Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet YH- elatusmaksuista

Vierailija
13.08.2016 |

Eli siitä, että, joko lapsen isä ei maksa elatusmaksuja , tai nainen hankkii yksin lapsen ja elatusmaksut maksaa kaikki muut veronmaksajat. Onko mielestäsi oikein. Minusta veronmaksajana ei ole, kyllä kaikkien pitäisi omista kuluistaan vastaa itse

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se tietenkään ole ok, että isä ei maksa, mutta jos se isä on köyhä oikeesti, niin on se oikein että hänen lapsensa ei kärsi siitä sen enenpää kuin jo muuten kärsii. Se on pieni raha kuitenkin joku 150€/kk mitä kelan kautta saa, + 50€ lapsilisää enemmän.

Kysyinkin sitä, että onko oikein, että kaikki muut veronmaksajat elättää, kun vanhemmat ei siihen pysty, eli mikä siihen oikeuttaa? Ja se KELAlta saa tarkoittaa, että veronmaksajat maksaa. AP

Suomen väkiluku laskee. Miksi hemmetissä ei anneta enemmän tukia ja elatusta. Kyllä äiditkin veroja maksaa! Ovat työaikanaan maksaneet ja tuistakin menee 25% veroa. Eli itse tukensa maksavat veronmaksajina. Ja ovat jopa siis synnyttäneet ja kasvattavat kansalaisia jotka joskus myös maksavat veroja. Mitäs hyödyllistä itse teet?

Vierailija
22/30 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kysymys. Se lapsi kuitenkin on jo olemassa ja tarvitsee elatuksen, eihän se nyt sen lapsen vika ole. Miten kukaan voi olla sitä mieltä, että viaton lapsi pitäisi laittaa kärsimään, jos vanhempien elatuskyky ei riitä tai toista vanhempaa ei edes ole olemassa.

Typerä vastaus. Ei ole kyseessä viaton lapsi, vaan vastuuton vanhempi. Jos ei ole mitään harkintaa siitä, että voiko oman lapsen kulut kustantaa, vaan siirtää ne muiden veronmaksajien kustannettavaksi

Eli lapsi on vastuussa vanhempansa tekemisistä ja joutaa kärsimään, koska ei osannut pahemmin valita perhettä johon syntyi? Oma oikeustajusi taitaa olla pahemman kerran mutkalla.

Voi V... minä kysyin vaan sitä, että onko oikein, jos elareita ei vanhemmat maksa, niin ne kuuluu kaikkien muiden varonmaksajien maksaa. Mikä tässä kysymyksessä on vaikea ymmärtää?

Oletteko oikeasti sitä mieltä, että lapsia voi tehdä oletuksella, että elarit maksaa muut veronmaksajat. Tottakai kaikki muut palvelut kuuluu kaikille vauvasta vaariin, kuten sanotaan, mutta elatusmaksuvastuu, kenelle se sitten teidän mielestä kuuluu?????

NO kyllä on oikein. Onko mielestäsi oikein, että veronmaksajat maksavat esim. tupakoivien sairauksien hoidot?

Itse asiassa jos joku tässä yhteiskunnassa on oikein, niin juuri se, että JOKAISELLE lapselle taataan niistä veromarkoista kohtuullinen elintaso. JUURI TÄSTÄ MAKSAN VEROJA AIVAN HELVETIN MIELELLÄNI.

Edelleenkin kysymys oli vain  ja vain siitä, että jos kumpikaan vanhempi ei maksa elatusmaksujaan, niin sitten siitä vastaa kaikki muut veronmaksajat. Mutta jos olet sitä mieltä, että makselet veroja maksaaksesi elatusmaksuja, jotka vastuulliset vanhemmat hoitaisi itse, niin hyvä niin, itse oletan vastuunkantoa vanhemmilta elatusmaksujen hoidossa. Saatan olla toki vanhanaikainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n lapset eivät varmastikaan ole käyttäneet neuvolapalveluita ja ovat toki olleet kotiopetuksessa koko oppivelvollisuuden ajan. Lapsilisät he ovat palauttaneet tietenkin. Muutenhan yhteiskunta olisi osallistunut heidän lastensa elättämiseen.

Mitenköhän tämän nyt rautalangasta vääntäisi, laitetaan vaikka isolla ELATUSMAKSUT JOTKA JÄÄVÄT VERONMAKSAJIEN KONTOLLE, KUN VANHEMMAT EI NIITÄ MAKSA, meniköhän perille nyt, ei siis ollut kyse mistään muusta

NE VANHEMMATKIN OVAT VERONMAKSAJIA! Menikö perille!?

Vierailija
24/30 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n lapset eivät varmastikaan ole käyttäneet neuvolapalveluita ja ovat toki olleet kotiopetuksessa koko oppivelvollisuuden ajan. Lapsilisät he ovat palauttaneet tietenkin. Muutenhan yhteiskunta olisi osallistunut heidän lastensa elättämiseen.

Mitenköhän tämän nyt rautalangasta vääntäisi, laitetaan vaikka isolla ELATUSMAKSUT JOTKA JÄÄVÄT VERONMAKSAJIEN KONTOLLE, KUN VANHEMMAT EI NIITÄ MAKSA, meniköhän perille nyt, ei siis ollut kyse mistään muusta

NE VANHEMMATKIN OVAT VERONMAKSAJIA! Menikö perille!?

En jaksa hölmöläisen kanssa keskustella AP

Vierailija
25/30 |
13.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa niin vituttaa tää piipitys MINUN VERORAHOILLA! JOS OLET KOSKAAN KÄVELLYT ASFALTILLA,KÄYTTÄNYT BUSSIA, KÄYNYT TERVEYSKESKUKSESSA TAI YLIPÄÄTÄNSÄ NOSTANUT EUROAKAAN OPINTOTUKEA OLET KÄYTTÄNYT MINUN VERORAHOJA. Kaikki vittu maksetaan tässä maassa verorahoilla ja joka vitun ihminen käyttää niitä piste. Katotaan loppuuko se vitun vinkuminen jos sattuu itse sairastumaan tai läheinen ja käy TUHANSIEN JA TUHANSIEN eurojen hoidoissa/leikkauksissa!!! Vitun paskaa tämmönen.

26/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Ei lasten hankkiminen ole vain rikkaiden oikeus.

Vierailija
27/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvinvointiyhteiskunnan perusajatus on siinä, että kaikilla pitää olla mahdollisuus rakentaa itselleen hyvä elämä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että se syntyykö lapsi köyhään vai rikkaaseen perheeseen (tai yh vanhemalle) ei saa automaattisesti määrittää lapsen tulevaisuutta. Näinhän on monessa monessa yhteiskunnassa. Valtion on varmistettava köyhien lapsien perustoimeentulo ja mahdollistettava kouluttautuminen. Mutta jossain vaiheessa tuo mahdollisuus on katsottava päättyneen... Onko se 25 tai 30 vuoden ikä en osaa sanoa... Sitten tämä lapsi ei ole enään lapsi ja hänen on itse vastattava toimeentulostaan itse, mahdollisuus on ollut... T. Juristi

Vierailija
28/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten kerrottiin TV:ssa, että Tanskassa selvitetään aina kuka on lapsen isä, koska ensinnäkin jokaisella ihmisellä on perustavaa laatua oleva oikeus tietää vanhempansa ja toiseksi ei ole oikein, että yhteiskunta joutuu lapsen elättäjäksi (suurin osa yksinäisistä äideistä joutuu turvautumaan apuun, vaikka alunperin toisin ajattelikin).

Vierailija
29/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikahan ei ole tässä tapauksessa naisessa, joka elatusta vaatii lapselleen, vaan miehessä, joka ei a.) huolehtinut ehkäisystä tai b.) halunnut olla lastensa elämässä. :)

Itse maksan miehelleni elareita, revipä siitä ap.

Vierailija
30/30 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatuskyvyttömien ei pitäisi voida  lisääntyä, rotuun, kansallisuuteen tai etnisyyteen kantaa ottamatta.