Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vankeutta vegaaniruokaa lapsille syöttäville aikuisille

Vierailija
10.08.2016 |

Suomessakin voisitte ainakin tehdä LS-ilmoituksen tollasista holtittomista vanhemmista.
http://www.iltasanomat.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000001237624.html
Italialainen parlamentaarikko on tehnyt lakialoitteen, joka mahdollistaisi vankilatuomion vegaaniruokaa lapsilleen syöttäville vanhemmille. Asiasta kertoo uutistoimisto Reuters.

Vankeutta vegaaniruokaa lapsille syöttäville aikuisille

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kuussa milanolaissairaalaan tuotu yksivuotias poika oli kolmen kuukauden ikäisen vauvan painoinen vegaaniruokavalion takia.

Vuonna 2015 italialainen oikeusistuin määräsi äitiä lopettamaan vegaaniruoan syöttämisen 12-vuotiaalle pojalleen, koska pojan isä oli tehnyt valituksen tämän kasvun hidastumisesta.

– Jos edes yksi lapsi päätyy sairaalaan tällaisen käyttäytymisen takia, mielestäni meidän on suojeltava heitä kaikkia, tiivisti Savino.

Suomessa suositellaan ehdotonta vegaaniruokavaliota vastasyntyneille vähintään 6kk ikään asti.

Aika paksua bs:ittiä tuo milanolaispoika...

Vierailija
22/31 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanien nirsoilu ruuan suhteen on lapsellista. Ajattelisivat sitä, kuinka moni ihminen vauvasta vaariin näkee köyhissä kehitysmaissa joka päivä nälkää. Minä en ainakaan alkaisi vegaaneille ruokaa erikseen tekemään, koska vegaaneilla ei ole mitään pätevää syytä olla syömättä samoja ruokia, kuin mitkä muillekkin ihmisille kelpaavat. Ruoka-aineallergiat kyllä huomioin, mutta muita selityksiä en.

Ei eettinen ajattelu ole nirsoilua. Enkä ole itse vegaani ja syön välillä jopa eineksiä. Mutta kyllä mä ymmärrän vegaanien näkökulman asiaan. Itse taas kannatan enemmän kestävää lihankulutusta ja vapaata riistaa, kuin tehotuotettua lihaa. Ihmisen ei tarvitsisi syödä lihaa joka päivä, vähempikin riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanien nirsoilu ruuan suhteen on lapsellista. Ajattelisivat sitä, kuinka moni ihminen vauvasta vaariin näkee köyhissä kehitysmaissa joka päivä nälkää. Minä en ainakaan alkaisi vegaaneille ruokaa erikseen tekemään, koska vegaaneilla ei ole mitään pätevää syytä olla syömättä samoja ruokia, kuin mitkä muillekkin ihmisille kelpaavat. Ruoka-aineallergiat kyllä huomioin, mutta muita selityksiä en.

Vegaanit ovat vähän laajenneuja muslimeita, muslimi ei uskonnollisten syiden takia syö sikaa, vegaani ei uskonnollisten syiden takia syö muutakaan liharuokaa.

Vierailija
24/31 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pois myös vanhemmilta jotka syöttää ravinneköyhää sekaravintoa lapsilleen. Nakkisoppaa ja naminameja, kaikesta muusta puute paitsi tyydyttyneestä rasvasta ja eläinproteiinista.

Vierailija
25/31 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks ja sama mitä aikuinen itse syö mutta lapsen tulee syödä normaalisti eli sekä lihaa että kasviksia!

Vierailija
26/31 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas taas...mikä ihme tänne palstalle on iskenyt, kun harva se päivä saa lukea jotain vegaanien vainoamiskeskusteluja? Hyvin koostettu, moniupuolinen, tuoretta ja monipuolista kasvisruokaa sisältävä ruokavalio on erittäin hyvä, ellei paras mahdollinen, ruokavalio kasvavavalle lapselle ja nuorelle. Olen työni puolesta nähnyt useita vegaanilapsia, joista kaikki ovat tähän mennessä olleet kaikin puolin terveyttä. Päinvastoin en ymmärrä miksi lapsille pitäisi pakolla juottaa lehmän maitoa ja laittaa syömään jotain prosessoituja kinkku leikkeleitä ihan kuin se olisi terveellistä...

Vierailija
27/31 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastannut mitään, koska en kannata vankeutta enkä huostaanottoa, ellei tosiaan lapsella ole todettu puutteellisesta ravitsemuksesta johtuvia ongelmia. Siinä tapauksessa toki jonkinlainen puuttuminen on paikallaan, ensin tietysti ravitsemusneuvonta ja hyvällä yrittäminen. 

Suomessa luulen että on hyvin harvinaisia vegaaniruokavaliosta johtuvat ongelmat. Vegaaneiksi harvoin ryhtyy mitkään hulttiot, vaan fiksut ja ajattelevat ihmiset, ja nämä kyllä ottavat selvää lapselle turvallisesta ravitsemuksesta ja lisäravinteista mitä tarvitaan. Paremmin varmasti syövät vegaanilapset kuin esim. minä pienenä, kun olin alkoholisti-sekakäyttäjä-elämäntapatyöttömän yh:n lapsi... 

Vierailija
28/31 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä asia.

Vierailija
29/31 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kuussa milanolaissairaalaan tuotu yksivuotias poika oli kolmen kuukauden ikäisen vauvan painoinen vegaaniruokavalion takia.

Vuonna 2015 italialainen oikeusistuin määräsi äitiä lopettamaan vegaaniruoan syöttämisen 12-vuotiaalle pojalleen, koska pojan isä oli tehnyt valituksen tämän kasvun hidastumisesta.

– Jos edes yksi lapsi päätyy sairaalaan tällaisen käyttäytymisen takia, mielestäni meidän on suojeltava heitä kaikkia, tiivisti Savino.

No, höpö, höpö. Eihän moni vauva normaalistikaan syö tohon ikään mennessä muuta kuin tissiä ja korviketta ja kasviksia ja hedelmiä. Eiköhän kasvun hidastuma johdu jostain muusta syystä kuten äidin ruokavaliosta raskausaikana. Kasvisruokaakin voi syödä niin, että kaikki ravintoaineet proteiineineen ja b-vitamiineineen tulevat saaduiksi. Pitäiskö muslimeiltakin ottaa lapset pois, kun paastottavat lapsiaan koko kuukauden? Sopis kyllä mulle. Mielestäni kasvaa muutenkin ihan väärään arvoperustaan noissa perheissä. :P

Vierailija
30/31 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vielä kertoa, että mulla on ollut lievää anemiaa koko ikäni ihan pienestä asti. Rautakuureilla hemoglobiini nousi just yli 120. Ihan terveellisesti olen aina yrittänyt syödä. Nyt vuoden alusta päätettiin vähentää lihan syöntiä. Samalla lopetin kokonaan maidon juonnin ja rahkat sekä vähensin reilusti muitakin maitotuotteita. Viime kuussa kävin verikokeissa ja kas, hemoglobiini oli 139! Ei ole koskaan noussut yhdelläkään rautakuurilla yli 130. Ja nyt en ole koko vuonna ottanut kuuria, enkä mitään muitakaan aikaisemmasta poikkeavia vitamiineja. Aikaisemmin rauta vaan ei ole päässyt imeytymään maitotuotteiden takia.

t.12

Huom... Maidon ei lihan takia

Vierailija
31/31 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa pitäisi olla kerran viikossa lakisääteinen pakollinen liha-ruokailu.

Mieluiten vielä sianlihaa, saataisiin kotoutus alkuun vauhdilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi