Anoppi ei anna mun imettää apen läsnäollessa
Oltiin miehen vanhempien luona kylässä ja kun tultiin kotiin, mies kertoi, että anoppi oli valittanut mun imetyksestä. Anoppi oli sanonut, että mieheni pyytäisi, että en enää imettäisi miehensä edessä. Suututtaa, että mieheni ei pidä mun puolia. Hänen lastaan minä sentään imetän.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi mennä imettämisen ajaksi toiseen huoneeseen? Olisi vauvallekin parempi, kun saisi rauhoittua syömiseen.
Sinulle kyseessä voi olla herkkä yhteys lapseesi. Vauvallesi kysessä voi olla ravinnonsaanti. Kaikille muille kyseessä on ämmä, joka kulkee hinkit esillä. Mautonta ja kyvyttömyyttä ottaa muut huomioon.
Imettämisen ajaksi? Vauva syö parin minuutin välein. Käytännössä olisin toisessa huoneessa koko vierailun ajan. No joo, jää kyllä mun ja vauvan vierailut tekemättä. Mies voi sitten lähettää äitillensä kuvia lapsenlapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan OK imettää appiukon nähden, mutta sitten pitää hyväksyä se, että appi katselee ja jopa kommentoi vaikka niin, että "toisella miniällä on paljon napakammat tissit"
Ei jestas, miksi ihmeessä appiukko tekisi niin? =D
Sanooko tuttipulloa antavillekin että toisella miniällä on paljon kivemmät pullot? =D
Siis tuleeko se toiseen huoneeseen perässä?
Siis ethän sinä missään yleisessä paikassa apen edessä tissejäsi paljastele? HYI!
Miten olis kuule pullo?! Jos tuo syöminen on todella niin hankalaa ja aikaa vievää, anna pullosta pumpattua maitoa. Lapsikin varmaan raujoittuisi, kun saisi nopeammin enemmän maitoa. Pääsisit sinäkin sosiaaliseen elämään takaisin ilman paljaita rintoja.
Onpa hullua kyläillä niin pienen vauvan kanssa, joka imee kahden minuutin välein eli siis koko ajan. Eikö olis tarkoituksenmukaista säästää ne vierailut siksi kunnes vauva on isompi. Monestakin syystä. Se, että näkeekö sun appiukko sun tissit tai ei, on tässä täysin sivuseikka.
Miksi tää imetys nykyään on megaongelma. Keskustelupalstat täyttyy aiheesta, riidellään ja puolustetaan omaa näkemystä. Koska tämä muuttui ykkösaiheeksi? Ja ketkä sen sellaiseksi nosti?
Kylässä menen toiseen huoneeseen imettämään. Anoppilassa anoppi kulki perässä toiseen huoneeseen ja puhui ja puhui vaikka yritin rauhoittua syöttämään. Itseltäni maitoa tulee suihkumalla, joten vauva alkuun irrottaa monta kertaa otteensa kunnes maito tulee rauhallisemmin. Olin tosi vaivaantunut siitä, että anoppi kommentoi ja pällistelee. Yritin huivin alla saada homman toimimaan.
Sanoin asiasta miehelle jälkeen päin, pahoitteli ettei ymmärtänyt tilannetta ja sanoi, että jatkossa varmistaa rauhan imetykselle.
Joskus siis näin päin, että imettäjiä kiusaantuu muista eivätkä muut ymmärrä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis kuule pullo?! Jos tuo syöminen on todella niin hankalaa ja aikaa vievää, anna pullosta pumpattua maitoa. Lapsikin varmaan raujoittuisi, kun saisi nopeammin enemmän maitoa. Pääsisit sinäkin sosiaaliseen elämään takaisin ilman paljaita rintoja.
Kaikki lapset eivät ota pulloa. Tilanne voi olla niinkin paha että vauva joutuu letkuruokintaan jos äitille käy jotain eikä voi imettää.
Minäkin olisin ollut iloinen jos lapsi olisi ottanut pullon joskus, mutta kun ei niin ei.
Jos ei saanut rintaa ei syönyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pystyisi imettämään kenenkään muun miehen nähden kuin omani.
Täh! Omat imettävät vieraat ja itsekin imetän aina kahvi ja ruokapöydässä. Oli siinä ketä vaan. Myös kaupassa ostoksia tehdessä imetän ja IHAN missä vaan. Tissit ei kyllä näy.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hullua kyläillä niin pienen vauvan kanssa, joka imee kahden minuutin välein eli siis koko ajan. Eikö olis tarkoituksenmukaista säästää ne vierailut siksi kunnes vauva on isompi. Monestakin syystä. Se, että näkeekö sun appiukko sun tissit tai ei, on tässä täysin sivuseikka.
Miksi tää imetys nykyään on megaongelma. Keskustelupalstat täyttyy aiheesta, riidellään ja puolustetaan omaa näkemystä. Koska tämä muuttui ykkösaiheeksi? Ja ketkä sen sellaiseksi nosti?
Jos ei vieraile isovanhemmat ovat tyytymättömiä.
Nyt en kyllä ymmärrä. Vauva imee tissiä parin minuutin välein? Miksi ihmeessä? Eikö sinulta tule tarpeeksi maitoa?
Meillä vauva nukkuu suurimman osan aikaa. Herää kolmen, viiden tunnin välein syömään. Nyt on ruvennut syönnin jälkeen katselemaan ympärilleen ja valvomaan.
Miten sinä voit nukkua, jos vauva on koko ajan tississä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
pervo anoppi (ja/tai appi), miehen kyllä kuuluisi olla sun puolella.
Juuri näin miksi ihmeessä tuollaisen mieslapsen kanssa aloit lisääntymään?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en kyllä ymmärrä. Vauva imee tissiä parin minuutin välein? Miksi ihmeessä? Eikö sinulta tule tarpeeksi maitoa?
Meillä vauva nukkuu suurimman osan aikaa. Herää kolmen, viiden tunnin välein syömään. Nyt on ruvennut syönnin jälkeen katselemaan ympärilleen ja valvomaan.
Tämä tulee sinulle varmaan yllätyksenä, joten on parempi että istut valmiiksi kun paljastan sinulle tämän:
Vauvat ovat erilaisia! Vaikka maitoa tuleekin niin toisilla on suurempi imutarve eikä kaikki huoli tuttia.
Yöllä saattaa nukkua hyvin vaikka päivällä olisikin paljon rinnalla, ja onhan niitäkin vauvoja jotka valvottavat vanhempiaan juuri sen takia että kaipaa rintaa öisinkin.
Toisilla onnistuu perhepeti hyvin, ja jotkut osaavat nukkua kyljellään vaikka vauva onkin rinnassa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos ei kyläillä vastasyntyneen kanssa niin osoitetaan että suvulla ei ole mitään väliä ja etäännytetään anoppia vauvasta ja niin päin pois. Teet niin tai näin, aina väärin päin.
Itse en menisi heille enää kylään. Jos haluaa minut kylään, on myös kestettävä se että imetän lastani. Jos taas ei kestä niin voi voi. Samaten jos tulevat meille kylään, niin imetän juurikin siellä missä haluan.
Eri asia jos on paljon vieraita niin varmasti haluan rauhallisessa paikassa imettää, mutta jos anoppi ja appi kutsuu vain meidät kylään niin kestäkööt imetyksen tai muuten.. adios.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa onnekas. Meidän vauva nukkuu kymmenen minuutin pätkissä. Muun ajan syö tai itkee.
Ei rintojen ole tarkoitus tuttina olla. Sun pitää syöttää vauva kerralla kylläiseksi. Imetät ja annat korviketta lisää jos oma maito ei riitä.
Mä imetin kolmen tunnin välein 3 kk ympäri vuorokauden ja olin niin sippi, että siinä ei enää ollut mitään järkeä. Aloin antamaan suosiolla korviketta kun kävi selväksi, ettei oma maito riitä eikä sitä ala enempääkään tulla.
Ja kylässä on kohteliasta vetäytyä makkariin, ettei muiden tarvitse nolostella sun imettämistäsi.
Tämänkin ketjun nuivat anopit tulevat muutaman vuoden päästä ihmettelemään, miksi poika ja miniä perheineen ovat niin etäisiä, miksi ei neuvot kelpaa, miksi ei kyläillä useammin...
Anoppisi edustaa varmaan jotain usk suuntaa missä naiselta vaaditaan säädyllisyyttä ja siveyttä.
Minusta ihan OK imettää appiukon nähden, mutta sitten pitää hyväksyä se, että appi katselee ja jopa kommentoi vaikka niin, että "toisella miniällä on paljon napakammat tissit"