Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako joku selittää, miten poikamme voi olla musikaalinen?

Vierailija
08.08.2016 |

Isäni on kyllä ollut kuorossa, mutta ei hän sellainen superlahjakkuus ole. Poika sen sijaan oppi kitaransoiton itsestään, on saanut opettajaltakin kehuja lahjakkuudesta, osaa selvästikin laulaa ja myös säveltää ja omaan korvaan ne sävellykset kuulostavat kyllä ihan hyvältä. Tosin epämusikaalisena ja äitinä olen vähän jäävi, mutta kyllä minä sen erotan, jos lauletaan nuotin vierestä ja tajuan oman lauluääneni olevan kamala. Miehenikään ei ole yhtään musikaalinen. Voiko jostain tulla musikaalinen, vaikka ei olekaan geenejä? Tai geenit tulla useamman sukupolven takaa? Äitini (kuollut jo, joten en saa kysyttyä, oliko hänen suvussaan lahjakkaita musikaalisia) oli aivan onneton, huonompi kuin minä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, ei kaikkien nerojenkaan vanhemmat neroja olleet.

Vierailija
2/3 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on aloittanut harrastuksen sopivassa iässä, jolloin aivojen rakenne vielä kehittyy, ja niin musiikillista hahmottamista vastaavat rakenteet ovat kehittyneet hyvin. Osittain musikaalisuus kai on myös perinnöllistä, mutta harjoittelun osuus on merkittävä. Jos poikasi on kovin innostunut ja soittelee paljon, kyvyt myös kehittyvät. Musikaalisuus ei siis ole yksinomaan perinnöllinen lahja, vaan kyky joka kehittyy treenaamalla sopivissa olosuhteissa ja taitavalla ohjauksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko jostain tulla musikaalinen, vaikka ei olekaan geenejä?

Et sitten ollut biologian tunnilla hereillä. Jokaisella ihmisellä on geenejä eli perintötekijöitä.