Oon edelleen pettynyt mieheen
Mies väitti suuttuneensa minulle, kun en toiminut niin kuin hän halusi kesälomalla miehen sukulaisiinmenon suhteen. Ei lähtenyt minun sukulaisiini kahdesti. Se ei edes haitannut, meillä olikin paljon mukavampaa ilman miestä vain lasten kanssa. Sitten sannoi, että saattaisi leppyä jos mä ostaisin tytöllemme tabletin. Eli nyt sitä ei voi ainakaan ostaa tai mies luulee mun ostavan hänen leppymistään. Olkoot leppymättä aivan rauhassa, jos en hänelle kelpaa. Aivan kuin olisi mikään saalis itsekään. Nyt mies koittaa taas jotain hivelyä, miksi ihmeessä, jos on kerran edelleen vihainen mulle. Ei kiinnosta mikään kiva tai tylsäkään koko ihmisen kanssa. Minä se tässä pettynyt olen, ja hänen pitäisi korjata asia. Tosin ehkä hän ei vain nähnyt minkälaista miestä mä etsin, vaikka olen hänelle sitä ääneen sanonut ja luulin, että kun ei kerro, ettei ole sellainen, niin että on.
Kommentit (71)
Mietin vain miten kostan äidille. Lasten kauttapa tietenkin. Kerron äidille, miten leikkaan lasten kaikilta unelmilta siivet. (Vaikka en siis oikeasti tee niin.) Hankalaa tässä kostomuodossa on tosin se, että äitini saattaa kompata minua aivan sanomalla, että hyvähän se on, etteivät itsestään liikoja kuvittele :/
Ap
Niin itsestään taikka elämästään. Saattaisi siis äitini sanoa. Hyvähän se on, jos kaikilla on niin paska elämä kuin hänellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kun en enää moiti miestäni mulla ei ole sille enää mitään puhuttavaa :/ Jos en odottelis koululaisia koulusta kotiin ekana koulupäivänään niin ottaisin hatkat heti kun jäätiin kaksistaan. Aikaisemmin se oli vaan ihan kivaa. Nyt haluan sitä omaa elämää. En vain tiedä millaista :(
Ap
En ole aiemmin näitä itsekkäitä ja marttyyriutta tihkuvia tajunnanvirta-kitinöitäsi kommentoinut, mutta nyt ylitit kyllä ärsytyskynnykseni ihan heittämällä.
Katsopas sitä edellistä monikymmensivuista marinaasi, missä hyvin empaattinen, add-nimmarilla viestinsä kuitannut kirjoittaja, jaksoi sinua loputtomasti kannustaa ja ymmärtää. Siinä ketjussa väität ymmärtäneesi että miehen moittiminen on väärin, ja että yrität muuttaa käytöstäsi.
Ennen kuin kukaan uhraa enempää aikaansa, niin tämä asia on jo moneeeeeen kertaan käsitelty, ja alkaa näistä tilityksistä saatu viihdekin - sorry vaan, olen nyt rehellinen - olla melko taputeltu.
Huippu oli kyllä kuvaus siitä miten haahuilet aamulla ympäri kämppää ja odotat että MIES herää - et sitten mitenkään voinut itse edes niitä omia lapsiasi HERÄTTÄÄ?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun en enää moiti miestäni mulla ei ole sille enää mitään puhuttavaa :/ Jos en odottelis koululaisia koulusta kotiin ekana koulupäivänään niin ottaisin hatkat heti kun jäätiin kaksistaan. Aikaisemmin se oli vaan ihan kivaa. Nyt haluan sitä omaa elämää. En vain tiedä millaista :(
ApEn ole aiemmin näitä itsekkäitä ja marttyyriutta tihkuvia tajunnanvirta-kitinöitäsi kommentoinut, mutta nyt ylitit kyllä ärsytyskynnykseni ihan heittämällä.
Katsopas sitä edellistä monikymmensivuista marinaasi, missä hyvin empaattinen, add-nimmarilla viestinsä kuitannut kirjoittaja, jaksoi sinua loputtomasti kannustaa ja ymmärtää. Siinä ketjussa väität ymmärtäneesi että miehen moittiminen on väärin, ja että yrität muuttaa käytöstäsi.
Ennen kuin kukaan uhraa enempää aikaansa, niin tämä asia on jo moneeeeeen kertaan käsitelty, ja alkaa näistä tilityksistä saatu viihdekin - sorry vaan, olen nyt rehellinen - olla melko taputeltu.
Huippu oli kyllä kuvaus siitä miten haahuilet aamulla ympäri kämppää ja odotat että MIES herää - et sitten mitenkään voinut itse edes niitä omia lapsiasi HERÄTTÄÄ?!
No niinhän mä aionkin muuttaa käytöstäni, sanoin, etten moiti. Mutta ei sitten ole mitään sanottavaa. Nuorempi lapsi heräsi mun miehen herättelyihin ja vanhempi ei vaikka pudottaisi pommin vieressä.
Ap
Sitä en ole valittanut vielä olenkaan, että äiti esti mua tavoittelemasta unelmiani ja halusi että elämäni on tylsää, etten vain kuvittele että se voisi olla mitään sen kummempaa. Ehkä koitti jopa estää, etten mä pety ja kävikin niin että petyin siihen, etten saanut koittaa elää kuten haluan.
Ap
Joten äiti ansaitsee minun kärsimykseni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin syytä siis kaikki? Katso peiliin ja kasva aikuiseks.
On äidin syytä, mulla on ollut harvinaisen dominoiva äiti.
Ap
Ongelmasi ei edelleenkään ole äitisi vaan narsistinen luonteesi. Persoonallisuushäiriöstä tuskin voi lopullisesti parantua, mutta sairauden hyväksyminen parantaa elämänlaatua. Hyväksymise myötä kykenet kenties vapauttamaan yleisösi (mies ja lapset) elämään normaalia elämää.
Miettikää jos itse kertoisitte äidillenne lastenne haluavan joksikin elämässään ja että ette te sitä hyväksy (aivan kuin olisi kyseessä teidän elämänne) ja äitinne sanoisi, että ei pidäkään antaa lasten luulla elämästä liikoja. Vaikka minusta niiltä unelmilta ei kannata leikata siipiä, sehän on eri asia, kuin järjen äänen ylläpitäminen asioissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin syytä siis kaikki? Katso peiliin ja kasva aikuiseks.
On äidin syytä, mulla on ollut harvinaisen dominoiva äiti.
ApOngelmasi ei edelleenkään ole äitisi vaan narsistinen luonteesi. Persoonallisuushäiriöstä tuskin voi lopullisesti parantua, mutta sairauden hyväksyminen parantaa elämänlaatua. Hyväksymise myötä kykenet kenties vapauttamaan yleisösi (mies ja lapset) elämään normaalia elämää.
Ei vaan ongelma on äidin pakkokeinoja kaihtamatta käyttävä dominoiva luonne jos en elänyt kuten hän halusi. Vai onko teidän lastenne elämä muka teidän elämäänne vaikka nämä alaikäisiä ovatkin?
Ap
Että "meidän mirkku ei mitään leopardihousuja päälleen pue (ne on ihan wt/hutsu/tms vaan sen on pidettävä sellaisia vaatteita alaikäisenä kuin minä äiti vaadin"? Minusta ei ole äidin asia valita lapselle identiteettiä.
Ap
Sulla ei nyt kuule taida olla lääkitys ihan kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos voisit edes perustella väitteesi, mutta ethän sä voi, koska tulisit silloin kannattaneeksi ihmisen alistamista ja toisen oman identiteetin häpäisyä.
Ap
Nyt tämän hullun jorinoista ei saa entisenkään vertaa tolkkua. Aivan pimee. Mutta jatka toki sekopääjuttujasi ihan yksinäsi niin kuin tähänkin asti. Ismo parka.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tämän hullun jorinoista ei saa entisenkään vertaa tolkkua. Aivan pimee. Mutta jatka toki sekopääjuttujasi ihan yksinäsi niin kuin tähänkin asti. Ismo parka.
voi kun joku ottaisi Ismoon yhteyttä ap.n jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Oonko mä koskaan väittänytkään just sun (tai kaltaistesi) tajunneen minua, olenko? Jos oot joskus itse luullut niin niin et ole lukenut tekstejäni riittävän huolellisesti. Tai ehkä jotain kohtaa voi henkinen kermapersekin ymmärtää.
Ap
Miks sä et herättänyt niitä lapsia jos olit hereillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voisit edes perustella väitteesi, mutta ethän sä voi, koska tulisit silloin kannattaneeksi ihmisen alistamista ja toisen oman identiteetin häpäisyä.
Ap
No, onko se lääkitys kohdillaan? Sun kirjotusten perusteella ei ole. Heität niin sekopäistä stooria ja juttelet itsekses.
Olet varmaan S.S. miten ap jaksat sairaanhoitajan työssäsi?