Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Vierailija kirjoitti:
Siis nämäkö nyt sitten on luksusta?
Ilmeisesti elän jotain super glamour-elämää, kas kun en ole itse huomannut.
Katsos kun luksus voi olla eri ihmisille et asioita, tuloista ja rahankäyttöpäätöksistä riippuen. Harmi ettet itse ole edes huomannut kuinka yltäkylläistä elämäsi on, tuollaisen kuuleminen tekee aina vähän surulliseksi.
Lexingtonin ja Gantin pyyhkeet ja pussilakanat.
Astioita ennen ulkomailta hankitut X-merkkiset juhla-astiasto (en kerro, ettei tutut tunnista) arkenakin.
Laadukkaat, kokopuiset huonekalut (ei Ikeaa, tai Sotkaa).
Koruina aidot, arvokkaat timantti/helmikorut. Ei mitään pukukoruja. (Tämä varmaan saa monta alapeukkua, mutta minun mies on kultaseppä ja saan koruja syntymäpäivä ym lahjoiksi).
Matkustellaan aina lomilla luxus-hotelleissa (ruoka ja palvelu hyvää, on siistiä ja sängyt hyvä nukkua)
-pehmoinen vessapaperi täälläkin :)
-osa meikeistä, yksi tietty kolmenkympin hiustenhoitoaine
-luomumunat
-se yksi ylihintainen Eila-maito, joka vaan maistuu kahvissa parhaalta
-paistopisteestä kaupassa ostan aina tietyt jutut, "muovipussileipiä" en harrasta
-kalliit lakanat ja pyyhkeet täälläkin
Niitä vähän kalliimpia tuhlauskohteita on kliseisesti Applen vehkeet ja Vuittonin kassit. Lisäksi reissaan paljon, jonkinlaista luksusta minulle sekin, ja mannertenväliset lennot pyrin lentämään busineksessa. Kodinkoneita uusin vain edellisten hajottua, mutta tykkään ostaa silloin hyvän. Hiljainen ja minkä tahansa möhnän paistinpannusta pesevä tiskari on ihan parasta arjen luksusta. <3
Varmaan jotain unohdin. Muuten elän aika säästäväisesti: ostan puolet päivittäisostoksista Lidlistä, en omista autoa, keskusta-asujana useimmiten kävelen asioille. Vaikka ostan joskus 70 € luomiväripaletin, käytän 2,5 € ripsiväriä. Värjään kampaajakäyntien välillä tyven itse ja ostan pesuaineita hyvistä tarjouksista jemmaankin.
Silitetyt lakanat ja itse leivottua leipää.
Vierailija kirjoitti:
-pehmoinen vessapaperi täälläkin :)
-osa meikeistä, yksi tietty kolmenkympin hiustenhoitoaine
-luomumunat
-se yksi ylihintainen Eila-maito, joka vaan maistuu kahvissa parhaalta
-paistopisteestä kaupassa ostan aina tietyt jutut, "muovipussileipiä" en harrasta
-kalliit lakanat ja pyyhkeet täälläkinNiitä vähän kalliimpia tuhlauskohteita on kliseisesti Applen vehkeet ja Vuittonin kassit. Lisäksi reissaan paljon, jonkinlaista luksusta minulle sekin, ja mannertenväliset lennot pyrin lentämään busineksessa. Kodinkoneita uusin vain edellisten hajottua, mutta tykkään ostaa silloin hyvän. Hiljainen ja minkä tahansa möhnän paistinpannusta pesevä tiskari on ihan parasta arjen luksusta. <3
Varmaan jotain unohdin. Muuten elän aika säästäväisesti: ostan puolet päivittäisostoksista Lidlistä, en omista autoa, keskusta-asujana useimmiten kävelen asioille. Vaikka ostan joskus 70 € luomiväripaletin, käytän 2,5 € ripsiväriä. Värjään kampaajakäyntien välillä tyven itse ja ostan pesuaineita hyvistä tarjouksista jemmaankin.
Unohdin tärkeimmän eli asumisväljyyden. Periaatteessahan voisi asua vaikka yksiössä, mutta nautin kamalasti siitä kun ympärillä on tilaa, valoa ja väljyyttä.
Kampaamon shampoot
Gantin käsipyyhkeet, tosin ei olleet kalliit laatuun nähden
Koirien ruuat kalliita merkkejä, pysyy eläinlääkärikulut kohtuullisina
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen hiukan noita 'Fairyyn en palaa' -lausuntoja. Sehän nimenomaan on astianpesuaineiden ykkönen! Itse en ainakaan ole löytänyt sen voittanutta puhdistajaa. Omani siirrän aina katseenkestävään, erilliseen pumppupulloon ja avot, arjen hyvin toimiva luksustuote, mikä miellyttää myös silmää. ;)
Hyvä idea tuo nätti pullo! Fairy on mullekin ykkönen, käytän sitä myös likatahroihin pyykinpesussa. Toimii!
Wc-paperi, teet tee-kaupasta, ruoka on aina tuoreista raaka-aineista ja luomua mahdollisimman usein. Mehut on n. 100% marjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hiustuotteet (sampoo hoitoaineet vaahdot kuivasampoot lakat - purkkeja on 20) kampaamosta
Maidonvaahdotuskone
Vedenkeitin, jossa säädettävä lämpötila
KahvitEn nyt pitäis kampaamon tuotteita minään luksuksena, mutta ehkä ne on sitä sulle. Mun mielestä kampaamojen tuotteet ovat samanlaista mitä jostain Prismasta saa, ei niin mitään eroa. Sua on vaan osattu huijata.
Sulla on ilmeisen hyvä vesijohtovesi. Mulla ei pysy vaalennus kunnossa tai edes näkyvissä, jos en käytä kampaamon sinisiä shampoita. Vesijohtovetemme muuttaa myös kaakelien väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wangin pyyhkeet, päivittäisessä käytössä olevat astiat ja kahvikupit Iittalan taikaa ja lasit essenceä.
Iittala luksusta? :D olen pienituloinen ja meillä syö kissatkin iittalan astioista. Ne nimenomaan ovat arkikamaa.
Iittala on maailmalla arvostettua. Löytyy museoistakin.
Kengät ja laukut sekä meikit ja kosmetiikka. Yövymme ainostaan 5 tähden hotelleissa.
Leikkokukkia (ruukkukukkien lisäksi)
Louis Vuitton laukkujeni laatikot lasten legolaatikoina.
Minulla on usein tuoreita kukkia usein. Ihan pirkan reilun kaupan tai plantagenin, mutta monta kimppua samassa maljassa.
Määritelkääs nyt ensin mitä mahdatte tarkoittaa "luksustuotteella".
Kissani on luksus"tuote", jos pelkän hinnan mukaan määritellään, samoin Asuksen peliläppärini. Vai haetaanko tässä nyt jotain muodikasta ja ylihinnoiteltua merkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Kissani on luksus"tuote", jos pelkän hinnan mukaan määritellään, samoin Asuksen peliläppärini. Vai haetaanko tässä nyt jotain muodikasta ja ylihinnoiteltua merkkiä?
No siis "arjen luksus", arkinen käyttötuote, jonka saisi kyllä halvemmallakin, mutta syystä tai toisesta siihen haluaa panostaa / ostaa mielikuvan. Esimerkkinä vaikkapa kananmunat :) eli saa niitä eurollakin, mutta jos haluaa nousta vähän arjen yläpuolelle, ostaa puolet kalliimman luomu-virike-vapaan kanan munia. (huom, ihan itse keksimäni esimerkki.) :D
Mulle kyllä on arjen luksusta Arabian Paratiisi-sarjan mustavalkoiset lautaset, joita mulla on. Niiden valmistus on lopetettu eikä niitä ole jokaisen kaapissa ja miellyttää mun esteettistä silmää. Mut niin. En mä näe mitenkään ongelmana sitä, että pitää jotain arkista esinettä itselleen kauniina ja sopivana käyttää. Että jos tosissaan iloitsee vaikka siitä, miltä omassa keittiössä Teema-astiat näyttävät niin silloinhan arjen luksuksen kriteeri täyttyy. Ja miksei siis voisi iloita, niissä on pelkistetty design, joka sopii arkeen, mutta myös ihan design myös, yhdistelemällä kivoihin väreihin tai kattamalla kauniisti näkee niissä sen kauneuden, mikä niissä on.
V&B-astioita Tokmannilta? Oho! No enpä ole huomannut. Oliko ne siinä muovilautasten vieressä?[/quote]
Niitä löytyy saimaa design lautasten ja iitalan teema astioiden välistä, ainakin paikkallisessa oli muutama viikko sitten V&B astiat -40% kun kyseinen malli poistui.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa se oli mielestäni selvästi kuvattu.
Vien liinavaatteet pesulaan, en pese niitä lainkaan itse, aikamoista arjen luksusta omasta mielestäni...... Eikä tuo niin hirveän kallista edes ole.