Kiitoksia kaikille veronmaksajille
kun taas maksoitte sähkölaskuni sossun kautta. Kiitos :)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Niin kiitän minäkin. Ansiosidonnaista tulee 1800 puhtaana käteen.
Mäkin kiitän, mulle tulee ansiosidonnaista nettona 2108 euroa. Tehkäähän veronmaksajat ahkerasti töitä jatkossakin!
Vierailija kirjoitti:
Tässä esimerkki. Tarvitsen eläkkeellä katon itselleni. Älykkäänä kaverina olen 25 vuotiaana rakentanut yhden katon sellaista tarvitsevalle, joka sitten on palkinnut minut vaihdon välineellä sen rakentamisesta (rahalla). Fiksuna sällinä tietenkin korvamerkitsen tämän rahan ja laitan sen syrjään. Näin minulla on jo 25 vuotiaana yksi katonrakennus tiedossa eläkkeellä. 35 minulle tarjoutuu seuraava tilaisuus kun kylällä eräs vanhus tarvitsee asuntoonsa katon. Käyn sen asentamassa ja olen näin laittanut säästöön 2 katon rakentamista eläkkeellä.
Näin se käy.
No nythän on taas lennokasta logiikkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kaikkia veronmaksajia kiittele. Vain 10% suomalaisita yltää siihen nettomaksajan kastiin.
Tämä on vale. Aivan tavallinen palkansaaja on nettomaksaja, ellei ole jotain pitkäaikaisvaivoja, joissa pitää juosta lääkärissä. Ei lapsia, käy töissä, eikä käytä julkisia palveluita. Tiet ovat ainoita ja nekin maksetaan bensoissa 10 kertaan, jos omistaa auton.
That´s the truth.
Sitähän helposti ajattelee olevansa nettomaksaja juuri tälläkin perusteella, kun esim. nyt ei tarvitse terveyspalveluja, tukia, yms... mutta kun mukaan lasketaan syntymästä lähtien kaikki yhteiskunnat tarjoamat edut, niin eipä enää olekaan niin yksikertaista.
Edut joita en ole pyytänyt, niinkö? Sen lisäksi laskelmaa ei voi suorittaa niin yksinkertaisesti, että lasketaanpa lääkärille tuon ja tuon verran palkkaa. Olisinko valmis maksamaan sen lääkärille, vai neuloisinko pikkuhaavan itse umpeen?
No eihän sillä ole mitään merkitystä mitä olet pyytänyt ja mitä et, nettomaksaja on ainoastaan ihminen joka koko elämänsä aikana maksaa enemmän kuin saa takaisin. Ja niitä ei ihan hirveästi ole, eikä se ole väärin, useimmat työt ovat tärkeitä vaikka niistä ei kummemmin maksettaisi. Ensimmäiset ja viimeiset 20 vuotta ole käytännössä pelkkä kuluerä.
Ei pakolla tyrkytettyä itse itsensä hinnoiteltua hintaa voida laskea mukaan. Etkö ymmärrä? Voin minäkin sinulle pakottaa ja myydä omaa tietokonepalveluani, vaikket sinä sitä halua ja tarvitse. Lisäksi voin itse hinnoitella sen pilviin, koska itse tyrkytän sen pakolla ;)
Etkö tajua tollo?
Tolloksi sanon siksi, että tämä sinulle jo kerrottiin, mutta et ota kuuleviin korviisikaan totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että joku kiittääkin :) Itse maksan mielelläni veroja, jos oikeasti tarvitseville, jotka eivät pysty itse tienaamaan sairauden, työttömyyden tms takia, niillä kustannetaan ihmisarvoinen elintaso.
t. sinkku nettomaksaja, joka paiskii duunia it-alalla
Ja millä laskukaavalla määrittelet itsesi nettomaksajaksi?
No en nyt ole sitä ihan eksaktisti laskenut, mutta koska tienaan merkittävästi suomalaisten keskituloa enemmän, niin siitä verotetaan myös aika paljon. Lisäksi en saa mitään tukia, en edes lapsiin liittyviä tukia koska lapsia ei ole, niin ihan sillä perusteella kuulun siihen porukkaan joka lähinnä maksaa tätä hyvinvointiyhteiskuntaa hyötymättä siitä tällä hetkellä itse juurikaan ainakaan suoraan. Eli nettomaksajiin.
Mutta mulla on aina ollut huolimatta akateemisuudesta ja hyvätuloisuudesta aika vasemmistolainen arvomaailma, sellainen joka uskoo että yhteiskuntarauhalle ja loppupeleissä jopa taloudelliselle menestykselle on hyväksi, että kaikista pidetään huolta. Että kaikki lapset voivat kouluttautua pitkällekin ilman rikkaita vanhempia, että sairaus ei syökse kurjuuteen tai velkaantumiseen jne. Enkä ole koskaan uskonut, että merkittävä prosentti tukien nostajista on ns. huvikseen loisivia.
No et sinä olisi akateeminen ilman vasemmistolaista yhteiskuntaa. Vai olisiko ollut irroittaa esim. 50 000 vuodessa koulutukseen??
Totta, omaan "luokkanousuuni" on pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta iso syy. Vanhempani olivat pienituloisia duunareita, eivätkä todellakaan olsii voineet maksaa opintojani. Eli on ihan omakohtainen syy olla kiitollinen, ja maksaa valittamatta yhteiskunnalle takaisin veroina.
Sitä joskus ihmettelen, että miksi kaltaisissani on niin paljon "kova-arvoisia", joiden mielestä pitäisi laittaa pieni tasavero, tuet minimiin, ja tukien nostajat yleistetään laiskoiksi loisiksi jotka pitäisi pakottaa töihin, silti vaikka monella on samantapainen tausta kuin itselläni että on merkittävästi hyötynyt siitä että yhteiskunta ei ole sellainen kuin he nyt haluaisivat sen olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kaikkia veronmaksajia kiittele. Vain 10% suomalaisita yltää siihen nettomaksajan kastiin.
Tämä on vale. Aivan tavallinen palkansaaja on nettomaksaja, ellei ole jotain pitkäaikaisvaivoja, joissa pitää juosta lääkärissä. Ei lapsia, käy töissä, eikä käytä julkisia palveluita. Tiet ovat ainoita ja nekin maksetaan bensoissa 10 kertaan, jos omistaa auton.
That´s the truth.
Jos ei ole lapsia millä kuvittelet kustantavasi eläkkeesi?
Jos ei olisi veroja, niin säästämällä.
Jos? Mutta kun on, eihän tuo ollut mikään vastaus. Lisääntyminen on käytännössä kansalaisvelvollisuus, onneksi ei sentään oikeasti. Lapsesi kustantavat vanhempiensa eläkkeen, kun lapsia ei ole olet käytännössä sossupummi elämäsi viimeset 15-30 vuotta paitsi summa on huomattavasti suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että joku kiittääkin :) Itse maksan mielelläni veroja, jos oikeasti tarvitseville, jotka eivät pysty itse tienaamaan sairauden, työttömyyden tms takia, niillä kustannetaan ihmisarvoinen elintaso.
Se on helppoa. Maksaa veroja 1000 kuussa. Käyttää julkisia palveluita 0. Nettomaksaja tonnilla.
*reps*
Ja kulutat kaiken käteen jäävän rahan? Asut omakotitalossa, josta et poistu ettei sinun esim. tarvitse kuluttaa suomen tiestöä?
12 000 (toki 24% alv-kulutus puuttuu)vuodessa on paljon vähemmän kuin keskimäärin pitäisi, että olisi nettomaksaja.
Olipa hyvä. Iloista antajaa jumala siunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That´s the truth.
Sitähän helposti ajattelee olevansa nettomaksaja juuri tälläkin perusteella, kun esim. nyt ei tarvitse terveyspalveluja, tukia, yms... mutta kun mukaan lasketaan syntymästä lähtien kaikki yhteiskunnat tarjoamat edut, niin eipä enää olekaan niin yksikertaista.
Edut joita en ole pyytänyt, niinkö? Sen lisäksi laskelmaa ei voi suorittaa niin yksinkertaisesti, että lasketaanpa lääkärille tuon ja tuon verran palkkaa. Olisinko valmis maksamaan sen lääkärille, vai neuloisinko pikkuhaavan itse umpeen?
No eihän sillä ole mitään merkitystä mitä olet pyytänyt ja mitä et, nettomaksaja on ainoastaan ihminen joka koko elämänsä aikana maksaa enemmän kuin saa takaisin. Ja niitä ei ihan hirveästi ole, eikä se ole väärin, useimmat työt ovat tärkeitä vaikka niistä ei kummemmin maksettaisi. Ensimmäiset ja viimeiset 20 vuotta ole käytännössä pelkkä kuluerä.
Ei ole. En maksaisi lääkärille tonnia pikkuhaavan hoitamisesta, vaan hoitaisin sen itse. Oletko tyhmä, vai miten tämä voi olla näin vaikeata ymmärtää??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That´s the truth.
Kyllä jossain vaiheessa palkansaajasta tulee nettomaksaja. Mutta se vaihe on myöhemmin kuin kuvittelette. Alla olevasta linkistä voitte tarkistaa syntymävuoden perusteella, missä vaiheessa päädytte nettomaksajaksi ja kuinka paljon olette tulleet maksamaan yhteiskunnalle sitä ennen.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on helppoa. Maksaa veroja 1000 kuussa. Käyttää julkisia palveluita 0. Nettomaksaja tonnilla.
*reps*
Ja kulutat kaiken käteen jäävän rahan? Asut omakotitalossa, josta et poistu ettei sinun esim. tarvitse kuluttaa suomen tiestöä?
12 000 (toki 24% alv-kulutus puuttuu)vuodessa on paljon vähemmän kuin keskimäärin pitäisi, että olisi nettomaksaja.
Jos kulutan 0, niin olen nettomaksaja 12 000. Oman palkkansahan voi itse määritellä vaikka sadaksi miljoonaksi ja väittää, että muut eivät ole nettomaksajia. Sellaista palkkaa en olisi valmis maksamaan, joten olen nettomaksaja 12 000 vuodessa. Lisäksi välillisiä veroja maksetaan aika paljon. Tiet maksan bensoissa ja autoverossa yms.
Jos joku ylihinnoittelee oman palkkansa, niin sitä en maksaisi. Se ei poista sitä, ettenkö olisi nettomaksaja. Ei itsensä ylentäminen ja oman palkan nostaminen ylihintaan poista toisten osuutta maksajana. That´s it.
Tuon linkin mukaan esim. vuonna 1978 syntynyt on tullut maksamaan yhteiskunnalle 25-vuotiaana 264 255 euroa. Nuo rahat hän on maksanut takaisin vasta karvan alle 45-vuotiaana, jolloin alkaa nettomaksajan osuus, kunnes vanhuus koittaa ja siirrymme taas saajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That´s the truth.
Ei pakolla tyrkytettyä itse itsensä hinnoiteltua hintaa voida laskea mukaan. Etkö ymmärrä? Voin minäkin sinulle pakottaa ja myydä omaa tietokonepalveluani, vaikket sinä sitä halua ja tarvitse. Lisäksi voin itse hinnoitella sen pilviin, koska itse tyrkytän sen pakolla ;)
Etkö tajua tollo?
Tolloksi sanon siksi, että tämä sinulle jo kerrottiin, mutta et ota kuuleviin korviisikaan totuutta.
Ohi aiheen henkilökohtaisuuksiin ja siitä hedelmättömälle juupas, eipäs-linjalle, jos joku uhkaa sinun miepidettäsi ja testaa omaa mielipidettään millä mittarilla voidaan mitata milloin ollaan saajia ja milloin maksajia? Ei kovin kypsää keskustelua.(uskallan laittaa nuoruuden piikkiin)
Ihmisellä tuntuu olevan melko kapea käsitys mitä kaikkia julkisinverovaroin tuetaan.
ps. sinua haastaa tässä nyt enemmän, kuin vain yksi henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That´s the truth.
Jos ei ole lapsia millä kuvittelet kustantavasi eläkkeesi?
Jos ei olisi veroja, niin säästämällä.
Voi hyvänen aika.
Sinulla ei siis ole mitään käsitystä siitä, mitä kaikkea olet saanut ja saat verojesi vastineeksi ja kuinka paljon veroilla subventoidaan sinunkin elämääsi.
Tietämättömyys ei ole tyhmyyttä, mutta se, että ei ota asioista selvää, on anateeksiantamatonta tyhmyyttä.
Käypä katsomassa tuo ylen linkki "katso, kuinka paljon maksat yhteiskunnalle", niin viisastut.
Tässä hieman hintaesimerkkejä palveluista mitä meistä jokainen käyttää elämänsä varrella. Siitä voi laskeskella hintaa itselleen, jos haluaa...
Peruskoulu 8935 € / vuosi = 80 000 €
Lukio 6870 € / vuosi = 20 000 €
Ammattikoulu 10 296 € / vuosi = 30 000 €
AMK 7993 € / vuosi = 25 000 €
Yliopisto 25 000 € - 180 000 € (lääkärikoulutus Helsingissä maksaa tuon 180 000€)
Synnytys 1900 - 2500 €
Keisarileikkaus 3000 - 4300 €
Keskosen hoito 50 000 €
Lonkkamurtuma 18 500 €
Polven tekoniveleikkaus 10 000 €
Sydäninfarkti 18 000 €
Rintasyöpä sädehoito - sytost. 5500 - 6500 €
Miehen sukuelinsyöpä 3500 - 5000 €
Aivohalvaus 14 000 € - ?
Tehostettu palveluasuminen, vanhus 50 000 € / vuosi
Kotihoito, vanhus 15 000 € / vuosi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That´s the truth.
Kyllä jossain vaiheessa palkansaajasta tulee nettomaksaja. Mutta se vaihe on myöhemmin kuin kuvittelette. Alla olevasta linkistä voitte tarkistaa syntymävuoden perusteella, missä vaiheessa päädytte nettomaksajaksi ja kuinka paljon olette tulleet maksamaan yhteiskunnalle sitä ennen.
Heh.. kun ei tämä päde, kun itse keksii omat palkkansa. Ymmärrätkö, että 5 vuotiaana en pääse valitsemaan maksanko lääkärin palkkoja. Lisäksi itse seisojaan lääkkeiden takana, eli pakotetaan ihmiset ostamaan palvelua siihen hintaan mihin sitä myydään. Eli tuolla laskelmalla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Itse palkkansa määritellen ja sitten "palvelunsa" toisille kurkusta alas pakottamalla. Ei näin pojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That´s the truth.
Etkö tajua tollo?
Kyse on tosiasioista, sinä maksat x-määrän veroja ja sinä hyödyt/sinuun kuluu x-määrä takaisin, ei siinä auta itku vapaiden markkinoiden paremmuudesta ja kuinka itse olisit neuvotellut paremman hinnan, summa joka sinuun kuluu on mikä on.
Yhdentekevää millä sanoilla ja mistä syistä minua haukut.
Katsos puupää. Nyt minä pakotan sinut ostamaan palveluani ja määritän palkkani miljoonaksi vuodessa. Huomaatko miten jumalaisen nettomaksaja olen! Olen yhteiskunnan tukipilari! Jihaa!
Jokainen suomalainen on nettosaaja, kun lasketaan kehdosta hautaan ja niinhän sen pitää ollakin. Valtio ja kunnat ovat ihmisiä varten ja palveluja tuottavat ihmisille. Tämä ei tarkoita sitten sitä, että jokaisen pitäisi tai saisi heittäytyä elätettäväksi vaan ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä haluaa hyödyttää työllään tätä yhteiskuntaa, jos vain olisi mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
That´s the truth.
Heh.. kun ei tämä päde, kun itse keksii omat palkkansa. Ymmärrätkö, että 5 vuotiaana en pääse valitsemaan maksanko lääkärin palkkoja. Lisäksi itse seisojaan lääkkeiden takana, eli pakotetaan ihmiset ostamaan palvelua siihen hintaan mihin sitä myydään. Eli tuolla laskelmalla ei ole todellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Itse palkkansa määritellen ja sitten "palvelunsa" toisille kurkusta alas pakottamalla. Ei näin pojat.
Hyvä mielikuvitus ei tässä muuta todellisuutta mihinkään suuntaan.
Laskelma on tehty aivan oikeaoppisesti huomioiden kaikki asiat, joissa valtio verojen avulla subventoi elämäämme.
Opettele muuten kitjoittamaan siten, että saat ajatuksistasi ymmärrettäviä. Nyt tarkoituksesi peittyy sekavan ja kummallisen tekstin alle.
Tässä esimerkki. Tarvitsen eläkkeellä katon itselleni. Älykkäänä kaverina olen 25 vuotiaana rakentanut yhden katon sellaista tarvitsevalle, joka sitten on palkinnut minut vaihdon välineellä sen rakentamisesta (rahalla). Fiksuna sällinä tietenkin korvamerkitsen tämän rahan ja laitan sen syrjään. Näin minulla on jo 25 vuotiaana yksi katonrakennus tiedossa eläkkeellä. 35 minulle tarjoutuu seuraava tilaisuus kun kylällä eräs vanhus tarvitsee asuntoonsa katon. Käyn sen asentamassa ja olen näin laittanut säästöön 2 katon rakentamista eläkkeellä.
Näin se käy.