Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro hauskin/huvittavin/pahin kokemuksesi NIRSOILUSTA!

Vierailija
13.08.2016 |

Hauskoja tarinoita nirsoilusta tänne, kiitos :)

Kommentit (1118)

Vierailija
941/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskin/huvittavin/pahin/noloin on tämä ketju. Ihmisiä huvittaa ja ärsyttää jos joku ei tykkää jostain 😂

Miten se teidän persettä kutittaa?

Ton vois kääntää käsittämään mitä tahansa, etkö pidä peppuseksistä? Nirso. Etkö halua seurustella tämän mitäänsanomattoman näköisen mieslapsi-incelin kanssa? Nirso. Lomailetko mielummin ulkomailla kuin Suomessa? Nirso. Pidätkö enemmän kissoista kuin koirista? Nirso.

Eihän kyse ole mistään muusta kuin siitä, että joku osaa kertoa, että on jotain mistä hän ei tykkää? Eikö nää ole niitä makuasioita joista ei voi kiistellä? Mä en esim. Tykkää millään tavalla kypsennetystä porkkanasta, mutta raakana on oikein hyvää. En mä nyt niitä paloja ala sieltä lautaselta rääppimään missään juhlatilaisuudessa, mutta en saa myöskään mitään henkisiä allergiaoireita jos joku niin tekee.

Vierailija
942/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mun sukulainen ei voi syödä mitään seuraavia:

- kermavaahto

- sipuli

- valkosipuli

- riistaliha

- lampaanliha

- sienet

- mausteet (paitsi suola ja mustapippuri)

- juustot

- äyriäiset

- paprika

- mansikka

Kerran olen ollut hänen kanssaan samaan aikaan juhlissa, jossa alkuruokana oli sienikeittoa, pääruokana poronkäristystä ja jälkkärinä mansikkakakku. Ne ilmeet!

Mä en ymmärrä nirsoilua, se on vain junttia ja ärsyttävää. Jos ei jostain pidä, niin sitten vaan jättää ottamatta, mutta monella nirsolla ihmisellä on tapana kauhistella ääneen ja marista sopimattomia ruokia. Täysin naurettavaa, kun kyse ei kuitenkaan ole mistään apinanaivopadasta, vaan ihan tavallisista ruoista.

Tuota nirsoa sukulaista yritin aikani miellyttää tarjoiluilla, mutta hänen ruokarajoitteensa sulkevat pois niin monet tavalliset tarjottavat, että en enää jaksanut. Närkkikööt sitten jotain mikä kelpaa.

Aika helppo olisi valmistaa ruokaa tuon listan mukaan. Ottaa osan lihatuoasta erilleen mikä on maustettu vain mustapippurilla ja maustaa muun ruoan millä haluaa. Tai tarjoaa ruoka-allergiselle makkaraa.

Itse söisin kotona aina ennen vierailua. Joisin siellä vain kahvit ja viinat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskin/huvittavin/pahin/noloin on tämä ketju. Ihmisiä huvittaa ja ärsyttää jos joku ei tykkää jostain 😂

Miten se teidän persettä kutittaa?

Ton vois kääntää käsittämään mitä tahansa, etkö pidä peppuseksistä? Nirso. Etkö halua seurustella tämän mitäänsanomattoman näköisen mieslapsi-incelin kanssa? Nirso. Lomailetko mielummin ulkomailla kuin Suomessa? Nirso. Pidätkö enemmän kissoista kuin koirista? Nirso.

Eihän kyse ole mistään muusta kuin siitä, että joku osaa kertoa, että on jotain mistä hän ei tykkää? Eikö nää ole niitä makuasioita joista ei voi kiistellä? Mä en esim. Tykkää millään tavalla kypsennetystä porkkanasta, mutta raakana on oikein hyvää. En mä nyt niitä paloja ala sieltä lautaselta rääppimään missään juhlatilaisuudessa, mutta en saa myöskään mitään henkisiä allergiaoireita jos joku niin tekee.

Parasta on, että useampikin täällä on sanonut, että laittaa miehen vaihtoon, koska toinen syö vääriä ruokia :D Mut hei, ihan vinkkinä, henkistä kypsyyttä ja maalaisjärkeä ei täällä kannata viljellä, vauva-palsta ei ole sitä varten.

Vierailija
944/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää mutta huvitti kyllä Thaimassa brittipariskunta, joka kysyi ravintolan ovella, että onko heillä uuniperunaa. No ei ollut. Siinä oli varmaan kielimuuri välissä, koska samassa ravintolassa näin yhden pariskunnan kerran juuri uuniperunaa syövän, voin kera. Kun ravintolassa oli aivan järjetön lista hyviä ruokia, mistä valita, niin ei kun syödään uuniperunaa. Näitähän riittää kyllä, ei syödä eksoottisia ruokia, vain tuttuja juttuja. Onko silloin järkeä edes lähteä niin kauas?

Vierailija
945/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole nirso ruoan suhteen, mutta en kerta kaikkiaan pysty nielemään alas mannapuuroa ja helmipuuroa. Niiden hajukin etoo. Riisipuuro taas on yksi lempiruokani.

Vierailija
946/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yleisesti tuli vain mieleen, että joillakin autismi-diagnoosin omaavilla saattaa olla hyvinkin tarkkaan mitkä ruoka-aineet tuntuu suussa hyvältä. Tuokaan ei aina näy päälle päin. Mutta siis tuskin mitenkään suuri prosentti on nirsoissa mutta mainittakoon. Jollakin voi olla joku syy jota ei ehkä normaali ihminen ymmärrä. 

Mulla on sellainen juttu, että jos ruuan ei mun mielestä kuulu rapista ja rouskua suussa, niin silloin se ei saa sitä tehdä. Esimerkkinä juuri sipuli lihapullissa. Mun mielestä lihapullien ei kuulu rapista ja rouskua, joten jos siellä on isoja rouskuvia sipulinpalasia, en pysty syömään. Yrittänyt olen monesti, mutta rasahduksen osuessa hampaisiin tulee täysin hallitsematon oksennusreaktio. Sama perunoissa, perunat ei saa rapista suussa, joten jos kuoret rapisee, oksennusreaktio.

Pystyn kyllä syömään salaattia, kurkkua, sun muuta, koska niiden kuuluukin rouskua ja rapista. Epäilen vahvasti kuuluvani autismin kirjolle, mutta asiaa ei ole tutkittu koskaan kun en ole riittävän epänormaali. Olen kuitenkin ihan yksi yhteen tällaisilta ominaisuuksiltani hyvällä toiminnallisuudella siunatun asperger-ystäväni kanssa.

Muutenkin on ruokarajoitteita paljon keliakian ja refluksitaudin, sekä yleisen herkkävatsaisuuden takia. Tuohon herkkävatsaisuuteen liittyy esimerkiksi se, että mustapippuria ja palkokasveja voi käyttää, mutta vain rajoitetusti, tai alkaa valtavat kivut. Valtavat kivut tarkoittavat kippurassa makaamista ja pahimmillaan jopa tuskan huutoja. Voin syödä satunnaisesti sen lautasellisen hernekeittoa, ja mustapippurilla normaalisti maustettuja lihapullia, mutta pippuripihvin jätän väliin.

En siis huvikseni nirsoile, enkä tee siitä numeroa. Aika moni kuitenkin loukkaantuu jos varaudun omilla eväillä jotka kaikessa hiljaisuudessa syön jossain nurkan takana ohimennen.

Vierailija
947/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini (reilu 160 cm hoikka nainen) ei voinut lentää potkuriturbiinilentokoneella (ATR-72) kun se on niin ahdas ja meluisia. Hänen piti varata kalliimmat liput ja ajaa Tampereelta Helsinkiin autolla, että pääsi suihkukoneella Tukholmaan.  Me muut lennettiin se tunnin lento sillä potkurikoneella Tampereelta suoraan.   

Vierailija
948/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän kanssa ensimmäinen ja viimeinen yhteinen reissu suuntautui Barcelonaan. Lounaaksi pystyi syömään vain wieninleikkeen ranskiksilla. Kaihoisasti katseli kun söin kolmen sortin päivän menuun. Muutamia kertoja totesi, että näyttää kyllä aika hyvältä. Iltaisin hänelle ainoa mahdollisuus oli kebab tai burgeri. Minä söin tapasbaareissa iltaisin. Viimeisenä iltana ystäväni rohkaistui maistamaan tapaksia ja harmitteli ettei ollut aiemmin maistanut.

Toisella ystävällä oli tapana aina korostaa suureen ääneen ennen jotakin yön yli harrastustilaisuutta, että hän syö vain kasvisruokaa. Illallisille valmistettiin usein vain häntä varten kasvisruokia. Erään kerran keskellä yötä tuli pissahätä ja lähdin käymään ulkohuussissa. Yllätin neiti kasvissyöjän vetävän kaksin rantein leikkeleitä jääkaapista.

Ei niinkään nirsoilua, mutta todella epäkohteliasta. Mitään ruokaa ei ensin edes maisteta vaan suolataan se piloille ja pahimmillaan vielä ketsupit perään.

Olin Keski-Euroopassa töissä ja asuin viinitarhalla. Siellä pääsin maistelemaan rypäleitä ja eri kypsytysvaiheissa olevia viinejä. Tarhalla oli myös pruuveja ja tykästyin alueen viineihin.

Kotiin palatessa kävi usein ystävien luona illanistujaisissa kun olin kysynyt etukäteen tuonko viiniä ja oli vastattu ettei tarvitse. Tarjolla oli useimmiten halvinta(?) laatikkoviiniä jääkaappikylmänä. Toki kohteliaana sen ekan lasillisen join, mutta kesti pitkään ennen kuin punaviini alkoi taas maistua.

Vierailija
949/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin sukulaisella lihapadasta sienet lautasen sivuun. Yksi kehui " tosi hyvää" samalla. Hei, vaikka olen aikuinen en syö sieniä ikinä.

Vierailija
950/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa nähtävästi joku on kovastikin yrittänyt dissata mua samoista jutuista mistä itse olen dissannut jotain muita mutta katsos kun teille on valehdeltu. Ne asiat mistä olen joskus dissannut muita ei ole aina ollenkaan suoraan verrannollisia omiin juttuihin. Fiksut sen tajuaa ja ääliöt harhautetaan. Jotkut tietää jo totuudet kaikesta jotkut ei. Ehkä joskus nekin tietää. Riippuu ihan mihin päin halutaan viedä paheksuntaa. Voudaan jättää osa kertomatta ja vääristellä omiin tarkoitusperiin.

Vierailija
951/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveltiin suurksupungissa lapset 4 ja 9. Heillä oli nälkä ja väsyneitä. Eräs aikuinen seurueesta halusi vain tietyntyyppistä ruokaa.bKävimme viidessa lukemassa menun ja n. kilomeyrin jälkeen löytyi paikka, mistä sai hänelle sopivaa. Otimme mukaan koska paikassa ei tuo halunnut syödä koska oli hänelle liian kuuma. Avasin pakkausta matkalla ja annoin suupaloja lapsille koska valittivat nälästä. Tuo yksi aikuinen vähän ärsyyntyi ja sanoi että syötäisin vasta hotellilla,a johon kestäisi 30 min. minimi. Selitin että en itse ole syömässä nyt, mutta lapsille antaisin. Sanoi sitten että ahaa, okei.

Vierailija
952/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin miestä koukkaamaan autolla n 10 min matkan jotta saisin lempilimpparia. Ensin vastasi joo mutta sitten ei ajanutkaan sinne. Hieman ärsyynnyin tuosta harhautuksesta. Kun hän koukkasi oman tupakkansa takia en ärsyyntynyt vaan ymmärrän hyvinkin mielihalut, kunhan ei vaan ole tunnin koukkaus tai kilometri patikointi sen takia meille muille.

Ajoimme kumpikin kauemmaksi kauppaan lähikaupan sijaan, jotta saisimme kummallekin mieluisia leivoksia. Emme löytäneet. Luonnollisesti kumpikaan ei ärsyyntynyt siitä koukkauksesta.

Vierailija
953/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihaa syövät vegaanit, vetävät kaksin käsin tuotteita missä on liivatetta 😀

Vierailija
954/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi tuttava, jolla on vaikeuksia syödä ruokaa, jossa eri ruoka-aineet ovat sekaisin.

Liha, kastike, perunat, kaikki omille alueilleen.

Tuoreet vihanneksetkaan eivät oikein kelpaa, etenkään salaatissa.

30+ on ikää, käy töissä, mutta kärsii ylipainosta ja muista mt-ongelmista.

Olen 40+, ei mielenterveysongelmia, ja silti haluan syödä ruokani niin, että se ei ole yhtenäinen mössö vaan liha on lautasen toisella reunalla kuin peruna ja salaatti on omalla lautasellaan. En ole koskaan tajunnut, että tämä on nirsoilua.

Juuri näin.

Työpaikkaruokalan viherpiiperrys on johtanut siihen että kaikki ruoat ovat koiranruoan näköistä mössöä, olkoonkin hienoilla ulkomaalaisilla nimillä. Jos Aasiassa tai Afrikassa syödään mössöruokaan, niin minun ei tarvitse siitä pitää

Vierailija
955/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkänen akka kirjoitti:

Naurattaa nää mutta huvitti kyllä Thaimassa brittipariskunta, joka kysyi ravintolan ovella, että onko heillä uuniperunaa. No ei ollut. Siinä oli varmaan kielimuuri välissä, koska samassa ravintolassa näin yhden pariskunnan kerran juuri uuniperunaa syövän, voin kera. Kun ravintolassa oli aivan järjetön lista hyviä ruokia, mistä valita, niin ei kun syödään uuniperunaa. Näitähän riittää kyllä, ei syödä eksoottisia ruokia, vain tuttuja juttuja. Onko silloin järkeä edes lähteä niin kauas?

Jospa he olivat olleet maassa jo pitkän ajan ja vaihtelun vuoksi kysyivät uuniperunaa? Onhan paljon ihmisiä, jotka missä tahansa maailmalla etsivät sen *mäkkärin*. Toki ulkomaiden *mäkkäreissä* voi olla jotain paikallisia erikoisuuksia.

Vierailija
956/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähtenyt mökkireissulla ajamaan n. 30 min. ajomatkan lähimpään ruokakauppaan sen vuoksi että aikuinen ihminen ei voi juoda vettä janoonsa vaan tarvitsee limpparia. 

Olisi saanut tuo aikuinen ihminen mennä ihan keskenään hakemaan limpparinsa, en olisi missään nimessä suostunut vaikka kauppa olisi ollut vieressä.

Vierailija
957/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lihaa syövät vegaanit, vetävät kaksin käsin tuotteita missä on liivatetta 😀

Tiedätkö edes mitä liivateleivoksissa nykyään käytetään? Ei siinä enää sikaa käytetä vaan johanneksenleipäpuuta tms.

Vierailija
958/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka ravintolassa yökkivät ääneen toisten ruoille.

Olen esimerkiksi ollut seurueessa jossa yksi henkilö tilasi sinisimpukoita valkoviinissä. Kun simpukat saapuivat pöytään, toinen seurueeseen kuulunut henkilö alkoi päivitellä, että hän ei kyllä ymmärrä miten joku voi syödä jotain noin ällöttävää, ja hyi hvetti miten vastenmielisen näköistä.

Kerran taas olin samassa seurueessa erään naisen kanssa, joka julisti pöytätoverin pasta-annoksen näyttävän oksennukselta.

Kukaan ei kaipaa mielipidettäsi, pidä mölyt mahassasi.

Vierailija
959/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän nuori pitää sipulin mausta mutta ei sen suutuntumasta. Sipulia saa olla tosi pieneksi paloiteltuna. Ot.

Täällä samanlainen. On ollut 18v tuollainen.

Vierailija
960/1118 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas haluaa että teen asiantuntijatyötä kymmenellä eurolla tunti. Ja kun en suostu, niin menee henkilökohtaisuuksiin ja haukkuu minut maanrakoon. Sen päälle vielä uhkaili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän