Miten hyvin osaat YHDYSSANAT? Testaa ja kerro tuloksesi!
Paljonko saatte tästä yhdyssanatestistä?
http://www.lintukoto.net/testit/yhdyssanat/
Mitkä sanat teillä menivät väärin, eli mitkä olivat vaikeimpia? (Kirjoittakaa oikeassa muodossa.)
Itse sain 95 % oikein. Väärin meni "ennennäkemätön".
Kommentit (27)
Yllätin itseni. Sain kaikki oikein, vaikka tunnen usein epävarmuutta sen suhteen, kirjoitetaanko jotkut sanat yhteen vaiko erikseen.
Sain toisella kerralla taas 95 % oikein. Väärin meni tällä kertaa "tuolla puolen". (Tuohon testiin tulee siis aina eri sanat. :D)
Jos muuten teette testin uudestaan, vastatkaa silti kyselyyn vain sen ensimmäisen tuloksen perusteella.
ap.
Alla päin meni väärin. Olin ihan varma et se on allapäin. Goddamit.
85% Testi on siis huuhaata koska en osaa yhtään yhdyssanoja.
70 % yhdyssanat ovat jossain määrin haastavia minulle 😔. ..😞
90 % oikein. Väärin menivät miten kuten (oik. mitenkuten) ja jälkeen päin (oik. jälkeenpäin, joskin ymmärtääkseni tuon voi kirjoittaa myös erikseen).
75%
Ja täällä suomen kielen ja kirjallisuuden opiskelija!
Nämä pitäisi kyllä muistaa ja hallita, mutta onneksi nuo tuntuvat tulevan yleensä - ellei aina - oikein kirjoitetussa tekstissä. Noin yksittäin ja listattuna sitä epäilee itseään enemmän kuin luontevassa ja virtaavassa kerronnassa.
En siis selittele, mutta en kyllä ruoskikaan itseäni nyt tästä tuloksesta! :)
85 % ja paska kotiäiti jonka kouluajoista 15 vuotta..
75% ihan yllätyin positiivisesti. Yhdyssanat ovat olleet aina mulle vaikeita.
90 %. Läsnä oleva, jota mietin eniten, meni pieleen. Toinen oli hyväntapainen, enkä vieläkään muista, oliko tämä se väärä vai oikea, minkä nyt kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Linkki ei toimi
Toimiihan. Klikkasit jotain toista linkkiä varmaan.
Sain vain 80 % oikein. Hävettää! Olen aina ollut hyvä äikässä, mutta ilmeisesti yhdyssanoissa olisi petraamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Alla päin meni väärin. Olin ihan varma et se on allapäin. Goddamit.
Täh? Tietenkin "allapäin"! Epäilen testin luotettavuutta.
Oikein meni 90%. Väärin olivat viimekertainen ja alla päin.
85 prosenttia
Teen kielenhuoltoa työkseni... pitää ilmeisesti vaihtaa alaa :D
Tosin vahvuuteni on tyylilliset vivahteet ja ilmaisun iskevyys. En ole koskaan saanut palautetta kuitenkaan yhdyssanojen osaamattomuudesta.
Tein tosi nopeasti, joten saattoi olla vähän huolimattomuutta mukana.
Suurin piirtein ja kipin kapin.