Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko häävierailta tiedustella, paljonko he syövät?

Vierailija
05.08.2016 |

Kun on se lanka, jossa meinataan tarjota 100g ruokaa naisille ja 200g miehille. Jos rahasta on tiukkaa, voinko kysyä vierailta etukäteen, paljonko he syövät? Vai voinko jo etukäteen varata naisille vähemmän? Onko 100g tarpeeksi?

Kommentit (403)

Vierailija
61/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tilanteessa olisi ehkä parempi pitää piknik tyyliset häät, johon vieraat itse tuovat eväänsä.

Vierailija
62/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nainen ja 100 g ruokaa on hävyttömän vähän. Kerran ei oo tarjota ruokaa niin sitten kahvikekkerit, teet itse voileipäkakkuja, makeen kakun, sun muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo johtaa vain katastrofiin. Jos joku arveleekin olevansa ns. pieniruokainen mutta todellisuudessa ei olekaan... Ihmisten arviot eivät todellakaan osu yksin. Entä jos ruoka loppuu oikeasti kesken? Mitä sitten teet? Tai lopuille jää vain ruokalusikallinen lautaselle...? Se on sanoinkuvaamattoman noloa. Jos ruokaa jää yli, eihän sitä tietenkään roskiin heitetä, vaan se pakataan mukaan!!!

Vierailija
64/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ja ruokaa jää yli anyway, ei kukaan kehtaa ottaa niitä viimeisiä rippeitä. Paitsi jos sinä ja sulho (vai urpo) olette viimeisiä. Muista silloin toki huudelka että ottakaa vaan reippaasti - ei kuitenkaan enempää kuin etukäteen ilmoutitte - minulle ha Urpolle riittää 50g! Tai Urpolle 100g, hän on isoruokainen.

Vierailija
65/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 grammaa on pienen lapsen annos. Paljonkos pilttipurkissa onkaan ruokaa?

Vierailija
66/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että häihinne ei paljon vieraita tule gallupisi jälkeen... tapahan se on tuokin karsia vierasmäärää! Onneksi tämä on taas kerran huudatusjuttu, kukaan ei voi olla noin tollo!

Vierailija
67/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä ihan paras aloitus pitkään aikaan. Ja jos on provo niin hyvä sellainen!

Vierailija
68/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä häissä haluaisin olla kärpäsenä katossa, en vieraana.

Vierailija
69/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaa ottaa kun annostellaan valmiiksi lautaselle. Eikä olla kenellekään antamassa 50g ruokaa paitsi jos tulisi lapsia, mutta on lapsettomat häät. Minulle riittää 100g (nainen) ja miehelle 200g. Kyllä aikuinen ihminen osaa arvioida, paljonko syö.

Voileipäkakuthan tulisivat vielä kalliimmaksi. Karjalanpaistia riittää kaikille.

-ap

Vierailija
70/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen pienikokoinen nainen ja 100 g ruokaa on naurettavan, surullisen ja nolon vähän.  En ehkä söisi ollenkaan, jos ilkeäisin edes tulla myötähäpeämään koko juhlaan.  Juhlan tekee juhlavieraille juhlaksi juuri tarjoilut, niiden herkullisuus ja moninaisuus. Vieraita täytyy kestitä, miksi niiden pitäisi muuten edes vaivautua? Ankeaa touhua.

Ps. ennen juhlissa tähteitä jaettiin vieraille mukaan. Tähteitä voi myös pakastaa!

Vierailija
71/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ap mahdollista päästä vieraaksi teidän häihinne?? Olisin jopa valmis maksamaan siitä, että näkisin kuinka tuo ruokatarjoilu loppujen lopuksi menee. Kuulostaa sangen typerältä. 

Tyhjätaskun on kyllä ihan turha häitä edes pitää, jos aikuisten oikeasti ruuastakin pitää nuukailla.. mites muuten leikkeleet ja leivät?? Laitatteko kortin pöytään, että kaksi per ruokailija. Juomiin sitten lasi per ruokailija..näistä tulee kyllä vuosisadan piheimmät häät.

Vierailija
72/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on niin hauska...ap ei hellitä ennenkun joku sanoo että toi katastrofi-idea on hyvå----

Olet pistämässä teidän mainetta täysipäisinä ihmisinä menemään kolmen makaroonilootan hinnalla...älä tee sitä

eikö sulla ole vanhempia jotka vois auttaa tässä, toi ei vaan käy millään

olen ollut teilläpäin Porvoossa häissä, oli hauskaa ja paljon ruokaa ja musiikkia

Vierailija
73/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos alkaa näyttää, että loppuu paisti kesken, niin ei muuta kuin lisää vähän vettä ja vot taas riittää ....

Vierailija
74/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin menossa häihin oli sitten paras kaveri tai veli ja minulta kysyttäisiin etukäteen paljon aion syödä niin miettisin kaksi kertaa vienkö häälahjaa tai menenkö ollenkaan.

Vierailija
75/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoden ikäisten purkkiruoat ovat 100 g lasipurkkeja, niin mieti vähän kuinka paljon aikuiset ihmiset syövät. Mitä olet tekemässä, sitä makaroonilaatikkoa, mistä viime kesänä oli juttua? Makaroonilaatikkoa vähintään 200g naisvieraille ja miehille 400g.

Vierailija
76/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuli mieleen: kuulutko Facen hää-ryhmiin? (Esim. Häät 2017, jos menet ensi vuonna naimisiin.) Itse olen tuleva morsian, ja olen saanut tuolta ryhmästä paljon vinkkejä ja vertaistukea.

Kannattaa kysyä siellä tämä sama kysymys. Tulet huomaamaan, että saat saman vastauksen: ei ole hyvän tavan mukaista kysyä vierailta paljonko he tulevat syömään (oli se kuinka "hienovaraisesti" tahansa kysyttykin!) Mutta saat varmasti paljon vinkkejä, ja hyviä vaihtoehtoja tilanteeseesi muilta morsiamilta! Ette ole yksin tiukan budjetin kanssa, mutta ruoan määrä ei ole oikea paikka yrittää säästää.

Vierailija
77/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä avoliitossa tai ota rikas puoliso. En menisi häihin, jossa suupalat lasketaan.

Vierailija
78/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuo 100 g sisältää? Karjalanpaisti, siis onko 100 g lihaa vai liemet mukana? Entä lisuke, perunaako? Onko sekin tuossa 100g  mukaan laskettuna? Entä muut lisukkeet? Tuleeko jälkkäriä? Entä kahvi ja kakku?

Vierailija
79/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on paras ketju aikoihin!!! Haluaisin kyllä nähdä nämä häät joissa morsiamen sukulaiset punnitsee vieraiden ruuat ! Viiikonloppu pelastettu,harvoin saa näin makeat naurut!!

Vierailija
80/403 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehtaa ottaa kun annostellaan valmiiksi lautaselle. Eikä olla kenellekään antamassa 50g ruokaa paitsi jos tulisi lapsia, mutta on lapsettomat häät. Minulle riittää 100g (nainen) ja miehelle 200g. Kyllä aikuinen ihminen osaa arvioida, paljonko syö.

Voileipäkakuthan tulisivat vielä kalliimmaksi. Karjalanpaistia riittää kaikille.

-ap

Mietippä nyt että esim. mangosose pilttipurkissa on jo 125g..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi