Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....
Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Joku tuolla irvaili, kun oli laitettu linkki vuoden 2014 vaatteisiin. Omasta kaapistani löytyy kesävaatteita kymmenen vuoden takaa ja ihan siistejä työvaatteita (kotelomekkoja, kynähameita) jopa kuuden vuoden takaa.
Olen varmaan todella nolo...
En irvaillut. Ihmettelin, miksi oli laitettu 2014 linkki, kun haluttiin esitellä jonkun merkin vaatteita. Vahinko varmaan. Ehkä koko firmaa ei enää ole, jos se oli jotain, jota myydään kutsuilla kuten tupperwarea.
Itsellä muuten on montakin vaatetta 10 vuoden takaa, ja olis enemmänkin, jos kroppa ei olisi sen verran muuttunut, että kaikki ei vain istu.
Vierailija kirjoitti:
331 332 sama. Kirjoita yhteen viestiin, jottei tämä ketju järjettömästä aiheesta veny.
Pukeudu kuinka haluat. Sen verran pitää aikuisella naisella olla itseluottamusta, ettei tarvitse täällä pukeutumistaan perustella.
Nyt tais kolahtaa jonkun caprimamman suuntaan...
Vierailija kirjoitti:
Apua tuo kuvaus sopii ihan täydellisesti mun 50v äitiin ja hänen myös keski-ikäisiin kolmeen siskonsa! :D Just noin caprit, mukavat kengät ja joku kuvioitu paita vaikka nansolta... Ja kaikilla hiukset alle olkapäiden; tuntuu, että viimeistään 40-vuotiaana on rikos olla pitkähiuksinen. Oon miettinyt, että mä en ainakaan halua olla tuollainen keski-ikäisenä. Mielikuvissani 40-50-vuotias minä pukeutuu istuviin ja tyylikkäisiin vaatteisiin, korkokenkiin (kyllä, korkeammat kuin ne keski-ikäisille hyväksytyt 3 senttiä) ja mekkoon aina tilaisuuden tullen. En myöskään pelkää käyttää näyttäviä koruja enkä meikkiä ja pitkät hiukset haluan ehdottomasti pitää silloinkin. No, katsotaan sitten parinkymmenen vuoden päästä, että onko mukavuudenhalu sittenkin voittanut... :D
N21
Keski-ikäiselle hyväksytään vain 3 cm korot . Okei (kukahan se määrää?). Mitä muuta keski-ikäiselle hyväksytään?
Taitaa olla niin , että sandaali puristaa, stringit painaa persvakoon tai t-paita on asteen liian piukka näillä valittajilla. Jos viihdyt omissa vaatteissasi , harvoin tulee muiden pukeutumista arvosteltua. Kukin tyylillään, makuja ja kroppia on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Te kaupunkilaiset olettealtavastaajia aina. Sorry. Teiltä lopuu ekaks ruoka.w
😂 Tuliks tää nyt oikeaan ketjuun?
Erikoinen ketju. Mietin asiaa ulkosuomalaisen nakokulmasta. Minusta on positiivista se, ettei suomalaiset naiset koe tarvetta sovittaa itseaan jonkinlaiseen kliseiseen naisellisuuden muottiin jos ei yksinkertaisesti huvita/ei valita. Hyva siskot! Toisaalta... minuunkin on aikanaan iskostettu sellaista "rumat vain vaatteilla koreilee" mentaliteettia, jonka mukaan kaunis on sellaista mika kuuluu "vain juhlaan" tms.
Taiteilen siis naiden valimaastossa hieman skitsofreenisesti: maanantaina ehka en jaksa valittaa joten farkut+marimekkopaita, tiistaina herkistyn arjen kauneudelle ja laitan silkkipuseron + teravakarkiset matalakorot, keskiviikkona on kokous joten se jakkupuku.. Ja kylla, minulla on yhdet vaaleat (denim) caprit, ovat kivat kesalla.
Yhta en ymmarra: mika vika on Marimekossa? (Paitsi ylihinta.) Ostin juuri elamani ensimmaisen "telttamallisen" mustavalkoisen pellavamekon. Onko tassa nyt sitten tanttailun alku? Ostin myos kesaksi (minusta ihanan) pinkki-oranssiraidallisen paidan... kay niiden caprien kanssa ;-) Ikaa 44v.
No kun kato mulla on jo mies ja perhe, niin ei tartte yrittää. Ei ole mitään väliä sillä miltä näyttää. On myös työ, kaveripiiri jne. Eli otan lunkisti ja puen päällimmäisen puhtaan trikoopaidan vaatekaapista kesät talvet. Talvella vain pitkät hihat, kesällä lyhyet. Alaosa on vaiona farkut, joita pidän kaksia vuorotellen kunnes kuluvat puhki, jolloin ostan uudet. Kesällä on kahdet kaprit. Mustia. Kotioloissa myös mustat lyhyet shortsit. Kaikki kengät näitä terveyskenkämerkkejä: gaboria ja riekeriä, muut ei istu yhtä miellyttävästi.
Miski en meikkaa tai käytä koruja tai asusteita? No siksi, että ei kiinnosta käyttää aikaa niiden hannkimiseen tai minkään ihme kokonaisuuksien pohtimiseen tai kokeilemiseen ja pukemiseen. Olen aamulla 5min valmis, koska en laita itseäni. Puhdas toki ja kampaan hiukset, eli epäsiisti en ole.
Elän sillä tavalla kuin itse parhaiten viihdyn. Tässä iässä on jo tähän varaa, parikymppisenä ei ollut.
Siksi.
Kyllähän tuo menee jos on hyvä kroppa. Muuten hell no
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
331 332 sama. Kirjoita yhteen viestiin, jottei tämä ketju järjettömästä aiheesta veny.
Pukeudu kuinka haluat. Sen verran pitää aikuisella naisella olla itseluottamusta, ettei tarvitse täällä pukeutumistaan perustella.
Viesti tuli kahdesti koska ei tullut ensin julkiseksi ja kirjoitun uuden. Ja eikös tässä ketjussa puhuta juuri pukeutumisesta, joten mikä viestissäni hiertää sinua?
Öööö... tyhmyys?
Voitko sitten eritellä tyhmälle mikä viestissäni oli tyhmää.
Hmm, riippuu kantajasta, olen nähnyt naisia joilla ovat ne parjatut valkoiset caprit ja raitapaitakin (istuva) näyttäneet hyvältä. Toki siroja ja kauniita muutenkin ja hiukset hoidetussa kuosissa, hymy ja terveet elämäntavat huokuen olemuksesta.
Mutta juu väsyneen ylipainoisen päällä tuollainen näyttää eri signaalia, sittarin osastolta haalittu jotain pakollista. Töissä mahdollisesti työvaatteet + "aina töissä"(hoitoala tms..), ei energiaa panostaa, lasten ostokset ennen omia, jne.
Tällainen ehdotus mitä itselleni tulee tästä kysymyksestä mieleen
musta narutoppi ( alla olkaimettomat liivit), edestä avoin, lantiomittainen vaaleanharmaa ohut neuletakki, vaaleansiniset pillifarkut , mustat kiilakorkoiset avokkaat ja käsivarrella Marimekon pieni unikko-laukku. tuossa asussa lähden tänään töihin. kroppa on kuntosalilla treenattu piukaksi, osaan meikata niin että lopputulos on luonnolinen ja parhaita puolia korostava! ikää 46v
Pingpong kirjoitti:
Erikoinen ketju. Mietin asiaa ulkosuomalaisen nakokulmasta. Minusta on positiivista se, ettei suomalaiset naiset koe tarvetta sovittaa itseaan jonkinlaiseen kliseiseen naisellisuuden muottiin jos ei yksinkertaisesti huvita/ei valita. Hyva siskot! Toisaalta... minuunkin on aikanaan iskostettu sellaista "rumat vain vaatteilla koreilee" mentaliteettia, jonka mukaan kaunis on sellaista mika kuuluu "vain juhlaan" tms.
Taiteilen siis naiden valimaastossa hieman skitsofreenisesti: maanantaina ehka en jaksa valittaa joten farkut+marimekkopaita, tiistaina herkistyn arjen kauneudelle ja laitan silkkipuseron + teravakarkiset matalakorot, keskiviikkona on kokous joten se jakkupuku.. Ja kylla, minulla on yhdet vaaleat (denim) caprit, ovat kivat kesalla.
Yhta en ymmarra: mika vika on Marimekossa? (Paitsi ylihinta.) Ostin juuri elamani ensimmaisen "telttamallisen" mustavalkoisen pellavamekon. Onko tassa nyt sitten tanttailun alku? Ostin myos kesaksi (minusta ihanan) pinkki-oranssiraidallisen paidan... kay niiden caprien kanssa ;-) Ikaa 44v.
Marimekon ongelma on sen liikeideassa -kuosissa. Suuret, graafiset, kuviot estävät leikkaukset ja sisäänotot => vaatteista tulee väistämättä kaasumainen. Pienirintaisella naisella tällainenkin vaate näyttää kauniilta ja laskeutuva kangas antaa hoikan silhuetin näkyä.
Rintavammalla naisella kangas ikävä kyllä laskeutuu rintojen kohdalta suoraan alaspäin. Tämä aiheuttaa efektin +20 kilosta.
Katsokaa Hesarin s. B4
Nokian neulomo meinaa vallata markkinat mustalla tunikalla :)
Vierailija kirjoitti:
musta narutoppi ( alla olkaimettomat liivit), edestä avoin, lantiomittainen vaaleanharmaa ohut neuletakki, vaaleansiniset pillifarkut , mustat kiilakorkoiset avokkaat ja käsivarrella Marimekon pieni unikko-laukku. tuossa asussa lähden tänään töihin. kroppa on kuntosalilla treenattu piukaksi, osaan meikata niin että lopputulos on luonnolinen ja parhaita puolia korostava! ikää 46v
Ja hajusteena omakehu.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä ja rennon tyylikkäältä. Älä välitä alapeukuista, ne tulevat näiltä raitapaidoilta joita on 90% yli 40-kymppisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä ja rennon tyylikkäältä. Älä välitä alapeukuista, ne tulevat näiltä raitapaidoilta joita on 90% yli 40-kymppisistä.
Alapeukku tuli tuosta värityksestä, harmaata ja mustaa.
Vierailija kirjoitti:
No entäpä sitten perisuomalainen tanttatukka-ilmiö? Tavallaan ymmärrän sen, että kun tukka iän myötä ohentuu niin se ei näytä enää hyvältä pitkänä, mutta kun niidenkin joilla on keski-iässä vielä paksut, hyväkuntoiset hiukset, odotetaan leikkaavan ne lyhyeksi. Että kun ikää on se 50+ niin pitkät hiukset ovat "liian tyttömäiset" ja ne nyt vaan kuuluu leikata. En ymmärrä.
Mikä tämä juttu tukan ohentumisesta iän myötä on? Käykö näin yleisestikin? Itse olen 50 v ja minulla on ihan yhtä paksu luonnontaipuisa pehko päässä kuin ennenkin. Äitini on 70+ ja tukka on paksu, kuten oli isoäidillänikin joka kuoli 87 v. Minusta ne kaverini, joilla oli nuorena ohut tukka ovat yhä yhtä ohuttukkaisia ja ne, joilla oli paksu tukka ovat yhä paksutukkaisia. Jos tästä on jotain oikeasti tutkittua faktaa niin olen valmis muuttamaan mielipdettäni, mutta arkipäivän kokemus tämä ei ole. Keski-ikäisten naisten vain "kuuluu" leikata se pirteä kouvolatukka kun tukka kerran onohenemassa. Pa*kat se ole ohenemassa ja pidän pitkää tukkaa mummoksi asti.
Oma äitini 70 v. pukeutuu juuri ap:n kuvailemaan tyyliin: valkoiset caprit, väljä trikoopaita tai tunika ja terveyskengät. Minusta hän pukeutuu ihan kivasti ja siististi ikäisekseen mutta minä 44-vuotiaana en vielä haluaisi pukeutua kuten äitini. Mielestäni olen kuitenkin aika paljon nuorempi, hoikempi ja hyväkuntoisempi joten voin vielä olla naisellinen ja miettiä pukeutumisessa myös kauneusnäkökulmaa.
Tosiaan Suomessa ihan tulotasosta tai koulutuksesta riippumatta tuntuu olevan edelleen hyvin vahva näkemys että keski-ikäinen nainen ei voi enää olla viehättävä tai tyylikäs joten saman tien voi lopettaa meikkaamisen, leikata tukan ja alkaa pukeutua kuin eläkeläinen. Toki tyyli on aina makuasia ja niin kuuluu ollakin, mutta ihmetyttää että monet täällä nimenomaan ylpeilevät sillä ettei enää keski-ikäisenä tarvitse olla kaunis koska on saanut jo miehen tai että tyylikäs tai persoonallinen pukeutuminen olisi jotenkin epämukavaa.
Öööö... tyhmyys?