Akka halusi eron ja sanoi vielä että
On suunnitellut tätä ja tiennyt että eroaa jo vuosia. Halusi vain kasvattaa lapset (2kpl) meidän isossa omakotitalossa landella
Talo,vene,ulkomaanmatkat ja harrastukset on rajoitettu minun perustamani ja pyörittämämi yrityksen hyvillä tuloilla. Muijan tuloista ei voi puhua samana päivänäkään ne on marginaalisia olleet aina.
Kyllä taidan olla katkera. Luotto naisiin nolla.
Ja olen tosiaan elänyt liitossa ba perheessä täysillä. En ole mikään rökäleukko tai luonnevikainen.
Kaikki ollut turhaa ja valetta.
Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.
Kommentit (222)
Jos olette yhdessä sopineet, että eukkosi hoiti lapsia kotona, olet velvollinen korvaamaan hänelle sen vuoksi menetetyt työtulot ja eläkkeet. Joten älä ulise!
Voit myös kysyä itseltäsi, tuliko tehtyä välillä vähän liian pitkää päivää yrityksessä. Tunnetko edes lapsesi kunnolla, onko teillä läheiset välit?
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On suunnitellut tätä ja tiennyt että eroaa jo vuosia. Halusi vain kasvattaa lapset (2kpl) meidän isossa omakotitalossa landella
Talo,vene,ulkomaanmatkat ja harrastukset on rajoitettu minun perustamani ja pyörittämämi yrityksen hyvillä tuloilla. Muijan tuloista ei voi puhua samana päivänäkään ne on marginaalisia olleet aina.
Ja olen tosiaan elänyt liitossa ba perheessä täysillä. En ole mikään rökäleukko tai luonnevikainen.
Kaikki ollut turhaa ja valetta.Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.
Meillä sama muuten, mutta akka teki heti lapsen saatuaan selväksi ettei halua tulla metriä lähemmäksi eikä seksi ole ikinä tuntunut miltään ym.ym.
Itse olen panostanut suhteeseen kaiken, rakentanut ok-talon, ostanut autot ja vehkeet, akka ei ole edes ikinä tankannut autoa itse ja ollaan kuitenkin asuttu 10+v yhdessä, mulla ainnakin on todella kusetettu olo kun kuvittelin että lapsilla olisi hyvä ja turvallinen lapsuus, molemmat vanhemmat ym.paskaa.Ja minkälaatuinen tunnetason yhteys teidän välillä vallitsi? Oliko teidän välillä keskinäistä kunnioitusta ja olitteko perillä toistenne tavoitteista, ajatuksista ja arvoista? Puhalsitteko yhteen hiileen vai kinastelitteko kaikesta ja kilpailitte siitä kumpi saa aina "viimeisen sanan"?
Minä luulin että kaikki oli hyvin,reissattiin yhdessä,seksiä ja kaikenlaista läheisyyttä oli,ei oikeastaan ikinä olla riidelty,talostakin akka sai päättää paljon asioita ym.ym.
töiden takia joudun olemaan paljon reisussa ja tekemään pitkää päivää,mutta kyllä multa vedettiin matto täysin jalkojen alta.
eikä tuota vissiin lapsetkaan paljon kiinnosta,ei tee niiden kanssa mitään,töiden jälkeen parkkeeraa perseen sohvaan ja tuijottaa vaan televisiota,tabletilla naamakirjaa ym.
Vierailija kirjoitti:
Se isänrakkaus on taas niin ailahtelevaa ja haurasta, lasten äiti ja lapset ovat yksi ainoa pakkaus joten lapsille voi helposti kostaa äidin virheet.
Ei kauheasti ihmetytä että vaimo odotti että lapset kasvavat, tuollainen isä olisi varmaan mielummin polttanut kaikki rahansa roviolla kuin ostanut lapselleen leipäpalasen.
Miksi te miehet muuten aina niin rääytte niistä huoltajuuksista ja tapaamisoikeuksista kun kuitenkin vihaatte lapsianne?
Paskapuhetta äläkä yleistä. Minulle on aina ollut ykkösenä lapset ja omat huvitukset jääneet taka-alalle jo 18vuotta, en kadu päivääkään lasten kanssa vaikka rankkaakin on ollut. Joskus sitouduin talolainoihin ja lapsiin ja jos terveys kestää niin loppuun asti jatkan isänä ja maksumiehenä.
Vierailija kirjoitti:
No mercy kirjoitti:
Olisit pitanyt kovempaa kuria ja tehnyt avioehdon. Pelolla ja rahalla saa asiat luistamaan.
Tosissako luulet naisten suostuvan avioehtoon. Avioehto tarkoittaa, ettei nainen saa kiinnitystä miehen rahoihin, joten se on ehdoton ei, ei.
No kuka käskee mennä naimisiin.
Tätä "jos tekee avioehdon ei ole tosissaan" -potaskaa kuulee ihan liikaa. Avioehto pitäisi olla pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat tositoimissaan, mitätöimässä ja vähättelemässä miehiään, ja perustelemassa perseensä myymistä parisuhteen varjolla.
Tiesitkös "palstapappa", että semmosta olentoa kuin "palstamamma" ei ole olemassakaan?
Miksi muuten väität, että nainen myy persettään parisuhteessa? Eikö se mies mielestäsi olekaan pyyteettömästi ja rakkaudesta perustamassa perhettä vaan laskelmoivasti ostamassa seksiä hintaan x? Miksi sitten tämä armoton märinä?
Halvennat omaa sukupuoltasi, häpeä!
Enpä ihmettele, jos akaksi ja muijaksi kutsut vaimoasi, olisin minäkin lähtenyt ja paljon aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea homma, sama suunnitelma. Toteutukseen menee vielä n. 3v kun viimeinenkin on pesästä lentänyt. Sitten lentää tämäkin rva muille maille vierahille 😉
Hei hei ja kaipaamaan jäi? Eikö rahat riitä äkkilähtöön? Äläkä selittele lapsilla mitään.
Riittää, mutta sitten riittää vielä paremmin kun on saatu lomaosakekin kokonaan maksettua. Talot, mökit ja osakkeet myyntiin ja kohti uusia tuulia 😊.
Kerro miehellesikin suunnitelmasi, reilu peli vai mitä? Ja lapsille kanssa ettei yhteistä mummolaa tulekkaan vaan äiskä myy kaiken ja on vihdoin vapaa lapsista ja perhe-elämästä.. olet vissiin itse ne puolet omaisuudesta hommannut?
Kaikki aikanaan 😊. Odotan että nuorimmainen saa lukion kunnialla loppuun ja muutettua omaan asuntoonsa. Miehelle ero tuskin tulee yllätyksenä ja hän voi sitten omalla puolikkaallaan ostaa itselleen uuden kodinhoitajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ajatteli vain lapsiaan.
Jos kyse on tosiaan pelkästä lapsien ajattelemisesta, silloinhan nainen suostuu eroamaan kynimättä ukkoaan putipuhtaaksi ja jättää lapsilleen ison perinnön.
Jokainen pystyy varmasti itse arvaamaan tapahtuuko näin.
Periihän ne lapset äidiltäkin, että miten ne rahat vaan sille isälle kuuluisi?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ollut turhaa ja valetta.Muijalle en jätä mitään mikäli vaan mahollista. Mieluiten en näe sitä enää ikinä.
Tyypillinen loinen joka putsaa miehen omaisuuden, normaalisti nämä loiset ei lapsia tee vaan muutama vuosi namisissa sitte keinoja kaihtamatta ero ja omaisuus jakoon.
Otan osaa, syö miestä todella kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea homma, sama suunnitelma. Toteutukseen menee vielä n. 3v kun viimeinenkin on pesästä lentänyt. Sitten lentää tämäkin rva muille maille vierahille 😉
Hei hei ja kaipaamaan jäi? Eikö rahat riitä äkkilähtöön? Äläkä selittele lapsilla mitään.
Riittää, mutta sitten riittää vielä paremmin kun on saatu lomaosakekin kokonaan maksettua. Talot, mökit ja osakkeet myyntiin ja kohti uusia tuulia 😊.
Kerro miehellesikin suunnitelmasi, reilu peli vai mitä? Ja lapsille kanssa ettei yhteistä mummolaa tulekkaan vaan äiskä myy kaiken ja on vihdoin vapaa lapsista ja perhe-elämästä.. olet vissiin itse ne puolet omaisuudesta hommannut?
Kaikki aikanaan 😊. Odotan että nuorimmainen saa lukion kunnialla loppuun ja muutettua omaan asuntoonsa. Miehelle ero tuskin tulee yllätyksenä ja hän voi sitten omalla puolikkaallaan ostaa itselleen uuden kodinhoitajan.
Niin, olitko ansainnut itse puolet (tai edes sinnepäin) yhteisestä omaisuudesta?
Toisaalta olet elättänyt lapsesi kuin mies ja maksanut että kotirouva hoitaa hommat. Ei se ilmaista ole se lastenhoito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen loinen joka putsaa miehen omaisuuden, normaalisti nämä loiset ei lapsia tee vaan muutama vuosi namisissa sitte keinoja kaihtamatta ero ja omaisuus jakoon.
Otan osaa, syö miestä todella kovaa.
Monille tuo on ainoa keino hankkia omaisuutta. Uskottelevat itselleen, että ovat ansainneet jokaisen euron lasten- ja kodinhoitotyöllään, vaikka todellisuudessa ovat niin tyhmiä, laiskoja ja aikaansaamattomia, ettei heillä olisi ollut ilman rikasta miestä minkäänlaisia mahdollisuuksia kartuttaa (mittavaa) omaisuutta vaikka olisivat pysyneet sinkkuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olitko ansainnut itse puolet (tai edes sinnepäin) yhteisestä omaisuudesta?
Ja paljon enemmänkin jos työmäärä vielä lasketaan päälle (koti, lapset...).
Akka, jota et halua nähdä enää ikinä? Kaikki turhaa ja valetta... jopa ne omat lapset? Olet saanut elää perhelämää, matkustella perheesi kanssa ja kaikki se, mitä olette yhdessä tehneet, on mielestäsi ollut turhaa ja valetta? Miksi ihmeessä olet nyt tuohtunut? Luulisi, että olisit helpottunut, kun ei tarvitse enää teeskennellä vaan voit vihdoin alkaa elämään sellaista elämää kuin olet itse halunnut. Vai sekö nyt vain riepoo, että vaimo oli avioeron alullepanija? Kuulepas, kyllä egosi siitä toipuu.
Vaikka ap:lla olisi avioehto, niin oikeusjärjestelmä eli yleisesti tunnusttettu oikeudenmukaisuus määräisi ap:n maksamaan vaimolle enemmän kuin puolet. Vaimo on uhrannut oman urakehityksen ja työtulot ja eläkkeet hoitamalla ap:n kotia ja lapsia ja mahdollistanut ap:lle omaisuuden kartuttamisen.
Jos omaisuutta nyt ennen eroa myy pilkkahintaan muualle tai muuten piilottelee, se on omaisuuden tahallista hukkaamista ja otetaan silti huomioon osituksessa.
En myöskään hetkeäkään usko, ettei vaimo olisi ilmaissut olevansa tyytymätön asioidentilaan aiemmin. Ap vaan on kuitannut sen nalkuttamisena eikä ole ottanut tosissaan. Olisi kannattanut.
Ps. Tuttu pariskunta erosi juuri. Ko mies valittaa naisen vain istuvan ja lakkailevan kynsiään kaiket illat ja että muka mies on tehnyt kaikki kotityöt ja lastenhoidon. Just... saattaa arki levähtää silmille, kun lasten viikko viikko systeemi alkaa ensi viikolla... että keveneekö hänen kotityömääränsä vai kasvaako :) kaiken lisäksi hän on ollut väkivaltainen vaimoaan kohtaan ja ulkopuoliset ovat jopa kehottaneet vaimoa tekemään niistä rikosilmoituksen. Mutta miehen mielestä syy eroon on puhtaasti naisessa. Omisiko ap tuo suhteen miesosapuoli? Asutteko Uudellamaalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ajatteli vain lapsiaan.
Jos kyse on tosiaan pelkästä lapsien ajattelemisesta, silloinhan nainen suostuu eroamaan kynimättä ukkoaan putipuhtaaksi ja jättää lapsilleen ison perinnön.
Jokainen pystyy varmasti itse arvaamaan tapahtuuko näin.
Periihän ne lapset äidiltäkin, että miten ne rahat vaan sille isälle kuuluisi?
Jos topikin avausviesti on edes puoliksi totta, ei ole epäselvää kummalla on raha-asiat paremmin hallussa ja kumpi jättää suuremman perinnön lapsille.
Vierailija kirjoitti:
En myöskään hetkeäkään usko, ettei vaimo olisi ilmaissut olevansa tyytymätön asioidentilaan aiemmin. Ap vaan on kuitannut sen nalkuttamisena eikä ole ottanut tosissaan. Olisi kannattanut.
"en usko hetkeäkään", "ei voi olla näin".
On kyllä häkellyttävää, miten palstan mammat aina tietävät muiden yksityisasiat asianomaisia paremmin. Ja tietenkin joka kerta siten, että mies on oikeasti syyllinen kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama muuten, mutta akka teki heti lapsen saatuaan selväksi ettei halua tulla metriä lähemmäksi eikä seksi ole ikinä tuntunut miltään ym.ym.
Itse olen panostanut suhteeseen kaiken, rakentanut ok-talon, ostanut autot ja vehkeet, akka ei ole edes ikinä tankannut autoa itse ja ollaan kuitenkin asuttu 10+v yhdessä, mulla ainnakin on todella kusetettu olo kun kuvittelin että lapsilla olisi hyvä ja turvallinen lapsuus, molemmat vanhemmat ym.paskaa.Ja minkälaatuinen tunnetason yhteys teidän välillä vallitsi? Oliko teidän välillä keskinäistä kunnioitusta ja olitteko perillä toistenne tavoitteista, ajatuksista ja arvoista? Puhalsitteko yhteen hiileen vai kinastelitteko kaikesta ja kilpailitte siitä kumpi saa aina "viimeisen sanan"?
Mun exäni rakensi kanssa ok-talon ja ei ollut ikinä mun kanssa, rahat ja aika meni taloon, mies alkoi tuntua vieraalta. Vihaan sitä taloa. Itseään varten sen rakensi se on varma, halusi olla mieluummin muualla kuin perheensä kanssa vaikka erotessa väitti myös että muka perhettä varten ahersi, ja paskat.
Vierailija kirjoitti:
katso peiliin
sieltä se vika löytyy
Palstamammat tositoimissaan, mitätöimässä ja vähättelemässä miehiään, ja perustelemassa perseensä myymistä parisuhteen varjolla.