Mitä ajattelet ihmisestä joka väittää olevansa älykäs?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajattele sen kummempia, jos väitteen esittää sopivassa yhteydessä ilman, että antaa syytä olettaa päinvastaista. Pidän väitettä omasta älykkyydestä yhtä uskottavana kuin jos sanoisi olevansa 160-senttinen, punatukkainen tai asuvansa maalla.
Joku kirjoitti, ettei älykäs "mainosta" itseään. Tätä en aivan purematta niele. Voi mainostaakin?
Tää ei ihan auennut mulle, mutta mä en ole koskaan edes kuvitellut olevani älykäs.
t: punatukkainen, 160-senttinen, joka asuu maalla
Omaperäinen sanonta joka on samaa linjaa kuin "Ei koiraa karvoihin katsominen".
Itseään älykkääksi tituleeraavista ihmisistä tulee väistämättä mieleen, että tyhjät ämpärit kolisevat eniten.
Suomessa älykkyydellä kehuminen on vähän samaa, kuin yöllä nakkarin jonossa sanois känniselle kaapinkokoselle että onpas sulla ruma akka.
Aiheuttaa turhaa kateutta, jota on ehtymätön voimanlähde.
Ap, mahdollisesti hänet on testattu ennen koulun aloittamista joten ehkäpä hänellä on jotain väitteensä tueksi.
Toiset tykkäävät kertoa sen ääneen, toiset eivät. Itse yleensä esitän töissä tyhmää koska työpaikan miehiä jostain syystä haittaa se että osaan ajatella ihan itse. Säästän siis aivokapasiteettini työajan ulkopuoliseen aikaan.
Yliopistoympyröissä tavallista.
Toisessa ketjussa joku osan päivästä ajatuksiinsa uppoutunut kertoi älykkäänä selviävänsä töistä vähässä ajassa, vaikka osa päivästä menee haahuillessa. Omalle työpaikalleni en haluaisi sellaista ihmistä, jos osa töistä kaatuisi minulle tai muille.
Miksi älykkääksi itseään kuvaavasta pitäisi ajatella jotain? Ihan kiva, mutta aina maine ja teot eivät kohtaa.
Älykkyys näkyy sitten elämästä, miten on pärjännyt. Jokainen rantojen Rampe on omasta mielestään älykäs.
Mensa on vitsi, netti on täynnä ohjelmia jolla treenata niitä päättelytehtäviä.
Usein nämä älykkäänä itseään pitävät helposti aliarvioivat toisia ja katsovat ylen. Jonkin ajan kuluttua ryhmän asetelma voi olla ihan toinen. ’ Älykkään’ hohde sammuu ja joku ihan tavan tallaaja osoittautuukin todella fiksuksi ihmiseksi ja älykkäämmän oloiseksi kuin tämä ylimielinen liian suurella egolla varustettu ihminen.
Jokainen mies kokee olevansa kaikkia naisia älykkäämpi näin ihan lähtökohtaisesti empiiristen kokemusten perusteella.