Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyöttömiltä loppuu varmaan työttömyyskorvaukset.

Vierailija
12.08.2016 |

Oletko pitkäaikaistyötön varautunut tähän?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Sossusta saa.

Vierailija
2/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lopu niin kauan kuin olemme osa EUta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän perustelet tämän, että loppuu?

Vierailija
4/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen aamu tv.ssähän siitä oli juttua. Kansanedustajat pitivät pahana että työttömät ovat niin kauan vain kotona.

Vierailija
5/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen aamu tv.ssähän siitä oli juttua. Kansanedustajat pitivät pahana että työttömät ovat niin kauan vain kotona.

Tietenkin se on paha asia, muttei ne voi tukia sen vuoksi lopettaa. ehkä jotain ns toimintaa voivat järkätä tuen saamisen ehdoksi. Mutta esim muuttoa tms ei voi vaatia työttömältä. Epätoivoisten politikkojen puhetta, kun oikeasti syy on siinä, että työtä ei ole juuri nyt tarjolla kaikille.Palkkatyötä siis sellaisella palkalla että sillä tulee toimeen ja sen pystyy yritys tms maksamaan.

Vierailija
6/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on paha asia, muttei ne voi tukia sen vuoksi lopettaa. ehkä jotain ns toimintaa voivat järkätä tuen saamisen ehdoksi. Mutta esim muuttoa tms ei voi vaatia työttömältä. Epätoivoisten politikkojen puhetta, kun oikeasti syy on siinä, että työtä ei ole juuri nyt tarjolla kaikille.Palkkatyötä siis sellaisella palkalla että sillä tulee toimeen ja sen pystyy yritys tms maksamaan.

Sen verran salaista se on että voivat hyvinkin lopettaa korvaukset työttömille.

Vierailija
7/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuki loppuu, niin sitten pitkäaikaistyöttömät joutuvat hakemaan sossusta tukea elämiseen. Loppu tulos, ei säästöjä. Moni työtön kuitenkin olisi töissä, jos niitä olisi kuin täyttelisi kaiken maailman tukilappuja.

Vierailija
8/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sossusta saa.

Ei kaikki saa. Kuten minä. Kun pitkän työuran jälkeen jää työttömäksi ja asuu velattomassa asunnossa (josta kuitenkin pitää maksaa itse vastike eli ei ole ilmaista asumista sekään) ja puoliso edelleen käy töissä, tukia ei tipu mitään muuta kuin se viissatanen kuussa. 

Vierailija
9/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tämä työttömien vihaaminen?  Eikö ole päivänselvää, että heikon taloudellisen tilanteen vuoksi maassa on massatyöttömyys? Ja vielä kehdataan syyttää työttömiä. Pilkata. Minä tekisin, korkeakoulutettuna, ihan mitä tahansa työtä paikkakunnallani - mutta olen liian koulutettu. Minua ennen työpaikan saavat lähihoitajat, jne.

Vierailija
10/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuis vaan, varsinkin jos kotona hyvätuloinen elättäjä.

Kaverin mies tienaa yli 10000e kk ja kaveri ei ees aio mennä töihin, tuet on pelkkää ylimäärästä iloa, mies elättää, kaveri shoppailee ja matkustaa.

Vierailija
11/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tämä työttömien vihaaminen?  Eikö ole päivänselvää, että heikon taloudellisen tilanteen vuoksi maassa on massatyöttömyys? Ja vielä kehdataan syyttää työttömiä. Pilkata. Minä tekisin, korkeakoulutettuna, ihan mitä tahansa työtä paikkakunnallani - mutta olen liian koulutettu. Minua ennen työpaikan saavat lähihoitajat, jne.

Pitkäaikaistyöttömyys on kyllä eri asia, kaikki tuntemani pitkäaikaistyöttömät ovat laiskoja ja flegmaattisia, ja odottavat jos työkkäri sattuu töitä tarjoamaan. Eivät ota vastaan edes lyhyitä työsuhteita.

Vierailija
12/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sossusta saa.

Ei kaikki saa. Kuten minä. Kun pitkän työuran jälkeen jää työttömäksi ja asuu velattomassa asunnossa (josta kuitenkin pitää maksaa itse vastike eli ei ole ilmaista asumista sekään) ja puoliso edelleen käy töissä, tukia ei tipu mitään muuta kuin se viissatanen kuussa. 

Miksi sinun pitäisi saada valtiolta vielä rahaa,kun puoliso sinut pystyy elättämään ?

Vierailija
13/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä silti tuomitse pitkäaikaistyöttömiä. Ulkopuolinen ei voi tietää, millaisessa todellisuudessa pitkäaikaistyötön elää. Mielestäni ei pidä leimata pitkäaikaistyöttömiä laiskoiksi ja flegmaattisiksi - pikemminkin pitkäaikaistyötön voi olla esim. masentunut, lamaantunut. Huolissaan.

Se, että joku kieltäytyy lyhyestä työsuhteestakin, voi olla esim. pähkähullun ja ylimonimutkaisen "järjestelmän" syytä. Lyhyt työsuhde=työkkärin tuet tulevat viikkojen päästä. Millä ihmeen paikkakunnalla tarjotaan edes lyhyitä työsuhteita?

Pitkäaikaistyötön elää jatkuvassa epävarmuudessa. Poissa mukavuusalueeltaan nonstop. Se vie energiaa. Pitäisi olla valmiina heti paikalla ottamaan vastaan työtä, jota ei välttämättä osaa tippaakaan. Työpaikalla olet silmätikku, se "pitkäaikaistyötön työllistetty", jolta kuitenkin odotetaan täysipainoista osaamista sekä (uusien) tilanteiden välitöntä hallintaa. Kokemusta.

Pitkäaikaistyöttömyys syö itseluottamusta työntekijänä. Vääjämättä miettii, että mitä vikaa minussa on - täytyy olla jotain, koska en työllisty. Sellainen ihminen, joka on työssä, ei tiedä, minkälaista elämää pitkäaikaistyötön elää.

Vierailija
14/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon varautunut. En oo enää työkkärinluukulla.

Vierailija
15/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sossusta saa.

Miksi sinun pitäisi saada valtiolta vielä rahaa,kun puoliso sinut pystyy elättämään ?

Koska se on perusoikeus. Ettei ihmiset tarvitse olla puolison elätettävänä vaan yhteiskunta takaa minimitoimeentulon ihan yksilökohtaisesti.

Vierailija
16/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sossusta saa.

Koska se on perusoikeus. Ettei ihmiset tarvitse olla puolison elätettävänä vaan yhteiskunta takaa minimitoimeentulon ihan yksilökohtaisesti.

Juuri näin. Puoliso ei ole elatusvelvollinen.

Puoliso pienipalkkainen. Puolison palkka ja mun viissatanen yhteensä ei ole paljoa, kuitenkin juuri yli rajojen, ettei esim. asumistukea saa.

Jos puoliso olis työtön, saatais tukia sama summa kuin että raataa töissä. Meidän tulot on siis yhtä pienet kuin täysin tuilla elävien. Puolisolla vakaa työ, ollu vuosikymmenet, eikä todellakaan jättäydy ikinä työttömäks.

Vierailija
17/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Sossusta saa.

Ja kun yksinhuoltajakin jää työttömäksi pitkän työuran jälkeen ja ne asuntolainatkin ovat vielä maksamatta, ei tipu sossusta/asumistuki on niin mitätön että saattaapa olla pakko myydä asunto ja muuttaa vuokralle, kuten tuttavallakin on tilanne. Sitä lainaa kun ei "ole olemassakaan" laskelmissa, mutta vuokranantajien taskuun sitä rahaa syydetään mielellään.

Vierailija
18/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajat voivat ensin luopua omista palkkioistaan, jotka on huomattavasti ylimitoitettu, jos on aikaa p*kan puhumiseenkin.

Vierailija
19/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä silti tuomitse pitkäaikaistyöttömiä. Ulkopuolinen ei voi tietää, millaisessa todellisuudessa pitkäaikaistyötön elää. Mielestäni ei pidä leimata pitkäaikaistyöttömiä laiskoiksi ja flegmaattisiksi - pikemminkin pitkäaikaistyötön voi olla esim. masentunut, lamaantunut. Huolissaan.

Se, että joku kieltäytyy lyhyestä työsuhteestakin, voi olla esim. pähkähullun ja ylimonimutkaisen "järjestelmän" syytä. Lyhyt työsuhde=työkkärin tuet tulevat viikkojen päästä. Millä ihmeen paikkakunnalla tarjotaan edes lyhyitä työsuhteita?

Pitkäaikaistyötön elää jatkuvassa epävarmuudessa. Poissa mukavuusalueeltaan nonstop. Se vie energiaa. Pitäisi olla valmiina heti paikalla ottamaan vastaan työtä, jota ei välttämättä osaa tippaakaan. Työpaikalla olet silmätikku, se "pitkäaikaistyötön työllistetty", jolta kuitenkin odotetaan täysipainoista osaamista sekä (uusien) tilanteiden välitöntä hallintaa. Kokemusta.

Pitkäaikaistyöttömyys syö itseluottamusta työntekijänä. Vääjämättä miettii, että mitä vikaa minussa on - täytyy olla jotain, koska en työllisty. Sellainen ihminen, joka on työssä, ei tiedä, minkälaista elämää pitkäaikaistyötön elää.

Mulla on kaveri joka ei elä missään epävarmuudessa. Mies maksaa elämisen asumisen talon mökin yms, tuet on pelkkää shoppailurahaa, ottaisivat nyt edes huomioon taas puolison isot tulot, mitään järkeä tässä systeemissä. Ei aio töihin kun raha tulee ilman työtä. Ja sekin kaikki extraa. Mä en tätä logiikkaa tajua.

Vierailija
20/59 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran salaista se on että voivat hyvinkin lopettaa korvaukset työttömille.

Nyt ne aamu lääkkeet. Noi sun harhat lähtee heti käyntiin kun skippaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi