Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....
Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.
Kommentit (545)
Mäkin luulin, että hiustenlähtö on pelkkää tarinaa, kunnes kuukausi sitten (pitkää) tukkaa lähti joka harjauksen yhteydessä iso tukko. Kun laitan yöksi palmikon, se on nyt noin puolet ohuempi kuin vain hetki sitten. Ei näytä enää hyvältä pitkänä, ja harkitsen vakavasti leikkauttamista. Ikä 55.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tuo ap:n peräänkuuluttama seksikkyys. Miksi naisen pitäisi näyttää seksikkäältä vielä mummonakin? Hedelmällisyysikä on pieni aika ihmisen elämässä, toki lajin säilymisen takia tärkeä, mutta kun se asia on hoidettu, on muiden tavoitteiden aika. Pidän kauniista vaatteista ja väreistä ja pyrin pukeutumaan vartalotyyppini mukaan, mutta seksikkyys - sitä en ajattele enää yhtään.
Miksi seksikkyys ylipäätään pitää sotkea pukeutumiseen tai tietysti monet haluavat, mutta yleista vaatimusta siitä ei voi tehdä. Jos nainen pukeutuu tietoisesti seksikkäästi, niin siihen liittyy oikeastaan väistämättä myös se, että nainen viestittää koko olemuksellaan ja käytöksellään, että tässä menee seksikäs nainen. Se on viesti miehille katsoa. Kaikki naiset eivät kaipaa miehiltä huomiota. Itse koen katseet aika kiusallisina. Olen jo keski-ikäinen, mutta silloin tällöin huomaan hyvin intiimejä katseita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alkanut tukka lähteä päästä ihan urakalla. Kauhistuttaa jo mennä suihkuun, kun lattiakaivo on täynnä hiuksia pesun jäljiltä. Harjaan jää nyrkin kokoinen hiuspallo joka kerta. Sain lääkityksen, mutta en ole vielä huomannut hirveästi vaikutuksia. Vanheneminen on perseestä.
Minullakin lähtee paljon hiuksia. Sitä on jatkunut jo useita vuosia. Aina välillä on kyllä aikoja, ettei hiuksia lähde niin paljon, mutta joka tapauksessa hiukset vähenevät.
Mikä lääke sinulla on hiuksiin? Tai onko jollakin muulla vinkki lääkkeestä, joka voisi tehota hiustenlähtöä ehkäisevästi?
Oma hiustenlähtöni loppui, kun lopetin nikotiinipurukumin käytön. Nikotiini supistaa verisuonia ja estää näin hiusjuuria ravitsevien mikroverisuonten normaalia toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
http://www.voglia.fi/sites/default/files/olohuone/2016/caprit/artikkeli…
Siinä esimerkki ihan hirveistä vaatteista. Juurikin tätä "caprit ja pirteä tunika" -osastoa. Ei nyt hittovie kukaan voi väittää että hyvältä näyttää, eihän?!
Kiitos nauruista! Tässä tosiaankin suomalaisen keski-ikäisen naisen univormu. Ainoo ero että malleilla oli pitkät hiukset eivätkä olleet ylipainoisia. Muuten täydellinen esimerkki norminmukaisesta mukavasta kesäpukeutumisesta. Käytetäänköhän tällaisia asuja muualla maailmassa?
Pillifarkut ovat legginsit 2.0. Tehty stretch- kankaasta, ovat mukavan joustavat ja pehmeät, todella miellyttävät kunhan löytää itselleen sopivan vyötärön. Mahan ja takapuolen puutteita voi peitellä pidemmillä paidoilla, neuletakeilla ym. Värejä löytyy ja sopii perinteisen Metallica-paidan kanssa esim. mustana. Kengät tyylin mukaan; lenkkarit, korkkarit, vaelluskengät. Koruja kuorrutteksi.
Pillifarkut jos mitkä ovat tanttavaatteet, ainakin kun nyt niihin tykästyneet luulevat olevan ajan hermolla, kun jämähtävät tuohon tyyliin loppuiäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on alkanut tukka lähteä päästä ihan urakalla. Kauhistuttaa jo mennä suihkuun, kun lattiakaivo on täynnä hiuksia pesun jäljiltä. Harjaan jää nyrkin kokoinen hiuspallo joka kerta. Sain lääkityksen, mutta en ole vielä huomannut hirveästi vaikutuksia. Vanheneminen on perseestä.
Minullakin lähtee paljon hiuksia. Sitä on jatkunut jo useita vuosia. Aina välillä on kyllä aikoja, ettei hiuksia lähde niin paljon, mutta joka tapauksessa hiukset vähenevät.
Mikä lääke sinulla on hiuksiin? Tai onko jollakin muulla vinkki lääkkeestä, joka voisi tehota hiustenlähtöä ehkäisevästi?
Minä olen saanut avun hiustenlähtöön msm:stä. Suihkussa ei enää lähde hiuksia ja harjaankin vain osa siitä mitä aiemnin. En tosin tiedä auttaako, jos hiustenlähtö on hormonaalista (vaihdevuodet tms)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla ap:n oma pukeutumistyyli, kun on itsekin jo tukevasti keski-ikäinen?
No mikä sitten on keski-ikä, olen 43v ja en pysty uskomaan, että koskaan pukisin capreja, raitapaitaa ja terveyskenkiä jalkaani. Ikäiseni naiset siis laahustavat em. lookissa kaupungilla.
Kun vuosia kuluu vielä vähän lisää, jalat voivat alkaa kipeytyä näteissä kengissä.
t. 49 v.
Nättejäkin kenkiä saa tyylikkäinä. HUOM!
😁
Ai, mä luulin että vain rumia kenkiä saa tyylikkäinä. (:
No juu, mutta olen kyllä ihan oikeasti sitä mieltä, että tiedän itse, millaiset kengät minun jaloissani ovat mukavat. Joka kerta kun ostan kengät, joudun käyttämään paljon aikaa siihen että löydän jotkut jotka eivät satu jo kaupassa kokeillessa. Jos laitan kengille superkorkeat ulkonäkökriteerit, en löydä ikinä mitään. Enempää aikaa en voi tähän asiaan käyttää, mulla on myös vaativa työ ja perhe ja muutama muukin asia hoidettavana. Olen tyytyväinen kun löydän edes jotain mukavaa. Sitäpaitsi, nuo Riekerit joita muĺla on, ovat ihan tarpeeksi hyvän näköiset. Ei niissä mitään kamalaa ole.
Yhdet suht mukavat juhlakorkkarit mulla on, se olikin harvinainen taivaan lahja että ne löysin. Harmi kyllä alkavat olla jo aika kuluneet. En tajua mistä löydän uudet siistit, mukavat korkkarit. Merkkiehdotuksia?
Kenkäsi ovat merkkiä Mephisto. Suosittelen lämpimästi.
Näyttävät olevan terveyssandaaleja ja lenkkareita. Eikös kirjoittaja kaivannut siistejä korkkareita?
Joo, en minäkään pukeudu noin.
T. 46v.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon ongelma on sen liikeideassa -kuosissa. Suuret, graafiset, kuviot estävät leikkaukset ja sisäänotot => vaatteista tulee väistämättä kaasumainen. Pienirintaisella naisella tällainenkin vaate näyttää kauniilta ja laskeutuva kangas antaa hoikan silhuetin näkyä.
Rintavammalla naisella kangas ikävä kyllä laskeutuu rintojen kohdalta suoraan alaspäin. Tämä aiheuttaa efektin +20 kilosta.
Joo taidat olla oikeassa. Olen itse enempi pienirintainen, eika ne joidenkin vaatteiden leikkaukset imartele muuta kuin superhoikkaa.
Hiuksista: ainakin mun luonnonkihara tukkani on ohentunut viimeisten kymmenen vuoden aikana. Ei nayta hirvean hyvalta edes hartiapituisena... leikkautin leukapituisen polkan ja hiukset nayttivat toosi paljon paremmilta - mutta kylla se tyyli eittamatta vanhentaa jotenkin, varsinkin kun kaytan silmalaseja. Mita tehda...
Pillifarkuista: kaytan, vaikken ole superhoikka! Mutta vain indigonsinisia, tummanharmaita tai mustia. Kaytan myos tykoistuvia vaatteita noin yleensa. Minusta tuntuu, etta loysien ja stretch-vaatteiden kayttajan on paljon helpompi lihoa ihan huomaamatta, kun taas tykoistuvat vaatteet ilmoittavat aika nopeasti jos vyotaro uhkaa levita.
Tunikoilla on myös sama vaikutus, kuin Marmekon kaavuilla. Myös tunikat laskeutuvat rintojen kohdalta suoraan alas.
Vierailija kirjoitti:
Tunikoilla on myös sama vaikutus, kuin Marmekon kaavuilla. Myös tunikat laskeutuvat rintojen kohdalta suoraan alas.
Ja perusteepaidat. I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla ap:n oma pukeutumistyyli, kun on itsekin jo tukevasti keski-ikäinen?
No mikä sitten on keski-ikä, olen 43v ja en pysty uskomaan, että koskaan pukisin capreja, raitapaitaa ja terveyskenkiä jalkaani. Ikäiseni naiset siis laahustavat em. lookissa kaupungilla.
Kun vuosia kuluu vielä vähän lisää, jalat voivat alkaa kipeytyä näteissä kengissä.
t. 49 v.
😁
No juu, mutta olen kyllä ihan oikeasti sitä mieltä, että tiedän itse, millaiset kengät minun jaloissani ovat mukavat. Joka kerta kun ostan kengät, joudun käyttämään paljon aikaa siihen että löydän jotkut jotka eivät satu jo kaupassa kokeillessa. Jos laitan kengille superkorkeat ulkonäkökriteerit, en löydä ikinä mitään. Enempää aikaa en voi tähän asiaan käyttää, mulla on myös vaativa työ ja perhe ja muutama muukin asia hoidettavana. Olen tyytyväinen kun löydän edes jotain mukavaa. Sitäpaitsi, nuo Riekerit joita muĺla on, ovat ihan tarpeeksi hyvän näköiset. Ei niissä mitään kamalaa ole.
Yhdet suht mukavat juhlakorkkarit mulla on, se olikin harvinainen taivaan lahja että ne löysin. Harmi kyllä alkavat olla jo aika kuluneet. En tajua mistä löydän uudet siistit, mukavat korkkarit. Merkkiehdotuksia?
Näyttävät olevan terveyssandaaleja ja lenkkareita. Eikös kirjoittaja kaivannut siistejä korkkareita?
Mephistolla on monentyyppisiä kenkiä, se on yksi Ranskan suosituimmista kenkämerkeistä.
https://www.amazon.com/Mephisto-Womens-Paldi-Dress-Pump/dp/B00FAL5DNI
Näitä saa kyllä ihan suomalaisista kenkäkaupoistakin.
Mulla on paksut reidet, enkä voi missään nimessä käyttää tunikoita. Niiden helma kun ylettyy just reiden leveimpään kohtaan, ja saa ne näyttämään vieläkin paksummilta. Tunikat sopii ainoastaan tikkujalkaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paksut reidet, enkä voi missään nimessä käyttää tunikoita. Niiden helma kun ylettyy just reiden leveimpään kohtaan, ja saa ne näyttämään vieläkin paksummilta. Tunikat sopii ainoastaan tikkujalkaisille.
Ja hoikille & pienirintaisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä esimerkki ihan hirveistä vaatteista. Juurikin tätä "caprit ja pirteä tunika" -osastoa. Ei nyt hittovie kukaan voi väittää että hyvältä näyttää, eihän?!
Kiitos nauruista! Tässä tosiaankin suomalaisen keski-ikäisen naisen univormu. Ainoo ero että malleilla oli pitkät hiukset eivätkä olleet ylipainoisia. Muuten täydellinen esimerkki norminmukaisesta mukavasta kesäpukeutumisesta. Käytetäänköhän tällaisia asuja muualla maailmassa?
Niin, ja mietitäänpä sitten miltä nuo asut näyttää sen pönäkän max 165 senttisen keski-ikäisen päällä, kun jo lähes mallinlaihat, todennäköisesti vähintään 175 senttiset naiset näyttävät noissa tasapaksuilta ja vyötärölihavilta, ja jalkansa melko norsunpötiköiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on turvallista? Ei enää kehtaa pukeutua teinivaateliikkeiden vaatteisiin eikä sitten vieläkään osata luoda omaa tyyliä, vaan pukeudutaan niin kuin muutkin tädit.
En oikeasti ymmärrä tätä touhua. Meillä töissä 80% naisista pukeutuu tähän tyyliin. Kyllä jokainen löytää nykymuodista sen oman juttunsa, eikös nämä caprit olleet muotia joskus 10 vuotta sitten. Kukaan ei halua näyttää enää seksikkäältä, vaan pukeudutaan tähän moodiin, ettei kukaan vaan huomaisi koko ihmistä. Kengistä häviää korot jne
Hei kaikkia ei vaan kiinnostaa seurata miltä nykymuodissa pitäisi näyttää tai jakseta pingottaa muusta kuin että oma peilikuva jotenkin miellyttää ja vaatteet on siistit ja toimii.
Kaiken lisäksi en ymmärrä mitä vikaa on kuvailemassasi vaatetuksessa. En ole kiinnittänyt huomiota "ilmiöön". Siihen kyllä olen että Suomessa (ja muuallakin) katukuva on yleensä aika homogeeninen; samanlaisia housuja 90% porukasta, tai sitten joku vaihtoehtoinen trendi joka on normaalisti revitty halpisliikkeiden trikoorekeistä.
Ei ahdista eri ikäisten pukeutuminen eikä varsinkaan jos joku keski-ikäinen ei halua pukeutua teinien tavoin. Älkää olko noin ikäviä nipoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. 49 v.
😁
Mephistolla on monentyyppisiä kenkiä, se on yksi Ranskan suosituimmista kenkämerkeistä.
https://www.amazon.com/Mephisto-Womens-Paldi-Dress-Pump/dp/B00FAL5DNI
Näitä saa kyllä ihan suomalaisista kenkäkaupoistakin.
No tuota.. ilmeisesti meillä on sitten todella erilaiset vaatimukset "siisteille korkkareille". Nuo linkkaamasi eivät mielestäni ole kovinkaan kauniit, vaan just sellaiset tylsät, rumat popot. Yhdet mauttomat käärmekuvioiset (wtf :D?), yksi ainoa edes hieman värikäs (halju vaaleanpunainen) ja loput kuin mustavalkoelokuvasta reväistyjä. Tällaisiahan nimenomaan on kaupat täynnä.
Ihmeellistä, että ollaan niin hyökkääviä kun toiset haluaa mukavuutta eivätkä pätkääkään välitä, että toisten mielestä olisi velvollisuus olla "tyylikäs". Olkaa tyytyväisiä, että te jotka panostatte keski-ikäisenäkin vaatteisiinne ja ulkoasuunne erotutte mukavasti massasta, muuten voisikin olla ikävästi kilpailua. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ollaan erilaisia, kun mun mielestä nuo oli niin kivoja ja pirteitä.
Minulla on alkanut tukka lähteä päästä ihan urakalla. Kauhistuttaa jo mennä suihkuun, kun lattiakaivo on täynnä hiuksia pesun jäljiltä. Harjaan jää nyrkin kokoinen hiuspallo joka kerta. Sain lääkityksen, mutta en ole vielä huomannut hirveästi vaikutuksia. Vanheneminen on perseestä.[/quote]