Miten hyvin osaat YHDYSSANAT? Testaa ja kerro tuloksesi!
Paljonko saatte tästä yhdyssanatestistä?
http://www.lintukoto.net/testit/yhdyssanat/
Mitkä sanat teillä menivät väärin, eli mitkä olivat vaikeimpia? (Kirjoittakaa oikeassa muodossa.)
Itse sain 95 % oikein. Väärin meni "ennennäkemätön".
Kommentit (27)
Linkkaamasi testi sisältää virheellisiä oikeita vastauksia.
Http://www.kotus.fi/ohjeet/kieli-_ja_nimitestit/kielitestit/yhdyssanatesti
^Tuolla on parempi testi.
Mulla oli viime vuonna opettaja, joka sanoi koko ajan "yhtäläillä". Hitusen rasauttelevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alla päin meni väärin. Olin ihan varma et se on allapäin. Goddamit.
Täh? Tietenkin "allapäin"! Epäilen testin luotettavuutta.
Veikkaan, että jos tuolla tarkoitetaan mielialaa, niin se tulee erilleen, kuten "selvin päin".
Joku tuolla kirjoitti, että tuossa visassa olisi virheitä, mutta en tiedä miten on. :/
ap.
80% oli oikein. Olen tosi pettynyt, koska testi tuntui helpolta... Hävettää melkein.
Vierailija kirjoitti:
Linkkaamasi testi sisältää virheellisiä oikeita vastauksia.
Http://www.kotus.fi/ohjeet/kieli-_ja_nimitestit/kielitestit/yhdyssanatesti
^Tuolla on parempi testi.
Ai! Voitko antaa esimerkin virheestä, niin voin tarkistaa? (En jaksa kaikkia erikseen tarkistaa enkä luota vain omaan päähäni.)
Kiitos linkistä. Tuonkin testin olen tehnyt, mutta siinä näyttäisi olevan aina samat kysymykset, joten vastaukset on helppo opetella ulkoa. Kannattaa jokaisen kyllä ainakin kerran tehdä. Tuossa on se hyvä puoli, että näkee missä yhteydessä sanoja käytetään.
ap.
Kaikki oikein, vaikka parissa kohdassa tunsin hieman epävarmuutta.
Sain täydet pisteet, mikä ei ole suuri ihme vaan ammatinvalintakysymys. Jäin kyllä pitkäksi aikaa miettimään sanaparia "eripitkä" ja "eri pitkä". Jälkimmäinen on oikein, kuten arvasinkin, mutta mitä mahtoi olla testin tekijän mielessä?