Rumat lapset somessa
Miksi ruman lapsen omaavat vanhemmat laittavat someen kuvia heistä? Eikö ihmiset näe jos oma lapsi on ruma kun piru. Oksettaa ihan välillä kun some on täynnä kuvia rumista lapsista. Pekka aloitti tänään ym.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aww, siansilmäinen Helena-Mattiina syö mustikkaa koko naama marjamehusta tahmeana, kilometri ikeniä loistaa pikkuisten mustikkatahraisten hampaiden yllä! Tooooosi söpöä! <3<3 Kaikki 4 hiustakin saatu söpösti saparoille!
No minulla on ne monien kammoamat pienet silmät mutta arvaa mitä? Olen silti kauniimpi kuin suomalaisnaiset keskimäärin, eli te mollosilmäiset voitte lopettaa sen paskanjauhannan :) Mieluummin pienet tihrukat kuin jäätävät mulkosilmät, vai voiko jokua sanoa että kyseisenlaiset silmät ovat esteettisesti miellyttävät? Yhdellä ex-kaverillani on oikein suuret silmät mutta on ruma kuin sianperse että se siitä.
Apua miten lapsellisia juttuja. Minkä ikäiset täällä kirjoittelee. Fiksujen ihmisten ei tarvite haukkua toisten ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aww, siansilmäinen Helena-Mattiina syö mustikkaa koko naama marjamehusta tahmeana, kilometri ikeniä loistaa pikkuisten mustikkatahraisten hampaiden yllä! Tooooosi söpöä! <3<3 Kaikki 4 hiustakin saatu söpösti saparoille!
No minulla on ne monien kammoamat pienet silmät mutta arvaa mitä? Olen silti kauniimpi kuin suomalaisnaiset keskimäärin, eli te mollosilmäiset voitte lopettaa sen paskanjauhannan :) Mieluummin pienet tihrukat kuin jäätävät mulkosilmät, vai voiko jokua sanoa että kyseisenlaiset silmät ovat esteettisesti miellyttävät? Yhdellä ex-kaverillani on oikein suuret silmät mutta on ruma kuin sianperse että se siitä.
Haha, katkera ja ruma tihrusilmä havaittu, ei mennyt pitkään! Kuule, nätit, mantelin muotoiset silmät on ihan universaalisti yks ihmisen kauneimmista piirteistä. Viestisi tihkuu sellaista katkeruutta että ei helvetti :D
Kyseisen kirjoittajan pointti meni sinulta ihan kokonaan ohi, mikään yksittäinen piirre ei tee kauniiksi vaan kyse on kokonaisuudesta. Tottakai on universaalisti kauniina pidettyjä piirteitä mutta niiden piirteiden pitää löytyä tietynlaisesta kokonaisuudesta, ei ne isot ja mantelinmuotoiset silmät mistään Tavis-Tiinasta tai Marjatasta kaunista tee, ihan niin kuin ei tee esimerkiksi kasvojen pelkkä symmetriakaan vaan kauniilla ihmisillä on kaikki piirteet kasvoissa viehättävät ja kokonaisuus on sopusuhtainen. Piirteet ovat huomiota herättävän kauniit, ei ok-näköiset tai siedettävät, niissä on jotakin ekstraa, tietynlaista täydellisyyttä jota ei löydy kokonaisuudessaan keskivertokasvoista.
Olen nähnyt aivan hirviömäisen rumilla ihmisillä yhden täydellisen piirteen heidän kasvoissaan, heillä voi esimerkiksi olla täydellisen muotoinen, pieni ja kapea nenä mutta siitäkin huolimatta henkilö on yleisillä standardeilla ruma, sama koskee silmiä, suuta tai muitakin kasvojen osia.
Se mikä kuulostaa hyvältä kuvailtuna, voi olla korkeintaan keskinkertainen kokonaisuutena ja ns. rumat piirteet paperille lueteltuna voi löytyä jopa mallitason ihmisiltä. Eli olet ymmärtänyt noiden tutkimusten tuloksen ihan täysin, kuten tekee about. 90% ihmisistä, joko tutkimustulos kielletään tyystin koska se ei koskea itseä tai se otetaan liian kirjaimellisesti ja niitä yksittäisiä kohtia otetaan pois kontakstista ja niitä sovelletaan pilkuntarkasti katsomatta asiaa objektiivisesta näkökulmasta.
Ei voi kuin nauraa näille vihanpurkauksille täällä ja luulenpa ettei tämän palstan kommentoijat ole itsekään ulkoisesti priimaa, vai näettekö kadullakaan mitään mallitason naisia? Niin, en minäkään.
Mikähän siinä muuten on, että se pahin ulkonäkökritiikki tulee niiltä itse vähemmän kauniilta? Onko kukaan muu huomannut samaa? Sillä itse ainakin olen pannut tämän asian merkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 ,
Etpä paljoa voita tolla kommentillas jossa ite ihan yhtä lailla haukut muiden omastas poikkeavaa ulkonäköä
Mikä moraalinen ylemmyys sinulla on muihin nähden? Tältäkin palstalta saa jatkuvasti lukea kuinka pienet silmät ovat niin rumat, miksi henkilö jonka ulkoista ominaisuutta pilkataan armotta, ei saisi sanoa mitään vastaan niille jotka sellaista ivaa harjoittavat? Ja kyllä, minunkin mielestäni mulkosilmät ovat ihan jäätävän rumat, sorry, niin se vain on. Ei näytä hyvältä kenellekään, esimerkiksi Jenni Vartiainen on pienisilmäinen mutta siitäkin huolimatta ihan jäätävän kaunis, i rest my case.
Siansilmät ja mollosilmät ovat molemmat rumia. Asia käsitelty.
Pienet silmät yksittäisenä piirteenä eivät rumenna kaunista kokonaisuutta, Jenni tosiaan hyvänä esimerkkinä siitä mutta en ole koskaan nähnyt pantavaa naista, jolla olisi mulkosilmät, en ikinä. Jenni on ihanan näköinen ihminen, ottaisin hänet omakseni milloin tahansa, av-mammat vihaavat Jenniä hänen kauneutensa vuoksi, se on kiusallisen ilmiselvää. En keksi mitään muuta syytä tälle palstalla jatkuvasti esiintyvälle Jenni-vihalle. Joku ruma nainen tekee hänestä lukemattomia haukkumisketjuja purkaakseen pahaa oloaan. Kateus vie kalatkin vedestä, näin se on.
M28
Mua oksettaa vain ja ainoastaan aikuiset ihmiset jotka kehtaavat arvostella viattoman lapsen ulkonäköä. Olette varmasti itse lapsettomia, tai mikäli ette, niin sääliksi käy lapsianne. Aivan wt-touhua tommonen, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 ,
Etpä paljoa voita tolla kommentillas jossa ite ihan yhtä lailla haukut muiden omastas poikkeavaa ulkonäköä
Mikä moraalinen ylemmyys sinulla on muihin nähden? Tältäkin palstalta saa jatkuvasti lukea kuinka pienet silmät ovat niin rumat, miksi henkilö jonka ulkoista ominaisuutta pilkataan armotta, ei saisi sanoa mitään vastaan niille jotka sellaista ivaa harjoittavat? Ja kyllä, minunkin mielestäni mulkosilmät ovat ihan jäätävän rumat, sorry, niin se vain on. Ei näytä hyvältä kenellekään, esimerkiksi Jenni Vartiainen on pienisilmäinen mutta siitäkin huolimatta ihan jäätävän kaunis, i rest my case.
Siansilmät ja mollosilmät ovat molemmat rumia. Asia käsitelty.
Pienet silmät yksittäisenä piirteenä eivät rumenna kaunista kokonaisuutta, Jenni tosiaan hyvänä esimerkkinä siitä mutta en ole koskaan nähnyt pantavaa naista, jolla olisi mulkosilmät, en ikinä. Jenni on ihanan näköinen ihminen, ottaisin hänet omakseni milloin tahansa, av-mammat vihaavat Jenniä hänen kauneutensa vuoksi, se on kiusallisen ilmiselvää. En keksi mitään muuta syytä tälle palstalla jatkuvasti esiintyvälle Jenni-vihalle. Joku ruma nainen tekee hänestä lukemattomia haukkumisketjuja purkaakseen pahaa oloaan. Kateus vie kalatkin vedestä, näin se on.
M28
Joo, en itsekään ymmärrä tuota Jenni-vihaa. Tosin Jennillä ei edes mitään pieniä siansilmät ole, vaan aika keskikokoiset, joten en ymmärrä miksi edes on ketjuun mukaan vedetty...
Varmaankin jonkun yhden ja saman ihmisen kirjoituksia suurin osa näistä ilkeistä jutuista, aivan kuten provoistakin. Riittänee jos yksikin hilluu rajattomana jossain ties missä manioissaan tmv.
14
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko siellä somessa on roikkua toisten lasten kuvia katselemassa?
No minkäs teet kun ne lävähtää silmille vaikka en haluaisi.
Voi ystäväiseni, kyllä siinä tietokoneessa on se virtanappi ja kännykästäkin saa some-linkit kiinni. Ei ole niin vaikeaa. Mutta jos tosiaan ongelma on noin ylivoimainen, niin ainahan voit harkita itsesi sokaisemista.
Aina ei voi vanhempi onnistua! Eikä edes joka toinen kerta! Kun joutuu puuttumaan lasten vaarallisen näköiseen tappeluun ja sanoo sen olevan rumaa, niin vielä 13-14 kesäinen ei ymmärrä mistä on kyse, vaan luulee että vanhempi on nyt haukkunut hänen ulkonäköään. Vielä yli 10 vuotta myöhemminkin saa kuulla tästä. Aina ei robotti vanhempi sellaisessa sumpputilanteessa löydä oikeita lempeitä lellittelysanoja, ettei jäisi traumaa lapsiparalle, voi että.
"In a blind world, how many people would you impress?"
Minusta on vaan mielenkiintoista nähdä minkä näköisiä lapsia ihmisillä on. Toiset lapset ovat nätimpiä, toiset ehkä vähän rumempia niin kuin nyt ihmiset yleensä. Mutta lasten täytyy saada elää rauhassa ulkonäköpaineilta ilman arvostelua, kyllä sitä aikuisena saa ihan tarpeeksi. Tai jo koulussa muilta lapsilta.
Kieltämättä olen itsekin kiinnittänyt huomiota erään kai ihan suositun bloggaajan intoon laittaa lapsestaan kuvia. Minusta lapsi on jotenkin ruma ja tavallaan rikkoo blogin niin hienoa ja trendikästä imagoa. Eksyin sattumalta blogiin ja kiinnitin siihen huomiota. Ohuthiuksinen tihrusilmäinen lapsi. Mutta en ikinä sanoisi blogin pitäjälle mitään lapsen ulkonäöstä.
Kyllä jotkut osaa olla helvetin sairaita...... Hanki ap oikeesti apua ja nopeesti itselles!!!!! 😡
No siinä on ymmärtämättömille kuvat pienistä ja isoista silmistä.
Itse tykkään isoista.
Tässä nettikuvaesimerkkejä. Mun kaverilla on just ton ensimmäisen esimerkin näkönen lapsi ja oikein kammottaa, kun siitä tulee 20 kuvas päivässä kuvatekstillä "maailman kaunein prinsessa". Hyrrrr!
Muistakaa mammat: jos lapset ovat mielestänne rumia, niin pitäkää mielessä että suurin osa teistäkään ei kuulu siihen geneettiseen parhaimmistoon, niin älykkyyden kuin ulkonäönkään osalta. Eipä mulla muuta, miellyttävää päivänjatkoa teille.
Ihmiset jauhavat jostain silmien koosta, ihan kuin sillä ylipäätään olisi mitään merkitystä minkään asian kannalta. Mutta yritäpä mahduttaa alhaisen älykkyysosamäärän omaavien ihmisten paksuun ja itsepintaiseen kalloon tällainen terveellä järjellä pääteltävissä oleva tosiasia, no et mitenkään. Olette kykenemättömiä muodostamaan minkäänlaisia edes vähänkään uskottavia argumentteja, tällä palstalla on suoranainen koulukiusaaja-meininki valloillaan, jossa on omat luokkajakonsa. Jos ei ole suosittujen kiusaajien jengissä eikä jaa samoja lapsellisia, epäloogisia ja virheellisiä mielipiteitä, olet porukasta ulkona. Jos ette usko minua niin katsokaa miten tätä lasta haukkuvia kommentteja yläpeukutetaan, siinä näette itse millaista porukkaa täällä on. Ja nämä ameeban tasolla olevat ovat muka aikuisia, anna mun kaikki kestää. Säälittää heidän lapsiaan ja todella paljon. Muutamia fiksuja kommentteja täällä on, loput on sitä samaa "lälläslää"-tyyppistä roskaa.
Väitätte että ketään ei kiinnosta muitten lasten kuvat. Olette väärässä. Minua kiinnostaa, enkä taatusti ole ainoa. Ja teitäkin kiinnostaa, muuten olisitte piilottaneet julkaisut tietyiltä ihmisiltä aikoja sitten, että ette "jatkuvasti" joutuisi muiden lasten kuvien järkyttävän hyökkäyksen kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nettikuvaesimerkkejä. Mun kaverilla on just ton ensimmäisen esimerkin näkönen lapsi ja oikein kammottaa, kun siitä tulee 20 kuvas päivässä kuvatekstillä "maailman kaunein prinsessa". Hyrrrr!
Kammottaa oikeen? Mua ainakin kammottais enempi jo äiti häpeilisi vauvaansa ja piilottaisi sen komeroon ettei muut näe.
Minusta on ainoastaan hellyyttävää, kun näen että vanhemmat rakastavat lastaan täysin ehdoitta. Oli hän sitten kaunis tai ruma, normaali tai kehitysvammainen tai mitä tahansa. Niin sen kuuluukin olla, kammottaa toisten ulkonäkökeskeisyys. Tai siis kyllähän teidänlaisista kammotuksista aina kuulee, mutta tollasen tunteettoman ihmisen kohtaaminen on aina melko kammottava kokemus.
Hienosti joku yritti kaksi, ihan epäsuhtaista ja toisiinsa nähden sopimatonta esimerkkikuvaa käyttäen, todistaa olemattoman pointtinsa, seikan jolla ei ole merkittävää vaikutusta ulkonäköön ellei piirre ole aivan äärimmäinen mikä on todella harvinaista. On loogisesti epäjohdonmukaista laittaa kuva lihavasta vauvasta, jolla kyllä tosin on keskikokoiset silmät, joka on valtavan lihava, ja kuva normaalipainoisesta ja nätistä lapsesta jolla sattuu olemaan isot silmät, ja joka ei yksittäisen piirteen takia ole kaunis. Minäkin voisin käyttää tuollaista Straw Man-argumenttia eli linkittää kuvan rumasta mulkosilmäisestä ihmisestä ja kauniista pienisilmäisestä ihmisestä ja sanoa että yksi esimerkki, mikä tukee omaa, valheellista ja epäjohdonmukaista väittämää, on objektiivinen totuus kun esimerkkejä päinvastaisesta löytyisi vaikka kuinka paljon. Mutta faktat ei kiinnosta ihmisiä, vaan ainoastaan oman, valheellisen agendan ajaminen ja kilven kiillottaminen. Saada muut mukaan tähän naurettavaan kiusaamiseen kuten tuolla joku jo edellä totesikin. Onko tämä joku teinien leikkipaikka? Ei uskoisi että tänne aikuiset ihmiset kommentoivat näistä viesteistä päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi tietää, onko joku enemmistön mielestä ruma vaiko kaunis... vaiko neutraali. Vastaat vain omasta subjektiivisesta mielipiteestäsi. Sitä paitsi, eipä ulkonäöllä pitäisi olla erisuurta merkitystäkään aikuisen ihmisen elämässä.
On olemassa tiettyjä piirteitä, joita yleisesti pidetää kauniina ja piirteitä, joita ei pidetä. Yksi minunkin tuttuni jakoi lähes joka päivä facebookissa kuvia sulottomasta lapsestaan, joka oli erittäin pullea, harvahiuksinen, pienisilmäinen ja puettu pinkkeihin kuviosukkahousuihin ja pinkkeihin printtipaitoihin tms. Vauvaikä meni sitten ohi ja lapsi sutjakoitui, mutta äiti jakaa edelleen niitä samoja vauvakuvia, kun facebook tarjoaa "Tämän julkaisun jaoit viisi vuotta sitten" ja nyt niitä,samoja kuvia pitäisi edelleen tykkäillä. Kääks :O
Kyllä on upea keskustelu. Kaunis ja syvällinen.
Tämä palauttaa uskon ihmisiin.