Kerro hauskin/huvittavin/pahin kokemuksesi NIRSOILUSTA!
Kommentit (1118)
Aasit kysyi onko punaista maitoa. No ei kun vain normaalia sinistä. Ei kelvannut.
Siskoni oli teini-ikäisenä kasvissyöjä, ja hän vaati, että hänelle tehdään erikseen omat pöperöt. Toki nyt lukioikäinen olisi voinut osallistua itsekin ruoan laittamiseen, varsinkin kun erityisruokavalio oli ns. vapaaehtoinen. Eipä ollut minun asiani, kun äitini tähän järjestelyyn suostui.
Nirsoilua tästä teki sen, että siskolle kyllä maistui liha, jos oli jotakin fiinimpää lihaa tarjolla. Eli sisäfilepihvi hänelle kyllä kelpasi, spaghetti bolognese ei. Hän ei itse nähnyt tässä yhtään mitään ristiriitaa. Mitään logiikkaa tässä ei myöskään ollut, vaan sisko ihan fiiliksen mukaan päätti, milloin liha kelpaa ja milloin ei.
Yksi likka oli "kuolemassa janoon". Jano häipyi kun ei ollut "oikeaa makuvettä-"
Vierailija kirjoitti:
Aasit kysyi onko punaista maitoa. No ei kun vain normaalia sinistä. Ei kelvannut.
Ei tietenkään kelvannut, kun aasit juo vettä.
Luen kommentit vain jos tykkäyksiä on yli 10
Mitä ihmettä höpötät, ei graavikalaa valmisteta pakastamalla! Ihan tuore vastapyydetty kala suolistetaan ja laitetaan kunnon suola pintaan, kohtuullinen paino kalan päälle ja ihan jääkaappiin tekeytymään. Pakastamisella ei ole graavikalan kanssa mitään tekemistä
Anoppi ei suostu syömään broileria, sillä hän on syönyt kerran kanaa 1950-luvulla ja se oli sitkeää.
Vierailija kirjoitti:
Eräs lapsuuden kaverini söi vain isänsä tekemiä lihapullia. Isä oliko eläkkeellä ja haki poikansa ruokavälitunnilla koulusta kotiin syömään.
Tämän toisen jutun olen jo kertonut monesti. Henkilö söi hyvällä halulla pizzaa ja kun syömisen lopulla kuuli, että pizzassa oli myös simpukoita, alkoi teatraalinen yökkiminen.
Minun isä puhui aina yökkien, miten jotkut syö katkarapuja ja muita nilviäisiä. Kerran lapsen synttäreille tein katkarapupiirakkaa, mutta en ehtinyt siinä kertoa, mitä missäkin tarjottavassa on. Isä oli ottanut sitä katkarapupiirakkaa, söi hyvällä ruokahalulla ja kehui, miten se on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni ollessa 3v. aterialla oli kanaa. Hän tuijotti lautastaan ja kieltäytyi syömästä.
Syyksi sanoi, ettei syö, kun se kana oli jo kuollut.
Osoittiko hän empatiaa kanaa kohtaan vai olisiko pitänyt tuoda elävä kana ruoaksi, tätä muistan pähkäilleeni.
Tuon ikäisillä on vielä joku portti auki mielen sisällä entisiin elämiin. He kykenevät muistamaan mitä ovat entisissä elämissään olleet ja tehneet.
Osa kertoo muistoja, kun "olivat joku eläin" ja mitä tekivät "silloin kun olivat vielä se eläin".
Tyttäresi todennäköisesti luuli saavansa ruuaksi kanan, niin kuin muisti viimeksi elävän linnun syöneensä, vaikka kettuna tai kissana.
Kaikkia se leipä elättää
En ymmärrä ihmisiä jotka periaatteesta eivät syö edellisen päivän ruokia. Ei missään muodossa, roskiin vain.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä poikaystäväehdokas etsi minusta suurennuslasin kanssa vikoja, eikä pitänyt yhtään viehättävänä kun kerroin etten juo limua muuten kuin hiilihapot pois ravistettuna :)
Mäkin teen noin! Harvoin juon mtn hiilihapollisia juomia mutta jos juon niin ravistan hiilihapot pois tai annan olla jonkun aikaa että hiilihapot poistuu. Kaljaa tosin voin juoda, ilman että hapot ärsyttää.
Muuten syön kyl aikalailla kaikkea, suklaa ei oo hyvää mielestäni ja tätä kyllä ihmetellään usein ja tuputetaan mokkapaloja ja muita suklaa juttuja vaikka ois mitä juustokakkua sun muutakin tarjolla. Ei ärsytä sekään, tuputtakoon, en vastaa kun kerran että "ei kiitos" ja sit en enää huomioi tuputtajia.
Käänteinenkin päivittely on ärsyttävää. Tykkään masitaa uusia asioita ja oikeasti rakastan ostereita, simpukoita, mätiä ym mitä pidetään outoa. Ravintolassa porukalla inhottaa, kun kuulen kommentoitua " että tietenkin tilaat etanat ja naudan kieltä". Kai minä nyt omilla rahoillani saan ravintolassa tilata mitä haluan.?
byali kirjoitti:
Ystäväni inhoaa sipulia ja valkosipulia - mutta rakastaa minun tekemääni pitsaa ja bolognesea. Aina riemussa suin tulee meille syömään kun on bolognesea tarjolla. Näiden kummankin ruoan salaisuus on nimenomaan ne sipulit ja valkosipulit, mitä olen kuullottelen öljyssä aina ikuisuuden. Aika hupaisaa, olen hänelle näitä sipuliruokia jo tarjonnut useamman vuoden, eikä hän vieläkään tiedä rakastavansa juuri sitä sipulin makua. Joku henkinen juttu se on, eikä niinkään etteikö tykkäisi niistä. Pilkon sipulit todella mikroskooppiseksi silpuksi, niin ne ei erotu sieltä kastikkeen seasta. Luonnollisesti aina sanon, etten laittanut sipulia sinun takiasi ja ohh kyllä aina maistuu. Joku päivä kun hän on oikein syönyt itsensä pulleaksi, paljastan tämän likaisen salaisuuteni. Voisi melkein kuvata tämän reaktion kun hän käy oksentamaan ja itkemään tätä kauheaa sipulia
Siis oikein odotat vuosia innossasi sitä hetkeä kun saat ystäväsi itkemään ja oksentamaan? Suosittelen pikaisesti psykiatrin arvioita, tuollainen ei ole tervettä.
Tuttava perheen yksi lapsista ei voi syödä valkoista kermavaahtoa. No, olipa sitten häät tai mitkä hyvänsä joissa on kakkua, niin yhden lapsen vuoksi se kerma on värjätty yleensä vihreäksi kiiwi hedelmällä. Siis ihan lapsesta aikuisuuteen asti. Eli kaikki kakut ym maistuvat kiiwiltä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naispuolinen kaverini ja hänen aikuinen miesystävänsä olivat meillä viikonlopun. Olin kysynyt etukäteen ruokatoiveita, kuulemma kaikki kasvisruoka käy (nainen lakto-ovo).
Paikan päällä pariskunta torppasi lähes kaikki etukäteen tehdyt ostokseni. Siis aamupala pilalla koska miesystävä ei syö tomaatteja, ainoastaan kirsikkatomaatteja. Kahvittelu pilalla koska olin tehnyt sienipiirakka, mies ei syö sieniä. Lounaaksi kaavailemani linssipata ei käy kun siinä on paprikaa eikä miesystävä tykkää vihanneksista. Jne.
Ehdotin että mentäisiin ravintolaan, mutta nekään eivät käyneet erinäistä syistä. Esimerkiksi aasialaiseen ei voitu mennä kun niistä ei tiedä mitä ne ruokaan oikeasti laittavat (kumpikaan ei ole allergikko).
Lopulta söivät koko viikonlopun Hesburgerin noutoruoka, itse mussutin vihannespadat ja liian isot tomaatit
Hesburgerista löytyi lakto-ovolle sitten ruokaa?
Joo? Onhan niillä kasvishampurilaisia.
Lakto-ovo tarkoittaa sitä ettei syö lihaa, muttei vältä maitoa tai munia.
Juuei kiitos kirjoitti:
Tuttava perheen yksi lapsista ei voi syödä valkoista kermavaahtoa. No, olipa sitten häät tai mitkä hyvänsä joissa on kakkua, niin yhden lapsen vuoksi se kerma on värjätty yleensä vihreäksi kiiwi hedelmällä. Siis ihan lapsesta aikuisuuteen asti. Eli kaikki kakut ym maistuvat kiiwiltä..
Kerma ja kiiwi eivät tykkää toisistaan, joten väriaine on jotain muuta.
Hiilihapothan on limujen suola! On kyllä ihmiset outoja. Ainoa syy miksi en juo energiajuomien sijasta kahvia on juurikin se, että kahvi ei ole kylmää tai raikasta eikä siinä ole hiilihappoja, vaikka maku toki on hyvä. Jääkahveja juon silloin tällöin.
Eniten kummastuttaa ihmiset, jotka ovat kerran maistaneet jotain ruokaa ja se yksittäinen ruoka on ollut pahaa ja sitten eivät kokeilla sitä ainesosaa missään muussakaan muodossa tai ruuassa. Esim. kun on kerran syönyt veteläksi keitettyä porkkanaa ja sen perusteella ei voi kokeilla esim porkkanakakkua.
Vierailija kirjoitti:
Työssäni järjestän monia isoja tilaisuuksia vuosittain ja aina toistuu tämä: jos mukaan on kutsuttu 200 henkilöä, niin 100:lla heistä on joku ruokarajoite ja näistä 100:sta 99 on naisia. Miten naisten ja miesten elimistö muka eroaa niin paljon toisistaan, että naisilla olisi paljon enemmän ruokarajoitteita? Ei voi pitää paikkansa eli kyse taitaa olla tosi monella (ei kaikilla) pelkästä nirsoilusta, hienostelusta ja itsensä tärkeäksi tekemisestä.
Menee vähän ohi aiheen, mutta tiedän monta miestä, esim ex oli tällainen, jotka jotenkin halveksuvat allergioita tai eivät usko niihin. On joillekin ilmeisesti osoitus heikkoudesta yms. jos myöntää ettei elimistö kestä esim, laktoosia tai vaikka kaalia. Sitten ihan äijinä syödään mitä vaan ja loppuilta istutaan vessassa ja kärsitään. Mutta allergia? Ei, tosimies ei ole allerginen.
Hesburgerista löytyi lakto-ovolle sitten ruokaa?