Kerro hauskin/huvittavin/pahin kokemuksesi NIRSOILUSTA!
Kommentit (1118)
Ala-asteella ruokalistassa luki sienijauhelihapihvit, peruna jne.
Luokkakaverini söi niitä vieressäni ja kehui ruokaa. Sanoin, että minäkin pidän sienistä.
Hän alkoin itkemään ja huutamaan, että minä väitän pihveissä olevan sieniä. Opettaja meni lohduttamaan ja torui minua. Sen jälkeen käveli luokan eteen ja julisti: NE OVAT JAUHELIHAPIHVEJÄ.
Nirsoilijan äiti oli koulutoimen sihteerinä.
Tapahtui 1980-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysimme kerran kavereitamme syömään ja valmistelimme hyvät grilliruoat tarjottavaksi. Eri vaihtoehtoja oli paljon, lihaa, kanaa, kasviksia, sieniä, salaattia, perunoita yms. Mieheni on oikeasti hyvä kokki. Kaverit tulivat ja eivät halunneet syödä muuta kuin jauhomakkaraa, mitä oli valmistettu lapsille. Sen jälkeen olemme nauttineet ruokamme muussa seurasta. :)
Mitä on jauhomakkara? Olen yrittänyt löytää sitä kaupasta, kun täällä moista mainostetaan, mutta ei ole löytynyt. Esim. lauantaimakkarassa on vain näitä aineita, ei jauhoja lainkaan :Sian- ja broilerinliha, vesi, kamara, perunatärkkelys, koneellisesti erotettu broilerinliha, silava, suola, broilerinrasva, stabilointiaine (E 450), kasvikuitu, lihaproteiini, aromit (mm. chili, korianteri, mustapippuri), hapettumisenestoaine (E 300), glukoosi, säilöntäaine (E 250).
Se on tuo perunatärkkelys, joka on siis perunajauhoja. Sitä on siinä neljänneksi eniten, koska on neljäntenä valmistusluettelossa. Mikä on muuten kyseisen tuotteen hiilihydraattien osuus? Se kertoo paljon. Jos sitä on alle 5, niin silloin lihaa ja lihaan verrattavia aineita on tuotteessa melko hyvästi, lähellä nollaa niin puhutaan jo aika lailla kokolihamakkarasta. Mitä enemmän on hiilihydraattia, sitä isompi on siis jauhon määrä.
Makkarassa pitää olla myös jauhoja, koska jos se on pelkkää lihaa, niin se ei ole makkaraa, vaan lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvitti kun kaveri kertoi veljensä häistä.. Että miten kamalaa ruokaa oli tarjolla, ja miten häntä loukkasi.. Ettei HÄNTÄ ja hänen lapsiaan oltu huomioitu ruokailussa. Oli kuulemma pitänyt häiden jälkeen käydä abc:lla syömässä hampparia.. Kun ei ollut voinut syödä muuta kun leipää ja kakkua häissä..
Hänen veljensä vaimo, kun sattuu olemaan aattellinen pescokasvissyöjä (syö siis kalaa, mutta ei lihaa. Kalaakin harvoin) Niin ruokana ei sitten ollut lihaa ymmärrettävästä syystä. Eikä minun mielestä kenenkään ole pakko tarjoilla sellaista ruokaa omissa juhlissaan mitä ei syö itse aattellisesta syystä tai edes tykkää siitä.
Ruokalista menussa oli mm. kasvisgratiinia, täytettyjä kasviksia ja sieniä, erilaisia salaatteja ja erilaisilla tavoilla valmistettuja kaloja esim graavattua, savustettua yms.
Kaverini kun on nirsoin tuntemani henkilö.. Ruokavalio koostuu kananugeteista ja nakeista ranskalaisialla.. Niin ymmärrän hänen järkytyksen.. :DDD
Tuliko se kaikki ruoka hänen veljensä vaimolle vai niille vieraille? Vai olisiko pitänyt kutsua vain aatteellisen kasvissyöjiä niihin häihin?
Mietipä sitä.
Niin, sitä kasvis/kalaruokaa kun ei voi lihansyöjät syödäkkään....
Lihansyöjän täytyy saada lihaa. Kalahan ei ole lihaa, koska moni kasvissyöjä sitä suostuu syömään.
Vierailija kirjoitti:
Kauan sitten minulla oli ystävätär, joka ilmoitti inhoavansa sieniä. Ilkeyttäni tein piirakan, jonka täytteenä oli jauhelihaa, sipulia, riisiä ja sieniä. Hyvin maistui! Ahmittuaan puolikkaan piirakasta sanoin, että siinä on muuten sieniäkin. Oli hiljaa.
Juu, tiedän olevani ilkeä.
Mitäs jos ystäväsi olisi vastaavasti laittanut piirakan sekaan hieman paskaa. Siis sen verran, että se ei olisi sieltä seasta maistunut. Olisitko tykännyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja tarinoita nirsoilusta tänne, kiitos :)
Oltiin pitsalla lasten ja miehen veljen lasten kanssa.
Serkut tilasivat quattro stagionet ja sitten kun ne tulivat, siivosivat pitsoistaan kaikki tonnikala-, katkarapu-, kinkkupalat ja herkkusienet sivuun pitsan päältä ja söivät vaan pohjan juuston ja tomaattikastikkeen.
Tämä oli kaikessa typerryttävyydessään (MIKSI?) suorastaan hauska! Margharita-pizza olisi ollut halvempikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyysimme kerran kavereitamme syömään ja valmistelimme hyvät grilliruoat tarjottavaksi. Eri vaihtoehtoja oli paljon, lihaa, kanaa, kasviksia, sieniä, salaattia, perunoita yms. Mieheni on oikeasti hyvä kokki. Kaverit tulivat ja eivät halunneet syödä muuta kuin jauhomakkaraa, mitä oli valmistettu lapsille. Sen jälkeen olemme nauttineet ruokamme muussa seurasta. :)
Mitä on jauhomakkara? Olen yrittänyt löytää sitä kaupasta, kun täällä moista mainostetaan, mutta ei ole löytynyt. Esim. lauantaimakkarassa on vain näitä aineita, ei jauhoja lainkaan :Sian- ja broilerinliha, vesi, kamara, perunatärkkelys, koneellisesti erotettu broilerinliha, silava, suola, broilerinrasva, stabilointiaine (E 450), kasvikuitu, lihaproteiini, aromit (mm. chili, korianteri, mustapippuri), hapettumisenestoaine (E 300), glukoosi, säilöntäaine (E 250).
Se on tuo perunatärkkelys, joka on siis perunajauhoja. Sitä on siinä neljänneksi eniten, koska on neljäntenä valmistusluettelossa. Mikä on muuten kyseisen tuotteen hiilihydraattien osuus? Se kertoo paljon. Jos sitä on alle 5, niin silloin lihaa ja lihaan verrattavia aineita on tuotteessa melko hyvästi, lähellä nollaa niin puhutaan jo aika lailla kokolihamakkarasta. Mitä enemmän on hiilihydraattia, sitä isompi on siis jauhon määrä.
Makkarassa pitää olla myös jauhoja, koska jos se on pelkkää lihaa, niin se ei ole makkaraa, vaan lihaa.
Molemmat vanhempani ovat eläneet ajan, jolloin ruoka tuli läheltä. Teurastetusta eläimestä käytettiin kaikki, mutta jauhoja ei makkaroihin laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikainen kaverini laittoi jauhelihan kypsentamisen jalkeen siivilaan ja huuhtoi siita vesihanan alla "rasvat pois".
Olikohan tämä sama tyyppi, johon törmäsin aikoinaan kuntosalilla? Kertoi kaverilleen, miten oli käynyt ostamassa kaupasta vähärasvaista jauhelihaa tiskiltä ja kauppias oli kehunut jotain lihaa vähärasvaiseksi. No tämä oli sitten punninnut sen ennen paistamista ja sen jälkeen. Oli sitten kerännyt sen paistetun jauhelihan takaisin pakettiinsa, mennyt kauppaan ja omien sanojensa mukaan heittänyt sen seinään ja raivoten vaatinut tilalle jotain toista.
Ei vissiin ollut kuullut, että lihasta irtoaa aika tavalla myös lihasnesteitä, kun sitä paistetaan.
Tyytyväisenä vielä kertoi, miten kauppias oli yrittänyt hyvitellä.
Tarinan opetus. Jos idiootille antaa periksi, idiootti ei opi, vaan pysyy idioottina.
Minulle kelpaa kaikki kaupan halpislenkit, mutta inhoan Hk:n sinistä. Se oli ollut tarjouksessa ja ex oli ostanut sitä makkarakeittoa varten. Nalkutin asiasta ja toinen suuttui, kelpasi kuulemma ainakin koiralle. Makkara kuorittiin ja mies vei lenkin pystykorvalle, koira nuuhkaisi makkaraa ja meni koppiin, missä ei yleensä edes käynyt. Meitä alkoi kumpaakin jo siinä vaiheessa naurattamaan niin, että riitely jäi. Jos olisi vienyt makkaran laikallemme, se olisi kadonnut hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisiä jotka eivät uskalla maistaa mitään uutta. Esimerkiksi eri maiden ruokia ei uskalleta edes kokeilla. Ravintoloista kelpaa vain mäkkäri tai joku sellainen missä saa tilattua pizzaa. Ihme tylsimyksiä!
Näin 70-luvun alun lapsena pizzat, mäkkärit, kebabit yms ovat eksoottisia herkkuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja tarinoita nirsoilusta tänne, kiitos :)
Oltiin pitsalla lasten ja miehen veljen lasten kanssa.
Serkut tilasivat quattro stagionet ja sitten kun ne tulivat, siivosivat pitsoistaan kaikki tonnikala-, katkarapu-, kinkkupalat ja herkkusienet sivuun pitsan päältä ja söivät vaan pohjan juuston ja tomaattikastikkeen.
Tämä oli kaikessa typerryttävyydessään (MIKSI?) suorastaan hauska! Margharita-pizza olisi ollut halvempikin.
Veikkaan, että serkut olisivat halunneet olla jossain ihan muualla. Selkeä mielenosoitus siitä, ettei ole hyvä olla.
Esim kotona riitelyä, alkoholinkäyttöä jne. Lapsilla sitten kamala pelko siitä, kun ei ole itse paikalla. :(
Vierailija kirjoitti:
Laivalla viereisessä pöydässä olivat äiti, isä ja kaksi lasta. Lapsille tilattiin lohta ja vanhemmat ottivat naudan sisä(tai ulko-)filepihvit maalaisranskalaisilla. Ruuat tulivat ja nainen söi pihviä melkein puolet kunnes pyysi tarjoilijan paikalle koska "pihvi oli keskeltä raakaa ja siitä voisi sairastua". Keittiöstä tuli uusi kypsempi pihvi josta nainen nautti muutaman palan. Taas tarjoilijaa paikalle "mutta kun minähän haluaisin tämän pihvin tavallisilla ranskalaisilla". Tämä annos jätettiin miehille syötäväksi ja nainen sai vihdoin mieluisan pihvin ja mieluisat ranskalaiset.
Onhan se tuokin tapa syödä 4 annosta kahden hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Minun työkaverille ei kelvannut mikään muu kahvimuki kuin minun harvinainen muumimuki. Siinähän sitten meni ja varasti minun mukini. Vieläkään en oo saanut oikeutta tapahtumaan. Se oli hyvä muki.
Vein minäkin aikoinaan oman mukin töihin. Ei mennyt kuin pari päivää, kun näin sen jo jonkun toisen käytössä ja kahden viikon päästä muki olikin jo rikki. Reunasta lohjennut pala pois. Olikin sitten ensimmäinen, viimeinen ja ainoa muki, jonka olen töihin vienyt.
Minä olen varmaan sellainen nirsoilija lounastauolla ja jopa kahvitauolla.
Jatkuva kovaääninen puhe ruoka suussa, äänekäs mässyttäminen suu auki ja ahmiminen.
Juu. Mulla on omat eväät.
Vierailija kirjoitti:
Pomoni ei voi sietää tomaattia. Jos esim. hampurilaisessa on tomaattia, se on syömäkelvoton koska jos tomaatin onkii pois niin siitä jää kuulemma silti se maku kaikkialle minne se on koskenut.
Mutta vaikka hampurilainen jäi tomaatin takia syömättä, ketsuppi maistui ranskalaisten kanssa. :)
Johtuu varmaan siitä, että nykyajan tomaatit ei oikeastaan maistu millekään, vaan ovat vetistä mössöä. Jos siis haluaa tomaattiin sen maun, joka tomaattiin kuuluu, sen päälle pitäisi laittaa ketsuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomoni ei voi sietää tomaattia. Jos esim. hampurilaisessa on tomaattia, se on syömäkelvoton koska jos tomaatin onkii pois niin siitä jää kuulemma silti se maku kaikkialle minne se on koskenut.
Mutta vaikka hampurilainen jäi tomaatin takia syömättä, ketsuppi maistui ranskalaisten kanssa. :)
Johtuu varmaan siitä, että nykyajan tomaatit ei oikeastaan maistu millekään, vaan ovat vetistä mössöä. Jos siis haluaa tomaattiin sen maun, joka tomaattiin kuuluu, sen päälle pitäisi laittaa ketsuppia.
Ei kai nyt sentään. Närpiössäkin on raadettu.
Vein ruokatunnilla duunikaverille hänen lempiruokaansa tuoreita lihapiirakoita. Hän varoitti puristelemasta niitä edes pussin päältä, jottei "niistä tule rasvaisia, eikä niitä voi sitten enää syödä!", Kysyin että ei siis voi enää syödä, jos ne ovat tulleet vähänkään rasvaisiksi pinnalta? Hän vastasi;" Ei vaan sen takia, vaan jos niitä puristelee, niin niistä tulee sen takia yleensäkin rasvaisia ja rasva on epäterveellistä, eikä hän voi sitä lainkaan sitten syödä!" No hänen logiikkansa oli melko vastaansanomatonta, varoitteli minua vielä rasvan syönnin haitoista! Jäin tosin vähän ihmettelemään että tyhjästäkö luuli sen rasvan niiden lihapiirakoiden pinnalle ilmestyvän. Näppini ei ainakaan rasvassa olleet!
Tuli mieleen se Speden länkkäri, missä oli saanut nuolen kyynärvarren läpi törröttämään. Simo inkkarina paransi pulman niin,että katkaisi nuolen kummaltakin puolelta. Spede ihmetteli että "Nythän sinne jäi pala sisälle?!", mihin Simo totesi;" Niin mutta ei näkyä!"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikainen kaverini laittoi jauhelihan kypsentamisen jalkeen siivilaan ja huuhtoi siita vesihanan alla "rasvat pois".
Oisko myn nykyinen kaveri....
Jauhelihan rasva on kammotus, mut juomana rasvainen maito😉
Ei ole olemassakaan "rasvaista" maitoa.
Maitoa myydään..
tavallisena (punainen)
kevyenä (sininen)
rasvattomana (vaaleansininen)
Noiden lisäksi vielä ns ykkösmaito, joka sijoittuu kevyen ja rasvattoman väliin.
Yök. En syö.
Tuota toistelevat huonosti kasvatetut lapset ja jopa aikuiset.
Tiedoksi. Ketään ei oikeasti kiinnosta syötkä tai et. On ihan tavallista, että normaali ihminen jättää syömättä sen, mitä ei halua syödä.
Vierailija kirjoitti:
olen nelikymppinen nainen ja todella nirso. en voi syödä karjalanpaistia, koska ne läskiset lihat inhottavat. sipulin asemasta laitan sipulijauhetta, koska sipuli tuntuu suussa kamalalta! jugurtissa ei saa olla kökköjä. palvikinkku ei käy myöskään koostumuksensa vuoksi, juuston päällimäinen viipale menee roskiin. mysleistä tykkään, mutta rusinoita ei saa olla. ananas pilaa pitsan, kylmää ananasta syön kyllä mutta lämmin ananas.. hyi! lohta syön, muikkuja en.
mäkkärin hampurilaisesta poistan suolakurkut ja lihapiirakoista jauhelihan irvikuva-täytteen..
lista on loputon. käyn kyllä ravintoiloissa syömässä ja otan pitsan tai pastaa, joskus lehtipihvin.
Edellinen kirjoittaja ja muutkin, jotka ovat mainostaneet heittävänsä päällimmäisen juustoviipaleen roskiin, koska se osuu siihen pakkauksen muoviin, herätti kysymyksen, että eivätkö ne juuston muut kyljet osu siihen pakkaukseen mitenkään? Jos pakkauksesta tarttuu juustoon "jotain", minkä takia sitä ei voi syödä, niin sitä on sitten jokaisessa juustoviipaleessa, paitsi, jos se on höylätty sen juuston sisältä.
Toisin sanoen aivan ensimmäiseksi, pitäisi avata koko paketti ja höylätä juusto kauttaaltaan joka puolelta muutaman siivun ohuemmaksi ennen kuin siitä tulee käyttökelpoista?
Niin. Jonkun toisen mielestä olisi nirsoilua, jos ei voisi syödä sipsejä ilman dippiä.