Oletko sinä koskaan soittanut hätäkeskukseen jonkun toisen asialla?
Minä oon kerran soittanut kaatuneelle viinamäen herrasmiehelle jonka jalat eivät enää kantaneet, poliisit. Jäin odottamaankin ja niillä kesti niin kauan tulla etten enää ehtinyt kauppaan jonne olin menossa kun siis törmäsin tuohon maassa makaavaan mieheen.
Kommentit (28)
Omalle vauvalle kahdesti, kun on sai pitkän kouristuskohtauksen.
Ootte ihania, välittäviä ihmisiä.
Olen soittanut monesti. Esimerkiksi moottorietä kävellen toikkaroivan miehen takia tai silloin kun oma sukulainen hyppäsi skootterin selkään humalassa.
Olen soittanut kun naapurustosta kuului hätääntynyttä naisen parkua, miehen karjuntaa ja oven potkimista.
Omalle lapselle, kun meni tajuttamaksi kohtauksen vuoksi (epilepsia puhkesi) tai itselleni kovan päänsäryn ja näköhäiriön takia. Teholle päädyin.
Naiselle, johon törmäsi polkupyörä. Vammat eivät olleet vakavia, mutta silmäkulman haava vaati tikkausta, enkä keksinyt muutakaan ja lisäksi ajattelin, että voihan siinä olla jotain, mikä ei näy päälle päin. Pyöräilijä lähti paikalta. Parin päivän päästä kyseltiin paikallisessa lehdessä silminnäkijöitä ja soitin sitten vielä poliisille. Tästä on monta vuotta aikaa. Nainen oli sanonut törmääjäksi nuoren tytön, vaikka tosiasiassa nuori tyttö vain pysähtyi auttamaan. Oikea törmääjä oli nuori mies.
Omat häkesoittoni: heinikkopalo tienvaressa, moottoripyöäilijä ajoi ojaan, oma hirvikolari, murrettu ovi leikkipuistossa, hirvi moottoritiellä hirviaitojen sisällä, ravintolan naulakoilla vieras nainen menetti tajuntansa, edessä ajavan auton kuorma hajosi moottoritielle.
Eli seitsemästä soitosta kuusi oli itseeni liittymättömiä.
Olen mäkin soittanut useamman kerran.
Pari kertaa juopoista, yksi oli kaatunut pyörällä maantiellä.
Autolla ajaessa olen soittanut parikin kertaa. Kerran joku turistiryhmä veti fillareilla motarilla. Kerran jotkut teinit heittelivät kiviä tms autosta, meiltä hajosi mm tuulilasi.
Kerran joku kaverin kaveri lähti kotibileistä kännissä ajamaan ja soitettiin poliisit.
Kerran olen soittanut. Naapurin nainen tuli soittamaan ovikelloani ja sanoi miehensä alkaneen riehua pesäpallomailan kanssa. Oletettavasti humalassa, oli nainenkin vähän sen näköinen, että viina maistuu. Poliisit tuli sitten hakemaan miehen pois ja tuntui ettei ensimmäistä kertaa.
Olen soittanut, kerran. Naiselle, joka sai bussissa sairaskohtauksen.
Toisen kerran ehdin jo melkein soittaa, kun tilanne de-eskaloitui eikä soitolle ollut enää aihetta.