Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ihmisille vaikuttaa olevan niin tärkeää matkailla ulkomailla?

Vierailija
14.08.2016 |

Tuli mieleen tuosta pitkästä ketjusta jossa ap:lla oli paha mieli, että koulun aloittaneella lapsella olisi ollut "huonompi" kesäloma kun ei ollut mitään kallista matkailua.

Mitä ihmettä? Minusta tuo ap:n kuvailema loma mökillä, mummolassa ja serkkujen kanssa kuulostaa paljon paljon ihanammalta kuin jokin rasittava ryntäily lentokoneissa ulkomaille.

Ehkä mielipiteeseeni vaikuttaa se, että joudun vuoden aikana matkustamaan paljon työn vuoksi, mutta omasta mielestäni Suomen kesä, luonto, uiminen ja ajanvietto läheisten kanssa on mitattomasti ihanampaa ja arvokkaampaa kuin jonnekin ruuhkaiseen lomakohteeseen ryysiminen.

Suomi, varsinkin maaseutu ja järvet, on aivan paratiisi, varsinkin kesällä! Eihän siitä paremmaksi pääse!!!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Ilmeisesti se on pääasiassa yritystä erottua muista ja tuoda itseään esille tai ainakin tällainen mielikuva tuli eräästä toisesta ketjusta jossa henkilö kuvitteli ettei muilla, kuin helsinkiläisillä ole varaa matkustaa.

Nykyisinhän asiat ovat toisin, kuin joskus muutama kymmenen vuotta sitten ja nykyisin lähes jokaisella on varaa matkustaa esim. Thaimaahan mutta ilmeisesti kaikki vain eivät ole tätä tajunneet vaan elävät yhä tuossa mennessä jossa matkusteleminen oli vain harvojen herkkua.

Vierailija
2/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa jos voisin, niin asuisin maaseudulla. Ja sanon tämän siitä huolimatta, että asun nytkin yhdellä Suomen paraatipaikoista, aivan merenrannalla Helsingin kantakaupungissa.

Eivätkö ihmiset tajua miten uskomattoman ihana ja kaunis maa meillä on? Esimerkiksi Saimaa on nimetty yhdeksi maailman kauneimmista järvistä. Ei sellaista puhtautta ja valoisia kesäöitä ole paljon missään muualla maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle riitti tän kesän huippu luonto (lue sadetta sateen perään kuorrutettuna hyttysillä) ja lähden aamulla aurinkoon 😎

Vierailija
4/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko muun vuoden makoikee kauniissa luonnossa, niin kyllä minä kaipaan vastapainoksi muutakin, arvostaa sitten taas tätä koto-Suomea

Vierailija
5/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokaisella on mieltymyksemme. Itse haluan matkustaa lomilla, koska arkisin elämäni pyörii niin suppealla alueella kodin ja työpaikan välillä.

Kun lapset olivat pieniä, matkailtiin lähellä. Nyt teinien kanssa käydään kauempana. Matkustamme nykyään paljon, osa reissuista kyllä liittyy sukulaisten tapaamiseen (asuvat ulkomailla).

Vierailija
6/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on statuksesta. 

Toki nypyttyneissä, kirppariverkkareissa on ihan yhtä hyvä olla kuin tuliterissä puumissa (tai mikä nyt on milloinkin muotia). 

Oikeasti kuitenkin hyvä olo tulee useimmille asettumisesta vähintäänkin keskiluokkaiseen elämäntapaan. Kyllä sinäkin tämän tiedät. 

Ei turha, alentuva aloitus!

Vierailija
7/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sanon tämän siitä huolimatta, että asun nytkin yhdellä Suomen paraatipaikoista, aivan merenrannalla Helsingin kantakaupungissa.

Miksi oletat, että helsinki olisi suomessa paraattipaikka?

Vierailija
8/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa jos voisin, niin asuisin maaseudulla. Ja sanon tämän siitä huolimatta, että asun nytkin yhdellä Suomen paraatipaikoista, aivan merenrannalla Helsingin kantakaupungissa.

Eivätkö ihmiset tajua miten uskomattoman ihana ja kaunis maa meillä on? Esimerkiksi Saimaa on nimetty yhdeksi maailman kauneimmista järvistä. Ei sellaista puhtautta ja valoisia kesäöitä ole paljon missään muualla maailmassa.

Miksi et voi asua maaseudulla? Ei jokin Porvoo nyt niin kaukana ole, vaikka investointipankkiirin urasi vaatiikin Espalla majailua.

Vierailija
9/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin suunnattomasti kaikista nähtävyyksistä ja elämyksistä ja heti kun lainat maksettu ja perhearki antaa myöden, alan matkustella paljon enemmän. Mökkeilyä en silti lopeta.

Vierailija
10/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaus ja valoisat kesäyöt eivät paljon ilahduta, jos päivystävä lääkäri on 100 kilometrin päässä, yksityiset lääkäri- ja hammaslääkäriasemat ovat pelkkiä haavekuvia ja lasten koulumatka kestää tunnin suuntaansa kotiovelta koulun ovelle.

Vierailija
11/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko muun vuoden makoikee kauniissa luonnossa, niin kyllä minä kaipaan vastapainoksi muutakin, arvostaa sitten taas tätä koto-Suomea

No okei, siinä tosiaan saattaa olla sitä eroa että missä asuu ja mille kaipaa vastapainoa.

Itse kun asun Helsingin kantakaupungissa ja matkustan paljon työn takia, niin sitä haluaa juuri jotain erilaista.

Ja olen matkustanut tosi paljon ja joudun sitä jatkuvasti tekemään. Se myös aina muistuttaa siitä, miten ihana Suomi on.

Vierailija
12/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateessa värjöttely tai hyttysten häätäminen ei kiinnosta vaikka luonto olisi kuinka kaunis. Suomen kesä on suurimmalta osin kylmä, joten varmistan lämmön ja auringon lähtemällä ulkomaille.

Lomafiilis on ihan toista luokkaa jo siinä vaiheessa kun pääsee turvatarkastuksen lou Helsinki-Vantaalla oli kohde mikä tahansa.

Vierailija
13/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomen kesä kaunis mutta kun olisi joskus kumminkin. Järvetkin on niin lämpimiä että tarkenee uimaan ilman saunaa pari viikkoa vuodessa.

Vierailija
14/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lomaahan ei voi olla ilman muille pätemisen aiheita... Somessahan tämä itsekorostus kukoistaa. Jokainen lomailee kuten haluaa ja itse ainakin kunnioitan niitä ihmisiä, jotka osaavat vielä nauttia Suomen luonnosta ja yksinkertaisista asioista, eivätkä lähde mukaan tuohon vallalla olevaan pröystäilyyn.

Vierailija
15/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tykätään matkustaa, koska meillä ei ole mökkiä eikä venettä. Tykkään Suomesta ja arvostan kotimaatamme todella paljon, mutta kyllä se vaan avartaa ihmistä nähdä välillä muutakin elämänmenoa. Suunnittelemme perheen kanssa matkat itse eikä käydä massaturismikohteissa. Itse en ole esim käynyt koskaan Kreikassa tai Turkissa vaikka sieltäkin varmasti löytyisi kivoja kohteita. Ulkomailla käymme 3-4 x vuodessa.

Vierailija
16/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää duunissa kysymys "mihin ulkomaan matkalle lähdet kesälomalla"? Se on nykyisin joku olettamus, että pitää lomalla matkata ulkomaille. Tai sitten kun sanoo, että kävi keski-euroopassa vuoden aikana lomalla niin tulee ihmettelyä, että "vain kerran ulkomailla tänä vuonna"? Ilmeisesti reissuunkin pakko päästä useamman kerran vuodessa.

Milloin ihmiset oppivat ymmärtämäön, että kaikille ulkomailla natkustelu ei ole se pääasia. Itse tykkään viettää aikaa suomessa ja pelata golffia.

Vierailija
17/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on statuksesta. 

Toki nypyttyneissä, kirppariverkkareissa on ihan yhtä hyvä olla kuin tuliterissä puumissa (tai mikä nyt on milloinkin muotia). 

Oikeasti kuitenkin hyvä olo tulee useimmille asettumisesta vähintäänkin keskiluokkaiseen elämäntapaan. Kyllä sinäkin tämän tiedät. 

Mikä tuossa oli alentuvaa?

Vierailija
18/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään, mutta jos ei oltaisi päästy pariksi viikoksi Välimerelle tänä kesänä, kyllä olis nyt akut tyhjät. Kyllä minäkin pidän tärkeämpänä päästä Suomesta pois talvella, mutta eipä nämä kesätkään kovin ihmeellisiä ole.

Vierailija
19/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on statuksesta. 

Näin. Markkinoinnin ammattilaisena hyödynnän menestyksekkäästi joka päivä ihmisten loputonta halua olla ihailtu ja himoittu. Silti saan yhtenään huomata, että iso osa kuluttajista ei joko tunnista tai halua myöntää niitä tekijöitä, joka heidän valintojensa taustalla oikeasti ovat. Naurattaa oikein joskus, kun esim. LV:n laukku on ostettu laadun ja käytännöllisyyden vuoksi. :)

Vierailija
20/42 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa harkinnanvaraisena ulkomaanmatkat perheelle jos isovanhemmat asuavt esim. Somaliassa. Upeat rannat  Mogassa  ja paljon hienoja taloja ja kauppoja. Tulee halvalla toimeen jos Suomesta saa edes jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi