Kuinka leveä sänky sinulla (ja mahdollisella kumppanillasi) on?
Mietin miesystävän kanssa yhteenmuuttoa. Molemmilla on omissa kämpissään 120cm leveät sängyt, joissa on toki useita öitä nukuttu ihan hyvin. Pohdin, pitäisikö ostaa uusi leveämpi.
Miten teillä nukutaan?
Kommentit (42)
140 cm kahdelle. Useimpina öinä ihan riittävä, mutta joskus kun on vaikka kuuma tai muuten vaan pyörityttää, niin vähän liian pieni. Seuraava sänky saa olla 160 cm, mutta se ostetaan vasta opiskeluiden jälkeen eli 2 vuotta.
180cm. Huomaa nyt mökillä jossa on vain 160cm että lasten kanssa ei sovi mitenkään mukavasti tähän...Pelkän miehen kanssa 160 ok ja riittää...kotona luksusta tuo 180cm...
Ennen kuin muutettiin yhteen, mulla oli 120 cm leveä ja miehellä 110 cm leveä. Kun muutettiin yhteen otettiin mun sänky käyttöön. Lähinnä siksi ettei tarvitsisi ostaa uutta ja koska meidän asunnon makuuhuone on sen verran pieni, että isompi veisi turhan paljon tilaa. Ja koska ollaan hyvin mahduttu nukkumaan siinä. :) Ollaan kyllä päätetty, että seuraavan kerran ku muutetaan, ostetaan 160 cm levee.
180cm mulle ja tarhaikäiselle lapselle. Koirakin sopii hyvin pötköttämään.
120 cm. Makuuhuone on pieni niin tuo koko on juuri sopiva. Eikä jouduta nukkumaan kiinni toisissamme vaan molemmille on sopivasti tilaa. Vois tehdä tiukkaa, jos oltais isompia ihmisiä.
Taitaa olla 160-senttinen? Asun yksinäni.
Aluksi oli 120cm ja se oli silloin ihan ok. Muutettiin ja hankittiin uuteen kämppään uusi sänky, 160cm. Mahdutaan juuri hyvin miehen ja kahden kissan kanssa. Eikä makkariin isompaa mahtuiskaan :D En kyllä pienempään vaihtaisi kun on tuohon tottunut.
140 cm. Minä haluan 120 cm sängyn ja mies ainakin 160... Eli varmaan pysytään tässä. :D
Muutamaan asiaan kiinnittäisin huomiota:
1. 120 cm sänky on rakenteeltaan tehty yhden ihmisen nukuttavaksi. Siinä voi nukkua väliaikaisesti kaksi ihmistä, mutta pidemmän päälle se ei ole hyvä. Tiedän, että joillain pariskunnilla on ihan jatkuvassa käytössä 120 senttinen tekemässä tuplasängyn virkaa esimerkiksi tilanpuutteen takia, mutta se ei muuta sitä yhtään paremmaksi.
2. 140 cm leveä on harvinainen koko Suomessa, joten esim. muotoonommeltuja lakanoita ei kovin laajaa valikoimaa ole.
3. Vielä vaikeampaa on löytää muotoonommeltua lakanaa 210 cm pitkälle sängylle, joten jos uuden päätyy ostamaan, niin kannattaa valita 200 cm pitkä.
4. Yleisimmät tuplakoot ovat Suomessa 160 ja 180. On tila- ja rahakysymys, kumpaan päätyy.
Yksin nukun 160 cm leveässä sängyssä.
180 cm leveä meillä, 210 cm pitkä.
Meillä 160 cm ja pienemmässä tulisi ahdasta. Tätä ketjua lukiessa aloin miettimään 180 cm sängyn hankkimista, kun muutetaan isompaan asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
1. 120 cm sänky on rakenteeltaan tehty yhden ihmisen nukuttavaksi. Siinä voi nukkua väliaikaisesti kaksi ihmistä, mutta pidemmän päälle se ei ole hyvä. Tiedän, että joillain pariskunnilla on ihan jatkuvassa käytössä 120 senttinen tekemässä tuplasängyn virkaa esimerkiksi tilanpuutteen takia, mutta se ei muuta sitä yhtään paremmaksi.
2. 140 cm leveä on harvinainen koko Suomessa, joten esim. muotoonommeltuja lakanoita ei kovin laajaa valikoimaa ole.
3. Vielä vaikeampaa on löytää muotoonommeltua lakanaa 210 cm pitkälle sängylle, joten jos uuden päätyy ostamaan, niin kannattaa valita 200 cm pitkä.
4. Yleisimmät tuplakoot ovat Suomessa 160 ja 180. On tila- ja rahakysymys, kumpaan päätyy.
Huomautuksena kohtaan 3: kun mies on 2 m pitkä, on hyvä olla pidempi sänky kuin tasan 2 m. Lakanoita saa kyllä ei-muotoonommeltunakin.
Meillä on oma makuuhuone kummallakin ja niissä 140-senttiset sängyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomautuksena kohtaan 3: kun mies on 2 m pitkä, on hyvä olla pidempi sänky kuin tasan 2 m. Lakanoita saa kyllä ei-muotoonommeltunakin.
Arvasin, että joku takertuu tuohon. Kyllä, jokainen punnitsee edellä mainittuja asioita tahollaan ja tekee itse päätöksen, mille asialle antaa arvoa. Pointti oli, ettei kannata hurmioissaan ostaa ihan minkä tahansa kokoista sänkyä vain siitä ilosta, että se on iso, jos sitten kuitenkin harmittaa, kun ainoa Suomessa myytävä 210-pitkä muotoonommeltu aluslakana on valkoinen.
160cm ja hyvin mahduttiin ennen lapsia. Isompaa sänkyä ei meidän makkariin mahdu että pitäs ostaa uusi asunto jos haluaa isomman sängyn :D
Vierailija kirjoitti:
180 cm leveä meillä, 210 cm pitkä.
Meillä myös! Suomessa nukutaan aivan liian kapeissa sängyissä. Siis pariskunnat. Yhdelle on tuo 120 cm hyvä, mutta kahdelle ei. Joskus on määritelty, että kun ihminen makaa sängyssä selällään, pitää olkapäiden kummallekin puolelle jäädä vähintään 20 cm tilaa.Siis vähintään. Olemme miehen kahssa vähän isompia ihmisiä ja mies nukkuu levottomasti. Tarvitsemme tilaa kunnolla.
mulla on yksiössä 120cm, ihan ok mahtuu kahestaanki nukkuun. poikaystävällä on isompi sen kämpäs, varmaan 180cm.
Minulla oli 160cm ja miehellä 120cm. Paljon mukavampi oli minun luonani nukkua ja niin juuri teimmekin 95% kerroista.
Kyllähän sillä varmasti hetken kestää, mutta pitemmän päälle on varmasti rasittavaa.
210cm leveä sänky kuulostaa taivaalta :D
Meillä on 160 cm leveä sänky, mutta ei käytetä siitä kuin toista puolikasta. Seuraavaksi vuoteeksi ollaan suunniteltu kapeampaa, tämä nykyinen vie pienestä makuuhuoneesta vaan turhaan lattiatilaa.
Aiemmin meillä oli monta vuotta 120-senttinen sänky, se oli riittävä. Ja ihan suhteen alkuaikoina nukuttiin vain 70 cm leveässä lastensängyssä, se oli epämukavaa.