Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä olympialaiset ovat parhaiten jääneet mieleesi?

Vierailija
05.08.2016 |

Mulle Atlanta -96 oli ne ekat ja ainoat oikeat kisat jotka tapitin alusta loppuun.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchenin kesäolympialaiset 1972.  Ruumiita tuli ja paljon.

Vierailija
2/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peking 2008 koska päätin aloittaa erään lajin kun katselin sitä telkkarista ja Lontoo 2012 koska olin siellä kilpailemassa kyseissä lajissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksikon pippalot jossa Lasse Vireen voitti, voi helvetti sitä Anssi Kukkosen ulvontaa ja kiljuntaa jota sai kuunnella kuukausikaupalla, mun kiinnostus urheiluun hävi kokonaan, vihaan yli kaiken kaikkea urhelua, sappi kiehuu heti kun sekuntikin jonkun ripakintun naamaa näkyy ruudussa.

Hullujen hommaa.

Vierailija
4/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himohässijä hemohessit ja isometsä sekä myllylä.

Vierailija
5/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montreal ja Myntseni, Lasse Viren, kultaa kultaa, kaatuminen ja vielä pari kultaa :)

Heli Rantasen keihäskulta oli aika hieno juttu.

Vierailija
6/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Los Angeles -84.

Ne överit avajaiset ja naisten telinevoimistelu. harrastin ja kilpailin lajissa ja mm. Neuvostoliitto boikotoi kisoja, itäblokista mukana oli vain Romania ja ehdoton suosikkini, ihana Ekaterina Szabo. Meillä oli upouudet beta-videot ja isä nauhoitti mulle öisin tulleet voimistelukisat. Naisten neliottelu ratkesi jännittävimmällä mahdollisella tavalla kun Mary-Lou Retton sai hypystä kympin (vaikka horjahti) Szabon nenän edestä. Tämän katsoin suorana. Olen vieläkin hieman katkera tuosta väärästä kympistä :)

Vierailija
7/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montrealin olympialaiset ja sieltä erityisesti Lasse Virenin 5000 metrin juoksu. Kolmoselle tiedoksi, että Lasse ei osallistunut Meksikon olympialaisiin.

Vierailija
8/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ökyrikkaitten ammattiurheilijoitten helvetin kallista huvia, tänäänkin brasilian heikompiosaiset kansanosat saa kärsiä kalliiksi tulevista ölympiahumpuukista.

Urheilu on perseestä ja syvältä, kustantakoot itte huvinsa nämä ökyrikkaat paskat.

Vierailija
9/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peking 2008 koska päätin aloittaa erään lajin kun katselin sitä telkkarista ja Lontoo 2012 koska olin siellä kilpailemassa kyseissä lajissa.

Oi, sä oot se vanha maratoonarinainen! Pääsitkö maaliin? En muista. Hieno saavutus, vaikkakin vähän turha turistimatka.

Vierailija
10/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Himohässijä hemohessit ja isometsä sekä myllylä.

Nää ei ollu olympialaiset vaan hiihtelyn MM-kisat Lahdessa.

Vierailija
11/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona -92. Olin 10-vuotias ja ekat olympialaiset, jotka kiinnosti. Atlanta -96 jäänyt myös hyvin mieleen. Sydneystä eteenpäin tuntuu enemmän tai vähemmän samoilta kisoilta ja neljän vuoden pätkät menee pelottavan nopeaa. Lontoonkin kisat loppui ihan äsken.

Vierailija
12/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monetkin kisat on jääneet hyvin mieleen. Parhaiten kuitenkin Moskovan 1980, koska sinne pääsin paikan päälle (katsojana, en kilpailijana).

Vierailija
13/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2002 Salt Lake Cityn talviolympialaisista yhdistetyn miesten Samppa Lajusen ja Jaakko Talluksen kaksoisvoitto Suomeen.

Nuo olympialaiset oli muutenkin melkoinen menestys Suomen yhdistetyn joukkueelle ja varsinkin Samppa Lajuselle. Samppa voitti kolme olympiakultaa niistä olympialaisista.

Tuo oli aikaa, kun Suomen yhdistetty ja myös mäkihyppy olivat vielä tuolloin maailman kärkeä.

Kesäolympialaisista ikimuistoisin hetki on Arsi Harjun kuulantyönnön olympiakulta Suomeen Sydneystä vuodelta 2000. Kyllä se oli kierros kierrokselta aina niin jännä paikka, että meneekö jompi kumpi kahdesta kovasta USA:n työntäjästä edelle. Ei mennyt ja lopulta voitto tuli suomalaiselle.

Tuo oli aikaa, kun Suomen kuulantyöntö oli maailman kärkeä.

Vierailija
14/56 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

88 kesäkisat ovat tietysti ne legendaarisimmat. Samaan aikaan nykyaikaiset ja kuitenkin sitä vanhaa kunnon urheilua. Ilmeisesti 88 talvikisoissa on sitä samaa hohtoa, mutta 98 on kyllä parempi koska siellä oli se legendaarisista legendaarisin jääkiekkoturnaus.

Vierailija
15/56 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/56 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Los Angeles -84.

Ne överit avajaiset ja naisten telinevoimistelu. harrastin ja kilpailin lajissa ja mm. Neuvostoliitto boikotoi kisoja, itäblokista mukana oli vain Romania ja ehdoton suosikkini, ihana Ekaterina Szabo. Meillä oli upouudet beta-videot ja isä nauhoitti mulle öisin tulleet voimistelukisat. Naisten neliottelu ratkesi jännittävimmällä mahdollisella tavalla kun Mary-Lou Retton sai hypystä kympin (vaikka horjahti) Szabon nenän edestä. Tämän katsoin suorana. Olen vieläkin hieman katkera tuosta väärästä kympistä :)

Itsekin seuraan voimistelua. Pikkutyttönä Nadia oli tietenkin suosikki, Montrealissa -76. Tuolloin voimistelivat vielä mm. Olga Korbut ja Ludmila Turischeva.

Vieläkö seuraat voimistelua? Mitä mieltä olet nykymenosta?

Pitääkin katsoa, minä päivänä alkaa Riossa. Nykyiset sillisalaattilähetykset on vaan niin vaikeasti seurattavia. Ennen lajit näytettiin selkeästi yhtenä lähetyksenä.

Vierailija
17/56 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munchenin kesäolympialaiset 1972.  Ruumiita tuli ja paljon.

Tämä ja Lasse Viren voitto kympillä maailmanennätys ajalla vaikka kaatui välillä.

En oo muita kispja juuri seurannutkaan kun ei se Suomi oikein pärjää.

Vierailija
18/56 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo 2012

Vierailija
19/56 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atlanta 1996.Tulin Mieleen ensimmäistä kertaa.

Vierailija
20/56 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini-36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi