Kiitoksia kaikille veronmaksajille
kun taas maksoitte sähkölaskuni sossun kautta. Kiitos :)
Kommentit (73)
Näin lasketaan oletko nettomaksaja:
Tähän syötät ilmaiseksi saamasi palvelut:
Lääkäri viikko työtä
Opettaja 10 vuotta jaettuna 30 (oppilaita luokassa)
Olet siis saanut 4 kuukautta opetusta.
Kirjastontäti 1 päivä
Tähän syötät ilmaiseksi saamasi materian, esim rokotukset:
1000e
Luokan Lämmitys 1000e (tässäkin on veroa veron päälle)
Näin saadaan aikaan laskelma mitä sinä olet yhteiskunnalle tullut maksamaan.
Voit siis kuitata saamasi asiat esim. vaikka vuodella työtä. Sen jälkeen olet nettomaksaja, jos esim. omistat auton ja maksat tuhansia bensoissa ja autoveroissa takaisin.
Tähän päälle kaikki muut verot. Sähköverot jne jne. Siitä esim. 30 000 vuosipalkasta leijonanosa menee veroihin.
Edes karkea laskelma alkaa kertomaan karua kieltä. Sinua on poju kusetettu!
Vierailija kirjoitti:
Tuon linkin mukaan esim. vuonna 1978 syntynyt on tullut maksamaan yhteiskunnalle 25-vuotiaana 264 255 euroa. Nuo rahat hän on maksanut takaisin vasta karvan alle 45-vuotiaana, jolloin alkaa nettomaksajan osuus, kunnes vanhuus koittaa ja siirrymme taas saajiksi.
Ei koske virkakyöstejä.
Haluaisin myös kiittää tililleni kilahtaneesta späivärahasta, sydämellinen kiitos kaikille lännenlampaille<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että joku kiittääkin :) Itse maksan mielelläni veroja, jos oikeasti tarvitseville, jotka eivät pysty itse tienaamaan sairauden, työttömyyden tms takia, niillä kustannetaan ihmisarvoinen elintaso.
t. sinkku nettomaksaja, joka paiskii duunia it-alalla
Ja millä laskukaavalla määrittelet itsesi nettomaksajaksi?
Se on helppoa. Maksaa veroja 1000 kuussa. Käyttää julkisia palveluita 0. Nettomaksaja tonnilla.
Oletko laskenut mitä kaikkea on julkisista varoista tähän mennessä maksettu? Neuvola, synnytyssairaala, päivähoito, peruskoulu, lukio, korkeakoulu... Ja tähän päälle julkinen infra, poliisi, rajavartiolaitos jne jne. Suuri osa suomalaisista ei pääse nettoveronmaksajaksi koko elämän ajalta laskettuna. Jos maksat veroja vain 1000€/kk, saat paiskia hommia aika monta vuotta ennen kuin koulutuksesi ja päivähoitosi on maksettu. Päivähoito on sellaiset 1000€/kk ja koulutus hieman edullisempaa, mutta ei paljon.
Päivähoitoni tuotti perheellemme tuloja. Äitini toimi tuon ajan perhepäivähoitajana ;)
En laske kuluikseni sellaisia, joista en ole valmis maksamaan. Ne on muiden itsensä ylentäneiden omia kuluja, jotka eivät kuulu minulle.
Poliisi ei ole onnistunut selvittämään yhtäkään minuun kohdistunutta rikosta. Täysin hyödytöntä porukkaa. Coltti jokaisen vyöllä olisi paljon parempi rikoksien selvittäjä ja omaa omaisuuttaan saisi turvata tappavalla voimalla on ainoa oikea laki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että joku kiittääkin :) Itse maksan mielelläni veroja, jos oikeasti tarvitseville, jotka eivät pysty itse tienaamaan sairauden, työttömyyden tms takia, niillä kustannetaan ihmisarvoinen elintaso.
Se on helppoa. Maksaa veroja 1000 kuussa. Käyttää julkisia palveluita 0. Nettomaksaja tonnilla.
Oletko laskenut mitä kaikkea on julkisista varoista tähän mennessä maksettu? Neuvola, synnytyssairaala, päivähoito, peruskoulu, lukio, korkeakoulu... Ja tähän päälle julkinen infra, poliisi, rajavartiolaitos jne jne. Suuri osa suomalaisista ei pääse nettoveronmaksajaksi koko elämän ajalta laskettuna. Jos maksat veroja vain 1000€/kk, saat paiskia hommia aika monta vuotta ennen kuin koulutuksesi ja päivähoitosi on maksettu. Päivähoito on sellaiset 1000€/kk ja koulutus hieman edullisempaa, mutta ei paljon.
Laskit ihan päin vittua muuten tämänkin. Äidilläni oli 5 muuta lasta hoidossa ja ei todellakaan tienannut 5000e / kk. Mehän oltaisiin oltu miljonäärejä noilla palkoilla, kun asuntoki oli isän työnantajan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvalla olet itsesi myynyt. Mutta laitetaan silti mitali postiin.
t. DI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. DI
No juu vajaa 4000 kuussa. Vähän heilahtelee palkka ylitöiden mukaan. Välillisiä veroja sitten maksellaankin kymmeniä tuhansia lisää vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En laske kuluikseni sellaisia, joista en ole valmis maksamaan. Ne on muiden itsensä ylentäneiden omia kuluja, jotka eivät kuulu minulle.
Voihan sitä tietenkin itseään korostaa sulkemalla silmänsä tietyiltä asioilta, että saa itsensä vakuutettua siitä, että on muita parempi ihminen. Muita nyt kuitenkin, että surkeimmat valheet sitä kertoo itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon linkin mukaan esim. vuonna 1978 syntynyt on tullut maksamaan yhteiskunnalle 25-vuotiaana 264 255 euroa. Nuo rahat hän on maksanut takaisin vasta karvan alle 45-vuotiaana, jolloin alkaa nettomaksajan osuus, kunnes vanhuus koittaa ja siirrymme taas saajiksi.
Ei koske virkakyöstejä.
Hyödytön linkki, kun itse keksitään omat palkkansa. Kuten jo sanoin minäkin jos saan itse määrittää palkkani, niin onhan se tähtitieteellinen.
Koulutus on lämmitys, joku tyhjä röttele menee koulusta, opettajan palkka / 30.
Tässä totuus. Ei sinun keksimäsi summa, vaan totuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. DI
No juu vajaa 4000 kuussa. Vähän heilahtelee palkka ylitöiden mukaan. Välillisiä veroja sitten maksellaankin kymmeniä tuhansia lisää vuodessa.
Minä olen peruskoulukäynyt mainostoimiston toimitusjohtaja ja tienaan keskinmäärin yli 6000€/kk ja lisäksi nostan osinkoa. Sinä korostat täällä kuinka erinomainen sinä olet kun et syö kuormasta. :D Kalliin koulutuksen saanut, etkä sitä edes hyödynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä tietenkin itseään korostaa sulkemalla silmänsä tietyiltä asioilta, että saa itsensä vakuutettua siitä, että on muita parempi ihminen. Muita nyt kuitenkin, että surkeimmat valheet sitä kertoo itselleen.
En parempi, vaan laskutaitoisempi. Jos esim. talon rakentaa vuodessa, niin ei ole mitenkään kohdillaan maksella sitä 30 tai 50 vuotta. Osaan laskea työmäärän, kyllä.
Osaan laskea, että olen saanut opetusta muutamia kuukausia, kun se jaetaan oppilasmäärällä. Sinä taas et, vaan luotat valehtelijoiden ja itsensä ylentäjien valheisiin.
Opettajan palkat kuittaan n. neljän kuukauden työllä, mutta sanottakoon varmuuden vuoksi puoli vuotta ;)
Perhepäivähoidostanihan maksoimme jo valtiolle veroja, eli siitä saan plussia taas.
Ollos hyvä vaan. Aina mukavaa, kun voi olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. DI
Minä olen peruskoulukäynyt mainostoimiston toimitusjohtaja ja tienaan keskinmäärin yli 6000€/kk ja lisäksi nostan osinkoa. Sinä korostat täällä kuinka erinomainen sinä olet kun et syö kuormasta. :D Kalliin koulutuksen saanut, etkä sitä edes hyödynnä.
Vissiin sekoitat johonkin toiseen, kun en ole tuollaista kirjoittanut. Sinusta kertoo paljon tuo vertailu. Minulle on tarjottu esim. yhtä päällikön paikkaa, mutten ollut kiinnostunut, koska pidän leppoisista päivätöistä. En jaksa käydä vkloppuisin stressaamassa työpaikalla. Jokainen tyylillään.
Jos teille kaikki maksaa miljoonia, niin silloin koen olevan erittäin paljon pätevämpi ja älykkäämpi. Koska minun maailmassani voitaisiin rakentaa vaikka jokaiselle oma talo ;) Metsää on Suomi täynnä. Tehtaasta vain pukkaamaan sopivaa tukkia ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hohhohoo.. vieläkin naurattaa .. hekotan lattialla.
Opettajan palkat muutamien kuukausien työ. Päivähoito itse hoidettu, etkö ymmärrä miten järjettömiä puhut?
Synnytyssairaalassa parin päivän duuni. Varmaan maksaa miljoonia sekin. Paljonko se palkka nyt olisi sitten parin päivän vuodepaikasta ja parin tunnin työstä??