Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.
Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.
Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?
Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?
Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!
Kommentit (6995)
Anteeksi, ei ollut tarkoitus jankata. Innostuin vaan kirjoittelemaan kun kerrankin oli joku jolla oli saman suuntaisia ongelmia kuin itselläni. Yritän ja haluan itsekin vielä uskoa että on jotain suurempaa koska en nyt kuitenkaan haluaisi että tämä on tässä. Tsemppiä sulle jatkoon ja toivottavasti löytyy vielä merkkejä siitä että nämä asiat toimii kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Magia tosiaan toimii. Rakkaudellisen ja hyvän ihmisen käyttämänä se saa hyviä asioita, parannuksia aikaiseksi. Pahan, kylmän, itsekeskeinen ja itsekkään ihmisen käyttämänä se saa aikaa paljon pahaa.
Luin juuri tämän päivän viestit. Yllätyin että tuo lainattu viesti oli saanut alapeukkuja, sillä viestin sanomahan on ihan totta. Jospa Mystikko kertoo oman kantansa asiaan. Hän on kannustanut käyttämään visualisointia, magiaakin, hyvään, sillä sen minkä tekee toisille, tekee itselleen ja sen minkä tekee itselle, tekee toisille.
Maailmassa on paljon esimerkkejä kuinka joku hyvään tarkoitettu keksintö on ahneiden ja itsekkäiden ihmisten käsiin päädyttyä aiheuttanutkin paljon harmia. Sama juttu magian tai minkä tahansa luomisen ja luomisten toteutumisten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat kirjoittaa vähän väärään ketjuun sikäli, että täällä KM antaa meille neuvoja siitä, miten nimenomaan unohdamme tämän ihmisyytemme ja sielumme. Eli tämän ketjun tarkoitus ei ole mitenkään parantaa elämänlaatua ihmisen konstein tai ihmisen suorittaman magian keinoin..
Et ole mikään palstapoliisi, ja johan sanoin, etten kaipaa kommentteja kaltaisiltasi. Mikä pakko sinullakin oli tulla kirjoittamaan noin nihkeä egoon perustuva kommentti? Oikein kunnon ankeuttaja. Jos olisit yhtään lukenut ketjua alusta asti, niin tietäisit, että täällä on keskusteltu aiheesta (henkisyys, kaikki materialistisen maailmankuvan ulkopuolinen, kummallinen) monipuolisesti.
Jatkan. Ihan oikeasti, mikä sua vaivaa??? Nimenomaan sanoin, etten kaipaa aiheeseen liittymättömiä viestejä, ja sun oli silti PAKKO päästä kommentoimaan ja näpäyttämään! Kerroin, miten huonosti voin, ja sun oli silti PAKKO päästä kommentoimaan näsäviisaana ja vähättelevänä! Kolmanneksi tämä on KM:tä koskeva ketju ja halusin kysyä asiaa häneltä, joten totta kai oli luontevinta tulla tähän ketjuun sen sijaan, että olisin perustanut ketjun, jota KM ei varmaan olisi edes nähnyt ja jonne olisi pesiytynyt kaltaisiasi paskoja.
Kysyit, vastaan. Olen pahoillani, että sinulla on niin raskasta. En osannut ajatella, että tulkitset viestini niin eri tavalla, mitä ne itse tarkoitin. Pyysin anteeksi ja kirjoitin, että toivon sinun löytävän tavan, jolla saat elämänlaatusi paremmaksi niin kauaksi aikaa, kun sinulla on sitä vielä tarve parantaa.
En häiritse sinua enempää. Sorry vielä.
Pyysin sinulta anteeksi yhteensä kolme kertaa, koska vahingossa loukkasin sinua, vaikkei se ollut missään nimessä tarkoitukseni, ja sinulle kerroinkin, etten osannut ajatella sinun ymmärtävän tekstiäni niin eri tavalla, mitä tarkoitin.
