Se kotoilu on sitten kuitenkin melko tylsää, vai? Teillä ei ole rahaa, kielitaitoa eikä halua kokea uutta, mutta miksi se harmittaa niin paljon että muilla on? Se, että minä kävin perheeni kanssa kesäkuussa Bilbaossa ja kaksi viikkoa sitten Prahassa, ja syyslomalla menemme Lontooseen, ei vähennä Suomen luonnon kauneutta teiltä mitenkään. Antakaa muiden elää ja yrittäkää elää itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jokaisella on mieltymyksemme. Itse haluan matkustaa lomilla, koska arkisin elämäni pyörii niin suppealla alueella kodin ja työpaikan välillä.
Kun lapset olivat pieniä, matkailtiin lähellä. Nyt teinien kanssa käydään kauempana. Matkustamme nykyään paljon, osa reissuista kyllä liittyy sukulaisten tapaamiseen (asuvat ulkomailla).
Kotoo töihin me muurahaiset käymme näin.
Ihan ihme vastauksia. Kateellisuutta ja katkeruutta? Omista valinnoistani joihin olen täysin tyytyväinen? Ihan ihme. Jos itse reissaan keskimäärin kerran kuukaudessa ulkomailla läpi vuoden, lomia lukuunottamatta, niin miten hemmetissä olisin mitenkään matkailua vastaan tai siitä kateellinen että joku päättää matkustaa lomallaan?
Tämä oli juuri se asenne jota ihmettelin. Että miten ihmeessä se matkustelu on statussymbooli? Itseäni on matkailutettu ympäri maailmaa 3-vuotiaasta, olen asunut useassa maassa ja matkaillut lähes kaikkialla. Ja työ on aina ollut kansainvälistä, joten omissa piireissäni suurimmalle osalle ihmisistä matkailu on jatkuva välttämätön paha.
Mutta ok, kaikkien arki ei ole samanlaista. Sainpa vastauksen kysymykseeni.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta pitkästä ketjusta jossa ap:lla oli paha mieli, että koulun aloittaneella lapsella olisi ollut "huonompi" kesäloma kun ei ollut mitään kallista matkailua.
Mitä ihmettä? Minusta tuo ap:n kuvailema loma mökillä, mummolassa ja serkkujen kanssa kuulostaa paljon paljon ihanammalta kuin jokin rasittava ryntäily lentokoneissa ulkomaille.
Ehkä mielipiteeseeni vaikuttaa se, että joudun vuoden aikana matkustamaan paljon työn vuoksi, mutta omasta mielestäni Suomen kesä, luonto, uiminen ja ajanvietto läheisten kanssa on mitattomasti ihanampaa ja arvokkaampaa kuin jonnekin ruuhkaiseen lomakohteeseen ryysiminen.
Suomi, varsinkin maaseutu ja järvet, on aivan paratiisi, varsinkin kesällä! Eihän siitä paremmaksi pääse!!!
Vastasit itse jo kysymykseesi, koska kaikki eivät saa ilmaisia ulkomaanmatkoja läpi vuoden, on heidän käytävä ulkomailla silloin kun on lomaa töistä/koulusta.
Matkustan itsekkin paljon työkseni ja kesän olen visusti Saimaalla mökillä, joskin omista myös asunnon ulkomailla mutta vuokraan sen ulos kesäajaksi ja olen siellä silloin kuin Suomessa ei ole kesää...
Kai se tosiaan on niin, että eri yhteiskuntaluokille todellisuus on hyvin erilaista. Että joillekin ihmisille matkailu on vielä jotain ihmeellistä ja hienoa. Itselleni se on aina ollut ihan perusarkea, samoin kuin jo usealle sukupolvelle suvussani, joten oli hämmästyttävää huomata että on ihmisiä, jotka vielä kuvittelevat sen tuovan jotain statusta. Ilmeisesti nämä ihmiset eivät sitten juuri matkusta arkena. Matkustaminenhan on tottakai hauskaa ja kiinnostavaa (paitsi ei aina työn takia) mutta eihän siinä mitään erikoista ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ihme vastauksia. Kateellisuutta ja katkeruutta? Omista valinnoistani joihin olen täysin tyytyväinen? Ihan ihme. Jos itse reissaan keskimäärin kerran kuukaudessa ulkomailla läpi vuoden, lomia lukuunottamatta, niin miten hemmetissä olisin mitenkään matkailua vastaan tai siitä kateellinen että joku päättää matkustaa lomallaan?
Tämä oli juuri se asenne jota ihmettelin. Että miten ihmeessä se matkustelu on statussymbooli? Itseäni on matkailutettu ympäri maailmaa 3-vuotiaasta, olen asunut useassa maassa ja matkaillut lähes kaikkialla. Ja työ on aina ollut kansainvälistä, joten omissa piireissäni suurimmalle osalle ihmisistä matkailu on jatkuva välttämätön paha.
Mutta ok, kaikkien arki ei ole samanlaista. Sainpa vastauksen kysymykseeni.
Voi itku, miten idiootti voi ihminen ollakaan. Kaikesta matkailuttamisesta huolimatta kyky nähdä oman navan ulkopuolelle on nolla.
Vierailija kirjoitti:
Kai se tosiaan on niin, että eri yhteiskuntaluokille todellisuus on hyvin erilaista. Että joillekin ihmisille matkailu on vielä jotain ihmeellistä ja hienoa. Itselleni se on aina ollut ihan perusarkea, samoin kuin jo usealle sukupolvelle suvussani, joten oli hämmästyttävää huomata että on ihmisiä, jotka vielä kuvittelevat sen tuovan jotain statusta. Ilmeisesti nämä ihmiset eivät sitten juuri matkusta arkena. Matkustaminenhan on tottakai hauskaa ja kiinnostavaa (paitsi ei aina työn takia) mutta eihän siinä mitään erikoista ole.
"Tottakai"... Lisää idareita. Tottakai kaikkien mielestä hauskaa ja kiinnostavaa on kaikki se, mitä itse pidän hauskana ja kiinnostavana.
Omituista, että tämä aihe herätti näin paljon intohimoa.
Me matkustetaan kesällä lämmön vuoksi. Sitä että joka päivä on kuuma. Mä en hinkua kaukomaille, joudun työn vuoksi välillä matkustamaan lähinnä Aasiaan. Perheenä me käydään Välimerellä ja siellä on kesällä lämmintä.