Missä on yksityisalueen raja?
Siis kotirauhan piiriin kuuluva alue; onko se omakotitontin raja, vaikka tonttia ei ole aidattu etupihalta? Saako vieras ihminen tunkeutua tälle alueelle? Postilaatikko on tien varressa, kenelläkään ei pitäisi olla asiaa tulla ilmoittamatta soittamaan ovikelloa (joka onkin poistettu käytöstä).
Kommentit (12)
Tämä on hyvä havainto. Meillä naapuri istuttaa isoja puskia minun rajalleni, siis ihan rajan viereen. Juuret ottavat voimansa minun tonttini puolelta. Eivär usko, mutta mitä siihen voi tehdä?
Sitten naapuri kääntää autonsa aina, ihan aina meidän portin kautta, siis tonttia on siinä kohden vielä 4 metriä. Ei usko, nauraa vaan jos sanon.
Rajaloukkauksia on niin usein. Lapset pelaavat palloa ja naapuri on laittanut maalin meidän suuntaan, etti hänen omat istutukset vahingoitu, mutta pallo lentää ihan liian usein meidän puolelle ja se sitten haetaan. Olen joskus ottanut pallon haltuuni.
Näitä juttuja on niin paljon.
Niin ja naapuri on ohjannut valvontakameransa suoraan meidän takapihalle ja suoraan meidän terassille.
Heidän puidensa tammenterhot ja vaahteranlehdet täyttävät meidän rännit ja tukkivat sadevesiputket ja talon nurkilla olevat sadevesikaivot.
Tuo kuvaaminen on rikollista, vai onko?
Voiko yksityisalueen miinoittaa? Rajalla kyltti, jos varoitetaan vaarasta.
Ulkopuolisista ihmisistä en pidä kun tulevat meidän isolle terassille, missä meillä on kesäkeittiö ja muutenkin tavarat hajallaan. Tullaan kauppaamaan milloin mitäkin.
Poliisi kehoitti laittamaan stop-kilven ja kiellon.
Jokaiselta kutsumattomalta terassille astujalta vaadin henkilöllisyystodistuksen. Kyllä lähtevät pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi viimeinen keino. Mutta jotain ansoja voisi ajatella. Ehkä siitä joutuu itse korvauksia maksamaan. Ekämä on epäoikeudenmukaista.
Portille parkkeeraavat autot ovat raivostuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Parempi aidata sähköpaimenella. Ei tarvi itse varoa niitä miinoja pihallaan.
Vierailija kirjoitti:
On rikollista.
Otin siitä kameran pyöreästä osasta kuvia kun se muutti asentoaan. Miten sen voi todistaa ja vaatia lopettamaan?
Vierailija kirjoitti:
Ulkopuolisista ihmisistä en pidä kun tulevat meidän isolle terassille, missä meillä on kesäkeittiö ja muutenkin tavarat hajallaan. Tullaan kauppaamaan milloin mitäkin.
Poliisi kehoitti laittamaan stop-kilven ja kiellon.
Jokaiselta kutsumattomalta terassille astujalta vaadin henkilöllisyystodistuksen. Kyllä lähtevät pikaisesti.
Juuri tämmöinen häiriköinti lähinnä oli mielessä. Että tullaan ovelle asti. Onko tuommoinen stop-kyltti ja kieltomerkki 'yksityisalue' ihan lainvoimainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi aidata sähköpaimenella. Ei tarvi itse varoa niitä miinoja pihallaan.
Naapurin kakarat juoksevat niihin, muuten olisi hyvä idea.
Mihin voi ilmoittaa etukäteen jos aion painaa torstaina kello 11:43 jonkun ovikelloa?
Minun tontilleni ei tulla muuten kuin tietä pitkin ovikellon luo, jos on jotakin tärkeää asiaa tai jos olen erikseen kutsunut. Pihanurmikolle ja metsään, joka kuuluu tonttiin, kenelläkään ei ole asiaa. Tonttitietäni ei saa käyttää oleskeluun. Ilmakehää tonttini yllä ei kukaan voi miehittää ilma-aluksilla. Tonttini kuvaaminen ilman lupaani myöskään ei käy minulle. Kotirauha tarkoittaa myös sitä, että ovikellon luo tietä pitkin ei saavuta klo 22:n ja klo 8:n välisenä aikana ilman minun kutsuani.