Mitä luksusta sinulla on?
Täällä on ketju arjen luksuksesta missä osa kertoo kalleimmista asioistaan. Nyt tähän voi tulla merkkitietoiset, rikkaat ja ylellisyyden rakastajat kertomaan mitä omistatte tai mitä luksusta elämässänne on.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde, joka on kestänyt ja yli 15 vuotta, ja jossa on hyvä olla ihmisen kanssa, jota rakastan ja jolta saan rakkautta. Tätä av palstaa lukiessa tuntuu kyllä tosi luksukselta.
Samat sanat, paitsi että minulla on noin 30 vuotta kestänyt rakkausavioliitto, ja rakkaudella saadut jo aikuiset lapsemme. Tottakai on oma maksettu koti, ja on varallisuutta kaikkeen hyvään, mitä elämässä voi hankkia. Tietysti kun sitä rahaa on, niin en minäkään tyydy esim. halpiskosmetiikkaan, mutta jotkut huokeahintaisetkin tuotteet kosmetiikkahankinnoissa kuin myös joissakin muissakin tuotteissa ovat niin hyviä, että miksi ostaisi huonompaa ja kalliimmalla vain kuuluisan ja menestyneen tuotemerkin takia.
Aineettomista luksusasioista on tietysti tärkeitä esim. puhdas luonto, ja kauniit maisemat asuinympäristössään, saasteeton raikas ilma ja vesi, etenkin juomaveden laatukin on eräällä tavalla luksusta. Jossakin päin ulkomaita haaveilevat puhtaasta juomavedestä, mikä on miltei Suomen joka kolkassa itsestään selvyys. Ja jos kysyttäisiin suomalaisilta vanhemman polven väeltä, jotka ovat kokeneet sota-ajan kokemuksineen, niin heille on luksusta vallitseva RAUHA valtiossamme ja että yhteiskuntamme toimii suurimmalta osin melkoisen hyvin, vaikka parantamisen varaakin olisi joissakin asioissamme vanhusten hoidosta lähtien jne.
Aikaa koko ajan ihan vaan itselleni. Minulla ei ole koskaan ollut kiire mihinkään. Suomen mittakaavassa on hassua puhua materiaalisesta luksuksesta. Ehkä se Diorin laukku ja Iittalan astiasto sitä sitten jollekin on, minulle ne eivät ole luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti noi Vuittonin laukut on ihan älyttömän rumia! Eikö noi materialistit ja raharikkaat oo huomannu sitä?
No sillä Vuittonilla taitaapi olla muitakin laukkuja kuin se normi logolaukku, joka taitaa olla ainoa, jonka tunnistat
Mulla ei taida olla mitään luksusta.
Ihan tavallista kaikki.
Paitsi joutoaikaa tuntuu olevan kuin muilla tuntemillani työssäkäyvillä lapsiperheiden äideillä.
Automaattivaihteinen Audi. On ihanaa, kun ei tarvitse kipeällä jalalla painaa kytkintä.
Omaa aikaa yllinkyllin, iso koti yhdelle 140neliöä, vapaasti käytössäni oleva rantasauna 100m päässä kotoa, luonto ulko-oven takana, suomalaisittain isoon kaupunkiin 20min ajomatka, läheiset suhteet isohkoon sukuun, työpaikka kivan pyöräilymatkan päässä, mukava työpaikka, jossa hyvä me-henki, ihania luotettavia ystäviä, mahdollisuus matkustaa pari kertaa vuodessa muutaman päivän-parin viikon matkoja.
Kaikkein suurimpana luksuksena, kesällä ja syksyllä, pidän ruokaa jota syön, tuoreita siis suoraan maasta tai varresta poimittuja luomuvihanneksia, -kasviksia ja marjoja, jota ei itse tarvitse hoitaa, ainoastaan kantaa pihalta.
Minulle on luksusta kun leikattuun takapuoleen ei satu ja pystyn hetkittäin jo istumaan kolmen kk jälkeen.
Paljon aikaa urheilla, lukea, hoitaa kotia ja sisustaa, tehdä puutarhahommia, kokata, leipoa..
Laadukas sänky, untuvatäkki, perkaalilakanat
Kahvikone, mehupuristin
Viinikaappi, riedell lasit
Laadukkaat vaatteet
Iso koti, maalla
Kylpyamme
Minulla on hieno ulkoilualue lähes keskellä Helsinkiä.
Liikaa. Johtaa vain muiden kyräilyihin. Pitäisi lahjoittaa kaikki varmaan pois, kuten Jeesus opasti.
Omakotitalo
Pyykkikone,kuivuri,tiskikone
100 000e kallis auto
Koiria
Mutta parasta on toi 90- luvun imuri.
Puinen wc-istuimen kansi/istuinrengas. Tulee joka kerta kuninkaallinen olo kun istahtaa.
Minulla on omakotitalo, ruokaa jääkaapissa, rahaa tilillä, työpaikka. Voin valita mitä ostan ruokakaupasta.
Voin harrastaa mieluisia asioita. Minusta tuo on luksusta.
Mutta tässä haettiin varmaan jotain "spesiaalia".
Minulla on kolmen tonnin espressokeitin ja neljän tonnin rannekello.
Juran kahvinkeitin, parin tonnin arvoinen.
Sitten arjen luksusta on se, että aina leikkokukkia, nyt tulppaaneita.
sellainen elämä, ettei rahasta ole puutetta :)
saan kaikkea mitä tarvitsen vaikkei ferraria pihasta löydykään. :D
Luksusta on ihana kotini ja sen sijainti. Omakotitalo rauhallisella sijainnilla metsän siimeksessä ja pääkaupunkiseudulla kaikkien palvelujen läheisyydessä. En halua edes mökkiä itselleni, koska oma puutarha on täydellinen keidas.
Olen 40-vuotias, eikä mulla ole ikinä elämässäni ollut päänsärkyä, kuukautiskipuja, selkävaivoja tai ongelmia orgasmin saamisessa. Mulla on todellinen luksuskroppa, sanoisin.