Mistä johtuu joidenkin ihmisten sellainen imelä ominaishaju?
Erilaista kuin hienhaju.
Sellanen makea ällöttävä imelä haju. Aika harva haisee siltä, mutta kun haisee niin se on aina se sama haju. Henkilöt on olleet kaiken painoisia, eli ei johdu esim lihavuudesta tms. Ja ihan 'body odour' se on, ei oo parfyymi eikä suitsuketta.
Mistä johtuu? Ketoosi? Joku lääke?
Kommentit (72)
Vaatteissa(t-paidat varsinkin) saumat haisee vanhalle tiskirätille(imelä haju) Pestä ne välillä yli 60 asteessa ja KUIVATTAA ne väljästi muiden pyykkien kanssa. Jos vaate kuivaa hitaasti, se rupeaa haisemaan(varsinkin puuvilla)
Lian, homeen tai hien hajua ei kyllä mielestäni kuvaa sana imelä. Tällaisen imelän hajun olen haistanut diabeetikon hengityksestä, luulisin että verensokerit liian alhaalla ja siitä johtuvaa jotain ketoosia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exällä oli, tai on siis tietysti edelleen, 1-tyypin diabetes ja siinä vaiheessa kun alkoi tulla hypo ja hikoiluttaa niin tuli ehkä imeläksi luokiteltava tuoksu. Koira sen aina eka huomasi ja jos ehti olla pitempään niin haistoin itsekin.
Mikä hypo? Hypoteekkiyhdistys?
hypoglykemia eli verensokerin liiallinen lasku,
yleensä toisinpäin. kun verensokeri nousee liian korkeaksi, tulee hyperglykemia, ja tällöin elimistöön kertyy ketoaineita ja hengitys saattaa haista asetonille.
toinen kommentti oli, että hypoglykemia eli verensokerin liiallinen lasku aiheuttaisi makeaa hajua. tätä en oo itse diabeetikkona havainnut, mutta noista ketoaineista johtuvaa makeaa hajua on jotkut kuvailleet huomanneensa seurassani.
Ketoasidoosi, yleensä alkoholisti.
Hyi hitto, peseytykää ihmiset! Jos ei kerta päivää riitä, peskää enempi. EI SAA HAISTA!
Suubakteerit tai joku sammas? Kuiva suu? Diabetes? Juoma, ruoka, savut? Jos se on joku ulkoavaruuden olento, no ei vaan.
Vaikea sanoa mitä hajua tarkoitat. Imelähän tarkoittaa makeaa, joka on mielestäni yleensä hyvä haju. Tali, lika ja home taas haisee pahalle. Ketoosin hajua en tunnista.
Mun alakoululaisen lapsen kaveri ja äiti haisee voimakkaan imelälle molemmat. Haju jää lapseni huoneeseen kun kylässä on käyty, ovat siistejä tavallisia ihmisiä.
3) juopottelijan hiki