Mitä luksusta sinulla on?
Täällä on ketju arjen luksuksesta missä osa kertoo kalleimmista asioistaan. Nyt tähän voi tulla merkkitietoiset, rikkaat ja ylellisyyden rakastajat kertomaan mitä omistatte tai mitä luksusta elämässänne on.
Kommentit (119)
Työpaikka. Vakituinen.
Aloitus on lähes 3 vuotta vanha, mutta väliäkös sillä, luksesta on ihanaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut ihan kiva ketju jos ois pysytty tavaralinjalla. Ihana mies ja lapset ei vaan kiinnosta ketään, eikä niitä tässä minun nähdäkseni haettukaan.
Luksus tarkoittaa ihmisille eri asioita.Joillekkin se on laukku,joillekin hyvä parisuhde.Ja voihan jollakulla olla molemmat!
Oma rauha,sohva ja koffikeissi.
Mies. Tai se millainen se on sängyssä.
Se todella tarkoittaa kun sanoo että tärkeintä on se että mun on hyvä. :) Ihana rakastaja.
Täydellinen trophy girlfriend. Ostin hänet vuodeksi Ukrainasta syksyllä. Tämä on luksusta meille molemmille. Hän saa vuodesta koko loppuelämänsä arkikäyttörahat, ja minä tasooni nähden ällistyttävän kauniin tyttöystävän, joka on vieläpä mukava luonteeltaan.
Taidetta seinillä. Eivät nyt mitään varsinaisia arvoteoksia ole, mutta minun tuloillani kyllä todellista luksusta - hintavia esineitä vailla varsinaista käyttöarvoa. Teokset tuovat minulle paljon iloa ja taiteen ystävänä olen onnellinen, että olen pystynyt hankkimaan seinilleni muutakin kuin sisustusjulisteita.
Äiti, joka eilenkin toi ovelle valmista ruokaa etätyöläisille ja etäkoululaisille. On aina valmis auttamaan missä tahansa asiassa.
Minulle luksusta on, kun panostin makkariin. hankin ekaa kertaa elämässäni kunnon sängyn, kunnon untuvapeiton, ja tukevan tyynyn. Olen nukkunut niin paljon paremmin. Maalasin vielä seinänkin rauhoittavan väriseksi, kyllä kelpaa. Elämänlaatu on kohentunut paljon, liian pehmeästä sängystä pahentuneet selkäkivut helpottaneet sekä unen laatu on parempaa.
Kallein aarre on Uskon lahja ja puhdas omatunto.
Vierailija kirjoitti:
- Kalliita designer vaatteita ja asusteita
- Ulkomaanmatkoihin käytän n. 10 000 vuodessa
- Ihana koti Helsingissa ja ihana hyvin varusteltu mökki hyvän järven rannalla
Siinä ekana mieleen tulevat :)
Leuhka
Minulle luksusta on, että asun puhtaan järven rannalla. Omaa rantaa ”käytän” huomattavasti enemmän kuin käsilaukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut ihan kiva ketju jos ois pysytty tavaralinjalla. Ihana mies ja lapset ei vaan kiinnosta ketään, eikä niitä tässä minun nähdäkseni haettukaan.
Luksus tarkoittaa ihmisille eri asioita.Joillekkin se on laukku,joillekin hyvä parisuhde.Ja voihan jollakulla olla molemmat!
Suurin osa vastauksista tyhjänpäiväisiä, koska määritelmällisesti luksus on veblen-hyödyke eli sellainen joihin vain erittäin harvoilla on varaa ja joiden kysyntä on korkea siksi koska ne ovat niin harvinaisia ja vaikeasti saatavia.
Ei "suomalainen luontopolku" ole luksusta kun sille voi astua kuka tahansa ja sen käyttö ei maksa mitään.
Sen sijaan vaikka kauniit marmorista ja kullatuista listoista tehdyt kattopaneelit kattomaalauksineen ovat luksusta koska n. 0,01% ihmisillä on varaa teettää tuollaisia ja silloinkin onnistumiseen tarvitaan hyvin kapean alan ammattilaisia joita on elossa vain joitakin satoja tai tuhansia.
Toinen esimerkki voisi olla se että saa lentää yksityislentokoneella mihin huvittaa. Eli se on ensimmäistäkin luokkaa parempi palvelu. Saa esim. nukkua koko pitkän lennon ajan pehmeässä tilavassa sängyssä, syödä kokin tekemiä pihvejä ja katsoa isolta ruudulta vaikka Netflixiä.
Maailmassa vain 0,01% ihmisistä saa ikinä kokea niin ylellistä matkustamista, valtaosa joutuu kärsimään jossain ahtaassa turistiluokassa istuen 10 tuntia paikallaan kuuntelemassa kun vauvat kirkuvat ja örvelöt pyytävät lisää viinaa.
Iso ja kiva piha, uusittu sauna & kylpyhuone.
Rauhallinen ja turvallinen asuinympäristö. Palvelut lähellä ja hyvät kulkuyhteydet.
Terveellinen ruoka.
Oma aika, kirjan lukeminen ja viinilasillinen.
Vierailija kirjoitti:
Mies. Tai se millainen se on sängyssä.
Se todella tarkoittaa kun sanoo että tärkeintä on se että mun on hyvä. :) Ihana rakastaja.
Todellakin luksusta. Suurin osa miehistä kyllä ihan surkeita sängyssä. Yksikin mainostaa itseään deittipalstalla, että tykkää helliä naista. No, meillä on sitten varmaan vähän eri käsitys hellimisestä...ja että naisen nautinto on hänelle tärkeintä...sitä odotellessa.
Ei nyt niin kallis, mutta koen että tämä on arjen luksusta: espressokone 1400€, kahvimylly jotain alle 300€. Espressokone painaa 21kg ja kahvimyllyssä on ajastus, että tulee aina sopiva määrä kahvia. Kahvina käytämme lähipaahtimon (Kaffa) kahvia. Aamulatte on ihanaa arjen luksusta. Merkkilaukkuja en kaipaa, mutta jos joutuisin aamukahvistani luopumaan, niin kyllä alkaisi alahuuli väpättää.
Meillä on iso talo isolla tontilla, uima-allas ja paljon korkealaatuisia kotimaisia tai pohjoismaisia huonekaluja. Itselläni on lisäksi laadukkaita vaatteita, merkkilaukkuja ja - kenkiä. Suurimpana luksuksena pidän kuitenkin Tempurin sänkyjä ja kotona käyvää siivoojaa. Korona-aikaan myös ruokaa on tuotu valmiina kotiin pienyrittäjän toimesta. Luksusta mulle on myös lähellä sijaitseva liikuntakeskus hyvillä palveluilla ja hyvät juoksumaastot kotiovelta.