Onko kukaan noussut luuserista jämäkäksi?
Kaipaisin hyviä esimerkkejä.
Olen koko elämäni kärsinyt huonosta itsetunnosta. Olen fiksu, mutta pelkään osoittaa sitä. Pelkään, että en selviä työelämässä tämän takia. Olen koko aikuisikäni lähinnä opiskellut. Enää en aio tehdä uutta tutkintoa, sillä vika on tunnepuolella. En vain tiedä onko minulla vaihtoehtoja, joko kasvaa jämäkäksi aikuiseksi naiseksi tai kuolla pois.
Kommentit (35)
Oletko wt nousemassa eri yhteiskuntaluokkaan? Silloin ei ole toivoa.
En osaa auttaa, sillä olen itse samanlainen :( Tsemppiä meille!
Olin heikko tarrauduin
Mä pelkästään vain voittajiin
Kunnes susta löysin oikeen ystävän.
Mäkin haluaisin kuulla! Mulla ei ole minkäännäköistä itsetuntoa, häpeän välillä itseäni, olen ujo, enkä uskalla näyttää todellista minääni kuin ihan lähimmille ihmisilleni. Välillä on ihan arvoton olo ja mietin jatkuvasti vanhoja mokiani ja noloja juttuja mitä olen tehnyt tai sanonut. Oon ihan hiljainen hiiri enkä halua olla tällainen, en vaan pysty muuttumaan :( mun poikaystäväni taas on sosiaalinen, suosittu ja kaikki haluaisivat olla hän tai hänen kanssaan. Mun mieheni on kuitenkin vähän saanut mun itsetuntoa kohoamaan. Hän ihmettelee miksi olen näin vässykkä mutta en mahda itselleni mitään...
Minä. Ennen en uskaltanut pitää puoliani missään. Ja sitten aina harmitti; miten olen joutunut tähänkin tilanteeseen, miksei minua otettu huomioon, jne. No sitten menin työelämään, ja huomasin etten pärjää omana itsenäni. Ei siellä kukaan ota ketään huomioon, pakko se on itse opetella itsestään meteliä pitämään. Aluksi hävetti, mutta ei enää.
Rupeat vain pitämään omia puoliasi. Sanot sille anopille ettet ota hänen vanhaa sohvaansa. Voit sanoa ihan suoraan ettet pidä sen väristä. Toteat pomolle, että ylityöt ei nyt sovi, sinulla on liput konserttiin ostettuna. Kun puolisosi ihmettelee mikset ole pessyt pyykkiä, ihmettele takaisin miksei hän ole pessyt pyykkejä. Ihmiset suuttuvat aluksi kun ovimatto nouseekin pystyyn, mutta ei sinua kukaan murhaa sen takia että rupeat vaatimaan samaa kunnioitusta mitä olet aina antanut muillekin. Tasa-arvoisiakin ihmissuhteita löytyy, joten älä ole huolissasi jos ja kun osa ihmissuhteista nyt päättyy uuden minäsi johdosta.
Tavallaan... Olen eristäytynyt ihmissuhteista ja olen työtön. Mutta vapaa!
Minua kohdeltiin kunnioittavasti, kun laihduin 15kg. Sitten lihoin takaisin ja minua pidetään laiskana pullukkana.
Ulkonäkö merkitsee.
Tee muodonmuutos.
Laihduta.
Dress for the job you want.
Se onkin selvä merkki hyvästä itsetunnosta, että alistuu porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen.
Ehkä et ole niin fiksu kuin kuvittelet
Luin "jämäksi" ja ihmettelin miksi se on luuseria parempi
Tätä tapahtuu erityisesti keski-ikäisillä naisilla, kun he yhtäkkiä tajuavat ettei kukaan tule palkitsemaan heitä kiltteydestä. Silloin saa välinpitämättömäksi muuttuneet, väkivaltaiset ja alkoholisoituneet puolisot kyytiä. Samassa yhteydessä monen olemuskin muuttuu nuhjaantuneesta, unohdetusta vaimosta itsevarmaksi naiseksi.
Jämäkät luuserit taitavat olla niitä karismaattisia lahjakkaita puhujia joilla on ollut oikea ajoitus. Tässä yksi kuvaus/esimerkki. Kokemus ja itseluottamus ovat osaltaan karismaa. Ihminen/johtaja johon luotetaan ja joka on luottamuksen arvoinen: saa aikaan päätöksiä.
makethejp kirjoitti:
Jämäkät luuserit taitavat olla niitä karismaattisia lahjakkaita puhujia joilla on ollut oikea ajoitus. Tässä yksi kuvaus/esimerkki. Kokemus ja itseluottamus ovat osaltaan karismaa. Ihminen/johtaja johon luotetaan ja joka on luottamuksen arvoinen: saa aikaan päätöksiä.
Ottakaa alapeukutus pois käytöstä. Ihmisen tulisi esittää vasta-argumenttinsa. Se on keskustelua. Tämä nykyinen käytäntö on silkkaa pelleilyä.
Olisiko käytännön keinoja tai harjoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Niitä kutsutaan Elämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen pari yksinkertaista: katso ihmisiä silmiin, ole rento, puhu rauhallisesti, mutta kuuluvalla äänellä. Ota rauhallisesti, vaikka joutuisit mihin tilanteeseen.
Kerro mielipiteesi. Ole kohtelias ja suora. Saa olla herkkä ja kilttikin kunhan pitää puolensa.
Itseäni stressaa kovasti pian alkava työ, mutta aion noudattaa tätä. Tällä tavalla hiljaiset mutta vahvat näyttävät pärjäävän.
Ei.