Voi miksi osa naisista alkaa pukeutua keski-ikäisesti....
Siis nämä valkoiset polven alle caprit, espritin kengät ja joku kiva raidallinen paita.... Hei oikeesti! Tämä on kuin joku sovittu koodi, kun katselee tietyn ikäisiä naisia. Joo, olen 43-vuotias, mutta en kuunaan laittaisi em. vaatteita päälleni.
Kommentit (545)
Minulla on 4 kpl polveen tai vähän alle ulottuvia kesähousuja. Sääret ei ole paras puoleni. Lyhyet shortsit ja hameet eivät sopisi mulle. Tunikoita en omista, sääret näyttäisivät entistä lyhyemmiltä. Mekoissa, hameissa ja korkkateissa en ole koskaan tuntenut oloani kotoisaksi. Kaipa olen tantta, mutta viihdyn tanttana.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on hauska sen vuoksi, että juuri eilen miehen kanssa katsoimme tätä tyyliä, että paita on pitkä ja legginsit alla. Mies sanoi, että miehet aina puhuu, että naiset pukeutuvat silloin näin kun heillä on iso takapuoli....
Katsoin uudestaan kyseistä naista ja ei, ei hänellä ollut iso takapuoli ihan normaali oli... Mutta mies uskoi, e ttä pakko olla, ei nainen muutoin noin pukeutuisi :-).
Juuri näin =D
Musta vanhentaa niin tukassa kuin paidassa
Kaiken ikäisillä hirveimmät asusteet: balleriinat,crocsit,pillushortsit,leopardikuosi ja lippis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä alkaa 35 v lähestyä, pitäisikö kysyä täältä, että mitä voi laittaa päälle?
Ruotsissa asuva sukulainen (45 v) käyttää paljon tämän merkin vaatteita:
https://issuu.com/houseoflola/docs/look_book_lola_a14_c7761c2ced63d5
Ovat mielestäni aika kivoja ja pirteitä.
Vaatteet voisivat ehkä ollakin kivoja ja tyylikkäitä, mutta miksi malleille oli valittu niin huonosti istuvat vaatteet? Kauhean lököttäviä ja pussittavia ja näyttivät valmiiksi kulataneilta. Lisäksi yleiskuva oli muutenkin todella epäsiisti esim. hiusten osalta.
Mä taas ihmettelin, miksi oli valittu linkki vuoden 2014 mallistoon. Me muut elämme vuotta 2016, ja siitäkin jo loppupuolta.
Häh, no kuule ihan sen takia, että google tätä minulle ensimmäisenä hakutuloksena ehdotti. Kesällä surffailin vaatteita eri hakusanoilla sen jälkeen kun tultiin lomalta Ruotsista. Muistaakseni olen katsonut myös edellisiä mallistoja, kun vaatteista kiinnostuin. Enpä kyllä nyt onnistunut löytämään mitään esitettä tältä vuodelta, joten toivottavasti koko firma ei lopettamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.
Ihmiset ilmeisesti vähän sekottaa näitä vaatekappaleita. Mulle caprit ovat sellaiset housut, jotka loppuvat heti polven alle, jotka oli muodissa kesällä joskus -98-00.
Mulle ne nilkan paljastavat housut ei ole capreja, ne joita tällä hetkellä teinit käyttää ja mitä suurin osa stokkan kesähousuista oli.Toki gerry weberin kokoelmassa näitä valkoisia capreja oli ja paljon niitä kysyttiin ja ostettiin stokkalla. Enemmän kokoelmissa oli kuitenkin niitä toisenlaisia housuja.
Myös pellavahousut menevät kesäisin kuumille kiville.Pellavahousut ovat fantastiset. Tyyli on tässä iässä väkisinkin konservatiivinen, hillitty. En kehtaa laittaa kovin nuorekasta vaikka tykkäisinkin (58 v.)
Mun mielestä tanttatyylin tekee juurinkin tuo kehtaamattomuus. Pitää olla niin helvetin konservatiivinen ja hillity, että varmasti sulautuu joukkoon. Mihin keski-ikäiset naiset oikein kadottavat nuoruuden uskalluksensa ja kokeilunhalunsa?
Miksi ei esim. voglian vaatteisiin pukeutuminen ole rohkeaa ja kokeilunhaluista?
En käyttänyt niitä nuorempana ikinä. Kuljin aina farkuissa ja nahkatakissa.
Eikö sitä voisi nyt pitää rohkeana uutena aluevaltauksena, että ostan pari voglian paitaa ja caprit?
Voglia on merkkinä klassinen esimerkki tällaisesta pukeutumistyylistä. Sinulle se voi olla rohkeaa ja repäisevää, mutta tähän ap:n mainitsemaan populaan osut kuin naulankantaan.
Mielestäni vaatekauppojen tarjonta on tänä päivänä varsin yksipuolista. Lisäksi valtaosa kuteista on jotain inhottavaa keinokuitumateriaalia. Olo niissä on kuin hikoilevalla makkaralla, vaikka normaalipainoinen olenkin.
Ainoat kesämekot joita voin käyttää ilman, että kuljen pää märkänä ovat joko puuvillaa tai pellavaa tai niiden sekoitusta. Tilaan ne nettikaupoista.
Espritin suosion ymmärrän. Valtaosin keskihintaisia vaatteita ja ainakin hameet ja housut itselleni sopivia koossa 29. Yhden kerran olen palauttanut liian suuren vaatteen.
Vaatekaapissani on 20 mustat farkut ja saman verran mustia ja valkoisia T- ja kauluspaitoja. Ei ole ongelmaa miettiä, mitä töihin pukisin, kun syksy ja talvi koittaa. Päälle sitten jokin neulejakku. Työ ei vaadi panostamista ulkoasuun ja sen verran on aina kiire, että silitän näitä vaatteita sitten urakalla kun alkaa puhtaiden vaatteiden varasto ehtyä.
Kengät ovat nykyään matalakantaisia tai korko korkeintaan 4 cm, koska jalat kieltäytyvät sopeutumasta muunlaisiin. Riekerit ovat ihan OK, kunhan ei kyseessä ole malli, joka näyttää ylisuurelta lapsen kengältä.
Tukka on ohut ja ohenee. Osin sairauden aiheuttamaa ja osin synnynnäistä.
Eivät kaikki päälle 40:set tiedä, mitä vaihdevuodet tarkoittavat ja mitä kaikkea vanheneminen tuo mukanaan. Mutta ei tarvitsekaan. Vastassa ovat, joskin kaikilla ei tietenkään ole niin hankalat vaihdevuosioireet kuin itselläni. Hormonikorvaushoitoa en sattuneesta syystä voi käyttää.
Ikää on 59 vuotta ja oikeastaan p...t nakkaan sille, mitä muut ulkoasustani ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on turvan hakemista ja tietynlaisen tyylin viestimistä muille naisille.
Ratkaisu olisi parempi valikoima, jossa joku etsisi sekä käytännöllisiä että kauniita vaatteita. Mutta ei Sokos ja muut tässä auta. Suomalainen nainen on huono shoppailija.
Eipas mollata Sokosta kenkajutuissa! Viime vuonna Suomessa kaydessani ostin sielta Gaborin ihanat mokkanahkasandaalit, joissa on 8-9 cm kiilakorko ja natti koristelu paalla. Myyja tosin sanoi, etta hienot juhlakengat, enka raaskinut sanoa, etta ihan arkikayttoon tulevat. Nayttavan nakoiset ja oikein hyvat jalassa!
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu. Pääasia että on vaatetta päällä, pitääkö täällä vielä alkaa miettimään millä tavoin miellyttää muiden ihmisten silmää. Mitäpä jos sillä ei vaan ole MITÄÄN VÄLIÄ?
Joo, en itsekään pukeudu ap:n kuvailemiin vaatteisiin, mutta ei todellakaan ole mitään ihmisiä vastaan, jotka niin pukeutuvat. Tai silkkipaitoihin. Tai korkkareihin, farkkuihin, bändipaitoihin, mekkoihin, crockseihin...
Vituttaa niin paljon tää maailmankuva, että kaikkien tehtävä ois ensisijaisesti miellyttää ulkonäöllään muita.
N39 (jos kiinnostaa, niin tänään mustat jegginsit, pitkä kulutettu-efektinen farkkupaita, kiilakorkkarit remmeillä ja helmikorvikset - ei haittaa jos ei muita miellytä)
Olen aivan samaa mieltä! Täällä on vähän väliä mollaavia keskusteluja nimenomaan NAISISTA. Hirveetä naisvihaa vaan lietsotaan.
Ja millos puututaan näiden keski-ikäisesten
miesten ruutupaita, sandaalit jne. pukeutumiseen? Ai niin, ei milloinkaan!
Tässäkin keskustelussa voivotellaan toisten ihmisten pukeutumista, keskittyisitte omaanne!
Ps. Täällä valitettiin mekkojen ja korkkareiden puutetta. Yksi sana "LOL" :D...kaikki kun ei pidä niitä korkkareita edes kaksikymppisenä kuten minä.
1. Se on musta ihan jees että me suomalaiset ollaan sen verran terveitsetuntoista ja selväjärkistä porukkaa ettei aleta ulkonäköä turhan paljon miettimään.
2. Naisella ei ole mitään velvollisuutta näyttää hyvältä kanssaihmisiä varten (eikä miehellä).
3. Aloittaja bändipaitoineen ja tiukkoine farkkuineen kuulostaa just sellaselta kulahtaneelta "ikinuorelta ja räväkältä" pubiruusulta jonka nähdessä herää vaan sääli.
T. 19N joka pukeutuu mekkoihin ja hameisiin mutta jota ei kiinnosta vittuakaan muiden pukeutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysästä aloituksesta huolimatta tästä kehkeytyi hyvä keskustelu. Nyt giljotiinille minäkin. Kuinka kaameaa ja tyylitöntä on asuni nyt: pellavamekko yli polven mittaisena, väri lähinnä koralli, joka jo kerran ketjussa haukuttiin, helmassa jotain reikäompeleen tapaista. Jos lähtisin ulos tästä mukavasta tuolistani, laittaisin jalkaan tummat nahkasandaalit, joissa jalkapöydän päällä ruusukkeita tai mitä lie tupsukoita, ja hui, matalat korot. Kuka olen :)
Riitta Väisänen?
Hih, mulla on kyllä paksu ja pitkähkö tukka 😄 että erinomainen heitto! En tosin omista mitään leopardikuviollista :)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa harvoin on niin kuuma että pitäisi käyttää jotain "kesähousuja".
Samoja pillifarkkuja käytän kesät talvet, kesällä joku ei-kireä toppi pitkähihaisen sijaan.
Tantoille vinkki; paljon mukavampi kuin caprit on esim kietaisumekko. Ei kiristä eikä purista ja sopii joka lyylille kun voi sitoa haluamalleen kireydelle. Ja on samalla kuin vahingossa tyylikäs. Saa myös trikoisena.
Maksimekko on myös hyvä pitkälle (väh 167cm) tantalle!
Sitten reidet hiertää, kun on tällainen tantta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kysymykseen "miksi" vastaan: Stockmannin kanta-asiakasläpysköissä ja suurin piirtein kaikkien vaatekauppojen vastaavissa on joka ikinen kevät tarjolla runsaasti valkoisia capreja ja raidallisia teepaitoja, mallien yllä on vielä se pieni ja värikäs solmuun vedetty huivi kaulassa ja merihenkistä rekvisiittaa ympärillä. Mainokset tehoavat ja kohderyhmä tykkää.
Ihmiset ilmeisesti vähän sekottaa näitä vaatekappaleita. Mulle caprit ovat sellaiset housut, jotka loppuvat heti polven alle, jotka oli muodissa kesällä joskus -98-00.
Mulle ne nilkan paljastavat housut ei ole capreja, ne joita tällä hetkellä teinit käyttää ja mitä suurin osa stokkan kesähousuista oli.Toki gerry weberin kokoelmassa näitä valkoisia capreja oli ja paljon niitä kysyttiin ja ostettiin stokkalla. Enemmän kokoelmissa oli kuitenkin niitä toisenlaisia housuja.
Myös pellavahousut menevät kesäisin kuumille kiville.Pellavahousut ovat fantastiset. Tyyli on tässä iässä väkisinkin konservatiivinen, hillitty. En kehtaa laittaa kovin nuorekasta vaikka tykkäisinkin (58 v.)
Mun mielestä tanttatyylin tekee juurinkin tuo kehtaamattomuus. Pitää olla niin helvetin konservatiivinen ja hillity, että varmasti sulautuu joukkoon. Mihin keski-ikäiset naiset oikein kadottavat nuoruuden uskalluksensa ja kokeilunhalunsa?
Miksi ei esim. voglian vaatteisiin pukeutuminen ole rohkeaa ja kokeilunhaluista?
Eikö sitä voisi nyt pitää rohkeana uutena aluevaltauksena, että ostan pari voglian paitaa ja caprit?
Väännän nyt rautalangasta: jos pidät Voglian (mikä se nyt sitten ikinä onkin) paidoista ja capreista, niin go ahead. Mutta jos ostat ne siksi, että mielestäsi keski-iässä kuuluu pukeutua niin, etkä uskalla laittaa päälle 'nuorekkaampia' vaatteita (mitä ne nyt ikinä ovatkaan), niin silloin et ole rohkea ja kokeilunhaluinen, vaan pidät yllä normia keski-ikäiselle naiselle sopivasta tyylistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä alkaa 35 v lähestyä, pitäisikö kysyä täältä, että mitä voi laittaa päälle?
Ruotsissa asuva sukulainen (45 v) käyttää paljon tämän merkin vaatteita:
https://issuu.com/houseoflola/docs/look_book_lola_a14_c7761c2ced63d5
Ovat mielestäni aika kivoja ja pirteitä.
Vaatteet voisivat ehkä ollakin kivoja ja tyylikkäitä, mutta miksi malleille oli valittu niin huonosti istuvat vaatteet? Kauhean lököttäviä ja pussittavia ja näyttivät valmiiksi kulataneilta. Lisäksi yleiskuva oli muutenkin todella epäsiisti esim. hiusten osalta.
Mä taas ihmettelin, miksi oli valittu linkki vuoden 2014 mallistoon. Me muut elämme vuotta 2016, ja siitäkin jo loppupuolta.
Mielestäni tähän vastasin, mutta taisi mennä bittiavaruuteen. Linkki on 2014 mallistoon, koska google sitä minulle tarjosi edellisten hakujeni perusteella. Olen hakenut myös edellisiä mallistoja googlella, kun vaatteista kesällä kiinnostuin ja sain tietää merkin nimen.
Jos enemmistö haluaa vaatteillaan miellyttää muita, eikä olla liian poikkeava niin miksi keski-ikä poikkeaisi tästä?
Ne joilla on oma tyyli on se nuorena, keski-ikäisenä ja vanhana.
Jos taas ei ole sitä niin ei se yhtäkkiä keski-ikäisenä ilmesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on turvallista? Ei enää kehtaa pukeutua teinivaateliikkeiden vaatteisiin eikä sitten vieläkään osata luoda omaa tyyliä, vaan pukeudutaan niin kuin muutkin tädit.
En oikeasti ymmärrä tätä touhua. Meillä töissä 80% naisista pukeutuu tähän tyyliin. Kyllä jokainen löytää nykymuodista sen oman juttunsa, eikös nämä caprit olleet muotia joskus 10 vuotta sitten. Kukaan ei halua näyttää enää seksikkäältä, vaan pukeudutaan tähän moodiin, ettei kukaan vaan huomaisi koko ihmistä. Kengistä häviää korot jne
Katsos, kun sä et vaan tajua. Keski-iässä alkaa tulla vaivoja esim. jalkoihin ja muuallekin, joten tarvitaan mukavammat vaatteet. Keski-iässä alkaa olla myös sen verran itsekunnioitusta ja silmää laadulle, ettei enää tarvitse keikistellä jossain Henkkamaukan heikkolaatuisissa napapaidoissa.
Ja lisäksi kun menet Helsingissäkin katsomaan vaatetarjontaa, niin ns. muotivaatteet ovat järjestään heikkolaatuisia ja sopivat vain koossa 32-38.
Sitten jos etsit vaikkapa koon 40+ laadukkaita ja trendikkäitä vaatteita, niin uppis, eipäs niitä olekaan. Ja jos joku vaate on niin takuuvarmasti värit ja koot ovat äkkiä loppu. Kengissä tarvitset laadukkaampaa, mutta leveälestisempää ja ergonisempaa kenkää, ja niitä on vähän.
Ainoat vaihtoehdot ovat ne mummomalliset vaatteet ja kengät, jotka ovat enemmän sopivia tyyliltään suurille ikäuokille, jotka ovat nyt lähemmäs 70-vuotiaita.
Nykyiset nuorekkaat keski-ikäiset on täysin unohdettu vaatemarkkinoiden asiakassegmenttinä.
Voi jessus mitä jargoniaa... muotivaatteita saa laadukkaana 40+. Minulla on nyttenkin aidot nahkakengät, joissa 7cm korko. Paksu kumipohja (valepohja siis päkiän alla) ja korkokin kumia. Tyylikkäät ja hyvät jalassa, todellisuudessa korkoa 5cm. Sinä et nyt vaan osaa, jos väität, että ei ole vaatteita / kenkiä, että pakko siistyä eccoihin.
Sivuhuomautuksena vain, että mitoitus ei ole niin yksinkertaista. Olen rintava, ja minun on erittäin vaikeaa löytää muodikasta päälle pantavaa. Liikkeissä, joiden tyylistä tykkään, ei mikään mahdu rinnan kohdalta ylle, ja toisaalta ne pienemmätkin koot on jo liian suuria muualta. Kaavoitus/ mitoitus ei vain ns. nuorisovaatteissa yleensä ole aikuisille naisille sopiva.
Kivojen vaatteiden etsiminen käy melkein kokopäivätyöstä. Esim. Saksassa löytyy helpommin, samoin olen jo oppinut tiettyjä merkkejä, joiden mitoituksen tiedän olevan sopivampi, mutta tosiaan ei se ihan läpihuutojuttu ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väännän nyt rautalangasta: jos pidät Voglian (mikä se nyt sitten ikinä onkin) paidoista ja capreista, niin go ahead. Mutta jos ostat ne siksi, että mielestäsi keski-iässä kuuluu pukeutua niin, etkä uskalla laittaa päälle 'nuorekkaampia' vaatteita (mitä ne nyt ikinä ovatkaan), niin silloin et ole rohkea ja kokeilunhaluinen, vaan pidät yllä normia keski-ikäiselle naiselle sopivasta tyylistä.
Ei varmaan löydy monta keski-ikäistä, jotka pukeutuvat sen mukaan, miten keski-iässä kuuluu pukeutua. Kyllä siihen mennessä on itsetunto pukeutumisen suhteen yleensä jo kohdallaan. Ei kai se nyt niin mahdotonta ole uskoa, että moni vain tykkää capreista.
Kenkien valinnastani voin kerto sen verran, että niillä pitää pystyä kävelemään vaivattomasti. Mielellään saisivat olla myös kauniit, mutta tämä yhdistelmä on harvinaisuus.
Joo nuorena kuljin korkkareissa ja muissa luomuksissa päkiät tulessa, varpaat rutussa ja rakko kantapäässä. Lopulta huomasin, että ei kannata ja ne fiinit kengätkin alkoivat jäädä kaapin perälle käyttämättöminä, joten en niitä enää vaivaudu ostamaan. Mieluummin kivuttomia kilometrejä rumissa kengissä, kuin tuskaa sievistellen.
Vaatteissa sama homma ei kiinnosta nykiä paitaa alemmas aina, kun istuu, että selkä ei paista farkkujen ja paidan välistä. Vaatteiden tulee mukautua kehonliikkeisiin, eikä kehon vaatteiden rajoituksiin. En myöskään halua, että rintaliivin (käytännön syistä leveät) olkaimet näkyvät mekkojen tai toppien alta, niissä, kun pukkaa olemaan aina ne naruolkaimet, jos olkaimia on ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minulla on nyt tummansininen, lyhythihainen paita jossa aukot olkapäissä (ns. Cold sholder-malli) ja musta trikoinen kynähame. kun lähden ulos. laitan mustat varrelliset tennarit. eilen oli pilkullinen fiftarimekko ja pinkit varsitennarit .
hiuksissa on tämän tyylinen leikkaus
[url=http://aijaa.com/y7JOTS][img]http://i5.aijaa.com/t/00495/14230753.t.jpg…
ikää 41v . en osaa kuvitella itseäni jossain halpahallin t-paidassa ja beigeissä capreissa tai mummomaisessa kukkamekossa !
Ja tottakai lyhyt tukka....huoh!
Lyhyt tukka vai pitkä ohut hiirenhäntä? Kumman itse ottaisit?
Se tukka on ohut lyhyenäkin. Esimerkin kampaukseen ei sovi ohut.
Ei taatusti mitään mekkoa tai hametta - niiden kanssa täytyy käyttää sukkahousuja, sillä ihan oikeasti ehkä yhdellä sadasta on sellaiset tasaisenväriset ja sileät sääret, että voi kulkea ilman sukkisten tuomaa "retusointia". (Ei, ei ole kyse ruskettumisenkaan tasosta, sillä suonikohjut ja näppylät ovat ihan yhtä kamalannäköisiä päivettyneissäkin jaloissa.) Maksimekot taas ovat melkoisen tyylittömiä. Terveisiä sinne 1970-luvulle.
Jonkun suosittelema kietaisumekkokaan ei kaikille kroppatyypeille käy: leveärintakehäisellä pääntie jää turhan avoimeksi (kokemusta on, ei helvetissä ikinä enää). Eikä sellainen persiiseen asti oleva "sivuhalkio" paljoa kiinnosta. Samalla joutuu koko ajan huolehtimaan siitä, että solmittu vyönauha pysyy varmasti kiinni...
Suorat pitkät pellavahousut ja suorat/bootcut-lahkeiset farkut ovat ne klassiset housumallit, ja sään helteisyydestä riippuen toimivat aina. Kannattaa googlettaa "capsule wardrobe", niissä on hyviä esimerkkejä perus(kesä)vaatteista. Klassisiin perusvaatteisiin tosin kuuluvat myös ne raidalliset paidat, joita ap kauhistelee... Ovat muuten olleet sitä jo 1920-luvulta, Coco Chanel toi ensimmäisenä naisten muotiin ranskalaisten kalastajien "bretonipaidan".
https://zady.com/features/the-history-of-the-breton-shirt
Mitä bändipaitoihin, nörttipaitoihin tms. tulee, niin mieluummin iso, selkeä ja graafinen logo edessä kuin toisen rinnan päälle puolipiiloon laitettu painatus, josta tulee lähinnä mieleen huoltamotyöntekijä tai kaupan kassa (työpaidoissahan logo on yleensä pieni ja juuri siinä rinnan päällä). If you got it, flaunt it.
No mikä nyt niin alkoi harmittamaan? Mulla on siniset kengät, joten laitoin siniset korviksetkin. Muuten aika musta päivä tänään...