Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikinpoistoliinat. Ei tarvitse illalla väsyneenä puljata puhdistusaineen, pumpuleiden ja veden kanssa.
Mitä merkkiä käytät? En löydä millään sellaisia, joilla lähtisi meikkivoide kunnolla irti.
Markettiliinoja. Yleensä tarvii pari liinaa, jotta meikit lähtee kunnolla, joskus kolmekin.
Kappas, eka vastaukseni ei tullut näkyviin, joten laitoin toisen, nyt näitä on kaksinkappalein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis nämäkö nyt sitten on luksusta?
Ilmeisesti elän jotain super glamour-elämää, kas kun en ole itse huomannut.Olin saaressa mökillä kesällä, tulin takaisin kaupunkiin ja tajusin yhtäkkiä mitä luksusta on itse asiassa juokseva vesi, asia jota ei tule normaalisti ajatelleeksi ollenkaan.
Kyllä siellä saaressakin juoksevaa vettä saa, kun otat astian ja kipaiset rannasta hakemaan :)
Ja tässä nähdään , mihin ja miten älyvapaasti naiset hassaavat rahansa. Kuinka moni ketjun mammoista maksattaa nämä turhaakin turhemmat roinansa miehillään?
Mä en olekkaan ajatellut, että se olisi arjen luksusta, kun ostan kaupasta esim. luomu kananmunia ja lähellä tuotettua pientuottajien tuotteita. Mä haluan tukea niitä pienyrittäjiä, jotta heillä on mahdollisuus elättää itsensä ja mielellään myös työllistää ihmisiä ja tarjota eläimilleen hyvät oltavat. Mielelläni myös ostan Reilun kaupan papukahveja ja teetä, jotta oikeasti ne ihmiset siellä viljelmillä saisivat elantonsa. Valitsen mielummin sen kotimaassa tuotetun hieman kalliimman tuotteen esim. Elmukelmu, muumivaipat yms.
Ja kosmetiikassa/kodin puhdistuksessa valitsen tuotteen missä mahdollisimman vähän haitallisia aineita minulle ja ympäristölle.
Applen kone, Mielen imuri, Kanebon ripsiväri.
(Tosin olisin ja olen ollutkin mieluummin kokonaan ilman kuin omistaisin huonommat).
Monessa muussa sitten halvimmatkin tarjolla olevat käyvät.
Meidän pikku kodissamme on tällaisia "luksustuotteita". Tässä pitää tietää, että olemme nuoria opiskelijoita ilman suuria tuloja, säästöjä tai perintöjä eli jokainen hankinta on ollut kunnolla harkittu ja rahaa on säästetty pitkään.
- vessapaperina mitä tahansa muuta kuin sitä kamalaa keltaista (no tämä ei tosin mikään pitkään harkittu panostus ole :D)
- aterimet ja kattilat Hackmannia, lasit Iittalaa (lahjoina tosin saatu suuri osa, esim. Savonia-aterimet)
- Aitoa Coca-Colaa halpiskolan sijaan, maku on vain ihan omanlaisensa
- iso telkkari
- Gibson Les Paul
- Applen kännykät
- lemmikkihamsterille tehdään oma siemensekoitus ruoaksi kaupan valmiin Oskun sijaan
Muuten harrastammekin "köyhäilyä" melko paljon: ruoat ostamme Lidlistä, kävelemme ja pyöräilemme joka paikkaan autoilun sijaan, emme juo alkoholia tai polta tupakkaa, monet huonekalut ovat kierrätettyjä kaverilta/kirpparilta/Ikeasta, pikaruokaa ei koskaan, marjat sienet ym. kerätään itse ja säilötään, kirjastosta lainataan niin levyt, leffat kuin kirjatkin jne.
Koemme, että itselle tärkeisiin asioihin on panostettava vaikka mikä olisi: musiikkiharrastaja tarvitsee kunnon kitaran, vrt. vaarin vanhaan huonokuntoiseen Landolaan. Hankimme kalliit kännykät, koska satasen Lumia ei tyydytä. Jos viikonloppuherkuksi ostamme limua, panostamme euron verran enemmän ja nautimme joka lasista "menettelee"-litkun sijaan. Turhamaisuuksia ehkä, mutta meille tärkeitä ja iloa tuovia asioita. Hamsterin ruoka toki lemmikin hyvinvoinnin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
- Lihaleikkele lauantaimakkaran sijaan
- Lisäkaiuttimet telkkarissa ja tietokoneessa
- Musiikkia muistitikulla autossa, on tosi luksusta vrt suom. radiokanavat
Muistitikulla! Ihanan 2000-luvun alkua! :D
Hmm, käytän vain luonnonmateriaaleista tehtyjä vaatteita, nukun pellavalakanoissa, käytän luomu pesuaineita, kampaajashampoota ja ainoastaan aitoja kultakoruja, enkä vaihtaisi mitään näistä koska olen huomannut ne laadukkaiksi valinnoiksi eikä ne mielestäni ole luksusta. Elänkö luxuselämää?
Vierailija kirjoitti:
Hmm, käytän vain luonnonmateriaaleista tehtyjä vaatteita, nukun pellavalakanoissa, käytän luomu pesuaineita, kampaajashampoota ja ainoastaan aitoja kultakoruja, enkä vaihtaisi mitään näistä koska olen huomannut ne laadukkaiksi valinnoiksi eikä ne mielestäni ole luksusta. Elänkö luxuselämää?
Lisäksi vain luomukasviksia ja luomuhedelmiä sekä kahvikone.
Melkein kaikki, sisustus, ruoka, meikit, vaatteet, kodinkoneet, urheiluvälineet ja autot. Helpompi sanoa, mikä ei ykköslaatua tai luxusta, niin LV:n pesuaineet, jotkut halvimmat konetiskitabletit, roskapussit, joku perusvalkoinen talouspaperi ja Embo-vessapaperi, muuta ei tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikinpoistoliinat. Ei tarvitse illalla väsyneenä puljata puhdistusaineen, pumpuleiden ja veden kanssa.
Mitä merkkiä käytät? En löydä millään sellaisia, joilla lähtisi meikkivoide kunnolla irti.
Kaikkea ihan markettiliinoja. Joitain liinoja joutuu käyttämään kolmekin kappaletta ennenkuin lähtee meikit, yleensä kaksi riittää.
Kuulostaa kyllä, että hyvällä 3-in-1 -putsarilla pääsisit huomattavasti kätevämmin, jos helppoutta tavoittelet.
Ei mitään erityistä luksusta mutta lakanat 600tc egyptiläistä perkaalipuuvillaa. Shampoot Lanzaa ym. Huonetuoksu ja kylppärituoksu stockalta, käsisaippua ja käsirasva ranskalaisia stockalta. Parfyymeita on paljon, mm armania ja chanelia. Kynsilakkaa paljon, chanelia eniten. Lakanoista nautin eniten. Kasvovoiteet lancomea.
Vierailija kirjoitti:
800 euron kahvikone joka jauhaa pavut ja jolla voi tehdä vaikka millasta kahvia.
Videotykki ja valkokangas, eikä todellakaan mistään halvimmasta päästä (:D) ei nyt siis mikään luxus aika monellakin on asuntokuvista päätellen, en vain tunne ketään jolla olisi.
Hmm. Kaikki shampoot ostan aina kampaamosta, ei ne nyt mitään luxusta ole mutta kuitenki.
Mikähän noista tekee luksustuotteita? Meillä myös n 1800e kahvikone (Jura Impressa J80), joka jauhaa pavut, vaahdottaa maidon ja lisää kahvien joukkoon, kosketusnäyttö jne.
Lisäksi löytyy 4k videotykki (Sony VPL-VW520ES) hinta tällä hetkellä n 9999€ ja 130" kiinteä valkokangas. Lisäksi tietenkin 7.1.4 kaiutinasetelman mukaisesti kaiuttimia (atmos). Sähköisesti säätyvä sohva mukitelineillä jne.
Ja olen siis opiskelija, enpä ole aiemmin ajatellut, että nuo olisivat jotain luksusta.
- Laadukas sisustus ynnä muut kodin tavarat(jalopuu, lasi, vanhat Arabian astiastot, laadukkaat aterimet ja pannut, satiinilakanat ja untuvapeitot, sekä tyynyt)
- Laadukas kasvipohjainen ravinto(luomu, kotimainen, pienyrittäjien tuotteet ym.)
- Laadukkaammat vaatteet(esim. COS, Acne, Filippa K)
- Eko+eläinkokeeton kosmetiikka ja kaikki kodin pesuaineet
- Upea asuinalue ja lähellä oleva luonto
- Tiheä matkailutahti
Listaamani asiat tuskin ovat luksusta kovin monelle, mutta itse arvostan näitä asioita päivittäin. Ne saavat minut hyvälle tuulelle ja todella kiitolliseksi elämäntilanteeseemme :)
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä nähdään , mihin ja miten älyvapaasti naiset hassaavat rahansa. Kuinka moni ketjun mammoista maksattaa nämä turhaakin turhemmat roinansa miehillään?
... toisin kuin tässäkin ketjussa mainitut kotiteatterit, autot yms. ovat ihan niitä puhtaan rationaalisesti perusteltavia valintoja? :D Älähän nyt viitsi, kyllä miehetkin hassaavat rahaa ihan samalla tavalla kuin naisetkin, mutta meillä jokaisella on ne yksilölliset arvostuksen kohteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
800 euron kahvikone joka jauhaa pavut ja jolla voi tehdä vaikka millasta kahvia.
Videotykki ja valkokangas, eikä todellakaan mistään halvimmasta päästä (:D) ei nyt siis mikään luxus aika monellakin on asuntokuvista päätellen, en vain tunne ketään jolla olisi.
Hmm. Kaikki shampoot ostan aina kampaamosta, ei ne nyt mitään luxusta ole mutta kuitenki.
Mikähän noista tekee luksustuotteita? Meillä myös n 1800e kahvikone (Jura Impressa J80), joka jauhaa pavut, vaahdottaa maidon ja lisää kahvien joukkoon, kosketusnäyttö jne.
Lisäksi löytyy 4k videotykki (Sony VPL-VW520ES) hinta tällä hetkellä n 9999€ ja 130" kiinteä valkokangas. Lisäksi tietenkin 7.1.4 kaiutinasetelman mukaisesti kaiuttimia (atmos). Sähköisesti säätyvä sohva mukitelineillä jne.
Ja olen siis opiskelija, enpä ole aiemmin ajatellut, että nuo olisivat jotain luksusta.
En ole aiempi kommentoija, mutta tässä ketjussa kysyttiin siis niitä kulutustottumuksia, jotka jokaiselle vastaajista henkilökohtaisesti tekevät arjesta luksusta. Vrt. joku vastasi, että juokseva vesi on luksusta, mikä oli omasta mielestäni loistava oivallus. Ei tässä ollut tarkoitus päteä millään tavaroiden merkeillä eikä sillä, mihin itse kullakin on varaa.
X kirjoitti:
Louis Vuitton laukkujeni laatikot lasten legolaatikoina.
Ei millään pahalla, mutta millä lailla tää on "arjen luksusta" eikä esim "pöljää esittelyä"?
Onko ne laatikot NIIN hyvälaatuisia että ne on just hyvät, jopa luksusta, legojen säilytyksessä? Eikö teillä ole kunnollisia, kestäviä laatikoita lasten leikeille? Jotenkin musta tuntuu että av-mamma vaan haluaa esitellä Vuittoneitansa niin pahasti, että ne laatikotkin on ollut pakko saada esille jotenkin ja sitten kuvitellaan että se on arjen luksusta että käyttää pahvilaatikoita lelulaatikoina.
Ei jatkoon. Tuo ei ole "arjen luksusta". Hanki lapsille kunnolliset lelulaatikot.
Markettiliinoja. Yleensä tarvii pari liinaa, jotta meikit lähtee kunnolla, joskus kolmekin.