Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

501/530 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, onnea hirmuisesti pallukka & Scarlet!!!

En muista olenko täällä jo kertonut, mutta mentiin yksityiselle ja mulle aloitettiin letrot. Miehen tavara testattiin ja oikein oli toimivaa tavaraa. Huomenna menen ultraan letrojen vuoksi uudestaan ja lisäksi tehdään aukiolotutkimus. Ja hei, vihdoinkin ostin ovistikkuja ja tänään testimielessä tein ekan, vaikka nyt kp8.

Oma mieli vähän parempi kun vihdoinkin yritetään auttaa meitä tässä... :)

Vierailija
502/530 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatis: Jep, toisaalta noinkin :) Harmillista silti, ettei luomusti onnistu, kun tietysti se olisi se mukavin...

tttt: Oi ihana että teillä homma etenee! Tule sit kertomaan tänne miten meni ja oliko tuo aukiolotutkimus millainen kokemus? Tsemppiä teille<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
503/530 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Piti tehdä tunnukset ja osallistua keskusteluun :)

Olen 26-vuotias ja vauvahaaveita ollut muutaman vuoden. Vauvakuume kasvoi kun mieheni kanssa otimme kesällä koiranpennun :) Pillerit lopetin 3.10, eli ensimmäinen kierto menossa. Lapsettomuus poliklinikalle aika jo ensi kuussa, soitin heti pillerit lopetettuni ja vaadin ajan. 2015 todettu PCOS, eli turha luomuna yrittää kun tuolloin olin puolivuotta syömättä pillereitä, eikä tietoakaan kuukautisista.

Gynellä kävin viimeksi tuolloin juuri pillerit lopetettuani eli pari päivää ennen tyhjennysvuotoa. Limakalvon paksuus vain 1,5mm! Onko kokemusta näin ohuesta limakalvosta juuri ennen kuukautisia? En tajunnut tarkemmin kysellä kun en silloin tiennyt limakalvon paksuuen vaikuttavan raskautumiseen. Toki pillerit varmasti ohentavat limakalvoa, mutta voiko noin ohut limakalvo olla vain pillereiden syytä?

Nyt femibion käytössä ja olen lisännyt hyviä rasvoja ruokavalioon :) onko kokemusta että auttaako esim. pelkkä terolut raskautumaan kun haittana on PCOS? epäilisin etä aluksi tarjotaan vain niitä. En kuitenkaan tiedä olenko koskaan edes ovuloinut ja terot tuskin siihen auttavat.

Ja paljon onnea plussanneille <3

504/530 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vakavaa kuumeilua ja pikkuisia haaveita ilmassa! Meillä ei yrittämällä yritetä mutta vauva saa tulla jos on tullakseen. Seksiä harrastetaan muutenkin paljon. Nyt tässä kierrossa ollut omituista oireilua, väsymystä ja kylmiä varpaita, nenän vuotoa ja lämpöilyä, sekä kova jano! Tänään varsinkin on jomotellut, pistänyt ja viiltänyt alavatsaa vasemmalta. Voisikohan olla kiinnittymiskipuja? Kalenterin mukaan viimeinen hedelmällinen päivä olisi ollut 7vrk sitten. Kuukautiskipumaista ei ole mutta niittenkin pitäisi alkaa tulevalla viikolla.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja onnea jo plussanneille <3

505/530 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukavaa, että on monia muitakin kuumeilijoita liikkeellä! :)

Kuinka nopeasti olette menneet lääkäriin jos ette huomaa mitään oireita esim. ovulaatiosta? Tällä kierrolla olen seurannut itseäni ja kehoani ja ovulaatiolaskurin mukaan mahd. ovis olisi ollut alkuviikosta.

Mitään tuntemuksia ei ole ollut, ei alavatsan kipua eikä mitään muutakaan, mitä olen ainakin kuvitellut, olevan aikaisemmin mahd. ovulaation aikaan. Ovulaatiotikutkin jäivät käyttämättä tässä kierrossa kun en muistanut edes koko asiaa. :D

Kalenterioviksen aikoihin heilui peitot, mutta mietin tosiaan sitä ovulaatiohetken löytämistä... Tai sen tapahtumisen varmistamista oikeastaan...

Jos oikein kuvittelee niin olisikohan nyt paineen tunnetta tuos vasemmalla alavatsassa... :D *kaivaa ovistikkuja kaapista*

506/530 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin lääkäriaika nopeeta, vajaa 2kk yrittämisen jälkeen, juurikin siksi koska tuo PCOS todettu. Yleensä taitaa olla että vuoden ainakin joutuu odottelemaan, jollei ole yli 30v.

Ovistikut ei myöskään toimi kun on tuo hormonihäiriö :/ 

Vierailija
507/530 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Branded: Riippuu iästä. Ihan kuin Coco17 sanoikin. Mulla on ikää 22v, niin meille sanottiin kylmästi että pari, kolme vuotta saadaan luomuna yritellä. Yksityiselle ottivat meidät vastaan kyllä (totta kai raha kelpaa siellä). Jos te ootte alottanut nyt vasta, niin eihän teillä ole hätiä mitiä. Huolestumaan rupeaisin ja apuja soittelemaan vasta vuoden päästä. 

Vierailija
508/530 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh onpa tää kuumeilu kyllä hermojaraastavaa. Päätin jo, että testaan aikaisintaan ensi viikon perjantaina, ellei menkkoja kuulu, mutta sorruin siihen jo tänään; negaa näyttää. Tosin miulla käytössä ihan normit testitikut, ei niitä herkimpiä, niin eipä vielä pitäisi vissiin näkyäkään noilla perustesteillä.

On vaan niin sellaisia oireita, että kumma on, ellei tästä muksua kehitu. Yli viikon jatkunut menkkakipujen tyyliset "supistelut" alavatsassa ja nyt tissit on niin julmetun kipeät. Yleensä viikko ennen menkkoja on ehkä päivän alavatsakipu ja rinnat joskus kipeytyy, mutta ei koskaan oo ollu tämmösiä tuntemuksia.

Ihana lukea toisten kokemuksia ja tosiaan onnea plussanneille! Ja paljon tsemppiä meille yrittäville :)

509/530 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vaan tarvii malttaa odotella. :D Menkkojen pitäisi alkaa viikon päästä, toivottavasti eivät ala. Viime kierrossa oli paljon selvemmän oireet oviksen aikoihin, mutta tärppipäivää en tuntenut... Tässä kierrossa ei oikein ole ollut mitään oireita mahd. oviksesta, mutta peitot ovat heiluneet jonkin verran viime viikolla.

Tänään (kp24/30) heräsin aamulla kun tissit olivat arat. Mulla on isot tissit jo valmiiksikin, joten ovat helposti arat muutenkin... Seksiä on tehnyt normaalia enemmän mieli nyt ihan lähiaikoina. 🤔 En siis yleensä ole kauhean aktiivinen siinä hommassa... Peukut pystyyn jos ei tulisi menkkoja.

Vierailija
510/530 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä sitten tärpänny tälläkään kertaa.. Menkat tuli ja jopa päivää aiemmin kuin normaalisti. Joka kerta vaan tulee se suru, että eipä taaskaan, jotenkin olo oli niin erilainen kuin normaalisti, että olin aika varma plussaamisesta. Tosin eihän me olla "yritetty" vasta kuin puoli vuotta, mutta tuntuu että niin monella on jo tärpänny siihen mennessä.

Kärsivällisyyttähän tämä vain vaatii, mutta kyllä ketuttaa kun vielä on astetta kivuliaammat menkat tällä kertaa. No, olipahan syytä ostaa parit kengät ketutukseen, menköön ne tällä kertaa menkkasushien sijasta :D

511/530 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin onnittelut plussanneille <3

Mulla menkat piti alkaa tänään.. Mahassa ollu jo jonkin aikaa nippailuja, edellisenä yönä heräsin jäätävään kipuun mahassa. Tein just testin ja luulen tulleeni hulluks... Huomenna pitäis lähtee laivalle, kaiketi täytyy keskustella miehen kanssa huomenna, tehdä vaikka uus testi aamulla. Nyt kädet tärisee..

512/530 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sit kävi, että aamulla uusi testi näytti myös positiivista. Menee tämä laivareissu siis selvinpäin minun osalta :)

Vierailija
513/530 |
12.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Täällä yksi kuumeilija ilmoittautuu! :)

Vauvakuumeesta ”kärsinyt” jo varmaan viimeiset 3 vuotta. (Itse olen 23v.) Edellinen suhde päättyi alkuvuodesta, uusi alkoi heti perään. Ollaan alusta asti puhuttu että lapsia hankitaan. Ja nyt syksyllä tehtiin päätös, että käytän renkaat loppuun ja sitten alkaa yritys. Nyt siis vasta niin alkutekijöissään meidän yritys, että viimeisen renkaan tyhjennysvuoto loppui tällä viikolla. Olen käyttänyt yhdistelmäehkäisyä viimeiset 8v. putkeen, joten mitään tietoa ei omasta luonnollisesta kierrosta ole. Täällä kuumeilee sekä minä että mies, joten paineet ovat suuret. 😬 No... peitto heiluu lähes päivittäin, eli yritystä ei puutu 😃

514/530 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä neljännestä kuumeileva ilmottautuu. Ikää mulla on 33v, mies reippaasti nuorempi. Mulla on ex-miehen kans lapset jotka nyt on 13,11 ja 8. Nykyisellä aviomiehellä ei ole omia lapsia. Tänään päätettiin et vuoden päästä alkaa yritys. Mua jotenkin ahdistaa tämä oma ikä, olin varma kolmannen jälkeen ettei ikinä enää ja että lapset on tehty ku oon 25. No, toisin kävi ja tässä ollaan. 😂 meillä kuumeilee molemmat mutta halutaan vielä hetken aikaa odotella, vaikka eihän sitä tiiä millon jommallakummalla mieli muuttuu ja yritys alkaa aikasemmin. Aiemmat raskaudet on tärpänny ihan parista-kolmesta kierrosta, saapa nähdä meneekö nyt kauemmin.

Vierailija
515/530 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Papuusille!! Ihanaa, että plussauutisia tullut :)

Meillä jatkuu sama meno kuin aiemmin; tarkoitus olla ilman paineita, mutta jostain ne aina hiipii viimeistään ovulaation lähestyessä.. Mies ei siis halua tietää millon ovis on, koska ottaa suorituspaineita. Muutenkin meillä seksi painottuu viikonloppuihin, aika harvassa on seksi arkisin. Ovis oli varmaankin tiistaina niin silloin siellä on ainakin ollut kavereita oottamassa valmiina. Ehkä. Nyt 7 kuukautta ilman pillereitä menty ja henkisesti valmistauduttu jollain tavalla siihen, että voi kestää kauan ennenkun raskaus tapahtuu, jos tapahtui :/

Vierailija
516/530 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tapahtuu

Ja tervetuloa uusille kuumeilijoille myös, kiva että pysyy ketju aktiivisena kun aika hiljaista tuppaa olemaan. Itsekin kyllä vasta eksyin tänne jutustelemaan :)

517/530 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejssan kaikille :) Olen näköjään viimeksi kirjoitellut kesä-heinäkuussa ja nyt vauvakuumeilun lomassa voisin taas palata takaisin tänne :D Syksy on mennyt uuden työn parissa ja sen takia aikamoisessa kiireessä ja härdellissä. Uuden oppiminen on kyllä vienyt voimat kaikelta muulta ja siksi tämä kuumeilu ja kirjoittelukin on ollut hieman tauolla.

Meillä tilanne siis se, että ensi keväänä/kesänä olisi tarkoitus aloittaa esikoisen yritys. Juuri kattelin, että kaapissa on tällä hetkellä kolmen kuukauden erä pillereitä. Suattaapi hyvin olla viimeiset pillerit ja sen jälkeen sitten odotellaan kierron normalisoitumista ja aloitetaan yrittäminen :)

Yritän nyt olla vähän aktiivisemmin mukana täällä keskustelemassa ja toivottavasti täällä olisi muitakin keskustelijoilta, joilta saisi vertaistukea kuumeiluun :D

518/530 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei täällä näytä olevan aktiivista keskustelua. Tarkistan vähän väliä, onko tänne tullut viestejä, ja kun ei ole, eksyn tonne "aihe vapaan" puolelle ja siellä lähinnä rupee ketuttaa ja ahdistaa, kun kaikki aiheet tuntuvat olevan niin negatiivisia. Toivottavasti tänne eksyisi jossain vaiheessa hieman enemmän juttuseuraa :)

Mites muuten, oletteko käyneet gynellä ennen yrittämisen aloittamista? Hieman lueskelin vanhoja keskusteluita ja osa oli käynyt ja osa ei. Mietin, olisiko se tarpeen joskus alkuvuodesta vai lopetanko vaan pillerit omatoimisesti ja menen lääkärille sitten, jos ja kun, on jotain varsinaista asiaa? Varsinkin näin kun ensimmäistä lasta (lähitulevaisuudessa) yrittää, niin mietin, olisiko hyvä käydä etukäteen lääkärissä, jotta osaisi varautua asioihin paremmin ja saisi jotain infoa esim. mitä vitamiineja yms. kannattaisi käyttää ja onko jotain muutakin sellaista, mikä kannattaisi jo etukäteen huomioida. Toisaalta taas tuntuu kyllä hieman hölmöltä mennä "turhaan", jos ei mitään vaivaa ole.

Vierailija
519/530 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Önnis!

Itse ainakin menin lopettamaan ehkäisyrenkaan käytön ihan "ominpäin"... Enkä käynyt gynellä. Viimeksi olin kesällä gynellä, jolloin otettiin papakoe ja testattiin sukupuolitaudit. Oletan kaiken olevan siis kunnossa 😂

Itse oon vauva- ja odotuskuumeissani etsinyt vaikka mitä tietoa. Foolihaposta puhutaan lähes joka paikassa, sitä varmaan kannattaisi alkaa syömään. Ja ilmeisesti esimerkiksi Minisun:n Mama-vitamiineissa sekin on jo huomioitu. Ja mikäli oikein ymmärsin tuota voisi syödä jo yrittäessäkin?

Ensimmäinen (todennäköinen) ovulaatio täällä oli viime viikonloppuna, saa nähdä kuinka käy. Ensimmäinen kierto siis yritystä meneillään. Toivoisin myös tähän ryhmään aktiivisempaa keskustelua.. :)

520/530 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Kävin myös alkukesästä gynellä, uusimassa pillerireseptiä, mutta siinä ei otettu papaa, kun edellisestä kerrasta oli vasta n. vuosi. Eli ensi keväänä yrityksen alkaessa papasta olisi 2 vuotta, joten täytynee ehkä käväistä... Itsekin olen haalinut kaikenmaailman tietoa kuumeissani, mutta silti mietin, pitäisikö saada jotain "virallisempaa" infoa :D

Huomasin, että Kaksplussan puolella on huomattavasti aktiivisempaa keskustelua vauvakuumeiluosioissa, joten liityin sinne. Käyn kuitenkin täällä välillä vilkuilemassa, josko täälläkin keskustelu piristyisi.