Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....
Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.
Kommentit (545)
Caprimittainen lahje näyttää hyvältä vain treenihousuissa. Tiukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla ap:n oma pukeutumistyyli, kun on itsekin jo tukevasti keski-ikäinen?
No mikä sitten on keski-ikä, olen 43v ja en pysty uskomaan, että koskaan pukisin capreja, raitapaitaa ja terveyskenkiä jalkaani. Ikäiseni naiset siis laahustavat em. lookissa kaupungilla.
Kun vuosia kuluu vielä vähän lisää, jalat voivat alkaa kipeytyä näteissä kengissä.
t. 49 v.
Nättejäkin kenkiä saa tyylikkäinä. HUOM!
😁
Ai, mä luulin että vain rumia kenkiä saa tyylikkäinä. (:
No juu, mutta olen kyllä ihan oikeasti sitä mieltä, että tiedän itse, millaiset kengät minun jaloissani ovat mukavat. Joka kerta kun ostan kengät, joudun käyttämään paljon aikaa siihen että löydän jotkut jotka eivät satu jo kaupassa kokeillessa. Jos laitan kengille superkorkeat ulkonäkökriteerit, en löydä ikinä mitään. Enempää aikaa en voi tähän asiaan käyttää, mulla on myös vaativa työ ja perhe ja muutama muukin asia hoidettavana. Olen tyytyväinen kun löydän edes jotain mukavaa. Sitäpaitsi, nuo Riekerit joita muĺla on, ovat ihan tarpeeksi hyvän näköiset. Ei niissä mitään kamalaa ole.
Yhdet suht mukavat juhlakorkkarit mulla on, se olikin harvinainen taivaan lahja että ne löysin. Harmi kyllä alkavat olla jo aika kuluneet. En tajua mistä löydän uudet siistit, mukavat korkkarit. Merkkiehdotuksia?
Kenkäsi ovat merkkiä Mephisto. Suosittelen lämpimästi.
Näyttävät olevan terveyssandaaleja ja lenkkareita. Eikös kirjoittaja kaivannut siistejä korkkareita?
Mephistolla on monentyyppisiä kenkiä, se on yksi Ranskan suosituimmista kenkämerkeistä.
https://www.amazon.com/Mephisto-Womens-Paldi-Dress-Pump/dp/B00FAL5DNI
Näitä saa kyllä ihan suomalaisista kenkäkaupoistakin.
No tuota.. ilmeisesti meillä on sitten todella erilaiset vaatimukset "siisteille korkkareille". Nuo linkkaamasi eivät mielestäni ole kovinkaan kauniit, vaan just sellaiset tylsät, rumat popot. Yhdet mauttomat käärmekuvioiset (wtf :D?), yksi ainoa edes hieman värikäs (halju vaaleanpunainen) ja loput kuin mustavalkoelokuvasta reväistyjä. Tällaisiahan nimenomaan on kaupat täynnä.
Kirjoittaa etsi mustia kenkiä, ei värikkäitä, ja oli huolissaan siitä, löytääkö jalkaan sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.voglia.fi/sites/default/files/olohuone/2016/caprit/artikkeli…
Siinä esimerkki ihan hirveistä vaatteista. Juurikin tätä "caprit ja pirteä tunika" -osastoa. Ei nyt hittovie kukaan voi väittää että hyvältä näyttää, eihän?!
Kiitos nauruista! Tässä tosiaankin suomalaisen keski-ikäisen naisen univormu. Ainoo ero että malleilla oli pitkät hiukset eivätkä olleet ylipainoisia. Muuten täydellinen esimerkki norminmukaisesta mukavasta kesäpukeutumisesta. Käytetäänköhän tällaisia asuja muualla maailmassa?
Mun mielestä noissa vaatteissa ei ollut mitään vikaa. En kyllä ymmärrä toisten vaatetyyleille nauramista. Jos pitäisi jonkun tyyliä kauhistella, niin ihmettelisin mielummin jotain tissitoppeja ja vesirajaminareita kuin tunikoita ja capreja. Voisihan nuo naiset pukea päällensä hameet ja matalat korkkarit, mutta miksi se olisi parempi tyyli? Mulla on tänään päällä nätti mekko ja korkkarit, joten tekeekö se minusta paremman ihmisen?
Ilmeisesti ennen aikojaan keski-ikäistynyt kolmekymppinen
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä, että ollaan niin hyökkääviä kun toiset haluaa mukavuutta eivätkä pätkääkään välitä, että toisten mielestä olisi velvollisuus olla "tyylikäs". Olkaa tyytyväisiä, että te jotka panostatte keski-ikäisenäkin vaatteisiinne ja ulkoasuunne erotutte mukavasti massasta, muuten voisikin olla ikävästi kilpailua. ;)
Mä en ole nähnyt yhtään hyökkäävää viestiä. Vai onko se "hyökkäävää", että sanoo tuollaisen tanttatyylin olevan rumaa? Ei saisi sanoa rehellisesti että joku, joka ei välitä ulkonäöstään, ei sitten olekaan ulkonäöltään kovin viehättävä? Eihän sen pitäisi näitä tyyppiä hetkauttaa, jos kerran ulkonäöllä ei ole väliä! Vai pitäisikö tässä teeskennellä "joo olet selvästi vetänyt päällesi sen mitä ekana eteen sattuu ja mikä ei yhtään käy vartalollesi, mutta hei on muutes tosi nättiä ja ihanaa!!!"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla ap:n oma pukeutumistyyli, kun on itsekin jo tukevasti keski-ikäinen?
No mikä sitten on keski-ikä, olen 43v ja en pysty uskomaan, että koskaan pukisin capreja, raitapaitaa ja terveyskenkiä jalkaani. Ikäiseni naiset siis laahustavat em. lookissa kaupungilla.
Kun vuosia kuluu vielä vähän lisää, jalat voivat alkaa kipeytyä näteissä kengissä.
t. 49 v.
😁
No juu, mutta olen kyllä ihan oikeasti sitä mieltä, että tiedän itse, millaiset kengät minun jaloissani ovat mukavat. Joka kerta kun ostan kengät, joudun käyttämään paljon aikaa siihen että löydän jotkut jotka eivät satu jo kaupassa kokeillessa. Jos laitan kengille superkorkeat ulkonäkökriteerit, en löydä ikinä mitään. Enempää aikaa en voi tähän asiaan käyttää, mulla on myös vaativa työ ja perhe ja muutama muukin asia hoidettavana. Olen tyytyväinen kun löydän edes jotain mukavaa. Sitäpaitsi, nuo Riekerit joita muĺla on, ovat ihan tarpeeksi hyvän näköiset. Ei niissä mitään kamalaa ole.
Yhdet suht mukavat juhlakorkkarit mulla on, se olikin harvinainen taivaan lahja että ne löysin. Harmi kyllä alkavat olla jo aika kuluneet. En tajua mistä löydän uudet siistit, mukavat korkkarit. Merkkiehdotuksia?
Näyttävät olevan terveyssandaaleja ja lenkkareita. Eikös kirjoittaja kaivannut siistejä korkkareita?
Mephistolla on monentyyppisiä kenkiä, se on yksi Ranskan suosituimmista kenkämerkeistä.
No tuota.. ilmeisesti meillä on sitten todella erilaiset vaatimukset "siisteille korkkareille". Nuo linkkaamasi eivät mielestäni ole kovinkaan kauniit, vaan just sellaiset tylsät, rumat popot. Yhdet mauttomat käärmekuvioiset (wtf :D?), yksi ainoa edes hieman värikäs (halju vaaleanpunainen) ja loput kuin mustavalkoelokuvasta reväistyjä. Tällaisiahan nimenomaan on kaupat täynnä.
Kokeile ensin jalkaan ja keskustellaan sitten uudestaan.
Meinaat että jalka tuolla kengässä tekee siitä nätin, siron ja naisellisen? Että se on ruma, tylsä ja kolhon näköinen vain siksi, että se ei ole jalassa? Hmm, ei munkaan jalat nyt niin kauniit ole, että sellaiseen ihmeeseen pystyisivät :D!
En tiedä miksi en onnistu lainaamaan viestiä 396, jossa dissataan Mephiston kenkiä. Jotain häikkää on.
Mutta siis: olen se joka aikaisemmin kertoi että mun jalat kipeytyy useimmista kengistä. Mephisto on merkki, jonka talvikengät ovat mulle erinomaiset. Oikein mukavat! Ulkonäöltään neutraalit, eivät mitkään maailman kauneimmat mutta ihan ok. Ne ovat myös laadukkaat noin ylipäätään, ja tehty käsityönä Ranskassa eikä missään hikipajassa. Ovh oli ymmärrettävistä syistä kovin kallis, mutta olivat alessa tarjouksessa. Mutten en varmaankaan olisi tullut ostaneeksi vaikka jo kaupassa vakuutuin niiden mukavuudesta.
Näitä korkkareita en kyllä pidä kovin kauniina, ja oikeasti haluaisin korkeammat korot juhlakenkiin. Lisäksi nämäkin ovat minulle vähän liian kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 49 v.
😁
Kirjoittaa etsi mustia kenkiä, ei värikkäitä, ja oli huolissaan siitä, löytääkö jalkaan sopivat.
Eikä etsinyt: "Yhdet suht mukavat juhlakorkkarit mulla on, se olikin harvinainen taivaan lahja että ne löysin. Harmi kyllä alkavat olla jo aika kuluneet. En tajua mistä löydän uudet siistit, mukavat korkkarit. "
Eikä noita mephiston kenkiä voi parhaalla tahdollakaan sanoa siisteiksi juhlakorkkareiksi. Tai toki, jos juhlilla tarkoittaa vain hautajaisia, väitöstilaisuuksia ja isomummon 95v synttäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alkanut tukka lähteä päästä ihan urakalla. Kauhistuttaa jo mennä suihkuun, kun lattiakaivo on täynnä hiuksia pesun jäljiltä. Harjaan jää nyrkin kokoinen hiuspallo joka kerta. Sain lääkityksen, mutta en ole vielä huomannut hirveästi vaikutuksia. Vanheneminen on perseestä.
Minullakin lähtee paljon hiuksia. Sitä on jatkunut jo useita vuosia. Aina välillä on kyllä aikoja, ettei hiuksia lähde niin paljon, mutta joka tapauksessa hiukset vähenevät.
Mikä lääke sinulla on hiuksiin? Tai onko jollakin muulla vinkki lääkkeestä, joka voisi tehota hiustenlähtöä ehkäisevästi?
Spironolactone. Lisäksi syön biotiiniä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi en onnistu lainaamaan viestiä 396, jossa dissataan Mephiston kenkiä. Jotain häikkää on.
Mutta siis: olen se joka aikaisemmin kertoi että mun jalat kipeytyy useimmista kengistä. Mephisto on merkki, jonka talvikengät ovat mulle erinomaiset. Oikein mukavat! Ulkonäöltään neutraalit, eivät mitkään maailman kauneimmat mutta ihan ok. Ne ovat myös laadukkaat noin ylipäätään, ja tehty käsityönä Ranskassa eikä missään hikipajassa. Ovh oli ymmärrettävistä syistä kovin kallis, mutta olivat alessa tarjouksessa. Mutten en varmaankaan olisi tullut ostaneeksi vaikka jo kaupassa vakuutuin niiden mukavuudesta.
Näitä korkkareita en kyllä pidä kovin kauniina, ja oikeasti haluaisin korkeammat korot juhlakenkiin. Lisäksi nämäkin ovat minulle vähän liian kalliit.
Varmasti voi olla mukavat ja todellakin neutraalit, mutta alkuperäinen ongelmahan oli nimenomaan löytää sellaiset mukavat kengät, jotka olisivat myös kauniit ja juhliin sopivat. Sitä ehtoa nuo eivät täytä. Mukavia terveyskenkiähän on maailma täynnä, ei sellaisten löytäminen ole ongelma. Eikä kauniiden kenkien. Ongelma on se näiden kahden ominaisuuden yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
http://www.voglia.fi/sites/default/files/olohuone/2016/caprit/artikkeli…
Siinä esimerkki ihan hirveistä vaatteista. Juurikin tätä "caprit ja pirteä tunika" -osastoa. Ei nyt hittovie kukaan voi väittää että hyvältä näyttää, eihän?!
Kiitos nauruista! Tässä tosiaankin suomalaisen keski-ikäisen naisen univormu. Ainoo ero että malleilla oli pitkät hiukset eivätkä olleet ylipainoisia. Muuten täydellinen esimerkki norminmukaisesta mukavasta kesäpukeutumisesta. Käytetäänköhän tällaisia asuja muualla maailmassa?
oletteko koskaan käyneet ulkomailla? Ihan samalla tavalla muissakin maissa tavalliset keski-ikäiset naiset käyttää capreja ja trikoopaitoja.
Kengistä: aika vanhanaikainen ja nimenomaan keski-ikäinen näkemys että naisen pitäisi käyttää aina korkokenkiä! Matalat voi olla jopa trendikkäämmät ja tyylikkäämmät. Ja erityisesti nykyaikaa. Mielestäni on noloa ja hölmön näköistä keikkua koroissa jos ne on epäkäytännölliset tilanteessa. Tyylikkyys on pitkälti tilannetajua, maatuskat!
Onko lyhyt tummaksi värjätty tukka ja jos lasit niin paksut muovisangat..jooei erota toisistaan niinkun ei nuoriakaan toisistaan. Ja 30v. miehet..viime talvena, kaulahuivi, sininen tikkitakki ja vaaleahkot ruskeat talvikengät ja farkut. Nyt puolifarkut ja kauluspaita tai t-paita, klönttitukka ja raybanit. Tennarit, sandaaleita ei näkyny tänäkesänä. No ne on kivat ne läpinäkyvät legginssit sitten?
Niin, ja siis viestissä 406 nro2 (miksi viestejä 406 on kaksi, minun ja sen perässä joku toinen?) sotketaan minut johonkin toiseen kirjoittajaan. Täällä kirjoittelee aika moni. Tosin on kyllä totta, että mustat olisivat ihan jees.
t.Taas se, jonka jalat kipyetyy (: (:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voi olla mukavat ja todellakin neutraalit, mutta alkuperäinen ongelmahan oli nimenomaan löytää sellaiset mukavat kengät, jotka olisivat myös kauniit ja juhliin sopivat. Sitä ehtoa nuo eivät täytä. Mukavia terveyskenkiähän on maailma täynnä, ei sellaisten löytäminen ole ongelma. Eikä kauniiden kenkien. Ongelma on se näiden kahden ominaisuuden yhdistelmä.
Usko tai älä, mulle jopa ylipäänsä mukavien kenkien löytäminen on ongelma, vaikkei edes puhuttaisi kovin kauniista. Talvikengille on myös mulla eri kriteerit kuin juhlakorkkareille. Talvkengät saa olla arkisemman näköiset mutta olisi kiva jos juhlakorkkarit olisivat kauniit. Tai edes kauniihkot...
Karmeimmat keski-ikäisen naisen vaatteet on pellavaisia telttoja, jotka värjätty räikeiksi tai ummehtuneiksi 70-luvun värein, ja roikkutaskut. Tukka kökkönä, muka aito väri, musta tai henna. Paksut pokat ja läskipohjakengät, caprit on kauniit noihin verrattuna.
Minä olen 27-vuotias ja pukeudun tanttatyyliin, koska minua ei koskaan ole kiinnostanut muoti ja pukeutuminen. Mitä ihmeen väärää tässä on? Minulle riittää, että vaatteeni ovat siistit ja puhtaat. Valitettavasti tästäkin keskustelusta huomaa miten pinnallisessa maailmassa elämme. Miten se teiltä on pois, jos minä pukeudun tylsästi? Sitähän paremmalta te kauniisti pukeutuva näytätte, kun minä seison vieressänne tylsissä tamineissa. Minun mielenkiinnonkohteet suuntautuu muihin asioihin kuin vaatteisiin ja tämä tulee tuskin koskaan muuttumaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Koska on käsittämättömän ihana ja vapauttava kokemus pukeutua juuri siten, miten itse haluaa. Kun ei tarvitse miellyttää pukeutumisellaan tai ulkonäöllään ketään. Kun on itsetuntoa ja itseluottamusta joka perustuu ikään, kokemukseen, ammattitaitoon, koulutukseen, varallisuuteen ym. Ylipäätään luottamukseen siitä, että olen hyvä, pidetty ja omillani pärjäävä. Kun ei jaksa vähääkään kiinnostaa muidenkaan pukeutuminen, puhumattakaan sen arvioimisesta. Kun on elämä täynnä tuhannesti stimloivempia asioita. Kun hymyilyttää katsoa omaa teinityttöä pohtimassa converse/bändipaita/laitettu pitkätukka-ulkonäköään- niin nuori ja kaunis ja samalla epävarma ja ei tietoinen omasta kauneudestaan.
