Mistä johtuu joidenkin ihmisten sellainen imelä ominaishaju?
Erilaista kuin hienhaju.
Sellanen makea ällöttävä imelä haju. Aika harva haisee siltä, mutta kun haisee niin se on aina se sama haju. Henkilöt on olleet kaiken painoisia, eli ei johdu esim lihavuudesta tms. Ja ihan 'body odour' se on, ei oo parfyymi eikä suitsuketta.
Mistä johtuu? Ketoosi? Joku lääke?
Kommentit (72)
Diabetes
Munuaiset paskana
Erilaiset lääkitykset
Pesemättömyys
Jokaisella on oma ominaishaju
Päihteet
Mä haisen välillä. Itsekin ihmettelen. Ei ole diabetestä. Hiljan mitatut sokeriarvot hyvät. Esivaihdevuodet kylläkin ja kilpparin vajaatoiminta.
Vierailija kirjoitti:
tukkeutunut elimistö.itseltäni lähti hajut kun söin puhdistuskuurin :)
Millaisen kuurin söit?
Sieni-infektio taipeissa saa ainakin hyvin omituisen hajun aikaan.
Itse olen hoikka (eikä minulla ole sientä), mutta rinnat ovat suuret, ja jostain syystä niiden välissä hiki haisee ihan erilaiselta kuin esim. kainalohiki. Suoraan sanottuna karmealta. Imelä voisi olla kuvaava sana. En tiedä, mistä se johtuu.
Tiedän hyvin tämän hajun. Ihan puhtailla ja siisteillä ihmisillä. Yleensä olen huomannut sen todennäköisemmin vanhemmilla kuin nuoremmilla ihmisillä. Olen olettanut aina, että kyse on jostain sairaudesta tai lääkkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoosi ainakin, sellainen imelä pissan haju. Lisäksi jotkut lääkkeet, etenkin psyykenlääkkeet. mulla on yksi kaveri, joka ei käytä dödöä, ja hän haisee imelältä. Hän itse kokee, ettei hänen hikensä haise eikä siten tarvi dödöä, mutta on hajuun varmaan niin tottunut mutta muut sen kyllä haistavat. Ei siis ole likainen se haju, vaan imelä. Mummokin haisi aikanaan sille, eikä käyttänyt dödöä mun ei ollut siihen tottunut ja piti humpuukina.
Ei deodorantin käyttämättömyys ketään saa imelältä haisemaan.
Kyse on ihan muusta. Tunnistan ap:n kertoman ilmiön, mutta selitystä minulla ei ole. Yksi tuttavani haisee kummallisen karvaan ja happaman sekoitukselta. Varmasti on äärettömän hygieeninen hänkin.
Outo haju hänen ympärilään. Mutta ei se minua varsinaisesti haittaa.
Joutunee ihon bakteereista ja rasvasta tai sen puutteesta.
Olen huomannut että ihmiset, joiden rasvahappo-aineenvaihdunta on häiriintynyt, haisevat kuvaamallasi tavalla. Esim. adhd -omaiseni. Hänen ihonsa on kuiva, mutta vastaavasti hänellä on psoriasis.
Diabetes. Ihmettelin noin puoli vuotta ennen diagnoosiani, miksi kaikki koirat ovat minusta kiinnostuneita ja tulivat mielellään nuolemaan minua.
T DM1
PS se lääke eli insuliini, se vasta haiseekin imelähkölle. Saan tuoksutella sitä aika monta kertaa päivässä, koska joka pistolle pitää olla oma neula ja sen toiminta pitää tarkastaa ensin parilla turhaan ruiskutetulla yksiköllä.
Minä olen huomannut itsessäni nyt viime viikkoina makean hajun iholla. Ei ole paha haju vaan muistuttaa lähinnä hunajaa, tuoksuu hyvältä. En tajua mistä tämä voi johtua. En ole vielä vaihdevuosi-ikäinen enkä ole muuttanut ruokavaliota. Söin kyllä vahvan antibioottikuurin kk takaperin mutta muuta poikkeavaa ei ole.
Haistoin tänään itsessäni tuon imelän hajun, ollut joskus aiemminkin.Em ole keksinyt syytä. Ei ole kannabista, ei ketoosia, ei diabetesta. vain kilpirauhasen vajaatoiminta, johon olen vetänyt syy-yhteyden. Inhottava haju.
Raskaus (hormoonit) yksi mahdollinen syy, jos kyse naisesta. Liiallinen vitamiinien syönti (b-vitamiini).
Jotkut homelajit haisee myös sellaiselle makean imelälle. Eräs edesmennyt sukulaispariskunta asui hometalossa ja he haisivat aina samalle.
Jotkut vanhukset myös iän myötä alkavat haista eltaantuneelle. Johtuu elinten heikkenemisestä, kun kuona-aineet eivät poistu tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehdot ovat 1) kannabis ja 2) diabetes.
3) kuukautisside / laiskat alapesut
Vierailija kirjoitti:
tukkeutunut elimistö.itseltäni lähti hajut kun söin puhdistuskuurin :)
Niin mikä elimistössäsi, joka on koko ajan automaattisesti tasapainossa, tarkalleen on tukossa ja miksi?
Jos vastauksesi sisältää käärmeöljykauppiassanan "kuona-aine" niin alan huutaa.
Halvat suihkuvaahdot saavat itselleni ällöttävän makean, hien sekaisen hajun iholle. Tunnetuimmilla merkeillä en ole huomannut samaa.
Alkoholisteilla on oma hajunsa ennenpitkää. Kun se on jo edennyt aika pahaksi.
.
Niin uskomattomalta kuin saattaa kuulostaakin, niin se hajun lähde saattaa olla nuuska.
Älkääkä vaan kysykö että miksi. En tiedä. Onkohan se ehkä maustettu jollakin.
.