Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu joidenkin ihmisten sellainen imelä ominaishaju?

Vierailija
12.08.2016 |

Erilaista kuin hienhaju.
Sellanen makea ällöttävä imelä haju. Aika harva haisee siltä, mutta kun haisee niin se on aina se sama haju. Henkilöt on olleet kaiken painoisia, eli ei johdu esim lihavuudesta tms. Ja ihan 'body odour' se on, ei oo parfyymi eikä suitsuketta.
Mistä johtuu? Ketoosi? Joku lääke?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes,ruokavalio? Appelsiinitee haisee ihan hirveeltä. Meni hetki kun huomasin : (

Vierailija
42/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tosta kuvailusta home mieleen. Asuisko hän homekämpässä?

Homeen hajua on täysin erilainen. Jotkut lääkkeet ja/tai sairaudet ton imelän hajun aiheuttanee. Asiakaspalvelutyössä siihen aika-ajoin törmäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä oli, tai on siis tietysti edelleen, 1-tyypin diabetes ja siinä vaiheessa kun alkoi tulla hypo ja hikoiluttaa niin tuli ehkä imeläksi luokiteltava tuoksu. Koira sen aina eka huomasi ja jos ehti olla pitempään niin haistoin itsekin. 

Vierailija
44/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exällä oli, tai on siis tietysti edelleen, 1-tyypin diabetes ja siinä vaiheessa kun alkoi tulla hypo ja hikoiluttaa niin tuli ehkä imeläksi luokiteltava tuoksu. Koira sen aina eka huomasi ja jos ehti olla pitempään niin haistoin itsekin. 

... mutta toi ei tietysti ole mikään "ominaishaju" vaan hetkittäinen. 

Vierailija
45/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on satunnaisesti ongelmana tuo inhottava piimänhajuinen hiki. Ei ole ketoosia, vanhaa taloa tai diabetestä. Olen pohtinut mistä voi johtua? Kilpirauhanen tulee ainoastaan mieleen koska sen kanssa ongelmia. En muuta keksi. Inhottava haju. 

Vierailija
46/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tukkeutunut elimistö.itseltäni lähti hajut kun söin puhdistuskuurin :)

Niin mikä elimistössäsi, joka on koko ajan automaattisesti tasapainossa, tarkalleen on tukossa ja miksi?

Jos vastauksesi sisältää käärmeöljykauppiassanan "kuona-aine" niin alan huutaa.

Äkkiä luettuna "käärmepissa", no kai sellainenkin jollekin kaupaksi menisi, tai ehkä sellaista jo kaupitellaankin. 

Vierailija
47/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei käy suihkussa riittävän usein, se haju on ihmistalin ja bakteerien haju.

Ihmettelin itsekin hajua nuorempana kunnes asuin viikon tällaisen ihmisen kanssa kesällä. Ei käynyt suihkussa edes joka toinen päivä, vaikka yritin maanitella. Haju poistui, kun kävi saunassa peseytymässä. Vaatteensa vaihtoi kyllä ja käytti dödöä eli hielle ei haissut.

Anoppini samanlainen. Ovat tottuneet säästämään vettä.

Vierailija
48/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lian haju se on, eivät peseydy tarpeeksi usein. Haju on heidän kotonaankin monesti, kun se ihmistali tarttuu tekstiileihin, joita ei pestä.

Vierailija
49/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis?

Vierailija
50/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosin haju hengityksessä on mun mielestä enemmän pistävä.

Vierailija
51/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on satunnaisesti ongelmana tuo inhottava piimänhajuinen hiki. Ei ole ketoosia, vanhaa taloa tai diabetestä. Olen pohtinut mistä voi johtua? Kilpirauhanen tulee ainoastaan mieleen koska sen kanssa ongelmia. En muuta keksi. Inhottava haju. 

Minulla on ollut vastaavaa ja olen yhdistänyt sen hormonitoimintaan: stressihiki. Suihkussa käynti ja puhtaat vaatteet auttavat silloin vain hetkeksi. Minullakin on kilpirauhasen ongelmia.

Vierailija
52/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän sitä itse haisee? 

Sitä ei voi tietää. En ole koskaan mitään palautetta saanut. Peseydyn normaalisti hajusteettomilla aineilla ja on aina puhtaat vaatteet. 

Joskus kuitenkin mietin, mikä mahdollisesti on ominaishajuni. Koirat tuntuvat tykkäävän minusta, mikä ei välttämättä ole hyvä asia :)

Lastenapset olivat luonani mökillä ja 15 tyttö sanoi, että mummi, sä tuoksut ihanalta. Hän alkoi ostaa samaa apteekin dödöä ja parfyymia kuin minulla on.🥰

Edelliseen viitaten, koirat tykkäävät myös minusta  vaikka mulla itsellä ei ole koiraa.

Vierailija
53/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun vitamiinin tai kivennäisaineen puute. 

Vierailija
54/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa mitään kun kuvailet pelkästään imeläksi. Osaatko kuvailla yhtään tarkemmin?

Vierailija
55/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelältä tuoksuu vain ne jotka käyttävät hajuvettä 

Vierailija
56/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesemätön perse

Muista nyt hinkata persees kunnolla kädellä veden kanssa. Äläkä unohda pestä sitä paskakättäs.

Vierailija
57/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on nyymi, joka teki aloituksen kieli posk3messa ja nyt on hikiset näpit jännityksestä kun odottelee vastauksia miten porukat reagoi. Voin sanoa, ettei ole ikinä vastaan tullut aloituksen kaltaista ominaishajua, paljon olen elämässäni ihmisiä kohdannut. Tupakan, viinan, hien, homeen, tunkkaisuuden hajuja kylläkin. Mutta pääsääntöisesti ihmiset tuoksuu ihan normaalille. Kyl sen näkee jo päälle päin, jos ihmisellä on ongelmia oman hygieniansa kanssa. Älkää siis huolestuko aloittajan trollauksesta. Aloittajalle- kanna vastuusi, näitä sun klikkitrollauksia lukee nuoretkin, joilla ei ole vielä silmää suodattaa mikä on totta mikä valhetta. Turhaan luot lisää ahdistusta.

Vierailija
58/72 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on nyymi, joka teki aloituksen kieli posk3messa ja nyt on hikiset näpit jännityksestä kun odottelee vastauksia miten porukat reagoi. Voin sanoa, ettei ole ikinä vastaan tullut aloituksen kaltaista ominaishajua, paljon olen elämässäni ihmisiä kohdannut. Tupakan, viinan, hien, homeen, tunkkaisuuden hajuja kylläkin. Mutta pääsääntöisesti ihmiset tuoksuu ihan normaalille. Kyl sen näkee jo päälle päin, jos ihmisellä on ongelmia oman hygieniansa kanssa. Älkää siis huolestuko aloittajan trollauksesta. Aloittajalle- kanna vastuusi, näitä sun klikkitrollauksia lukee nuoretkin, joilla ei ole vielä silmää suodattaa mikä on totta mikä valhetta. Turhaan luot lisää ahdistusta.

Hajuaistissasi on vikaa, jos et haista lian hajua, sillä sitähän haistaa aika usein. Tämä haju on niissä, jotka ovat siisteissä vaatteissa ja normaalin näköisiä ihmisiä, mutta peseytyvät liian harvoin. 

Vierailija
59/72 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, mullakin on kilpparin vajaatoiminta ja huomaan välillä itsessäni semmoisen imelän hajun, joka puskee ihosta läpi. Muutoin olen ihan siisti, päivittäin peseytyvä, ettei kyse ole likaisuudesta. 

Vierailija
60/72 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hypo? Hypoteekkiyhdistys?