Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kirja sinulla on kesken juuri nyt?

Vierailija
10.08.2016 |

Mulla on Aleksandr Solzhenitsynin Vankileirien saariston kakkososa (Tappotyöleirit) sekä Ljudmila Ulitskajan Daniel Stein. Kävin eilen kirjastossa, ja tarkoituksenani oli ottaa vain lastenkirjoja (kun mulla on kesken tuo Vankileirien saaristo ja yksi lahjaksi saamani kirja odottaa lukuvuoroa), mutta sattumalta löysin tuon Ulitskajan tuoreimman suomennoksen, ja sehän oli pakko lainata.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Kingin Tohtori Uni :) tykkään kovasti

Vierailija
42/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko Saision Voimattomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen haaremi

Vierailija
44/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Honkasalo: Eropaperit

Vierailija
45/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vita Andersen: Suu kiinni ja ole kaunis.

Sain vinkin av:n kirjaketjusta. Löytyi kirjaston varastosta, on jo sen verran vanhempi.

Vierailija
46/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margaret Atwood: Sokea surmaaja. Kiinnostava mutta yllättävän hidaslukuinen...

Vierailija
47/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden auton käyttöohjekirja.

Vierailija
48/64 |
10.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary Higgins Clark Perinnön varjo

Vierailija
49/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ian Kershaw : Hitler 

Esitänpä nyt kysymyksen, jos sinä tai joku muu Kershaw'n Hitler-elämäkerran lukenut olisi paikalla... En luullakseni ole lukenut tuota kirjaa, mutta kun nyt alkukesästä luin Knausgårdin Taisteluni-sarjan viimeistä osaa, siinä oli monen sadan sivun osio holokaustista ja Hitleristä. Minusta Knausgårdin lyhyt Hitler-elämäkerta oli varsin ansiokas, siinä oli paljon hienoa pohdintaa. Hän oli tietysti lukenut erilaisia Hitler-elämäkertoja, myös tuon Kershaw'n kirjoittaman, ja hän sanoi, että häntä häiritsi Kershaw'n asenteellisuus - se, miten Kershaw suhtautui kaikkiin lapsuuden ja nuoruuden Hitlerin tekemisiin vähättelevästi ja negatiivisesti, siis kaikki lapsen ja nuoren teot katsottiin Hitlerin myöhempien tekojen läpi. Tämä ei ole tavatonta elämäkerroissa (toki monesti elämäkerran kohdetta lapsena ja nuorena myös suitsutetaan aiheetta), ja mua suoraan sanottuna ärsyttää se. Lukijan pitäisi saada itse muodostaa kuva kohteesta, ja jos ei pysty käsittelemään kauhistuttavia tekoja tehneen henkilön elämää ennen tekojen tekemistä neutraalisti, mun mielestä kannattaa luopua urakasta. Vähättely ja pilkkaaminen on esim. Hitlerin kohdalla tavallaan ymmärrettävää, mutta se on myös lukijan aliarvioimista.

-

Niin - ja oliko mulla kysymys? Joo. Jos olet lukenut tämän Kershaw'n Hitler-elämäkerran, häiritsikö kirjailijan asenteellisuus?

Ap

Vierailija
50/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo Jokisen dekkari Koskinen ja Siimamies ( v.lta 2009.)

Vierailija
51/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle Päätalon Ukkosen ääni

Vierailija
52/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapkowskin Järven neito.

Vierailija
53/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi sodassa päivä päivältä.

Vierailija
54/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vita Andersen: Suu kiinni ja ole kaunis.

Sain vinkin av:n kirjaketjusta. Löytyi kirjaston varastosta, on jo sen verran vanhempi.

Sama täällä! Sen lisäksi mulla on kesken Jonas Gardell: Viattomuus ja muita kirjoituksia.

Vierailija
55/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tove Jansson - Nukkekaappi

Vierailija
56/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ursula Poznanskin Viisi, Mary Karrin Valehtelijoiden kerho, Outi Pakkasen Musta aurinko ja Elizabeth Kostovan Historian tutkija. Lisäksi äänikirjana Jari Tervon Koljatti.

Yleensä ei ole kuin korkeintaan kaksi kesken samaan aikaan, mutta näin lomalla olen ahnehtinut ja lukenut aina kulloiseenkiin päivään/säähän sopivaa kirjaa. Ensimmäisenä saanen loppuun tuon Poznanskin dekkarin.

Vierailija
57/64 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diana Gabaldon; Tuliristi

Vierailija
58/64 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina Vuoren Näkijän tytär loppusuoralla.Aloitan Seppo Jokisen Ajomies-kirjan.

Vierailija
59/64 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbara Demick - Nothing to Envy. Ordinary Lives in North Korea. Uskomattomia tarinoita Pohjoiskorealaisten ihmisten elämästä. Olen lukenut kirjan jo kerran, pakko lukea vielä uudelleen.

Vierailija
60/64 |
12.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice Leskisen elämästä kertova Risainen elämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän