Tulotaso ja asumismenot/kk
Paljonko teidän perheessä tienataan ja paljonko teillä on asumiskulut, sisältäen vuokran/lainanlyhennyksen, yhtiövastikkeen/omakotitalon kuukausittaiset kulut? Tuntuu, että rahat ei riitä mihinkään muuhun kuin asumiseen ja ruokaan, vaikka tienataan aika mukavasti (asutaan Helsingissä). Välillä haaveillaan oman kodin rakentamisesta, mutta ihan turha edes yrittää - pankki laskee niin yläkanttiin hinnan, että samalla rahalla saisi uudehkon jo valmiin talon ja 100 neliötä enemmän kuin itse rakentamalla. Miten voi olla mahdollista?!
Kommentit (47)
Nettotulot noin 5000e, asuntolainaan ja yhtiövastikkeeseen menee 1300e. Hyvin pärjätään! Uudellamaalla rivarinpätkää asutetaan yhden taaperon kanssa.
Yhteistyötä tulot vaihtelee kun toinen on yrittäjä mutta veikkaan 6000 luokille. Vuokra 890e
Vierailija kirjoitti:
Helsinki, vuokrayksiö lähiössä 870 euroa, nettotulot minulla yksin 1470 euroa. Tuohon vielä viidenkympin sähkölasku ja toinen viisikymppiä matkakortille, niin pääsen lähelle toimeentulotukirajoja, vaikka olen täyttä päivää tekevä kuukausipalkkainen työntekijä. Ei mitään järkeä.
Elämä on valintoja
mulla nettotulot noin 1500 euroa/kk ja asumiseen menee noin 700 euroa/kk
autoon noin 300 euroa/kk
ei hirveästi sitten muuhun jääkään
teini onneksi tienaa omat käyttörahansa
Brutto 5200 e, asumiskulut 1100 e (laina + vastike).
Olen miettinyt, että asumiskulut saa olla korkeintaan kolmannes nettotuloista.
Nettotulot n. 3000e/kk, vastike+vesi+sähkö+netti+vakuutukset n. 400e/kk.
Reilu 4000 käteen €. Asumismenot 230 vastikkeeseen (sis. Vesi,lämmitys). 4 henkinen perhe.
Okt, kulut 200/kk ja lainanlyhennys vielä pari vuotta 600/kk.
Talouden nettotulot 4600/kk.
Ei pks mutta yhden suuremmista naapurissa.
Kyllä me tätä etsittiinkin Ennenkuin löytyi.
Netto 4000€, kaikki asumiseen liittyvät kulut 1250€.Muut kiinteät kustannukset kuukaudessa 700€. Eli 2050€ jää ruokaan, bensaan, vaatteisiin, lääkkeisiin, huvitteluun. Loma-aikaan sitten lomarahojen verran enemmän. 2 aikuista, 2 lasta.
Opiskelijan tulot, kaksi lasta. Turussa kolmio uudessa talossa 870 eur vuokra, ei lainoja. Nettotulot 2400 euroa. Hyvin pärjätään.
Tulot: tasaista tuloa reilu 400e (opintoraha ja asumistuki), vuokra+vesi+sähkö: 410e. Huoraamisesta käteistä 400-800e/kk ja oikeista töistä 0-600e, niitä teen aina kun saan.
Nettotulot 4800€ ja asumiskulut 360€, lainanlyhennys 1100€ ja korko 158€
Iso uudehko okt pk seudulla. Nykyisin asuu enää 3 henkeä
Nettotulot 5000e + 660e/lapsilisät
Asumiskulut 1500e/kk, paritalo-aso Helsingissä. Asukkaita 2+7.
Nettotulot 10500, vuokra 2400. Kahden aikuisen talous.
Meillä asumiskulut alle 100e/kk. Asutaan keskellä maaseutua miehen itse rakentamassa ok-talossa, tontti tuli ilmaiseksi suvulta ja talon puumateriaalit puoli-ilmaiseksi miehen puolen suvulta. Huonekalutkin on mies tehnyt itse, kaikki minkä voi puusta vääntää. Maalämpö asennettiin ja vesi tulee omasta kaivosta. Kaupunkiasunnon myynnistä jäätiin muutama kymmentuhatta voitolle ja tähän ok-projektiin jouduttiin ottamaan vain pieni laina, joka maksettiin pois 8:ssa vuodessa. Olen näin jälkikäteen tyytyväinen, vaikka asutaankin nyt p*rseesä, rahaa ainakin jää tosi hyvin käteen.
2400 brutto, asumiskuluihin menee 700-800 e kk.
Nettotulot noin 3200€/kk ja vastikkeet+lainanlyhennys noin 750€/kk. Hyvin pärjää ja molemmille jää rahaa myös säästöön, eikä tarvitse laskea senttejä.
Brutto n.8,5-10te riippuen erilaisista palkan "lisistä". Vuokralla 900e/kk. Omistusasunnot on liian kalliita...
En nyt ihan tajua mihin kaikki oikein käyttävät rahansa. Meillä bruttotulot n. 3000kk, josta maksamme 1250 lainanlyhennystä+ vastiketta ja sähkölaskua. Ruokaan menee n. 400e/kk ja harrastuksiin 200e/kk. Meillä on kaksi uudehkoa autoa ja kuukausittain jätämme vielä rahaa säästöönkin. Lapsia ei tosin ole, mutta uskon, että pärjäisimme hyvin silloinkin.
Helsinki, vuokrayksiö lähiössä 870 euroa, nettotulot minulla yksin 1470 euroa. Tuohon vielä viidenkympin sähkölasku ja toinen viisikymppiä matkakortille, niin pääsen lähelle toimeentulotukirajoja, vaikka olen täyttä päivää tekevä kuukausipalkkainen työntekijä. Ei mitään järkeä.