Anoppi ei anna mun imettää apen läsnäollessa
Oltiin miehen vanhempien luona kylässä ja kun tultiin kotiin, mies kertoi, että anoppi oli valittanut mun imetyksestä. Anoppi oli sanonut, että mieheni pyytäisi, että en enää imettäisi miehensä edessä. Suututtaa, että mieheni ei pidä mun puolia. Hänen lastaan minä sentään imetän.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetän, olen siis parempi kuin muut ja kaikkien tulee sopeutua siihen. MUN tissit, mun vauva, mun imetys.
Ääliö.
Niin sinä olet.
Mitä helvettiä sekoilet, vauvat nyt satutaan ruokkimaan sen vauvan äidin tisseillä.
Vai onko ok, jos sinutkin käsketään syömään muualle, kun olet jossain kylässä? "Menisitkö hoitamaan ruokailusi vaikka wc-tiloihin".
Voi mennä esim makkariin.
Niinpä, lautanen, aterimet ja ruoka vaan mukaan ;)
Rinnat.
Rasvaa ja maitorauhasia.
Onpa kamalaa jos ovat esillä.
Miksi hitossa naisten pitää hävetä rintojaan ja peittää niitä kun miehille on ihan ookoo olla yläosattomissa?
Onko rasva ja maitorauhaset niin vastenmielistä? Tai eroottista?
Jättäisin kyläilyt välistä seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on pervo appi, jos tissien näkeminen imetystilanteessa on jotenkin sopimatonta. Katsoisi sitten muualle.
Jäisi tapaamiset siihen minulla, jos lapseni ruokkiminen kiellettäisi.
Onkohan kyse lapsen ruokkimisesta?
Mulla neljä lasta, enkä yhtään ainoaa kertaa imettänyt niin, että koko kylä näkee. Kaiken voi tehdä tyylillä tai tyylittömästi.
A-kuppi puhuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetän, olen siis parempi kuin muut ja kaikkien tulee sopeutua siihen. MUN tissit, mun vauva, mun imetys.
Ääliö.
Niin sinä olet.
Mitä helvettiä sekoilet, vauvat nyt satutaan ruokkimaan sen vauvan äidin tisseillä.
Vai onko ok, jos sinutkin käsketään syömään muualle, kun olet jossain kylässä? "Menisitkö hoitamaan ruokailusi vaikka wc-tiloihin".
En syö tissiä, joten mun syöminen tuskin loukkaa ketään. Anoppilassakin varmaan voi imettää muualla kun vessassa?
White trash.
Minustakin vauvojansa imettävät äidit ovat valkoroskaa! Korviketta sen olla pitää!
Meilläkään ei sitten miniät saa imettää olohuoneessa. Makuuhuneeseen sopii mennä. En minäkään haluaisi nähdä imetystapahtumaa omassa kodissani silmieni edessä. Itsekin menein aina imettämään makuuhuoneeseen kyläpaikoissa. Minusta se on normaalia kohteliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään ei sitten miniät saa imettää olohuoneessa. Makuuhuneeseen sopii mennä. En minäkään haluaisi nähdä imetystapahtumaa omassa kodissani silmieni edessä. Itsekin menein aina imettämään makuuhuoneeseen kyläpaikoissa. Minusta se on normaalia kohteliaisuutta.
Ja sitten ihmetellään, kun anopeista ei pidetä...
Tietysti on vain yksi tapa tehdä asioita hyväksyttävästi ja se on tottakai se oma!
Joo no tuli vaan tosi paha mieli, että mieheni mielestä on kans ihan ok lykätä mut jonnekin muualle syöttämään. On muutenkin yksinäinen olo pienen vauvan kanssa eikä mies voi edes tässä asiassa olla mun puolella. Vai pitääkö antaa vaan vauvan huutaa keuhkot pihalle kun on niin vaivaannuttavaa katella imetystä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyydät kylään ihmistä jota ei kiinnosta nähdä?
Jotkut vauvat ei ota tuttia, jolloin tissi on ainut tapa rauhoittaa ja lohduttaa.
Jos sinulle.sattuu tällainrn lapsenlapsi et varmaan ihmettele sitten miksi eivät tule pikkuisen kanssa käymään?
Vierailija kirjoitti:
Ja meille ei tarvisi tuollaisen anopin tulla ikinä kylään. Minusta se on normaalia lähipiirin valintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, kun anopeista ei pidetä...
Tietysti on vain yksi tapa tehdä asioita hyväksyttävästi ja se on tottakai se oma!
Mun koti, mun tavat. Miniät voi omissa kodeissaan vapaasti imettää missä haluavat mutta meillä mennään mun säännöillä.
Vähän nyt kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Itse oon neljän äiti, enkä oo ikinä halunnut imettää muiden seurassa. Onhan synnytyskin luonnollinen tapahtuma, mutta en halua tehdä sitä kauppakeskuksessa tai anoppilassa.
pervo anoppi (ja/tai appi), miehen kyllä kuuluisi olla sun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on pervo appi, jos tissien näkeminen imetystilanteessa on jotenkin sopimatonta. Katsoisi sitten muualle.
Jäisi tapaamiset siihen minulla, jos lapseni ruokkiminen kiellettäisi.
Appi on tosi rento eikä varmasti sitä kiinnosta tippaakaan meikäläisen tissit. Jotenki loukkaa, että mun pitäisi koko vierailun ajan sitten olla jossain muualla kuin muut. Vauva on niin pieni vasta että asuu rinnalla. Suututtaa että mies ei voinut sanoa äidilleen vastaan. Ei sitten tarvitse miehen perheen tulla meille kylään ennen kuin lapsi aloittaa kiinteät.
Miks ihmeessä sun pitää roudata noin pieni vauva anoppilaan?? Ja se ei oo sun hima, sit jos anoppi sanois samasta asiasta sun himassas, voisit pillastua! Ja hei, osta semmonen iso huivi, jonka heität koko hoidon päälle, ei luulis loukkaavan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Anopin omat tissit roikkuu jo, niin ei kai se mitään täyteläisiä maitopommeja halua miehensä näkevän.
Meillä taas niin, että olin imettämässä toisessa huoneessa, mutta appi tuli sinne katsomaan, että "voi sielläkö se pikkuinen ottaa vähän maitoa massuun kun toisella on niin nälkä, kato nyt miten se imee oikein ahneesti maitoa". Oli siis aivan vauvan pään vieressä katsomassa. Miehenikin oli vieressä ja appi vaan totesi että mikäs tässä nyt, maailman luonnollisin asia.
Minä loukkaantuisin tällaisesta, vaikka tarkoitus onkin apellasi varmasti ollut hyvä. Jos äiti asiakseen menee imettämään toiseen huoneeseen, tarkoittaa tämä sitä, että hän haluaa olla rauhassa. Minä menin aina mahdollisuuksien mukaan sivummalle, koska en tuntenut rintojeni paljastamista luontevaksi ja myös koska kyse on luonteeltaan intiimistä tapahtumasta. Joskus joku pölähti paikalle appesi tapaan ihastelemaan "kaunista tapahtumaa", minulta lupaa kysymättä, ja minä toivotin yleisön matkoihinsa. Eräs sukulainen yritti jopa tulla ottamaan lupaa kysymättä kuvaa minusta imettämässä ja loukkaantui, kun sanoin, etten halua tulla kuvatuksi. Muiden nähden imettämiseen liittyvien asenteiden lieventyminen on johtanut valitettavasti myös siihen, ettei niille äideille, jotka ovat luonteeltaan häveliäämpiä, anneta mahdollisuutta päättää itse, haluavatko he yleisöä vai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Joo no tuli vaan tosi paha mieli, että mieheni mielestä on kans ihan ok lykätä mut jonnekin muualle syöttämään. On muutenkin yksinäinen olo pienen vauvan kanssa eikä mies voi edes tässä asiassa olla mun puolella. Vai pitääkö antaa vaan vauvan huutaa keuhkot pihalle kun on niin vaivaannuttavaa katella imetystä. Ap
Ymmärrän. Sano vain miehellesi että kai hän sitten ymmärtää ettet tule vauvam kanssa anoppilaan ennen kuin vauva syö kiinteitä.
Tsemppiä!
Miksi et voi mennä imettämisen ajaksi toiseen huoneeseen? Olisi vauvallekin parempi, kun saisi rauhoittua syömiseen.
Sinulle kyseessä voi olla herkkä yhteys lapseesi. Vauvallesi kysessä voi olla ravinnonsaanti. Kaikille muille kyseessä on ämmä, joka kulkee hinkit esillä. Mautonta ja kyvyttömyyttä ottaa muut huomioon.
Minä menisin seuraavan kerran anopille kylään imetyksen päätyttyä.
Jos sun anoppiasi vaivaa se imettäminen apen edessä, ei se tarkoita, että appea itseään se vaivaa. Yksi ihan järkevä ratkaisu voisi olla kysyä appiukolta itseltään. Jos se ei häntä vaivaa, niin et miehen vanhempien luona mene mihinkään piiloon. Jos vaivaa, niin sinuna toimisin seuraavanlaisesti: miehen vanhempien luona kyläillessä menisin syrjemmälle imettämään. Näin siksi, koska appivanhempien kotona on appivanhempien säännöt ja tavat. Se voi käytännössä tarkoittaa sitä, että vähään aikaan ei pysty siellä vierailemaan, mutta pianpa tuo vauva alkaa syödä harvemmin ja ehkä itsekin kaivata sitä rauhaa. Kaikkialla muualla (varsinkin kotona) imettäisin ihan normaalisti tasan siellä, missä on paras imettää. Jos appea/anoppia asia vaivaisi, hän saisi mennä jonnekin muualle ihmettelemään.
Anopin omat tissit roikkuu jo, niin ei kai se mitään täyteläisiä maitopommeja halua miehensä näkevän.
Meillä taas niin, että olin imettämässä toisessa huoneessa, mutta appi tuli sinne katsomaan, että "voi sielläkö se pikkuinen ottaa vähän maitoa massuun kun toisella on niin nälkä, kato nyt miten se imee oikein ahneesti maitoa". Oli siis aivan vauvan pään vieressä katsomassa. Miehenikin oli vieressä ja appi vaan totesi että mikäs tässä nyt, maailman luonnollisin asia.