Mistä johtuu joidenkin ihmisten sellainen imelä ominaishaju?
Erilaista kuin hienhaju.
Sellanen makea ällöttävä imelä haju. Aika harva haisee siltä, mutta kun haisee niin se on aina se sama haju. Henkilöt on olleet kaiken painoisia, eli ei johdu esim lihavuudesta tms. Ja ihan 'body odour' se on, ei oo parfyymi eikä suitsuketta.
Mistä johtuu? Ketoosi? Joku lääke?
Kommentit (116)
Yöhikoilu. Taidan tunnistaa sen hajun. Olen parina yönä itse herännyt siihen ja joutunut vaihtamaan lakanat että olen saanut jatkettua unia
Missä ihmeessä sä tapaat tämmöisiä ihmisiä?
Ootko se haisuli kuitenkin sä itse?
En ymmärrä.
Diabetes tai ravitsemuksesta johtuva ketoosi.
Vierailija kirjoitti:
Haju-Hanna on taas pykännyt aloituksen. Fiksaationsa kullakin.
Menehän suihkuun haisunäätä.
Mulle tulee kausittain. Imelä, piimämäinen haju. Olen 53v. Ei diabetesta. Kilpparin vajaatoiminta. Olen tästä kysellytkin täällä joskus, että mistä johtuu. Pesen itseni säännöllisesti. Ei hormonilääkitystä.
Mieleen tulee peseytymättömyys.
Minä sairastan reumaattista nivelsairautta ja kipujen ollessa kovat hiki muuttuu imelän hajuiseksi. Sitä en tiedä onko haju joku hormonaalinen (stressihormooni) vai lääkkeistä johtuva.
M 51
Alkoholisteilla aineenvaihdunta sakkaa ja heille kaikille kehityy eltaantunut, imelä ominaishaju ajan myötä. Se ei poistunpesemällä edes sairaalassa koska kyse on alkoholin aiheuttamasta vauriosta.
Kaiketi joku oma bakteerikanta iholla ja suolistossa joka käryää.
En tiedä mistä hajusta tässä on kyse, mutta ainakin jotkut psyykenlääkkeet saavat jalat haisemaan hirveältä. Mulla meni joskus pari viikkoa aika heikosti ja päädyin osastolle, missä mulle syötettiin ties mitä lääkkeitä , mm. ketipinor. Sen aikaa kun niitä söin niin jalat alkoi haista samalta kuin eräällä tuntemallani sekakäyttäjällä. Hänenkään jalat ei enää haissut kun lopetti mömmöjen vetämisen.
Jotkut vapettajat haisee sille vapelle. Osa niistä on imelän hajuisia. Samoin jotkut käyttävät huuhteluainetta, joka haisee imelältä.
Jotkut käyttävät pesukoneessa huuhteluainetta. Siitä jää imelä haju vaatteisiin. Varsinkin jos pesuainelokeroa ei puhdista, sen huuhteluainejäämät alkavat vanhetessaan haista tunkkaisen imelälle. Haju tarttuu koneeseen. Vaikkei käyttäisi huuhteluainetta kuin lakanapyykkiin, haju siirtyy kaikkeen koneessa pestävään.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteilla aineenvaihdunta sakkaa ja heille kaikille kehityy eltaantunut, imelä ominaishaju ajan myötä. Se ei poistunpesemällä edes sairaalassa koska kyse on alkoholin aiheuttamasta vauriosta.
Päivittäin juovilla alkoholisteilla olen huomannut tämän
monia syitä voi olla. voi olla vaikka pinttynyt vanhan hien haju vaatteissa, joka ei ole lähtenyt pesussa. Itsellä oli joskus tuollainen ongelma ja varmaan viikon ihmettelin mistä hitosta se haju tulee, kunnes tajusin, että aina kunkäytän samoja puseroita (minulla oli kaksi tälläista löyhkäpuseroa, huomasin) puseroista ja etenkin kainaloiden kohdalta. Pistin sitten 60 ohjelmaan ja huuhtelu etikka-vesi -liuoksella, niin johan lähti hajut.
Se on vain ikävää, että kun kaapista otettaessa vaate tuoksuu ihan neutraalilta, eli puhtaalta, niin heti kun se vähän kostetutuu, niin se hirveä löyhkä alkoi.
Olen huomannut, että etenkin tekokuituvaatteeissa tämä ongelma alkaa helposti.
Onneksi ainakin omalla kohdalla keksin mistä se löyhkä tulee, ei tapahdu minulle enää.
Yksi tuttu haisi aivan kamalalle, söi pelkkää lihaa ja luulientä, joku dietti menossa. Eksä haisi kamalalle kun poltteli pilveä.