Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Vierailija kirjoitti:
Mystikko on sanonut monta kertaa. että ego ja sen kaikki tuotokset ovat illusoria, harhaa.
Se tarkoittaa, että Mystikko ja kaikki mitä hän sanoo on myös illuusiota, harhaa.
Vai mitä Mystikko.
Totta, ja myös sinä ihmisolentona olet harhaa, kuten minäkin. Niin se vain menee sieltä "perimmäisestä todellisuudesta" katsottuna, vaikka sitä onkin vaikea uskoa, kun tämä ihmisenä ilmeneminen tuntuu niin todelliselta, ymmärrettävästi.
Kristitty mystikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vetäkääpä nyt innokkaimmat manifestoijat vähän henkeä.
Jos kaikki ulkopuolinen todellisuus olisi manifestointia niin solipsismi on silloin ainoa looginen maailmankatsomus. Muitakin olentoja kuin sinä saattaisi toki olla, mutta ne eläisivät joka tapauksessa kaikki omissa manifestoimissaan universumeissa.
Jos pitkällisen "henkisen polun" päässä ei ole mitään muuta kuin oivallus siitä, ettei mitään muuta ole olemassa kuin sinä itse eikä sitäkään ole olemassa, niin samaan nerokkaaseen johtopäätökseen pääsee 15-vuotias finninaamakin butaanipäissään.
On kyllä totta, että mitään muuta ei ole olemassa kuin Minä, mutta tätä ei sanota samaistuneena ihmisruumiiseen tai ihmismieleen, vaan Jumalan kanssa koetun ykseyden tilasta lähtien. Silloin kaikki universumit, kaikki olemisen tasot, ovat kuin oma keho, Minä ilmenemässä lukemattomissa muodoissa. Sen voi oikeasti kokea mystisen unionin hetkinä, ja enemmänkin: voi kokea sen ikuisen ja muuttumattoman Perimmäisen, josta kaikki maailmat ja järjestelmät ovat tulkintoja. Mutta se mitä on Minä sellaisen näkemisen hetkinä, sitä ei pysty sanoin kuvaamaan...
Ihmisen tasolta katsoen, ajan ja paikan illuusion sisäpuolelta katsoen toki asiat on toisin. Manifestointi ei ole täysin jokaisen yksityistä vaan samankaltaisella tietoisuuden tasolla olevien olentojen kollektiivista. Eikä sitä tehdä pääosin tietoisesti, vaan se tapahtuu automaattisesti tiettyä olemisen tasoa asuttavien olentojen tietoisuuden luonteen mukaisesti. Ihmisellä tosin toki on mahdollisuus vaikuttaa omaan elämäänsä ja lähiympäristöönsä myös tietoisella manifestoinnilla. Ei yhden ihmisen manifestointi estä vaikka sotaa tulemasta, jos ihmiskunnan kollektiivinen tietoisuus siihen vetää, mutta onpahan yksi työkalu vapaasti halukkaiden kokeiltavaksi, jolla voi ratkaista henkilökohtaisessa elämässään kokemiaan ongelmia. Kenenkään joka ei sellaiseen usko, tai ei ole sellaisesta kiinnostunut, ei toki tarvitse.
Raamattukin kyllä viittaa siihen, että kun riittävän suuri määrä ihmisiä herää hengellisesti, koko tämä illuusio tulee muuttumaan aivan eri luonteiseksi, heijastamaan uudenlaista kollektiivista tietoisuuden tilaa. Tähän viitataan esim. ilmauksilla että luodaan uusi taivas ja uusi maa, jossa susi ja karitsa syövät yhdessä ruohoa laitumella, eikä mikään tai kukaan enää tee minkäänlaista väkivaltaa toiselle olevaiselle. Luomakunta odottaa Jumalan lasten ilmestymistä päästäkseen katoavaisuudesta - mutta Jumalan lapsia olemme me, eivät jotkut taivaasta pilven päältä laskeutuvat uudet messiaat.
So
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mystikko on sanonut monta kertaa. että ego ja sen kaikki tuotokset ovat illusoria, harhaa.
Se tarkoittaa, että Mystikko ja kaikki mitä hän sanoo on myös illuusiota, harhaa.
Vai mitä Mystikko.
Totta, ja myös sinä ihmisolentona olet harhaa, kuten minäkin. Niin se vain menee sieltä "perimmäisestä todellisuudesta" katsottuna, vaikka sitä onkin vaikea uskoa, kun tämä ihmisenä ilmeneminen tuntuu niin todelliselta, ymmärrettävästi.
Ken oli vastaaja,
oliko ap mystikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mitä Mystikko.
Ken oli vastaaja,
oliko ap mystikko?
Oli ken oli.
Asia on rikulleen noin.
Tuo asia ei ole rakettitiedettä.
Mieli tyhjäksi kaikista ajatustuotteista, niin se on siinä.
Itsetuntemus on avain harhojen tiedostamiseen ja niistä vapautumiseen.
Mystikko kirjoitti tuon 2016. Ymmärrettävästi kirjoitettu:
"On kyllä totta, että mitään muuta ei ole olemassa kuin Minä, mutta tätä ei sanota samaistuneena ihmisruumiiseen tai ihmismieleen, vaan Jumalan kanssa koetun ykseyden tilasta lähtien. Silloin kaikki universumit, kaikki olemisen tasot, ovat kuin oma keho, Minä ilmenemässä lukemattomissa muodoissa. Sen voi oikeasti kokea mystisen unionin hetkinä, ja enemmänkin: voi kokea sen ikuisen ja muuttumattoman Perimmäisen, josta kaikki maailmat ja järjestelmät ovat tulkintoja. Mutta se mitä on Minä sellaisen näkemisen hetkinä, sitä ei pysty sanoin kuvaamaan... Ihmisen tasolta katsoen, ajan ja paikan illuusion sisäpuolelta katsoen toki asiat on toisin."
Vierailija kirjoitti:
"On kyllä totta, että mitään muuta ei ole olemassa kuin Minä, mutta tätä ei sanota samaistuneena ihmisruumiiseen tai ihmismieleen, vaan Jumalan kanssa koetun ykseyden tilasta lähtien. Silloin kaikki universumit, kaikki olemisen tasot, ovat kuin oma keho, Minä ilmenemässä lukemattomissa muodoissa. Sen voi oikeasti kokea mystisen unionin hetkinä, ja enemmänkin: voi kokea sen ikuisen ja muuttumattoman Perimmäisen, josta kaikki maailmat ja järjestelmät ovat tulkintoja. Mutta se mitä on Minä sellaisen näkemisen hetkinä, sitä ei pysty sanoin kuvaamaan... Ihmisen tasolta katsoen, ajan ja paikan illuusion sisäpuolelta katsoen toki asiat on toisin."
Noinhan se on rikuilleen, ei mitään ihmeellistä. Silloin kun minä on olemassa, on muitakin.
Kun ei ole minää, ei ole muitakaan.
Onko olemassa jotain "oppiläksyjä" joita tänne on tultu suorittamaan? Vai ovatko nämäkin vain osa matrixia ja harhauttavat ihmisiä puuhastelemaan läksyjen parissa? Tyyliin, en pääse pelissä eteenpäin ennen kuin olen suorittanut tehtävät a-ö. Onko tämäkin tavallaan osa samaa illuusiota eri tasolta katsottuna? Valitettavasti en osannut paremmin kysymystä muotoilla :D
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa tjotain "oppiläksyjä" joita tänne on tultu suorittamaan? Vai ovatko nämäkin vain osa matrixia ja harhauttavat ihmisiä puuhastelemaan läksyjen parissa? Tyyliin, en pääse pelissä eteenpäin ennen kuin olen suorittanut tehtävät a-ö. Onko tämäkin tavallaan osa samaa illuusiota eri tasolta katsottuna? Valitettavasti en osannut paremmin kysymystä muotoilla :D
On vain yksi mitä on "opittava"
Suuntaa kysymys - mistä minä ajatus saa alkunsa - ajatuksen takana olevaan tietoisuuteen.
Tämä on ainoa ja tärkein asia mitä elämässä tarvitsee "oppia"
Odotetaan mitä Mestari Mystikko vastaa kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on rikuilleen, ei mitään ihmeellistä. Silloin kun minä on olemassa, on muitakin.
Kun ei ole minää, ei ole muitakaan.
Ilmeisesti ymmärrämme eri tavalla tuon Mystikon tekstin.
Ajattelen niin, että vaikka kaikki ihmisminät olisivat valaistuneet, niin jäljellä olisi se YKSI MINÄ, joka kykenee olemaan ilmenemätön ja ilmenevä. Ja vaikka se ei enää ilmenisi mitenkään, vaan olisi ilmenemätön, se silti olisi Yksi Minä.
Saatan olla väärässäkin. Toivottavasti Mystikko valaisee asiaa. En oikein edes tiedä, miksi ajattelen noin. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa jotain "oppiläksyjä" joita tänne on tultu suorittamaan? Vai ovatko nämäkin vain osa matrixia ja harhauttavat ihmisiä puuhastelemaan läksyjen parissa? Tyyliin, en pääse pelissä eteenpäin ennen kuin olen suorittanut tehtävät a-ö. Onko tämäkin tavallaan osa samaa illuusiota eri tasolta katsottuna? Valitettavasti en osannut paremmin kysymystä muotoilla :D
Kiva että kysyit tuota. Moni sitä miettii. Toivottavasti Mystikko vastaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole minää, ei ole muitakaan.Ilmeisesti ymmärrämme eri tavalla tuon Mystikon tekstin.
Ajattelen niin, että vaikka kaikki ihmisminät olisivat valaistuneet, niin jäljellä olisi se YKSI MINÄ, joka kykenee olemaan ilmenemätön ja ilmenevä. Ja vaikka se ei enää ilmenisi mitenkään, vaan olisi ilmenemätön, se silti olisi Yksi Minä.
Saatan olla väärässäkin. Toivottavasti Mystikko valaisee asiaa. En oikein edes tiedä, miksi ajattelen noin. :)
Ykseydessä ei ole minää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole minää, ei ole muitakaan.Ilmeisesti ymmärrämme eri tavalla tuon Mystikon tekstin.
Ykseydessä ei ole minää.
Egon on vaikea hyväksyä minän ja persoonallisuuden olemattomuutta. Siksi valaistuminen on narsistiselle yksilölle kovin vaikeaa. Ettei minua olisikaan, ettei mikään minussa olisi arvokasta - hui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaanpa tekstiäni:
Ajattelen niin, että vaikka kaikki ihmisminät olisivat valaistuneet eikä mitään muutakaan enää mitattavasti tai nähtävästi missään ilmenisi , niin jäljellä olisi kuitenkin se YKSI joka kykenee olemaan ilmenemätön ja ilmenevä.
Ja vaikka se ei enää ilmenisi mitenkään, vaan olisi ilmenemätön, se silti olisi YKSI/Absoluutti/Tietoisuus/Jumala (en tarkoita mitään Jumalaa olentona).
Ja tietenkin voin olla väärässä. Toivottavasti Mystikko auttaa minua ymmärtämään tuon. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykseydessä ei ole minää.
Egon on vaikea hyväksyä minän ja persoonallisuuden olemattomuutta. Siksi valaistuminen on narsistiselle yksilölle kovin vaikeaa. Ettei minua olisikaan, ettei mikään minussa olisi arvokasta - hui?
Valaistuminen on usein vaikeaa hänellekin, joka ei ajattele enää noin, että minussa ihmisolentona ja persoonana on tai pitäisi olla jotain arvokasta.
Sellaisiakin ihmisiä on aika paljon, jotka ylpeilevät sillä, ettei heillä ole enää paljoakaan egoa jäljellä eikä heitä yhtään haittaa tai kiinnosta, vaikkei heissä olisi ihmisenä mitään arvokasta tai tärkeää hänen itsensä tai kenenkään muunkaan mielestä.
Mutta asian kertominen muille tai muiden ihmisolentojen lieväkin halveksuminen sen vuoksi, että heillä vaikuttaisi olevan vielä halua olla arvokkaita yksilöiltä ja elää mahdollisesti merkityksellistä ihmiselämää, saavuttaa jotain yms., kertoo siitä, että tällä ns. vähäegoisella on vielä egoa jäljellä ihan reippaasti. :)
Jotenkin helpottaisi tietää, johtuuko se karmasta vai mistä, että niin raska ita asioita tapahtuu ihmisille.
"Ainakin 11 ihmistä, heistä valtaosa lapsia, sai sur mansa sokeille tarkoitetun koulun palossa Ugandassa tiistaina, kertoivat viranomaiset. Ainakin kuusi vaka vasti louk kaantunutta on kuljetettu sairaa laan, joten uhri en määrä voi vielä nousta."
Tuskinpa nuokaan sokeat lapsoset ovat itse manifestoineet tapahtuman, vaan joku muu syy asialle on. Samoin ao tapauksessa.
"Suomessa kaksi pientä lasta lou kkaantui vakavasti ja molemmat heidän vanhempansa kuo livat liikenneon nettomuudessa. "
Toivon kaikille noille lapsukaisille voimia ja niin helppoa toipumista kuin vain on mahdollista.
Tulee jotenkin niin surullinen olo siitä, kuinka paljon ihmisten on kärsittävä täällä pallolla. MIKSI näin on?
Mystikko taisi sanoa joskus, että me kollektiivisesti luomme nämä tapahtumat ja kun ihmiset uskovat, että pahoja asioita voi tapahtua kelle ja milloin tahansa, niin niitä sitten tapahtuu. Varmaan osin on noin, mutta en jaksa uskoa, että kyse olisi pelkästään tuosta, mutta ei kai mistään sadi stisesta Jumalastakaan ole kyse, tai maso kis tisesta, jos Hän kerran kokee kaiken saman kuin mekin.
Miksi ihmeessä täällä jotkut kat koo sanoja jatkuvasti? Pelkäättekö, että ne on kiellettyjä sanoja ja viesti poistetaan sen takia? Voin sanoa, että näin ei tapahdu. Kokeille vaikka tämän saitin hakua, niin huomaat, että kaikilla noilla sanoilla tulee runsaasti sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä täällä jotkut kat koo sanoja jatkuvasti? Pelkäättekö, että ne on kiellettyjä sanoja ja viesti poistetaan sen takia? Voin sanoa, että näin ei tapahdu. Kokeille vaikka tämän saitin hakua, niin huomaat, että kaikilla noilla sanoilla tulee runsaasti sisältöä.
Ei muuten mutta kun on lukihäiriö niin on muutenkin aika vaikeaa tuo lukeminen :D
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, nimittäin yritin lähettää tuota viestiä ensin siinä muodossa, ettei sitä oltu katkottu, mutta eipä sitä julkaistu, joten siksi katkoin tekstin ja sain sen näkyviin. Eikä ollut muuten eka kerta, kun tietyt sanat tekstissä estävät sen julkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuten mutta kun on lukihäiriö niin on muutenkin aika vaikeaa tuo lukeminen :D
Ja pahoittelen, että katkotun tekstin lukeminen aiheuttaa sinulle harmia, mutta aina ei jaksa keksiä kiertoilmaisuja sanoille, jotka joku automaatti täällä huomaa eikä viestiä saa siten julkaistua.
Vai mitä Mystikko.