Housuissa on mukava liikkua, valkoiset caprit on viileämmät kesällä kuin täyspitkät tummat housut, valkoisiin housuihin vain sopii se raitapaita. Riekereissä voi kävellä ongelmitta kymmeniä km:ja päivässä - niin, moni meistä hakee kengältä ennenkaikkea kävelyominaisuuksia!
Nainen 41 v
Näin on. Alle 40v ei voi käsittää, miten vapauttavaa on olla ulkonäön suhteen " näkymätön". Töissäkin voi keskittyä asiaan. Se tunti/vrk, joka menee naamas ja tukkaa väkertäessä voi käyttää aamukahviin, lehdenlukuun ja vaikka töihin kävelyyn. Tykkääkö joku ihan oikeasti joka-aamuisesta itsensä puleeraamisesta: onko föönaaminen, silmänrajausten vetäminen, kosteusvoide, Primeri, meikkivoide, puuteri jokaikinen päivä tarpeen. " laitetun naisen" ulkonäkövaatimus on naisen alistamisen muoto. Ortodoksijuutalaisnainen on sidottu keittiöön: yhdellä aterialla yksi ruokailija saattaa tarvita 17 lautasta ja lapsia riittää, islam heittää kasvun niskaan , meillä länsimaisilla naisilla on tuo " laitetun ulkonäön " vaatimus. Ei suostuta siihen! Kuljetaan vapaina ja ylpeinä tyylittömiksi valkoisissa capreissa, jotka korostavat lyhyitä jalkoja, joissa mukavat läskipohjariekerit ja tukka just sellaiseksi värjättynä kuin itse halutaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä, että ollaan niin hyökkääviä kun toiset haluaa mukavuutta eivätkä pätkääkään välitä, että toisten mielestä olisi velvollisuus olla "tyylikäs". Olkaa tyytyväisiä, että te jotka panostatte keski-ikäisenäkin vaatteisiinne ja ulkoasuunne erotutte mukavasti massasta, muuten voisikin olla ikävästi kilpailua. ;)
Mä en ole nähnyt yhtään hyökkäävää viestiä. Vai onko se "hyökkäävää", että sanoo tuollaisen tanttatyylin olevan rumaa? Ei saisi sanoa rehellisesti että joku, joka ei välitä ulkonäöstään, ei sitten olekaan ulkonäöltään kovin viehättävä? Eihän sen pitäisi näitä tyyppiä hetkauttaa, jos kerran ulkonäöllä ei ole väliä! Vai pitäisikö tässä teeskennellä "joo olet selvästi vetänyt päällesi sen mitä ekana eteen sattuu ja mikä ei yhtään käy vartalollesi, mutta hei on muutes tosi nättiä ja ihanaa!!!"?
Älä nyt saa mitään slaagia. Oletko miettinyt, että ehkä caprien ja tunikoiden kantajat pitävät vaatteistaan ja ovat miettineet asuaan ennen uloslähtöä? Ei sinun niistä vaatteista tarvitse pitää eikä sinun tarvitse niitä kehuakaan, jos niitä noin paljon inhoat.
Ja aika hyökkäävästi tuohon aiempaan viestiin vastasit... :D
Voi rakkaat kanssasiskot, teistäkin epävarmoista pissiksistä tulee aikanaan mukavuudenhaluisia viisikymppisiä. Juuri sellaisia, joita te haukutte. Sitten huomaatte, että on typerää skannata koko ajan katseellaan muita naisia ja pohtia; "olenhan minä nyt varmasti tyylikkäämpi kuin tuo. "
Minäkin katselen kanssasisaria, mutta pongaan sieltä yleensä aina jotain kivaa. Nätin puseron, kivat kengät ja pohdin mistähän noita saa...;)
Kokeile ensin jalkaan ja keskustellaan sitten uudestaan.