Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty mystikko, huhuu?!? Kysymyksiä.

Vierailija
11.08.2016 |

Olen jäänyt miettimään joitain kirjoituksiasi. Kysymys on irrallisista asioista, joten aloitan oman.

Olet joskus sanonut, että hauskuus alkaa, kun tajuaa koko maailman olevan illuusiota. Voisitko tarkentaa?

Oletko lukenut Neile Donald Walschia? Oletko samaa vai eri mieltä hänen kanssaan?

Olen viime aikoina pohtinut seuraavaa ristiriitaa: saat mitä pyydät + todellisuutta ei pidä vastustaa vaan hyväksyä. Logiikkani mukaan jos hyväksyn todellisuuden, niin en ole pyytämässä mitään... Jos pyydän, niin olen tyytymätön todellisuuteen... Miten tämä dilemma olisi ratkaistavissa!

Kommentit (7025)

Vierailija
7021/7024 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

7020

Niin, taidat olla oikeassa, mutta se sekoittaa pakkaa, koska en ole hörhö enkä hippi enkä edes hörhö, jotka meditoivat lootusasunnossa enkä halailevat puita. Vaikea samaistua gurujen puheisiin valaistumisesta. Minun heräämiseeni  ( käytän ennemmin sitä sanaa) ei liity mitään poppaskonsteja tai symboleita.

Ja kuten sanoin, itse tykkään vieläkin shampanjasta ja kauniista vaatteista. Ei minulle tämä ole mitään joko-tai -elämää, vaan sekä-että -elämää. En elä kuplassa. Niin pitkällä en ole, että näkisin ihmisyyden olevan harhaa, mutta  näen suuren osan ihmisten arki- kärsimyksestä olevan harhaa. Emme me ole uhreja.

Uskon kaiken (tai hyvin monen ainakin) negatiivisesti elämään vaikuttavan asian taustalla olevan pelko, ja ihminen ei aina edes tunnista, mistä on kyse. Tämä on yksi perusjuttu, minkä yli pitää päästä, jotta ymmärtää olevansa kaikki, mitä on.  Paras yhdestä kirjastasta saatuni vinkki myös sinulle: toista itsellesi usein, että I am safe. Tuo on parempi lause kuin kaikki on hyvin, koska eihän aina kaikki ole hyvin. Mutta se on totta, että minä olen turvassa, kun muistan vain kuunnella sisäistä ääntäni. 

Ap

Vierailija
7022/7024 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty mystikko on täynnä itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7023/7024 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tutustuneet Darryl Anka - Bashar videoihin?

Jos en nyt väärin muista, niin Bashar on 5D -taajuudella asustava, Esassanilaisiin kuuluva moniulotteinen olento, erittäin viisas, joka puhuu Darry Ankan kautta. Youtubessa on valtavasti erilaisia ja eri pituisia videoita hänestä/heistä.

Myös KM kertoi useamman kerran kohdanneensa eri rinnakkaismaailmoissa, eri taajuuksilla, monenlaisia olentoja.

Tässä joitain lyhyitä videoita, jos joku haluaa tutustua tarkemmin: 

https://www.youtube.com/@BasharChanneledbyDarrylAnka/videos

Bashar on hyvä ja erittäin tarkka osuma. Darryl ankalla on jotakin länsiaasialaista taustaa eli kyseessä on varmaankin joku hänen sukunsa henki, basharhan tarkoittaakin jotakin viestintuojaa. Ihan 10/10 juttuja, en ole kuullut hänen kertaavaan menevän harhaan ja jutut ovat ajankohtaisia juuri nyt, toisin kuin esim. Dolores cannonissa alkaa aika jo hieman painamaan ja jotkut jutut ovat menettäneet relevanttiutensa tai muuttumaan.

Vierailija
7024/7024 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla  myös, että työ lohduttomuus Wattsin ja läheiseni kokemuksessa liittyy hengellisyyteen, siis sen puutteeseen. Läheiseni on ateisti. Hänelle ei ole olemassa mitään muuta kuin sisäinen ääni, ja Wattsilla ei näytä olevan edes sitä. 

Se on totta, että jos menee täysillä hengen maailmaan niin materia ja ruumis menettävät merkityksensä. Toisaalta jeesuskin teki tämän valinnan uhramaalla kehonsa ja sitä kautta koko ruumillisen elämänsä. Sitten on joogeja jotka eivät elä ollenkaan oman kehonsa kautta vaan ainoastaan mielensä avulla astraalissa tai muualla, ja heidän elämänsä on ihan yhtä aistirikasta kuin kehoelämäkin, mutta se ei tapahdu kehon kautta vaan pelkän sielun. Sielun ei ole pakko olla kehossa vaan se voi liikkua vapaana maailmassa. Tällöin keho jää usein "heitteille". Tämä tunnetaan myös esim karjalaisessa ja intiaaniperinteissä, "dual soul" on termi.

Jos ei ole koskaan irtaantunut ruumiistaan on vaikea ymmärtää tuota ja se voi näyttäytyä surulliselta, mutta ei se oikeasti ole sen kummempaa kuin luopua vaikka avioliitosta ja perheestä ja omistaa elämänsä jollekin muulle elämän osa-alueelle. Siksi en oikein hyväksy tuollaista säälittelyä joogeja, meditaatiota tai vaikkapa narkomaaneja kohtaan. He eivät kuitenkaan ole irrallaan maailmansielusta vaan tekevät työtä siellä, ihan niinkuin joku tiedemieskin voi omistautua täysin uralleen ja jättää ruumiinsa ja sosiaalisen elämänsä vain vähälle huomiolle.

Jokaisella oma polkunsa, toinen ei ole toista parempi. Älkää siis sortuko tuohon säälittelyyn ja sen kautta ylpeyden syntiin.

Vierailija
7025/7024 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

7024

Varmasti on tuollaisia ihmisiä jotka elävät toisessa todellisuudessa (niin sanotusti) onnellisina, mutta elämähän menee inside out. Jos on sisäisesti (niin sanotusti) onnellinen, niin kyllähän se näkyy ulospäin, eikä silmissä ole pelkkää tyhjyyttä tai tylsyyttä ja ahdistusta. 
Näin minä uskon. Jos olen väärässä, koko elämäni filosofia inside-outista on pielessä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan