kohdunkaulan syöpä?
Voiko kohdunkaulan syövän tuntea itse sormilla? Löysin kohdunkaulaltani kaksi pienen pientä näppyjä. En oikeen tiedä miksi sitä suihkussa tunnustelin, mutta kuitenkin. Papa otettu 2v sitten. Nyt viikon päähän varasin uuden papan. Pelottaa kovasti!
Kommentit (12)
No en kyllä mitenkään jaksa uskoa että voisi itse tuntea muutenkaan saatika sitten jos on tuore puhdas papa.
Joskus luin joistain vaarattomista näppylöistä. Älä siis anna paniikille valtaa.
no ei voi. mutta hyvä kun tarkastat.
mulla oli nuorena yli 20 v sitten täysin oireeton kondylooma, josta oli tullut jo syövän esiaste 2. sain sädehoitoa 19 vuotiaana ja kohdun koepala kolposkopia otettiin ilman puudutusta. meinasin pyörtyä.
tilanne oli kuin huonosta viihdeohjelmasta. lääkärillä oli takin ylänapit auki ja karvat tursusi ulos ja hän lätsytti purkkaa ja toi kolme lääkisopiskelijaa lupaa kysymättä katsomaan toimenpidettä. kaikki olivat kumartuneina ja tuijottivat mun pilluun. että sellaista.
sen jälkeen (pikkuisen) vähemmän paneskelin ilman kumia.
Toki pistin koko käteni syvyyksiin, 😉
Ainu mies tää nykynen jonka kans ilman kumia vehtaillu. Nuoruuden huimat kokemukset sit kumilla. Ja tälle miehelle oon ensimmäinen ketä se on sekstaillu.
Voi olla kondylooma tai normaalia epätasaista pintaa.
Mistähän minä kondylooman olisin saanut? En mahdollista.
No papilloomavirus voi olla elimistössä oireeton yli 10 vuotta. Itsekin sain solumuutoksia yllättäen oltuani saman miehen kanssa 14 vuotta. Ja ne tarttuu kumista huolimatta. Mutta ei niitä kyllä itse varmaankaan tunne, sinun kohdalla kyse lienee muusta.
Okei, tuo olikin uutta tietoa, että tarttuu kumista huolimatta 😮 mitähän tää sit on. Tympee oottaa viikko et pääsee ees tutkimuksiin ja sit vastausta taas hirveen kauan..
No mistähän voi johtua ärtyneen näköinen kohdunsuu? Papassa eilen, gyne sanoo et kohdunsuu ärtyneen punainen, ei verestävä. Papa lähti pikana. Syöpä?
Lisään vielä et aina papat olleet luokkaa 1. Ja sama mies vällyjen välissä 16v .