Kirjoitit: "Et ole mikään palstapoliisi". Se on totta, en ole, enkä haluakaan olla. Pyysin sitä jo anteeksi.
Mietin, miksi et voinut vain antaa anteeksi minulle, sillä en kuitenkaan ole sinulle mitään pahaa sanonut, vaan kahteen kertaan toivottanut sinulle hyviä asioita, mutta sinä kuitenkin haukuit minua paskaksi. Se ei tietenkään tuntunut kivalta, mutta ymmärrän, että sinulla on raskasta, ja toivon, että jotain sellaista hyvää tapahtuisi, että elämäsi helpottuisi.
Minä olen se jolla ei toimi ja joka epäilee kahden eri ihmislajin olemassaoloa. Täällä on jotain tietoa jota olen löytänyt asiasta.
https://veilofreality.com/2011/04/18/organic-portals-soulless-humans/
En tiedä olenko sitten tuollainen portaali-ihminen vai sielullinen.
Vai onko tämäkin jotain hömppää, ehkä.
Minun kokemukseni on että kaikki vetovoimanlait ym. ovat roskaa ainakin siinä muodossa kuin ne esitetään. Elämäni on ollut vaikea, taistelua ja traumatisoitumista täynnä. Pahimmasta kuopasta olen nostanut itseni traumaterapeuttisilla metodeilla ja ihan peruselämäntavoilla sekä hylkäämällä kaiken henkisen harrastelun joka meinasi sysätä minut psykoosin puolelle. Paljon olen tutkinut myös okkultismia.
Uskomusmaailmani on väkisinkin tämä --- ja samalla kun kirjoitan tätä, näen että nämä ovat samalla perususkomuksiani mistä KM koko ajan puhuu.
1. On olemassa pahantahtoinen voima joka yrittää pitää minut lukittuna matriisin sisään. Voima estää minua saavuttamasta mitään ja parantumasta, sillä se haluaa ihmisten pysyvän unessa. Tämä voima käyttää jotenkin hyväkseen ihmisen energiaa.
2. Voima orjuuttaa ihmisiä mm. rahalla.
3. Elämä on taistelua päivästä toiseen.
Tämä ei ole uskoa vaan kokemuksen syvää rintaääntä.
Mutta mites me alettais kuvittelemaan sitten hieman parempaa maailmaa?
Alkakaamme me viheliäiset epäonnistuneet disharmonian luojattaret siis luomaan tälle vastavoimaa yhdessä. Jos isä-jumala ei meille ala niin käännytäänpä Äidin puoleen joka
1. On voimakkaampi
2. Auttaa meitä luomaan haluamamme elämän
3. On meidän puolellamme
4. Korvaa moneen kertaan kaikki kärsityt vääryydet
5. Tuottaa resursseja joiden keskellä voimme alkaa kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Magia tosiaan toimii. Rakkaudellisen ja hyvän ihmisen käyttämänä se saa hyviä asioita, parannuksia aikaiseksi. Pahan, kylmän, itsekeskeinen ja itsekkään ihmisen käyttämänä se saa aikaa paljon pahaa.
Luin juuri tämän päivän viestit. Yllätyin että tuo lainattu viesti oli saanut alapeukkuja, sillä viestin sanomahan on ihan totta. Jospa Mystikko kertoo oman kantansa asiaan. Hän on kannustanut käyttämään visualisointia, magiaakin, hyvään, sillä sen minkä tekee toisille, tekee itselleen ja sen minkä tekee itselle, tekee toisille.
Maailmassa on paljon esimerkkejä kuinka joku hyvään tarkoitettu keksintö on ahneiden ja itsekkäiden ihmisten käsiin päädyttyä aiheuttanutkin paljon harmia. Sama juttu magian tai minkä tahansa luomisen ja luomisten toteutumisten suhteen.
Mistä tiedämme mikä lopulta on hyväksi itsellemme tai muille? Voimme olla hyväntahtoisia, mutta saatammekin aiheuttaa toiminnallamme ongelmia heille joita haluamme auttaa, tai kolmansille osapuolille, emmekä ehkä edes huomaa tai ymmärrä sitä itse. Mielestäni magian tietoinen harjoittaminen on jopa "epähenkistä". Emme ymmärrä sen laajempia seurauksia, emmekä edes tarvitse sitä ns. henkisen kehityksen kannalta katsottuna.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedämme mikä lopulta on hyväksi itsellemme tai muille? Voimme olla hyväntahtoisia, mutta saatammekin aiheuttaa toiminnallamme ongelmia heille joita haluamme auttaa, tai kolmansille osapuolille, emmekä ehkä edes huomaa tai ymmärrä sitä itse. Mielestäni magian tietoinen harjoittaminen on jopa "epähenkistä". Emme ymmärrä sen laajempia seurauksia, emmekä edes tarvitse sitä ns. henkisen kehityksen kannalta katsottuna.
-ohis
Minua ärsytti viestin ajoitus ja tyyli. siitä tulee alentuva, paheksuva kuva, ja siinä ikään kuin viitataan, että magiasta juuri aiemmin kysynyt on joko huono, koska ei saa magiaa toimimaan, tai sitten "paha ihminen", joka haluaa pilata muiden elämän magian avulla, vaikka sellaisesta ei ollut mainintaa.
Tässä ketjussa kirjoittelee lähinnä ihmisiä, jotka ovat mielestään valaistumisen polulla, mutta voisitte vähän miettiä, miten ilmaisette itseänne ja miksi teillä on tarve sanoa asioita, jotka toinen lähes varmuudella tulkitsee negatiivisesti.
Ketjussa käy kuitenkin niitäkin, joilla mikään valaistuminen ei ole ajankohtainen asia vaan jossain valovuosien päässä. sellaiset ihmiset eivät voi vain yhtäkkiä hypätä valaistumisjunaan ja leikkiä, että jep, kaikki on unta, mitään ei ole, mitään en enää halua ja se on ihan ok. Tuohon pisteeseen päästäkseen on kuljettava muiden vaiheiden läpi.
Eivätkä kaikki edes halua valaistua (ainakaan nyt) vaan elää tässä ulottuvuudessa, näillä pelisäännöillä, mutta mieluusti vähän parannellussa versiossa. Magia on yksi keino raottaa tätä maailmaa koskevia uskomuksia. Mystikko on näistä eri keinoista puhunut monta kertaa ja sanonut, että ne ovat tarpeen. Toisille vetovoiman laki on se juttu, omasta mielestäni magia taas on tehokkaampaa.
Ja kyllä, ihan kaikkea, ei pelkästään magiaa, voi käyttää sekä hyvään että huonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Olet ihan oikeassa siinä, että ei voi aina tietää, mikä lopulta on hyväksi itsellemme tai muille.
Lähinnä vähän huolettaa, että jotkut haluavat harjoittaa magiaa itsekkäistä syistä, vain itselleen etua hankkien, ja menevät jopa niinkin pitkälle, että tahallaan tai suutuksissaan aiheuttavat harmia toisille. Sitten taas on heitä, jotka käyttävät sitä rakkaudellisesti mahdollisimman monien hyväksi eikä välttämättä enää niin materialististen tavoitteiden saavuttamiseksi, vaan ehkä terveyden lisäämiseksi. Tosin jollekin sairastuminen voikin olla se paras tapahtuma, mikä vie häntä parempaan elämään - niin yllättävää on elämä.
Olisi tietenkin hyvä, ettei olisi tarvetta magian käyttämiselle tai visualisoinnille, mutta monilla on niin haasteellinen elämä että he yrittävät kaikkensa saadakseen sen paremmaksi, mikä lienee ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohisMinua ärsytti viestin ajoitus ja tyyli. siitä tulee alentuva, paheksuva kuva, ja siinä ikään kuin viitataan, että magiasta juuri aiemmin kysynyt on joko huono, koska ei saa magiaa toimimaan, tai sitten "paha ihminen", joka haluaa pilata muiden elämän magian avulla, vaikka sellaisesta ei ollut mainintaa.
Tässä ketjussa kirjoittelee lähinnä ihmisiä, jotka ovat mielestään valaistumisen polulla, mutta voisitte vähän miettiä, miten ilmaisette itseänne ja miksi teillä on tarve sanoa asioita, jotka toinen lähes varmuudella tulkitsee negatiivisesti.
Ketjussa käy kuitenkin niitäkin, joilla mikään valaistuminen ei ole ajankohtainen asia vaan jossain valovuosien päässä. sellaiset ihmiset eivät voi vain yhtäkkiä hypätä valaistumisjunaan ja leikkiä, että jep, kaikki on unta, mitään ei ole, mitään en enää halua ja se on ihan ok. Tuohon pisteeseen päästäkseen on kuljettava muiden vaiheiden läpi.
Eivätkä kaikki edes halua valaistua (ainakaan nyt) vaan elää tässä ulottuvuudessa, näillä pelisäännöillä, mutta mieluusti vähän parannellussa versiossa. Magia on yksi keino raottaa tätä maailmaa koskevia uskomuksia. Mystikko on näistä eri keinoista puhunut monta kertaa ja sanonut, että ne ovat tarpeen. Toisille vetovoiman laki on se juttu, omasta mielestäni magia taas on tehokkaampaa.
Ja kyllä, ihan kaikkea, ei pelkästään magiaa, voi käyttää sekä hyvään että huonoon.
Tähän ketjuun totisesti on kirjoittanut ja osallistunut joukko täysin valaistuneita ihmisiä.
Osa on syntynyt sellaisiksi.
Ei valaistuminen ole mikään erikoinen tila mitä pitäisi kadehtia. Se on todella helppo saavuttaa, mutta juuri helpot ja yksinkertaiset asiat ovat näkyvillä ja vaikeita ymmärtää.
Siksi munkki joka viettää koko ihmiselämänsä luostarissa on epäonnistunut. Hän on istunut paikallaan kuin kivi ja elänyt kiven elämää. Hän ei koskaan valaistunut täysi-ikäisenä ja hankkinut itselleen kumppania ja lisääntynyt, tehnyt töitä ihmisen elämässään.
Hän mokasi.
Hän halusi olla haluamatta,
kun seuraava vaihe on lopulta saavutettu ja ei enää haluta mitään, niin halutaan haluta.
Koska se on luonnollista ja ihmiselle luontaista autonomista toimintaa.
Hänen pitää siis uudestaan syntyä ihmiseksi ja tulla ihmisten luokse auttamaan heitä töissä ja yhteisöissä.
Tässä vaiheessa hän leikkii ihmistä ihmisten parissa ja tekee laupeuden töitä. Valaistunut saa ilonsa muiden auttamisesta, koska on menettänyt entisen ihmisen itsekkään ilon.
Hän painaa ylitöitä ja auttaa ihmisiä palkatta, koska haluaa olla taas ihminen, vaikka on ylempi muita ja Jumala. Hän saa kaiken muiden kasvoilta ja voi muiden kautta elää taas kuin ihminen, vaikka on Jumala ja muita parempi.
Kysymys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä hyttysketjussa eräs kirjoitti mm näin.
"Hyttyset on aggressiivisia lihansyöjiä jotka hyökkäävät viattoman kasvissyöjän kimppuun, joten ne sietääkin kuolla."Kristitty Mystikko kirjoitti tuossa linkissä olevassa hyttysketjussa ao. vastauksen 29.5.2016. En tarkkaa tiedä, mihin hän otti kantaa, mutta aiemmat kirjoittajat tuntuivat olevan sitä mieltä, että hyttysiä voi tappaa.
KM: "Tässä radikaalisti erilainen näkemys. Minulle hyttysetkin ovat Jumalan ikuisia ilmentymiä, pohjimmiltaan henkisiä olentoja, joilla ei ole mitään pahoja ja vahingoittavia ominaisuuksia. Ihmiset tosin näkevät ne joukkouskomustensa mukaan, vahingoittavina ja vaivaa aiheuttavina materiaalisina verenimijöinä, ja kokevat sen mihin uskovat. Minä en näe niitä niin, joten minä en koe niistä mitään haittaa. Tunnen rakkautta ja sisaruutta niitä kohtaan. "
"Jos alkaisin huitoa tai tappaa hyttysiä, esimerkiksi siksi että joku ihmettelee miksi en niin tee, aika pian voisin olla itsekin liukunut näkemään ihmisten illuusion, eikä se todennäköisesti edes rajoittuisi hyttysiin. Jos alkaa uskoa materialistisen tietoisuuden tason perimmäiseen todellisuuteen vähässä, on kovin helppo luisua uskomaan siihen muussakin, koska lähes koko muu maailma uskoo niin, ja suggestiot siihen suuntaan on hyvin helppo omaksua silti vaikka olisikin nähnyt joskus perimmäisen hengellisen todellisuuden, jossa ei ole muita voimia kuin Jumala, ei mitään pahaa eikä vahingoittavaa."
"Hyttysten kaltaiset asiat on sellaisia joilla hengellisen tien aloittelijakin voi harjoitella vastustamattomuutta, koska ne eivät herätä edes ihmisten uskomusmaailmassa vakavaa vaaraa tai haittaa, joten niiden vielä aiheuttama mahdollinen pieni kiusa on helppo työntää syrjään ja näin heikentää ikuisesti vastustajia näkevää egoa, toisin kuin jos se uhkaava illuusio olisi vaikka kasvain omassa tai läheisen kehossa."
Sinulle nimimerkki Kysymys tässä vinkki. Vaikka ketju on pitkä, niin sen lukemalla löydät sieltä myös vastauksen siihen, mitä KM syö. Hän on kertonut myös suunnilleen niin, että myös kasvit ovat eläviä, ja siten on vaikea vetää rajaa siihen, minkä syöminen on epäeettistä yms., kun tämä maapallomme systeemi on "rakennettu" siten, että jotain pitää kuitenkin syödä.
Luin tuon hyttysketjun kyllä läpi, mutta en sieltä mitään löytänyt, mistä olisin yhtään viisastunut. Ymmärrän kyllä, että egon (usein alitajuiset) uskomukset ovat juuri niitä, jotka sitten luovat kunkin ihmisen todellisuuden ja että uskomukset ovat vain harhaa, joka peittää todellisuuden. Olen tämän myös itse kokenut tarpeeksi syvällisesti, että tiedän itsekin jo että asia todellakin on näin. Ehkä muotoilin kysymykseni hieman huonosti, ennemminkin ehkä kaipaisin KM:ltä (ja miksei muiltakin asiasta kiinnostuneilta) käytännön vinkkejä siitä miten menetellä. Tämän ketjun aion kyllä ajan kanssa lukea läpi, mutta siinä tosiaan mennee aikansa.
Itselleni tämä on muuten kova juttu, että kysyn joltakin neuvoa. Tähän mennessä olen kaiken työn tehnyt itsenäisesti enkä ole neuvoja pyydellyt. Itseasiassa olen alkanut kaipaamaan elämääni ihan oikeata gurua joka voisi minua auttaa eteenpäin.
Miksi haluat eteenpäin?
Elämä itsessään on se guru. Ei kannata luottaa muihin guruihin.
Kaikki on kasvojesi edessä, mutta et tajua sitä. Niin hyvin se on piilotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minun käy, jos teen itsemurhan? Olen niin väsynyt tähän sosiaalisten tilanteiden pelkoon. En meinaa jaksaa enää. Tuntuu siltä, etten pysty nousemaan tästä suosta ilman jotain yliluonnollista apua tai suurta mullistusta. Olen ajautumassa taas päihteiden käyttöön.
Yleensä olemme ihan syystä valinneet tulevan elämämme haasteet. Meediot ovat kertoneet, että itsemurhan tehneitä usein harmittaa se, että he ovat päätyneet siihen ratkaisuun, koska yleensä he kuitenkin taas joutuvat valitsenaab ne samat haasteet johonkin toiseen tulevaan elämäänsä.
Yritä jaksaa, hae apua. KM toivottavasti sinulle vastaa.
Missä vapaa tahto on, jos se sama paska on valittava uudelleen?
Ja kannattaako sitä korkeampaa minää tms sitten kuunnella, kun sekään ei osaa suuressa viisaudessaan tehdä hyviä päätöksiä?
Loki
Tiedoksi: olen lukenut tätä ketjua löydettyäni tämän nyt vasta ensimmäisen kerran. Olen päässyt sivun 14 alkuun. Lukutapani on ollut ahmiva, joten asiaa on tullut enemmän kuin pää ja sydän oikeastaan kestäisivät. Olen janonnut hengellistä ravintoa monta loputtoman pitkää vuotta. Täältä se tuli. Kiitos kaikille teille kirjoittajille, kiitos sinulle Kristitty mystikko. Sieluani on ravittu ja syleilty rivi riviltä.
Minut kutsuttiin kulkemaan tälle tielle jo kauan sitten. Mutta se hetki oli sama hetki kuin on tämä käsillä oleva - vai miten se menikään? Kun on vain yksi ikuisuuden 'hetki'.
Jatkan lukemista, en vielä malta lopettaa. Ympärilläni kesäyön illuusio...
dao piiloilee, koska etsit sitä kirjoitti:
Kysymys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä hyttysketjussa eräs kirjoitti mm näin.
"Hyttyset on aggressiivisia lihansyöjiä jotka hyökkäävät viattoman kasvissyöjän kimppuun, joten ne sietääkin kuolla."Kristitty Mystikko kirjoitti tuossa linkissä olevassa hyttysketjussa ao. vastauksen 29.5.2016. En tarkkaa tiedä, mihin hän otti kantaa, mutta aiemmat kirjoittajat tuntuivat olevan sitä mieltä, että hyttysiä voi tappaa.
KM: "Tässä radikaalisti erilainen näkemys. Minulle hyttysetkin ovat Jumalan ikuisia ilmentymiä, pohjimmiltaan henkisiä olentoja, joilla ei ole mitään pahoja ja vahingoittavia ominaisuuksia. Ihmiset tosin näkevät ne joukkouskomustensa mukaan, vahingoittavina ja vaivaa aiheuttavina materiaalisina verenimijöinä, ja kokevat sen mihin uskovat. Minä en näe niitä niin, joten minä en koe niistä mitään haittaa. Tunnen rakkautta ja sisaruutta niitä kohtaan. "
"Jos alkaisin huitoa tai tappaa hyttysiä, esimerkiksi siksi että joku ihmettelee miksi en niin tee, aika pian voisin olla itsekin liukunut näkemään ihmisten illuusion, eikä se todennäköisesti edes rajoittuisi hyttysiin. Jos alkaa uskoa materialistisen tietoisuuden tason perimmäiseen todellisuuteen vähässä, on kovin helppo luisua uskomaan siihen muussakin, koska lähes koko muu maailma uskoo niin, ja suggestiot siihen suuntaan on hyvin helppo omaksua silti vaikka olisikin nähnyt joskus perimmäisen hengellisen todellisuuden, jossa ei ole muita voimia kuin Jumala, ei mitään pahaa eikä vahingoittavaa."
"Hyttysten kaltaiset asiat on sellaisia joilla hengellisen tien aloittelijakin voi harjoitella vastustamattomuutta, koska ne eivät herätä edes ihmisten uskomusmaailmassa vakavaa vaaraa tai haittaa, joten niiden vielä aiheuttama mahdollinen pieni kiusa on helppo työntää syrjään ja näin heikentää ikuisesti vastustajia näkevää egoa, toisin kuin jos se uhkaava illuusio olisi vaikka kasvain omassa tai läheisen kehossa."
Sinulle nimimerkki Kysymys tässä vinkki. Vaikka ketju on pitkä, niin sen lukemalla löydät sieltä myös vastauksen siihen, mitä KM syö. Hän on kertonut myös suunnilleen niin, että myös kasvit ovat eläviä, ja siten on vaikea vetää rajaa siihen, minkä syöminen on epäeettistä yms., kun tämä maapallomme systeemi on "rakennettu" siten, että jotain pitää kuitenkin syödä.
Luin tuon hyttysketjun kyllä läpi, mutta en sieltä mitään löytänyt, mistä olisin yhtään viisastunut. Ymmärrän kyllä, että egon (usein alitajuiset) uskomukset ovat juuri niitä, jotka sitten luovat kunkin ihmisen todellisuuden ja että uskomukset ovat vain harhaa, joka peittää todellisuuden. Olen tämän myös itse kokenut tarpeeksi syvällisesti, että tiedän itsekin jo että asia todellakin on näin. Ehkä muotoilin kysymykseni hieman huonosti, ennemminkin ehkä kaipaisin KM:ltä (ja miksei muiltakin asiasta kiinnostuneilta) käytännön vinkkejä siitä miten menetellä. Tämän ketjun aion kyllä ajan kanssa lukea läpi, mutta siinä tosiaan mennee aikansa.
Itselleni tämä on muuten kova juttu, että kysyn joltakin neuvoa. Tähän mennessä olen kaiken työn tehnyt itsenäisesti enkä ole neuvoja pyydellyt. Itseasiassa olen alkanut kaipaamaan elämääni ihan oikeata gurua joka voisi minua auttaa eteenpäin.
Miksi haluat eteenpäin?
Elämä itsessään on se guru. Ei kannata luottaa muihin guruihin.
Kaikki on kasvojesi edessä, mutta et tajua sitä. Niin hyvin se on piilotettu.
Tietenkin haluan eteenpäin, se on ainoa suunta mihin kannattaa mennä. Muuten vain inkarnaatiosta toiseen looppaa ilman että edes tajuaa niin tekevänsä.
Itse ymmärrän, että guru voi tulla missä muodossa vain, mutta kun pääsee tarpeeksi pitkälle niin oikea jumalan inkarnaatiota edustava ihmishahmoinen guru saattaa olla tarpeen. Tosin silloinkaan hän ei välttämättä ilmesty elävänä ihmisenä vaan jollain muulla tavalla. Kyseessä on energia-asia, itse olen varsin hyvin perillä erilaisista esoteerisista ja metafyysistä ilmiöistä ja minulla on niistä enemmän kuin tarpeeksi omia kokemuksia. Ei kukaan ulkopuolinen voi sanoa toiselle mitä hän tarvitsee, tarpeen pitää lähteä ihmisestä itsestään.
Tiedän varsin hyvin että kaikki on piilotettu suoraan näkyville, sen verran itselläni on siitä jo kokemusta että minulle asia ei ole uskon asia. Eli arvasit väärin sen missä kohdassa minä olen omalla polullani.
Toivoisin lisää näkemyksiä ja keskustelua itsemurhasta. Miksi se nähdään aina niin pahana? Onhan oikeasti tilanteita joissa tahattomasti ajaa itsensä tilaan josta ei ole mielekästä ulospääsyä. Silloinhan on jo joka tapauksessa mokannut elämänsä, joten eikö olisi periaatteessa ihan sama jos aloittaisi vaan alusta seuraavassa elämässä pakostakin jo vähän viisastuneena koska meidänhän kuitenkin kuuluisi jotakin oppia viedä mukanamme seuraaviin elämiin. Eihän siinä muuten olisi mitään järkeä että aika syntyisi yhtä tyhmänä samojen ongelmien kanssa, eihän niitä silloin koskaan voisi selättää.
''Te olette maailmassa, mutta ette maailmasta.'' Tämä muistutus itselleni ja kaikille joita maailman melu ja melu uhkaa painaa maahan. Samalla tavalla kuin rakentelen rankkojen sateiden varalta tukisysteemejä korkeille ja raskaasti kukkiville perennoille pihassani, etsin itsekin tukea myötätuntoisten ihmisten kokemuksista, ihmisten jotka ovat raahautuneet läpi hiekkamyrskyn ja näännyttävän kuumuuden ja selvinneet siitä tilaan, jossa ahdistuksella ei enää ole asetta jolla lyödä. Matka jatkuu. Kun pelko nostaa nyrkkiään kolkuttaakseen ovelleni, käännytän sen näillä sanoilla: ''Maailmassa te olette ahtaalla; olkaa silti turvallisella mielellä - minä olen voittanut maailman.''
Itseäni kyllä kiehtoo miksi itsemurhaa pidetään niin huonona asiana. Onko se sitten vain sitä että mieleltään ”terve” ihminen pelkää kuolemaa niin paljon ettei pysty samaistumaan sellaisen asemaan joka ei enää jaksa elää. Toki siihen liittyy myös läheisten suru mutta niinhän aina kun joku kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin lisää näkemyksiä ja keskustelua itsemurhasta. Miksi se nähdään aina niin pahana? Onhan oikeasti tilanteita joissa tahattomasti ajaa itsensä tilaan josta ei ole mielekästä ulospääsyä. Silloinhan on jo joka tapauksessa mokannut elämänsä, joten eikö olisi periaatteessa ihan sama jos aloittaisi vaan alusta seuraavassa elämässä pakostakin jo vähän viisastuneena koska meidänhän kuitenkin kuuluisi jotakin oppia viedä mukanamme seuraaviin elämiin. Eihän siinä muuten olisi mitään järkeä että aika syntyisi yhtä tyhmänä samojen ongelmien kanssa, eihän niitä silloin koskaan voisi selättää.
Jos itse nyt saisin näillä tiedoilla mitä olen nyt kartuttanut aloittaa elämäni uudelleen niin varmasti se menisi monin verroin paremmin tai ainakin siitä saisi ihan säädyllisen ja siedettävän. Jos taas joutuisi seuraavassa elämässä unohtamaan aivan kaiken opitun ja elämään taas kuin päätön kana vailla mitään johdatusta niin eihän siinä tosiaan tuntuisi olevan mitään järkeä. Miten siinä voisikaan päästä eteen päin? Elämän kiertokulkuhan olisi sitten kuin sadistinen vankila joillekin kun taas jotkut ihmeen kaupalla saavat syntyä helppoihin oloihin vailla mitään sen suurempia lahjojakaan. Hyvähän sellaisessa asemassa sitten on viisastella ja esittää valaistunutta ja paheksua niitä joiden tielle tulee vain vastoinkäymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni kyllä kiehtoo miksi itsemurhaa pidetään niin huonona asiana. Onko se sitten vain sitä että mieleltään ”terve” ihminen pelkää kuolemaa niin paljon ettei pysty samaistumaan sellaisen asemaan joka ei enää jaksa elää. Toki siihen liittyy myös läheisten suru mutta niinhän aina kun joku kuolee.
Jos itsemurha ei ole tuhoisa uhrin läheisille niin sitten sitä ei ole murhakaan.
En nyt jaksa jankata aiheesta, mutta ei ole kyse tästä. Tiedän siis kyllä, mitä tarkoitat, mutta ei. Akateemisuuden mainitsin vain siksi, koska on niin helppo leimata kaikki kummallinen/henkinen vain hörhöjen sekopäiden kuvitelmaksi. Eikä myöskään ollut pointtina, että olen luopumassa uskomuksistani tai että tarvitsen muiden tukea siihen, että palaan "järkevään elämään ja otan itseäni niskasta kiinni ja lopetan kaiken huuhaan".